Keresés

Részletes keresés

Zahnrad Creative Commons License 2015.11.20 0 1 45576

Ez van. A piacgazdaság úgy is működik, hogy akinek van értékesíthető, versenyképes tudása, az elmegy oda, ahol megfizetik. Akinek nincs, az marad a langyos, poshadt mocsárban és kelti a hangulatot. Ha már alacsonypadlós villamost nem tud csinálni. De azt elmondta, hogy ő kicsoda. ;) A jelenlegi hazai tömegközlekedési járműgyártásban nincs pénz. Mondjuk a Dunai Repülőgépgyár nem is az, csak valahol résztulajdonos vagy csak volt.

 

Mondjuk akarat sincs, hogy legyen pénz, ezt tervezhető, előrelátható, hosszú távon folyamatosan fenntartott járműcserével lehetne, mint a szépemlékű Volán-tenderek.

Előzmény: AegonT (45573)
Zahnrad Creative Commons License 2015.11.20 0 2 45575

Kedves Adamis Úr!

 

Az elmúlt kettő héten senki nem fikázta a buszt, egyszerűen elmondta mit hallott a piacon vagy az üzemeltetőktől vagy a javítóműhelyekben. Ennyi történt, nem több. Ha ez nincs így, vagy rossz információt kaptak az érintettek, akkor a pontosítást, helyreigazítást megköszönjük, de azért ez közel sem fikázás vagy megítélésbeli változás. Tények közlése, nem több. Nem tudom miért kell ebből szándékosan érzelmi kérdést csinálni. Véleményem egyezik torqmatic-éval, miszerint az érzelmi indulatok szítása, a külső ellenségkeresés és a nosztalgikus dicsőítés sokkal inkább árt a hazai ipar jelenének, semmint használ.

 

(A józan felfogás, hogy a múltat meg kell őrizni csak most nyert teret, van mit behozni, ez oké, de átestünk a ló túlkoldalára a ló másik oldaláról, mert korábban divat volt letagadni, megsemmisíteni a múltat.)

 

Illetve van egy feltételezésem, ami az élet számos területén megfigyelhető. A kormolás, a mellébeszélés, az indulatkeltés akkor az érdeke valakinek, ha el akarja terelni a figyelmet. Most is van miről. A busz utasterének a kialakítása szerintem most is jó, noha van jó pár egzakt mérőszám, ami szerint elment felette az idő. De látványosan nincs rá kereslet. Európa midibuszpiaca nem évtized//tíz darab, hanem évente több száz. Ez az összehasonlítás alapja, nem az, hogy a buszvezetők melyik országban, milyen érzelmektől fűtve hogyan nyilatkoznak.

 

A topik azért alakult, és a hozzászólók túlnyomó többsége azért ír, hogy a magyar buszgyártás a gödréből felemelkedjen, ez látványosan nem sikerül. Hangulatkeltéssel nem megy, ezt látjuk, ezért bukik meg a MABUSZ féle irány is. Elnézést, hogy még páran igényt tartanának a valós problémák kivesézésére, átlátására. :-(

Előzmény: Adamis Gábor (45567)
Zahnrad Creative Commons License 2015.11.20 0 1 45574

Nincs utálat. Pár tényt közölt pár ember, amit az Omnibusz FB szerkesztője is kirakott. Ha ezt nem sikerül megérteni, akkor ez van, a piac viszont józanul ítél, az ítélete pedig ismert.

 

Mondjuk még mindig jobb, ha ilyesmiben hiszel, jobban járunk, mintha dzsihadistának mennél, mert a szint az megvan...

Előzmény: JLW-470 (45570)
AegonT Creative Commons License 2015.11.20 0 2 45573

Beraktam az írást aznnap egy magyar járműves fb. csoportba (~8,6k tag), itt érkezett a következő hozzászólás:
"Védeni kéne minden kommentben,mert Magyar termék!A sévédek és mindenki aki buszt gyárt fújjogni fogja mert nem saját országának a gyártmánya."

