Keresés

Részletes keresés

sörösgigant Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376978

Mint ha valami lajtvonat lett volna ? Mert délután Somogyszobon mint ha azt láttam volna...Még abban az időben csodálkoztunk is azon, hogy a kilépő irányvonatokat miért nem a 30-ason erőltette, mert ha abban az időben indult volna, Sv-n a személyt beelőzve már reggel 8h-ra le lehetett volna érni Murába...

Előzmény: Soldato (376977)
Soldato Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376977

Nekem is.

Én vittem a gigantot oda, ami továbbvitte a vonatot.

Aztán két év múlva, pár kilométerrel később én is "játszottam" a puzzle-t...

Előzmény: sörösgigant (376975)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376976

Ott, ahonnan linkelte rg7. Ez az esődleges forrása.

Előzmény: sörösgigant (376975)
sörösgigant Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376975

Hm...Isnmerős.....

Ha igaz, rám vártak a fiúk Klf-en, a II. kijáraton,ott mentem előre a 8510-el. Ha egyezik akkor Háros-N. tétény közt volt a gázolás, az M0-ás felüljáró után közvetlenül. Mikor én mentem a koma a bal vágányon ült, ott npislogott bele a reflektorba....Érd-Felsőn meghálltam, majd avalamikotr utána egy fiatal hang kiabált a rádióba, hogy gázoltak...

Hol lelhető fel ez az iromány amúgy ?

Előzmény: rg7 (376971)
István Gyuri Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376974
Előzmény: M63 010 (376972)
István Gyuri Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376973

koller andor: Máig azon gondolkodom, hogy miként nem sikerült a késés mértékét elsőre eltalálni egy köfis vonalon?! :-)

Lehet, hogy az utolsó állomásközben a nyílt vonalon volt valami gubanc (pl. a mozdonnyal), ami egy eredetileg meglevő 5 percet növelt meg.

Előzmény: koller andor (376965)
M63 010 Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376972

Merre megy ez a Belgrád-Prága vonat a terelés alatt?

Kőfelső-királyvágány, vagy KöKi felé?

 

rg7 Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376971
Előzmény: NemethA (376970)
NemethA Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376970

ha jól emlékszem "a maszkos" történetként ment akkor

Előzmény: _Nyuszi (376969)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376969

Ennél kicsit több konkrétumot!

Utas írta? Mozdonyvezető? A gázolt? Esetleg egy baleseteket kutató? Valami emlékezetes fordulat, vagy mondat, ami biztos benne volt?

Előzmény: NemethA (376968)
NemethA Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376968

Sziasztok! Néhány éve olvastam egy elég emlékezetes történetet, ami egy gázolásról szólt, és akkor is mint alapmű ajánlottátok. Sajnos nem találom, segítenétek? Köszi!

_Nyuszi Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376967

Ja, és amikor azt látod, hogy az óra huszas vonat után a negyvenes jön, akkor felháborodsz, hogy kimaradt a harmincas... Pedig csak negyed órát késik. Ha pedig tartod kint a feleset és kiírod mellé a +15-öt, akkor az a baj, hogy a negyvenesről meg hír sincs, pedig lehet, hogy az +30-cal jön...

(Az időpontok fiktívek.)

Előzmény: Abdhul (376966)
Abdhul Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376966

Ferihegyen a város felé elég lenne csak a következő vonat időpontját kiírni.

Előzmény: Fradista Utazó (376964)
koller andor Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376965

Az én esetem kiskunfélegyházán történt, és a 7001 volt az érintett vonat. Máig azon gondolkodom, hogy miként nem sikerült a késés mértékét elsőre eltalálni egy köfis vonalon?! :-)

Előzmény: Fradista Utazó (376964)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376964

Ferihegy (és általában az elővárosi állomások) kapcsán van ezen kívül egy külön probléma is. Valamikor tavaly baromi látványos volt, amikor kimentem az állomásra minálunk, kb. 5 perc volt a vonatig, és éppen bemondták, hogy 35 percet késik. Bosszúsan elindultam a parkoló felé, amikor még a szemem sarkából megláttam a domb mögül kikanyarodni a vonatot. Még az előző volt, de hát ki a francot érdekel, tőlem lehet a tegnapi is, hisz' mind a Délibe megy. Ebben az esetben a precíz, pontos utastájékoztatás is félrevezető.

Ferihegy ugyanez, csak fokozottan. Eltérő viszonylatú és jellegű (személy, zónázó, gyors, hibrid, IC) vonatok jönnek, de elenyésző kivétellel mind a Nyugatiba megy (tavaly nagyon felbosszantott, amikor 2 perccel előttem ment el egy fürdős, ami átvitt volna Kelenföldre). Na most, ha kiírják, hogy az, aminek most kéne jönnie, késik 25 percet, az semmitmondó információ, mert lehet, hogy jön valami 3 perc múlva. Ki a fenét érdekli, hogy mennyit késik a szegedi IC, ha rögtön jön a fél órával ezelőtti szolnoki zónázó, és az elvisz a Nyugatiba? Erről viszont még optimális esetben sincs kiírva semmi információ, és bemondás se nagyon. Valahogy mintha még mindig abban élnénk, hogy az utasnak egy, és csakis az az egy vonat felel meg, azt várja, azzal fog elmenni, akármi történik.

