Ismerősöm ezeréves Nissanjában, de másik ismerőseim Volkswagenjében is ez így működik. Riasztó be és az ablakok felhúzódnak. Az enyém sem húzza fel, pedig gyárilag beépített prémium a drága! De van más érdekessége is a félmunkának, ti. ha leállított motornál bekapcsolva hagyod az LCD kijelzőt hallgatva pl. a rádiót, az akkumulátor lemerülését óvva az elektronika kikapcsol. Ez annyira vigyáz erre, hogy mások szerint (az enyémbe még nem frissítettek) a navigáció kb. 40 perces frissítését is csak járatott motor mellett engedi telepíteni. Ez a védelem akár dicséretes is lehetne, ha ennek az "őrszemnek" a figyelme a garázsban leállított, de nem teljesen elfordított sluszkulcsnál (amikor csak az óra multikijelzője világít) is védene. De nem véd, mert hagyja csutkára lemerülni az akksit! Gondolom erre már nem tudtak olyan programot írni, hogy ez is kikapcsoljon, majd a kulcs teljes elfordítása után resetelve a tiltást újra kapcsolhatóvá válna az immár megóvott energia által. Ezért mindig kiveszem leállítás után belőle a bizt.kedvéért. Ezektől az apró kellemetlenségektől eltekintve egy kitűnő autó.
hasonló élményem egyszer akkor volt amikor a crdi ceedemben egy autószerelő volt az utasom aki sok éve minden nap reggeltől estig autót szerel, olyan igazi szerelő fajta és pár perc után megkérdezte hogy akkor ez dizel vagy benzin :-)
Na! Igazad volt, ma jöttünk haza telelésből és rápróbáltam direkt. Fékezés nélkül nincs tempomat!
Indultunk a szállodából, előre mentem melengetni a kocsit, ami 5 napja állt a hidegben. Hajnalban -21 fok volt, mikor beültem, kézifék be, üresbe tettem. Gyujtás rá, a hőmérő --- mutatott pár percig, az összes digit kijelző érdekesen jelzett. Pöccre indult a gép, büszke is voltam mert a hotel parkolójában többen köszörültek. Hadd melegedjen...Pár perc múlva hőmérő életre kelt, -16 fokot mutatott. 4-5 percig elég csörgős-kattogós hangja volt, eléggé füstölt, de fehér füstöt. Mellettem egy seat leon, jön a gazdája, negyedjére sikerült elindítania a gépet. Az hallott és látszott, hogy az is dízel. Na az okádta a füstöt rendesen pár percig. Kérdi a srác enyém is nehezen indult? Mondom nem ez pöccre, de ez még új, még 20e sincs benne. Mondja az övében meg 40e van. Az sem régi, 1,5 éves. Beszélgettünk, egyszer kérdezi leállt az autód? Basszus tényleg nem hallottam én sem semmit (egymás mellett állt a két kocsi). Hátul álltunk, az övé még füstöl az enyém már nem is látszik. Előre megyünk és halljuk, hogy szépen duruzsol a gép. A srác meg is dícsérte. Hízott a májam. Viszont az Ő szélvédője hamarabb leolvadt mint az enyém, pedig pár perccel később jött. Én is megdicsértem :)
Sziasztok, van infó arról, hogy amikor kiszálltál, és véletlenül valamelyik ablak résnyire nyitva maradt, akkor az ajtó bezárásával együtt automatikusan felhúzza az ablakokat? 1,6-os friss UEFA kombi Ceed-ről van szó.
Attila vagyok, 2 napja Cee'd tulaj. Másfél éves 1.6 GDI EX DCT az autó.
Visszaolvastam pár száz hozzászólást, úgy látom, alapvetően elégedettek vagytok az autóval, ez jó.
Kicsit korábban beszéltetek a TPMS-ről és a gumicserékről. Az autót nyári gumival vettem, nyilván nem marad így.
Úgy döntöttem, a Michelin CrossClimate gumijait veszem. Ez egy 4 évszakos gumi, a tesztek alapján (szinte) azt tudja, amit a top gumik, téli és nyári üzemmódban is. Egyedül a hóban nem a legjobb, csak a "jó" kategóriába tartozik. De az utóbbi 5 évben alig autóztam hóban....és még hóban is jobb, mint a középkategóriásak.
Ezzel viszont megúszom a szerelgetés (vagy a plusz 4 felni + szenzorok) költségét/utánjárását. Annyiba kerülnek ezek a gumik, mint a versenytársai. (Lesz eladó 4 nyári gumim, <30ezer km futással :-) ).