Fun fact.: Ugyanezen csoportnak tagja számos nagyon nagy név, ex. Ikarusos mérnökök például... 
hosszas cseszegetésre kimmondták, hogy szerintük egyáltalán nem volt ciki 2003-ban a 260/280 CNG, mint városi busz, és nem értik, hol volt versenyhátrányban az Ikarus, mondjuk a Mercihez képest, mármint, hogy miben volt rosszabb a 260 CNG mint a Citaro CNG. 
Hát így...

Ezt meg az  OFF "magyar" villamoshoz:

Előzmény: AegonT (45572)
AegonT Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45572

Lehet,  hogy most csinálok pár tucat másik nicket, csak a pluszok miatt... 

Előzmény: torqmatic (45571)
torqmatic Creative Commons License 2015.11.20 0 13 45571

Igen, ez a hozzászólás jól jellemzi a hazai buszmániások értelmi színvonalát: ha valaki nem zeng dicshimnuszokat egy hazai termékről, az biztos azért van, mert utálja. Ja, és az se számít, ha valaki első kézből, a személyesen, a helyszínen kér és kap információkat róla, ha negatív a vélemény, az biztos hazugság!
Na ez az egyik ok, amiért abbahagytam az irkálást különböző platformokon; egy ilyen közönségre egyszerűen felesleges vesztegetni az időt és az energiát, úgyis csak azt értékelik, amit olvasni akarnak.
Hogy nincsenek valódi sikerek a hazai busziparban, az nem baj, szépen elmerengünk inkább a dicső múlton, évente egyszer-kétszer megcsodáljuk a legújabb prototípusokat, hátbaveregetjük egymást, hogy még mindig milyen jók vagyunk, meg gyártunk néhány összeeskövés elméletet, hogy miért nem kellenek a magyar buszok senkinek...

Előzmény: JLW-470 (45570)
JLW-470 Creative Commons License 2015.11.20 -1 0 45570

Akkor ezek szerint Kristoofék az Egyedi utálatukkal most beégtek. :))))

Előzmény: Adamis Gábor (45567)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.20 0 1 45569

Megjelent a facebook-on egy bejegyzés az S91 oldalán, ami átkerült ide a Fórumra is, ahol elég negatív véleményt írt le egy hozzászóló és fényképpel is illusztrálta, hogy lám ott árválkodik „vevőre várva” egy közlekedési vállalat udvarán az egyik S91: a Wästtrafik 70202 számú kocsija. A beíró véleménye szerint az ott dolgozók finoman szólva is meglehetősen negatívan vélekedtek a Molitus buszáról. Mivel érdekelt a dolog utána érdeklődtünk mi az igazság és miért áll a kocsi. Hivatalos helyről nem egészen az jött vissza, mint amit a cikk írója sugall.

--------------------

Tudod Gábor ha én Piréziában bemegyek egy telephelyre mert látok ott egy S91-t, akkor azt fogom leírni amit nekem ott, akkor, feltalálható személy mond.

Mert joga van mondani.

Ha Ő a portás akkor azért van joga, ha Ő a tartalék buszvezető akkor azért van joga mondani, ha pedig Ő a garázsmester akkor azért van joga mondani.

Másnap Te írhatsz akármilyen szép levelet az adott cég vezérigazgatójának, műszaki igazgatójának, NEM a portás, NEM a buszvezető, NEM a garázsmester fog Neked válaszolni, hanem a cég vezérigazgatója vagy műszaki igazgatója.

Az ottani 5 embernek 5 különböző véleménye lehet.

Attól még mind az 5 elmondhatja.

----------------------------------

Mint ahogy nagyon valószínű, hogy a BKV valamelyik autóbusz típusáról máshogy vélekedik a:

 - cég vezetője,

 - a műszaki főnök,

 - egy garázsmester,

- egy tartalék/fregoli buszvezető,

- vagy a garázs portása.

S ez így helyes.

torqmatic Creative Commons License 2015.11.20 0 2 45568

Az ominózós hozzászólás (tehát nem cikk) az enyém volt, és innen került fel a facebook-ra, nem onnan ide.

