Ebben igazad van. De olyan arányú iparvágány-bontások, melynek során két év alatt eltűnik az összes iparvágány 25-30 %-a, még nem voltak. Most lesznek.
Nem az a baj, hogy felszedik, hanem hogy az anyagukból másutt nem épülnek olyan iparvágányok, ahol lenne igény vasúti szállításra.
129-esen csak egy iparvágány van, és az pont a Tüzépre vezet. A többi vágány Békés állomáson nem iparvágány, hanem pl rakodóvágány. A hírem az ilyenekre nem vonatkozik.
Mindenkinek: Részletessé vált Szombathely és környéke a gúgl örszön, a rumi vonal elejátől a végéig jól látható. Ezt is kár volt megszüntetni, most lehetne egy Rum-Steinamanger-Güns S-Bahn GmbH. :-)
Gyermekkoromban még láttam gőzöst a 120-ason Persze az nyilván egyedi eset lehetett, különvonat vagy más. Tápiószecsőn volt, 520-as vagy 424-es. És az még a 80-as évek elején volt, merthogy ilyen pofátlanul fiatal vagyok :)
Sárszentmihály, Dunántúli Meliorációs Vállalat iparvágánya a rakodó tetején volt 760 mm-es nyomközzel, alatta normál nyomtávú "máv" rakodóvágányok.
1., A magasrakodó az állomás felől. 2., A mérlegház a máv rakodón. 3., A töltés a rakodó felé, 2 vágány futott itt. 4., A töltés az üzem felé, kb. 4 km volt a pálya hossza. Az egész 1985 körül szűnt meg, Olaszországba szállítottak talajjavító anyagot a Pó síkságra. Az aktuális fszt. rokona még látta is üzemben. Az állomás fővágányainak átépítésekor a rakodón keresztül zajlott a forgalom. A végpont felőli iparvágány bekötést elbontották a kitérő szar állapota miatt. A környéki halastavak a bányászat "utótermékei".
Hűvazze, akkor 3 éves voltam, viszont egész jól emlékszem a rsézletekre. Lőkösről mentünk Dombiratosra, valahol útközben még volánszürkés farost is láttam az úton odafelé. A faluban meg mindenki kint volt az állomáson a vonat érkezésekor, valaki várt valakit, valaki árút kapott, valaki utazott...
Akkor még járt gőzös Bp felől Lőkösre? Mert ez egy másik maradandó emlékem.
A sínhiányok látványa is nagyon elszomorító - legalábbis számomra. Ehhez képest Pécsváradon van egy hirdetmény, hogy valamilyen kft. végzi a vonal folyamatos ellenőrzését. Gondolom a pénz becsorog a kasszájukba, papíron igazolják a teljesítményt, és mindenki elégedett. De lehet, hogy csak én vagyok ilyen szkeptikus, és mindez teljességgel lehetetlen.