Keresés

Részletes keresés

enginer Creative Commons License 2006.07.30 0 0 10419

Ezt a hőtárolós megoldást hydróváltónak nevezik.

Lehet kész szigetelt megoldásokat is kapni, de Te is megtudod csinálni. Lehet benne 80 fokos víz is, mert a padlófűtés úgyis mindig csak annyit vesz ki belőle amennyi neki éppen kell, és a visszatérőjével keverve lehűti.

 

1 baja viszont van! Kondenzációs készülékhez nem illik használni hydróváltót. 

Előzmény: Gpeti (10418)
Gpeti Creative Commons License 2006.07.30 0 0 10418
Az extrém alacsony alatt nem a -3 fokos előremenőt értem :-)
Úgy számolgattam, hogy kemény hidegben akár 28 fokig is fel kell emelnem az előremenőt. Azért ez nem egy szokványos érték.
Egy hőtárolóval meg lehetne oldani. A nagy teljesítményű kazán minden bonyolítás nélkül fűtené fel a tárolót azzal a teljesítménnyel, ami neki a legjobb. A tárolóból meg egy keverőszeleppel tudnék kivenni akárhány fokos vizet. Ez esetben egy külön időjáráskövető szabályzót használnék. De ha nem muszály, nem akarok hőtárolót. Félek, hogy annak a vesztesége miatt elbukom, amit nyernék.
Előzmény: enginer (10417)
enginer Creative Commons License 2006.07.29 0 0 10417
HMV-t hagyjuk inkább ki!
Ezek a 11l/m átfolyósok miatt kell a 24kW, pedig tárolósnál elég lenne a 2kW is.


Hmmm.
Ahova 5kW kell ott nembiztos, hogy megtérül a kondenzációs készülék.
Nem pontosan értem, hogy Te mit értesz "Extrém alacsony hőmérsékletű padlófűtéssel", de minden megoldható, ha magának gondolkodik az ember és nem csak eladni akarja a rendszert.


Előzmény: Gpeti (10416)
Gpeti Creative Commons License 2006.07.29 0 0 10416
Szia enginer,

Abszolút egyetértek a kazánok teljesítményét illetően.
Nekem is hasonló problémám van: Kisteljesítményű kondenzációs kazánt keresek.
A hőigényem nagyon kevés (<5 kW), a HMV miatt sem kellene több. Extrém alacsony hőmérsékletű padlófűtéssel akarom megoldani a házam fűtését.
Ehhez szeretnék egy megfelelő kazánt, amihez inteligens folyamatosan szabályzó termosztát és külső hőmérsékletérzékelő köthető.
Tudsz a piacon ilyen jellegű kazánt? Ki gyárt és kitől lehetne beszerezni ilyent?
Előzmény: enginer (10412)
enginer Creative Commons License 2006.07.29 0 0 10415
Létezik nem analóg Vaillant szabályozó is?

Eltudom képzelni, hogy annak a "vízszerelő"nek aki 21 centire rakja a a mosdó alatti kiállást mennyire van fogalma a kondenzációról! :))

Előzmény: Marcesz (10413)
enginer Creative Commons License 2006.07.29 0 0 10414
10?
Emlékeim szerint olyan 6-7 küröl van az alap Vaillant termosztát.

Ezek a termosztátok annyival tudnak többet, hogy azt is közlik a "kazánnal", hogy mennyivel van hidegebb vagy melegebb, mint a beállitott.
és pl. a kazán nem kezd el parasztmódon 80 fokos előremenővel fűteni 0,2fokos külömbség leküzdésére, mert tudja, hogy mekkora a különbség és nem csak azt, hogy fűtenie kell vagy sem!
A hőmérséklet elérése közelében is tudja, hogy hol tart és időben csökkenti az előremenőt, nem csak akkor amikor a radiátortól sok méterre elhelyezett termosztát jelzi, hogy most már elég, de akkorra a radiátornál már kitudja hányfok van.

Gázosok ellen csak egy biztos megoldás van sajnos.
Előzmény: Marcesz (10413)
Marcesz Creative Commons License 2006.07.29 0 0 10413

Tehát azt mondod, hogy Vaillant cirkóhoz Vaillant szabályzó (az analóg, kb. 10 ezerért), 3 pontos bekötéssel, és menjen folyamatos szabályozással?