Előzmény: koller andor (376963)
koller andor Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376963

Nekem az a bemondás tetszett az egyik állomáson, ami a menetrend szerinti indulás időpontjában öt perc várható késést közölt. Amikor ez letelt, módosították 10 percre. Amikor ez is eltelt , akkor 15 percre...... :-)))

Előzmény: Muurola (376957)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376962

Már látom is, hogy a következő probléma az lesz, hogy miért az ő háza előtt fékeznek rá a peronra az áthaladó vonatok. :(

Előzmény: felucca (376961)
felucca Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376961

Hát, ez óriási! Én sem értem! Falun belül gyorsvonattal is szigorúan csak hatvannal! Világos!:))))

Előzmény: DVB (376960)
DVB Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376960

Szerintem meg ez a celravezeto, ez mukodik. A normalis hangnem nem igazan, vagy az atlagutas hangja meg inkabb se.A 70-es vonal topikjabol - elso osztalyu :)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112910707&t=9136391

 

 

 

 

Előzmény: vrobee (376959)
vrobee Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376959

Tisztelt Muurola!

Önnek tökélesen igaza van, de nem tudom, mennyire célravezető ezt ilyen anyázós-sértegetős stílusban megfogalmazni. Mindenesetre a kérdésben a BKK is illetékes lehet, és ők talán tennének is valamit a helyzet változása érdekében.

Előzmény: Muurola (376957)
40 62 001-5 Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376958

Nem jól gondolod....a 21.számú váltót cserélik ki, így nem tudnak a körvasútra menni az érintett vonatok

Előzmény: gunji jackdaw (376942)
Muurola Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376957

Tisztelt MÁV és MÁV-START!

 

Ferihegy megállóhelyen a késő vonatok egyikére várva gondolom megosztom Önökkel élményeimmel, hogy lássák, miért is nem szabadna e két társaságra semmiféle közszolgáltatást, infrastruktúra kezelést bíznia!

 

A vasúti megállóhelyre 22-én 13:20-kor érkezve figyelmem a kihelyezett vasúti menetrendre irányult, mely BKV-s formátumban mutatta a Nyugati felé induló vonatokat. Sajnálatos módon a nyíregyházi IC vonatokat, mint pótjegyköteleseket KÉK színnel jelölve. A megállóban fellelhető mindkét ilyen menetrend fekete-fehér volt, azokon kék színnel SEMMI sem szerepelt. További negatívum, hogy a tájékoztató lap kizárólag magyar nyelvű volt.

 

Az állomás elején tábla tájékoztat a jegyváltás helyéről, amely a terminálon van. Sajnos ezen a táblán a magyar és az angol szöveg nem azonos, utóbbin nem írják, hogy nyitvatartáson túl pótdíj nélkül vehető a vonaton jegy. A megálló közepén van jegykiadó automata, működik is, ám ennek tényére az állomás elején SEMMI sem hívja fel a figyelmet, az utas feleslegesen megy vissza a terminálra.

 

A liftek működtek. Örömteli. Vasútőr is volt a peronon, ami jó. De ennél is jobb lenne, ha egy két nyelven beszélő, utastájékoztatásra és a jegyek kiadásában való segítségre is képes embert állítanának oda. Ő „mellékesen” figyelemmel kísérhetné a peron közbiztonsági helyzetét is. Sokkal többe nem kerülne, de kulturáltabbá, személyesebbé tenné az utazást.

 

A MÁV pályavasút forgalmi alakulata e helyütt is hozza a szokott alacsony színvonalat: a vonatok késéséről csak az indulás percében adnak tájékoztatást, előtte 10 percig a kijelző szerint pontos volt a vonat. A késés bemondása csak magyar nyelven történt meg, az is csupán egyetlen vonatra vonatkoztatva, elhallgatva mi van a többi (részben már késő, részben várható) vonattal. Azért csak jó lenne tudni, érdemes-e várni, vagy spontán szervezzen az utas magának vonatpótló buszt. Azért is jár egy verbális seggberúgás, hogy a 30 perces késés ténye egy percig sem volt látható a kijelzőn, utána a pontosnak tűnő következő vonat adatai jelentek meg. Persze annak várható érkezési idejéről sem tájékoztatták Kovács Ernőék az utasokat.

 

Nem látom be, hogy ehelyütt pénz kérdés lenne a fejlődés, inkább az odafigyelés hiányzik, sem a MÁV-START, sem a MÁV nem érdekelt igazán abba, hogy az utasok által elvárt gondossággal dolgozzon. Ferihegy „kirakatmegálló” erre (is) jó példa...

schlumberger Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376956

akkor 1 :-)

Előzmény: hmsoft (376955)
hmsoft Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376955

Akkor tehát?