Nem egészen ez volt a mondanivalója, de mindegy, ebbe nem megyek bele, majd akit érdekel, az elolvassa mégegyszer.

Aki nagyjából nyomon követi a hozzászólásaimat, az tudja, hogy eddig is inkább kiálltam az S91 mellett, minthogy támadtam volna, bár semmi érdekem nem fűződik se a sztárolásához, se a lejáratásához, csupán szerettem volna tudni elsőkézből, hogy mik a tapasztalatok vele. Ha van rá lehetőségem, ezt más típusokkal is megteszem, mert köszönöm szépen, de a gyártó vagy az üzemeltető által a nagyközönség felé publikált bullshit már egy jó ideje nem hoz lázba.

A kardánhiba lehet, hogy egy félreértés következménye, elvégre az illető nem volt perfekt angolból (annyit mondott, hogy driveshaft, you know), volt is más dolga, meg nyilván egy vadidegent nem akart egyből beavatni mindenbe. Az mindenestre biztos, ez egyértelmű volt, hogy nincsenek elragadtatva a busztól, akármennyire is fáj ez nekünk. Ha legalább egy átlagos szinten hozna, akkor biztosan nem ez lett volna a reakciójuk.

De ez persze csak egy volt, a másik 4 lehet, hogy tényleg bevált (bár ne felejtsük el, hogy nem is olyan régen hirdették, vagy még mindig hirdetik talán az összeset). Viszont, ha nekem ezt adták elő a buszról, akkor szerintem egy komoly érdeklődőnek se fognak mást mondani - lehet, hogy mégsem véletlen, hogy ezt az 5 db-ot nem követték további megrendelések?

Ennek ellenére természetesen sok sikert kívánok a cégnek, remélem bejönnek a számításaik.

 

Előzmény: Adamis Gábor (45567)
Adamis Gábor Creative Commons License 2015.11.20 0 7 45567

Kedves Fórumozók!

Érdekes változás állt be az elmúlt pár év alatt egyesek megítélésében az S91-el kapcsolatban. Amikor bemutatásra került, akkor mindenki hozsannázott, hogy milyen klassz ez a midibusz, meg mennyire jó lenne, ha Budapesten ilyen buszok szaladgálnának. Ma meg úgy látom inkább leszólni, fikázni illik ezt a járművet. Persze szabad a véleménynyilvánítás és az sem baj, ha nem mindenkinek tetszik a jármű. Nem tragédia, ha valaki időközben megváltoztatja a véleményét. (bár a változás oka érdekes is lehet). Azt is el tudom képzelni, hogy nem az egyedis fiúk a világ legjobb járműépítői, de hogy nem rosszak azt bizton állítom. Megjelent a facebook-on egy bejegyzés az S91 oldalán, ami átkerült ide a Fórumra is, ahol elég negatív véleményt írt le egy hozzászóló és fényképpel is illusztrálta, hogy lám ott árválkodik „vevőre várva” egy közlekedési vállalat udvarán az egyik S91: a Wästtrafik 70202 számú kocsija. A beíró véleménye szerint az ott dolgozók finoman szólva is meglehetősen negatívan vélekedtek a Molitus buszáról. Mivel érdekelt a dolog utána érdeklődtünk mi az igazság és miért áll a kocsi. Hivatalos helyről nem egészen az jött vissza, mint amit a cikk írója sugall. A kardánnal semmi baj nincs! Sőt! Az E91-E13-S91 kocsik teljes exportja során egyetlen kardántengelyt kellett cserélni – Norvégiában… E kocsi supportjánál valóban van probléma. A zajszint nem megfelelő. Ennek javításához megrendelték az alkatrészeket. A leállított kocsinak még egy hibája van az ablaktörlő motor. Egyelőre tisztázatlan okból, véletlenszerűen kidobja a biztosítékot. Jelenleg a svéd képviselővel közösen nyomozunk a teljesen egyedi hiba ügyében. A másik 5 kocsi gond nélkül teszi a dolgát. Az idehaza futó két kocsiról meg az a hír járja, hogy már össze-vissza tört a vázszerkezet. Így ez sem igaz. Az első prototípus, ami idestova 6 éve járja Gyömrő utjait napi 20 órában most is üzemel. Túl a félmillió kilométeren, köszöni, jól van. A várban futó kocsin tényleg volt egy repedés az egyik ablak mellett, ami kijavításra került. Ismerve az ottani utakat, a gyakori jelentős túlterhelést, és figyelembe véve, hogy ennél e kocsinál a vázszerkezet – kísérleti jelleggel - a többitől némileg eltérő technológiával készült, ezt a meghibásodást tapasztalatként, mintsem tragédiaként fogjuk fel, természetesen levonva a megfelelő konzekvenciákat... Azon már inkább kéne csodálkozni, hogy a több éves futás után a rendelkezésre állása megegyezik a vadonatúj Mercedes buszokéval. Persze ez nem csak a busz érdeme, hanem azoké is, akik járnak vele, ill. karbantartják. Eddig minden pilóta – biztos, mert nagyon udvariasak ;-) - pozitívan nyilatkozott a járműről. Azt hiszem a Karzan képviselői is örülnének, ha pár év vári üzem után azokról is így nyilatkoznának a gépkocsivezetők. :-) Mindenkinek szép napot kívánok. AG