 

Egyébként én magyaráztam el neki a kondenzációs kazán működési elvét és a kondenzációt mint fizikai jelenséget, nem mintha az előbbiről hallottam volna, mielőtt belevágtam a lakásfelújításba - viszont kettőnk közül ő az, aki ezzel foglalkozik hivatásszerűen...

 

Hihetetlen egyébként, mit nyomott le nálunk (vízszerelő is), a mosdó alatti kiállást kétszer (!) kellett kibontania és újracsinálnia, ugyanis hiába vittem neki a mosdógyártó tervrajzát, valamilyen rejtélyes természeti erő megakadályozta abban, hogy a vízcsonkokat 21, majd 15 centinél közelebb rakja egymáshoz. Végül a hangerő segített, de még így is 35%-os tűréssel rakta be. :)

 

Valamiért egyébként az alábbiakat nem lehet kiverni az iparosok fejéből, és ezeket már tucatnyi helyről hallom vissza:

- fa/műanyag ajtófélfához odafugázni a csempét ("úgyse hullik ki")

- kádat ráállítani két ytongra/téglákra/deszkákra, amikor ott a hozzávaló, állítható acélláb ("jó az úgy")

- vécét nem rögzíteni ("könnyebben felszeded, ha baja van")

- vízcsonkokat egymástól 20 centire rakni ("egy egész tánctér van ám a szifontakarókban, eefér az ott")

 

Most már csak a gáztervezőn (gázszerelő munkatársa) kell keresztülvernem, hogy ne méretezze agyon a konyhai légbeejtő elemet (szerinte a kazánhelyiségekbe ajánlott, szabályozás nélküli EFM 026-os az egyetlen megfelelő darab egy gázfőzőlap és szabadba vezetett elszívó mellé), ha erre van valami ötleted, hogy mit mondjak neki (hívja fel a gázműveket vagy az aerecót, ha nem hiszi?!), megköszönném.

Előzmény: enginer (10411)
enginer Creative Commons License 2006.07.29 0 0 10412

"és itt most elkezdtem nem érteni a dolgot. A folyamatos szabályzás jelenti ugye azt, hogy nem lekapcsol, hanem teljesítményt csökkent. Akkor miért nem ajánlják ezt felültervezett teljesítménynél?"

 

Azért, mert a mostani messze túlméretezett készülékek nem képesek megfelelő mértékben levenni a teljesitményüket. Bizonyos teljesitmény igény alatt elvesztik szabályozási képességüket és csak buta ki-be kapcsolgatós üzemre képesek.

Egy max. 10kW hőigényü lakásba is beraknak egy 24kW-os készüléket ami a teljesitménye 40%-ig képes levenni a teljesitményét, ami kb. 9,6kW.

A 24kW-os készülék ebben a 0,4kW-os sávban tud csak szabályozni,a gyári 60% helyett! (ezért aztán nagyon sok értelme van kiadni x+100ezret a szabályozásért!)

A túlméretezett készülékek minimuma közel akkora, mint az igény maximuma, igy nem is szabályoznak semmit se, csak ki-be kapcsolgatnak,elvesztik azt az előnyüket amiért többe kerülnek, csak a fűtésiszezon 5%ban van igény a maximális fűtési teljesitményre, a maradék 95%ban lenne értelme a teljesitmény csökkentésének, amit ugye a túlméretezett kazán nem tud megoldani.

 

Sajnos a szerelők/tervezők képesek a korszerű készüléket is lebutitani a saját szintjükre. :))

A gyártók meg csak ilyen készülékeket hoznak ide, mert mindenki csak ezeket veszi! :))

 

Előzmény: Marcesz (10410)
enginer Creative Commons License 2006.07.29 0 0 10411

Tippelhetek?

2-öt? :))

 

Igazi fűtés szerelő lehet, aki még 20 éve ezt "tanulta" és fogalma sincs a modulációrol, meg a kondenzációról.

Alacsonyhőmérsékletű rendszerről hallani sem akar, mert akkor fizetnek, ha forró a radiátor, nem akkor, ha kevesebb a gázszámla. :))

Az ilyenek szoktak minimum 35kW-os kazánt ajánlani 100nm-re (mert jobban fizet).

A megrendelő meg csak les ki a fejéből, hogy hiába cseréltette le a "legkorszerűbb" méregdrága Buderus,stb rendszerre a fűtést, aztán még is többet fogyaszt mint a régi rendszere. 