 

Akkor tehát, semmit sem kell tenni. Mindenki megteszi a fogadását az 1. vagy a 2. pontra, és már csak meg kell várni az október 20-22. időszakot. Aztán elkönyvelni az eredményt: 1. vagy 2.

 

hm

Előzmény: schlumberger (376951)
Muurola Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376954

Az országos média ingerküszöbét EGY utas is képes átvinni, minden csak kapcsolatok, szervezés, szerencse kérdése... :)

Előzmény: DVB (376952)
Muurola Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376953

Tisztelt Andó Gergely!                                          

 

Köszönettel vettük a Társaságunk részére 2011.. szeptember 19-én küldött észrevételét. Felvetése kapcsán az alábbiakról tájékoztatjuk:

 

Információinak megfelelően 2011. október 21-én és 22-én a MÁV Zrt. szakemberei pályafelújítási munkálatokat terveznek Kőbánya felső állomáson. Az érintett napokon a 70. sz. vonalon közlekedő nemzetközi EuroCity vonatok többsége éves menetrendjüktől eltérően Budapest-Keleti helyett Budapest-Nyugati pályaudvarról indulnak/érkeznek.

 

A munkálatokhoz kapcsolódón úgynevezett vágányzári menetrend kerül kiadásra. Mivel a vágányzár előre tervezett időpontban történik, ezért a nemzetközi helyfoglaló rendszerben átmenetileg lezárásra került a nemzetközi helyjegy kontingens, annak megnyitása a vágányzár engedélyezését, a vágányzári menetrend elfogadását követően lehetséges.

 

Örömmel tájékoztatjuk, hogy az érintett nemzetközi helyjegy kontinges 2011. szeptember 21-től újból megnyitásra került, így a nemzetközi helyjegy váltás az érintett járatok vonatkozásában biztosított.

DVB Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376952

Sajnos nem utaznak annyian ezekkel a vonatokkal, hogy az orszagos media ingerkuszobet elerje a dolog. Atlagosan Szobnal hataratmenetben 40-60 utas van, nyaron a duplaja. Vannak pesze kivetelek (unnepnapok, vasarnapi Avala) de a nagy atlag az ennyi. Ezeknek kb. a fele magyar, fele kulfoldi.

 

A buszos potlas remek otlet, de szerintem a MAVnal ez nem jut el az agyakig.

 

Proba kedveert megneztem: Sem a cseh vasutak, sem a DB nem ir rola semmit egyelore (bar a DB-vel eleg nehezen boldogultam, lehet csak en nem talaltam). A cseheknel az online shop sem tudja. (altalaban szokta)

 

Jo otlet lenne, ha a jv bemondassal tajekoztatna az utasokat, azon a heten (legalabb) angolul es nemetul. (Tudom bilibe er a kezem, mert meg magyarul is alig megy a dolgok rendszeres bemondasa, csak a hatar uton eled fel a hangszoro)  Minden bejovo vonaton illetve rakhatnanak a vonatokra szep 3 nyelvu (akar 4 - cseh/szlovak) nyomtatott tajekoztatot.

 

Persze az egeszbol semmi nem lesz, max valami A4-es tacepao a Keletiben valahova elrejtve.

 

A valasz alapvetoen Muurola-nak szol, csak megihletett az elso meg a masodik pont :)

Előzmény: hmsoft (376950)
schlumberger Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376951

Akkor tehát?

Előzmény: hmsoft (376950)
hmsoft Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376950

Vonatkoztassunk el a dolog zsurnalisztikai értékétől és koncentráljunk csak magára az eseményre. Tehát, a vágányzárról az érintett utasok egy része (akár nagy része) nem értesül és hoppon marad a Keletiben ácsorogva, vonatot követelve.

Két eset lehetséges:
1. A bekövetkező pampogások, kártérítési perek és hasonlók összességükben nem viszik át a közvélemény ingerküszöbét. Ez jó, mert igazolja, hogy legközelebb sem érdemes foglalkozni a vágányzár okozta változások körültekintőbb kommunikálásával.
2. Botrány kerekedik, személyi következményekkel. Ez szintén jó, mert egyrészt a 'zemberek nem a kosztpénz bedobásának lehetőségét latolgatják a tőzsdén (a valószínű, rájuk nézve negatív következményekkel), hanem a botrány gumicsontját rágják, amit még meg is lehet fűszerezni néhány személycserével, és mint tudjuk, az ilyesmit is szereti a köz.

hm

Előzmény: Muurola (376948)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376949

"a mozdonynak sem kellett volna körbejárni"

Körüljárni.

 

"háromszögbe"

Háromszögben.

 

"rendelésre"

Rendelése.

Előzmény: Muurola (376948)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!