 

AegonT Creative Commons License 2015.11.19 -1 0 45566

És ez már a nyolcadik exportkretyó! az 0,5%-os exportarány.  wery exportképesség szucc kereslet

 

Előzmény: norbee601 (45564)
Dante001 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 45565

Képzelem mennyi boldog percet fog szerezni nekik az E6-os proto :D

Előzmény: norbee601 (45564)
norbee601 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 45564
trizs77 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 45563

Az E91-t biztosan, az S 91-t pedig valószínűleg már csak alkatrésznek jó megvásárolni azoknak a cégeknek akiknek amúgy is van ilyen.

 

 

vrobee Creative Commons License 2015.11.19 0 1 45562

Ha egy kocsi valahol egyedi, és/vagy valamilyen szempontból nem illik az üzemeltetési kultúrába, akkor meg örökre ez lesz a sorsa...

Mondjuk a BKV egy darab Agorája, pedig máshol fut azért szép példányszámban, és nem kukázzák őket két hét után...

Elbeszélések szerint az amerikaiaknak hasonló problémáik voltak a Crown-Ikarusokkal, legalábbis kezdetben biztos (akkor, amikor a 200-asok nálunk régesrég az "elmegy az mindenhol, csak gázolaj legyen bele" kategória volt).

 

---

Az E91 és S91 amúgy mennyire hasonló? Tényleg megérné mondjuk a BKV-nak összevásárolni néhány jó állapotú újabbat, és egy halom romot, amiből javítanák a jobbakat?

 

Más: eléggé remélem, hogy "Lacusék" nem gondolkodnak 405-ösök felújításában már, a két hosszítottat meg kellett csinálni, és kész...

Előzmény: ujfigura (45553)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2015.11.19 0 0 45561

Szerintem a kardánszöggel semmi baj nincs. Legalábbis az alváz rajzán nem látszanak nagy szögek.

 

Inkább az lehet a gond, hogy rövid a kardán, és érzékeny a szintszabályozásra.

 

Vagy az is lehet, hogy egyszerűen alulméretezett a kardán.

 

Merthogy a futómű is alulméretezett.

Előzmény: kristoof (45556)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.19 0 1 45560

Különböző rendszám fanok mentsék el (nyomtassák ki) ezt a listát.

 

http://www.volanegyesules.hu/sites/default/files/ajanlat-csatolmanyok/mvk_autobusz_ertekesites_.pdf

 

Évek múlva nem kell azon vitatkozniuk,

 - melyik buszt mikor vonták ki a forgalomból?

 - melyiknek mi volt az utolsó rendszáma ?

 - milyen motorral, váltóval volt szerelve ?

 - stb.