A TPMS jeladók elemei kapcsán van kérdésem. Mennyi az élettartamuk, van erről információtok? Lehet csak elemet cserélni? Mert akkor a mostani gumiszerelésnél ezt is megtetetném, ha csak pár ezer Ft lenne.
Majd megkérdem a szervizt/gumiszervizt is, és megírom.
De! Lehet! Nálad a pont! Autópálya pihenőből indulás után nem ment tényleg. Miért nem ír ki ilyenkor valamit? Én motorfékes vagyok, a féket csak akkor nyomom, ha kell. Ebben az esetben meg jó fél óra kellett hozzá :) Egyszer tényleg el kellene olvasnom azt a kézikönyvet :) Szóval ez lehetett a gond. Köszi, ezután erre is figyelek!
Túl az első 1000km-en. másodjára számoltam a fogysztást ami 7.5 lett.
Ez egy picit soknak tartom, de be tudom annak hogy új, illetve hideg van és gyakorlatilag minden elektromos rendszert használunk az autóban.
Sajnos a fényerő a műszerfalon tényleg magától megy fel maximumra, az első szervíznél megnézetem.
Most kezdtem el használni a tempomatot, eddig úgy működik ahogy kell.
Összességében az auto megy, és teszi a dolgát. Már azt varom, hogy mikor megy le majd 6.3-ra a fogysztás.
Az üléses témához hozzászólva: Szerintem sem a legkényelmesebb, viszont van benne elektromos deréktámasz ami nagyon jó. Majd az első hossszú úton kiderül hogy mennyire komfortos az ülés. Próbáltam német/japán autókat, számomra azok kényelmesebbek voltak, de ez sem nevezhető kényelmetlennek.
Milyen sűrűn, azt nem tudom, de nálam is tegnap előtt fordult elő, hogy nem tudtam bekapcsolni...azután 5-10 perc múlva újra rányomtam és láss csodát. 20e km alatt másodszor fordult elő, kibírható. Mondjuk az aggaszt, hogy hogyan forfulhat elő. Utána teszi a dolgát.
"Motorikusan mennyi galiba van vagy lehet egy kia dízellel illetve ha megosztanátok pár tapasztalatot a minőséggel kapcsolatban, mennyire van a toyota szintjén."
mindkét motor nagyon megbízható a kia szebb járású, a toyota talán picit kevesebbet eszik
Már olvasgattam a fórumon, külföldi oldalakon is illetve minden egyéb oldalon, de szeretnék segítséget kérni, vagyis inkább véleményt olyanoktól akik már használták az autót és nemcsak 10-20 ezres futásteljesítmény mellet tudnak beszámolni valamiről.
Autó csere előtt állok, voltam a kiánál illetve a toyotánál. A kia-ból a ceed sw gt line 1.6 crdi-t néztem ki a toyotából az autis touring sport 1.6d-t. A családban és a környezetemben eddig csak toyota volt megvagyunk vele elégedve, de új autónál nekem a kia most valahogy minőségibbnek tűnik. Mert a régebbi kiák nekem eleg puritanak voltak egy toyotahoz képest.
Motorikusan mennyi galiba van vagy lehet egy kia dízellel illetve ha megosztanátok pár tapasztalatot a minőséggel kapcsolatban, mennyire van a toyota szintjén.
még kipróbálni nemtudtam mert nem volt ilyen 1.6 dizel kia tesztauto de mennyire hangos, illetve milyenek a menetteljesitmenyei?
A segítségeteket előre is köszönöm és neharagudjatok tudom már sokadik megkérdező vagyok csak még sosem volt kia-nk.
Sikerült tegnap kipróbálnom egy ceedet is. Kényelmes, tágas, nagyon tetszett. Mostmár csak az fog dönteni, hogy melyik típusból találom meg a jobb állapotban lévőt. Szóval vagy ceed, vagy i30.
Sokszor használom, nem szokott kötekedni, teszi a dolgát. Lehet némely konkurens elfántcsonttoronyban nevelkedett selyemseggűnek kényelmetlen az ülés, valójában igen kényelmes. :)
2013 tól felfelé nézelődök. Népítéletekben olvasni olyat ceednél, hogy szokott kötekedni a tempomat. Van ezzel a dologgal valakinek tapasztalata? Kényelmetlen ülésekről is olvasni, eddig csak i30 at próbáltam, azokban nagyon kényelmes volt, egyeznek ezekben az ülések? Köszi a válaszokat előre is.