 

Nos.

Ott kezdődik, hogy nagyon nem foglalkoznak a gázfogyasztással (nem ők fizetik) és minél nagyobb teljesitményü egy kazán annál drágábban tudják eladni/beszerelni is.

Mint a processzoroknál a mega/giga hertzek. :))

 

Vaillantnál annyiból gyári beállitás a kétpontos szabályozás, hogy átvan hidalva (kizárva)!

Gyári beállitással folyamatos tetrmosztát nélküli üzemben megy a kazán, de a Vaillanthoz való analóg termosztátok müködésének is feltétele a 2pontos termosztát bemenet rövidrezárása (kizárása).

Akkor lenne gyári beállitás a kétpontos, ha kivennék a rövidzárat!!!

Pont, hogy csak az van letiltva a 3 üzemmód közül gyárilag. :))

Ennyit a gyári beállitásról.

 

 

"nagyobb melegvízmennyiség érdekében"

Ez itt a gond!

Mindenki az átfolyós melegvizhez méretezi a készüléket, de a tárolós rendszerhez is csak minimum 24kW-os készüléket vesznek!

A gyártók meg nem is hoznak be jobb készülékeket, mert itt minden bírka minimum 24-es készüléket vesz, de még jellemzőbb a nagyobb teljesitményű készülék.

VANPÉNZ!!!

Meg a gáz is olcsó.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Marcesz (10410)
Marcesz Creative Commons License 2006.07.29 0 0 10410

Hát végülis ez is szabályzás, ha már egyszer van benne visszacsatolás, bár nagyon bután. Ki nem találod, hány eres vezetéket rakatott (volna) be a villanyszerelőkkel, de ők azért beraktak bónusznak még egyet. :)

 

Viszont a Vaillantnál ezt olvastam:

A kétpontos szabályozás (gyári beállítás) akkor hasznos, ha a fűtőberendezés teljesítménye lényegesen a számított hőigény felett van (pl. a nagyobb melegvízmennyiség érdekében). A folyamatos szabályozás akkor ajánlott,

ha a fűtőteljesítmény megfelel a számított hőigénynek.

...és itt most elkezdtem nem érteni a dolgot. A folyamatos szabályzás jelenti ugye azt, hogy nem lekapcsol, hanem teljesítményt csökkent. Akkor miért nem ajánlják ezt felültervezett teljesítménynél?

Előzmény: enginer (10409)
enginer Creative Commons License 2006.07.29 0 0 10409
Állitólag ez már maga a szabályzás.
:))

Nem hiszem, hogy a Honeywell külön gyártana a Vaillant készülékekhez is (teljesen más rendszer), de lehet.
Vaillant termosztát is kb ennyibe kerül amúgy (az egyszerű).
kikapcs-bekapcs termosztátokkal is müxik azé a moduláció, csak nem úgy, mint a gyárival.
Sajnos a szerelők képesek a korszerű készüléket is lebutitani a saját szintjükre. :))
Arra figyelj, hogy ehez már 3eres kábel kell!
Előzmény: Marcesz (10407)
Marcesz Creative Commons License 2006.07.29 0 0 10407
Jó, hogy írod a termosztátot. Kedvenc gázszerelőm megbeszélés nélkül vett egy egyszerű Honeywell termosztátot (kb. 6000 Ft) a Vaillant kombi cirkónk mellé. Ez vajon tud szabályozni is, vagy csak kikapcs-bekapcs? A gyártó honlapjáról sajnos nem túl sok dolog derül ki. A lakás nem túl nagy, így fontos lenne a modulálás (meg egyébként is az lenne), ha már egyszer a cirkó le tud menni 40%-ra.
Előzmény: enginer (10406)
enginer Creative Commons License 2006.07.29 0 0 10406

"ha méretezési állapotban (nagy hidegben) a radiátor fele meleg, és a többi hideg (szobahőmérsékletű) akkor az a radiátor kétszer nagyobb a kelleténél."

 

Erről beszélek én is.

Hagyományos ki-be kapcsolgatós rendszerekhez méretezett radiátorok esetén (ez van elterjedve), amikor bekapcsol a kazán

átmelegszik az egész radiátor, majd lakapcsolás után kihül.

Az egész radiátorfelületet kihasználja, de csak részüzemben.