Svatopluk Creative Commons License 2015.11.18 -1 1 45559

"inkább az új termék ismeretlenségéből fakadó itthon is ismert, ezek az újak szarok, bezzeg régen típusú problémáknak tűnnek"

 

Azért azt szögezzük le, hogy ez a "probléma" itthon is csak legfeljebb a műkedvelő sulineteseknél van jelen, ne nézzük már ostoba dilettánsnak, főleg ne látatlanban, egy nyugati közlekedési cég vezetését.

Értelemszerűen nem szaroznák és nem is árulnák, ha pénzt tudnának vele keresni és nem a telepen állna a nyűgjeivel.

Ennek tükrében mindenesetre egyáltalán nem biztos, hogy nagy baj, hogy a BKV-hoz az olcsóbb és korszerűbb Karsanok jöttek ezek helyett. De mivel úgyis gyűjtik a romokat, nagy összegben fogadnék, hogy ez a kocsi pár hónapon belül Budapesten lesz. :)

Előzmény: ujfigura (45553)
EKM-765 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45558

Ilyen volt emeletesen. Új korában utaztam rajta, de az emeletre nem lehetett felmenni.

Előzmény: Snake-Mojzi (45557)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45557

STAR 200L alapokra épült '88-ban két ilyen kocsi a Béke téren. Eredetileg emeletesek voltak. A BX 65-91 a TEFU használt, FY 46-24 kocsijára épült, a BY 61-21-hez egy új járművet használtak fel. Azt sajnos nem tudom, hogy ez az első vagy a második kocsi-e. A másik - azt hiszem piros - kocsi állítólag a '90-es évek elején Olaszországba került.

Előzmény: torqmatic (45550)
kristoof Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45556

A kardánnal úgy tudom az a baj, hogy túl nagy szögben áll. Ezért a bekötéseknél túl hamar kikopnak a csapágyak.

Előzmény: ujfigura (45553)
Zahnrad Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45555

Az itthoniak váztörést szenvedtek, tudtommal mindkettő. Hogy a váz melyik részén, azt nem tudom, de az egyedis előzmények után talán annyira nem is meglepő. Az Euro IV-es E94-es is össze-vissza törött, no nem azért mert bármi is nekiment volna.

Előzmény: torqmatic (45551)
torqmatic Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45554

Hát nem tudom, ez a cég azért nem egy csóró volán, és nem is egy bkv, ahogy láttam gyakorlatilag csak újszerű buszai vannak, ráadásul ezek se tegnap érkeztek oda, az elmúlt pár évben azért már volt alkalmuk kiismerni őket.

Nem számítottam dicshimnuszra, de ez a vélemény azért engem is meglepett, és gondolom ha svájci óraként működne, akkor azért nem így fogalmazott volna. 

Előzmény: ujfigura (45553)
ujfigura Creative Commons License 2015.11.18 0 1 45553

Nos, ez nagyon érdekes! Kár, hogy nem kaptál bővebb infot. Ezek nekem inkább az új termék ismeretlenségéből fakadó itthon is ismert, ezek az újak szarok, bezzeg régen típusú problémáknak tűnnek. A kardán mondjuk érdekes probléma, kicsit szaglászhatnál még a témában, kivi vagyok:)

Előzmény: torqmatic (45551)
AegonT Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45552

A Volánbusz Szabolcs utcai és Béke téri műhelyében készült  - kettő darab - 
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11933451_537020123120643_7471940884088211074_n.jpg?oh=6ff8a120fd93e43383e5022072e6008c&oe=56E71BF8
ez a másik. 

88-89-ben.

Előzmény: torqmatic (45547)
torqmatic Creative Commons License 2015.11.18 0 3 45551

No, megint Svédországba szólított a kötelesség, úgyhogy elhatároztam, hogy felkeresem végre az S91-eseket, elvégre - sajnos - nem sűrűn lát az ember magyar buszt külföldön. Cipót a cipőboltból, svéd buszos infót a svenskbusshistoria.se-ről; még a múlt héten írtam nekik, hogy legyen elég időm rákészülni az útra. Felesleges volt sietni, a késő este elküldött levelemre 1-2 órán belül már válaszolt is az admin, kiderült, hogy az 5-ből az egyik elvileg pont azon a környéken dolgozik (Kinna), ahol én leszek.