 

Ha ugyan ennek a radiátor rendszernek állandóan adod a melegvízet (és, hogy ne tudjon túlfűteni termófejet raksz rá), akkor a radiátoroknak csak a felső párcentije (max.10) fog fűteni, (amikor már felmelegedett a szoba és a termófej már csak annyi melegvizet enged a radiátorba, amennyi a hőveszteség a szobában).

600-as radiátorokkal ez 6szoros túlméretezés, állandóüzemü rendszer esetén.

Kipróbáltam 30valahányfokos előremenővel is és akkor már a radiátorok fele is átmelegedett.

Szóval valóban igaz, hogy az alacsonyhőmérsékletü rendszereknek nagyobb fűtőfelület kell, de az viszont nem igaz, hogy a ki-be kapcsolgatós rendszerekhez méretezett raditoroknál is nagyobb kellene.

Alacsony hőmérsékletű rendszereknek (padlófűtés, falfűtés) állandóan illene működnie.

 

"Hogy a kazán ki és bekapcsol az a szabályzás."

Sajnos ez az elterjedt (rossz) gyakorlat.

A modulációs készülékek már nem így működnek szerencsére.

A VAILLANT pl. már régóta nem is gyárt asszem sima kapcsólgatós termosztátokat, csak szabályzóst.

 

"Szerintem minden gázfűtés állandó üzemű, amíg fizeted számlát."

 

LOL!

Nekem meg az amikor a kazán állandóan szolgáltatja a meleget, és nem csak akkor, amikor a termosztátos helység lehült.

A többi helységben mi szabályoz?

Előzmény: Wattocsak (10404)
Sz.G. Creative Commons License 2006.07.29 0 0 10405
Sziasztok!

Egy régi bérházban kellene cserélni pár méter gázcsövet és néhány tömítést a gázóráknál. Eddig két ajánlatot kaptunk, mindkettő elszállt, több milliós költséggel. Tud vki olcsóbb céget, aki rendelkezik gázműves engedéllyel? Vagy amiatt ennyire drága, mert a cégek kartelleznek, és a gázműves emberek is leveszik a maguk sápját?

Előre is kösz

Wattocsak Creative Commons License 2006.07.28 0 0 10404
enginer

Az én értelmezésemben ha méretezési állapotban (nagy hidegben) a radiátor fele meleg, és a többi hideg (szobahőmérsékletű) akkor az a radiátor kétszer nagyobb a kelleténél.
Szerintem minden gázfűtés állandó üzemű, amíg fizeted számlát. Hogy a kazán ki és bekapcsol az a szabályzás.
Mindig elhelyezel valamit most az elejére és a végére amit szerény képességeimmel nem tudok értelmezni. Mi az a normál méretezés a radiátoroknál? 90/70C?
Az utolsó mondat meg teljesen érthetetlen. Számomra.
Előzmény: enginer (10403)
enginer Creative Commons License 2006.07.28 0 0 10403
Hol is kezdjem...

Én is a normál méretezés mintájára raktam fel a radiátoraimat.
Csak nekem mindenhol termófejek vannak és állandóanüzemben (termosztát nélkül) megy a kazán.
Így nagy hidegben 60 fokos előremenővel a 600as radiátorok felső 10 centimétere meleg max, soxor annyi se.
30valahány fokos előremenővel kisérletezve néha a radiátorok fele is átmelegedett a nagyhidegekben.
Állandó üzemü fűtési rendszereknél (padlófűtés és más alacsonyhőmérsékletü rendszereknél erősen ajánlott!) jóval kisebb fűtőfelület is elég, mint a hagyományos termosztáttal kapcsolgatott rendszereknél alkalmazott méretezés.
Előzmény: Wattocsak (10402)
Wattocsak Creative Commons License 2006.07.28 0 0 10402
Szia

Ezt a sacc/kb 30%-os dolgot borzasztóan nem értem.
Előzmény: enginer (10393)
enginer Creative Commons License 2006.07.28 0 0 10401
Állitólag az uniós árakhoz képest.
Meg ahoz amennyi nemsokára lesz! :))
Előzmény: Marcesz (10398)
enginer Creative Commons License 2006.07.28 0 0 10400

Az még a régi.

Idén kezdték gyártani az újat.

Kicsit más a bordázata is (hasonlit a KORADra), de lényegében a belső kötés miatt váltottak gyártósort.

Előzmény: atiTDI (10396)
kr0650 Creative Commons License 2006.07.28 0 0 10399
ok. legyen igy.
Előzmény: enginer (10393)
Marcesz Creative Commons License 2006.07.28 0 0 10398

Mihez képest olcsó? :)

Előzmény: enginer (10391)
atiTDI Creative Commons License 2006.07.28 0 0 10397
Jahm azt elfelejtettem, ha kell vkinek egyben az egész Bp.n belül házhoz szállítom.
Előzmény: atiTDI (10396)
atiTDI Creative Commons License 2006.07.28 0 0 10396
Mondjuk legyen listaár -20%. Tavalyi darab, nem tudom milyen az újabb design, de ez ugyanolyan mint amilyet vettem helyette Kermi-t...
Előzmény: enginer (10395)
enginer Creative Commons License 2006.07.27 0 0 10395
Ár?
Régi vagy az újfajta?
Előzmény: atiTDI (10388)
enginer Creative Commons License 2006.07.27 0 0 10394
Mióta cél az, hogy minél elöbb forrjon a víz a radiátorokban?
Szerintem forráspont közeli állapotban gázok válnak ki, amik nem használnak egyik rendszernek sem.
Bár a Pi vizet ennyire nem ismerem.
Véleményem szerint, ha olyan csodát művelnek veled, hogy 30 fokon forr neked a víz, akkor is csak 30 fokos és nem 100 foknak megfelelő hőt fog leadni a radiátorod!
SZVSZ.
Előzmény: balogati (10376)
enginer Creative Commons License 2006.07.27 0 0 10393

Badarság.

Jóval nagyobb/korszerűbb hőátvevő felületük van (nem kondenzációs készüléknél eleve túlfűtik a hőcserélőt, hogy ne keletkezzen lecsapódás), alacsonyabb a kéményen távozó füstgáz hőmérsékletük, a fűtővíz alacsony hőmérsékletre fűtése/tartása jóval kevesebb energiát igényel, stb.

Alacsony hőmérsékletü rendszereknél elkerülhető a gazdaságtalan ki-be kapcsolgatás, és ha alacsony (57) alatti az előremenő, akkor garantált a + kondenzáció is.
Az is csak megvezetés, hogy jóval nagyobb felületü hőleadó felület (radiátor/padló) kell az kondenzációs készülékekhez.

Az igaz, hogy jobban lehet számlázni!!!, de egy állandó alacsonyhőmérsékletü rendszernek, (finoman saccolva) 30% felület sem kell egy részüzemü 90/70 °C rendszer hez képest.

Előzmény: kr0650 (10382)
enginer Creative Commons License 2006.07.27 0 0 10392
Egyik ismerősöm tengerész.
Ritkán van otthon, (szinte) nem is fűt télen.
Dohos, penészes is a lakása.
Előzmény: Törölt nick (10386)
enginer Creative Commons License 2006.07.27 0 0 10391
Léteznek már kisebb teljesitményü, (meg jobban moduláló) készülékek, csak ide még nem hozzák, mert itt mindenki minimum 24kW-os vagy jellemzően inkább nagyobbat vesz (mert csak azt kapni, azt tervezik neki).
Nincs igény rá, mert olcsó a gáz. :))
Előzmény: Törölt nick (10387)
enginer Creative Commons License 2006.07.27 0 0 10390

A konstrukció is jobb.

A kondenzációs készüékeknek jobb/nagyobb a hőátvevő felületük (hőcserélő).

Eleve úgy vannak tervezve, hogy minél kevesebb (semmi) hő távozzon a kéményen keresztül.

Nem túrbós készülékeknél muszály (feleslegesen) hőt kiengedni a kéményen, különben nem lenne huzat ami kiviszi az égésterméket.

Nem kondenzációs túrbósnál is melegíteni kell a kéményt egy kicsit, hogy a kondenzáció ne a készülékben alakuljon ki, és ne marja szét az alkatrészeket.

Alkatrészileg is jelentősebben tartósabbnak kell lenniük, mivel az alkatrészeik a kondenzáció okozta savas lecsapódás ellen is védettek, de a kinai technika csodákra képes sajnos.

Normál fűtési rendszerekben is hatékonyabbak, mint a hagyományos készülékek, és jóval drágábbak is.

Előzmény: monazzo (10383)
kockasfulunyul Creative Commons License 2006.07.27 0 0 10389
köszönöm mindenkinek a segítséget, úgy tűnik alakul a megoldás.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!