 

Nem hittem volna, hogy ekkora mázlim lesz, gyakorlatilag ahogy lefordultam az országútról, már meg is pillantottam egy csomó bilikék buszt, aztán ahogy közelebb értem a telephely sarkában feltűnt az S91 is.

Lőttem 1-2 képet kívülről, de gondoltam ha már itt vagyok, akkor csak bekéreckedek, egyúttal rákérdezek, hogy mik a tapasztalatok a járgánnyal.

 

A telephely kerítése tárva-nyitva, nem hogy egy akadékoskodó portás nem volt sehol, de gyakorlatilag sehol nem volt senki. Először az épületeknél próbálkoztam az utcafronton, de itt gyakorlatilag csak egy "művészbejáró" volt, mázlim volt, hogy valaki egyáltalán meglátta, hogy be akarok jutni, és kijött. Azt tanácsolta, hogy sétáljak be, aztán ott majd segít valaki. Igazából le se szartak, kedvemre garázdálkodhattam volna, de elment egy fél óra, mire sikerült eljutnom valami főnökhöz, akivel kb az alábbi beszélgetés zajlott le:

 

- Adj' Isten, lőhetnék egy képet az egyik buszukról?
- Persze, melyikról?
- Az S91-es midiről.
- Áh, a Molitus! :D

 

A szmájli nem véletlen, nem csak ő nevetett fel, hanem az irodában ülő másik két ember is. Folytatta:

 

- Nem akarom megvenni?
- Kösz nem, csak egy fényképet szeretnék.
- Pedig nagyon olcsón hozzájutnék - viccelődött tovább.
- Ennyire szar? - kérdeztem.
- Rengeteg problémája van.

 

Megkérdezte, hogy belülről is kell-e kép (nem kellett) így azt mondta, hogy menjek ki, aztán fényképezzem le nyugodtan.

 

Miután végeztem, azért visszamentem, hogy egyrészt megköszönjem a lehetőséget, másrészt rákérdezzek a busz problémáira, de annyit mondott, hogy szinte minden baja van, mechanikus és elektromos is, talán kardánt (?) eddig kétszer kellett cserélni benne. Búcsúzóul mosolyogva ismét megkérdezte, hogy biztosan nem akarom-e megvenni :P

 

Nos, ezek után Lacuséknak lehet, hogy nem a 405-ösök felújításával kellene foglalkozni, mert úgy tűnik, hogy hamarosan lesz alig használt magyar midi is jó áron... Ja, Norvágiából is kopnak is az E91-esek rendesen, mert elérték azt a kort, amikor az új tendereken már nem lehet indulni velük.

 

torqmatic Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45550

Ő lenne az. Pontos típus, előélet, évjárat, ilyesmi engem is érdekelne. 

Előzmény: trizs77 (45549)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45549

Kösz.

 

Már látom...................................:-((

Előzmény: torqmatic (45547)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45548

Milyen autóbusz ?

 

Típus ?

Évjárat ?

 

 

Előzmény: torqmatic (45547)
torqmatic Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45547

Hétvégén a Hortobágyon fotóztam a JZY-850 rendszámú kamu nosztalgiabuszt (nekem új volt, hogy itt van), aztán ahogy rákerestem, elvileg 3 évvel ezelőtt sikerült a nemzeti parknak beszerezni potom 5 és fél millió forintért. Nem sok az egy kicsit? Még csak azt sem lehet ráfogni, hogy replika, mert ha jól sejtem, akkor egy teljesen egyedi, retró hatású tákolmányról van szó.

 

http://www.parlament.hu/irom39/08040/08040-0001.pdf

 

Volt egyébként erről a buszról egy bővebb leírás valahol, archív képekkel, de nem találom. Valaki esetleg nem tudja, hogy ez hol van, elérhető-e még?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!