Keresés

Részletes keresés

saussente Creative Commons License 2010.02.02 0 0 16388
Van nyomatéka, nem is rossz. Cserébe fordulatszáma nincs. Ez eredendően egy stabilmotor, ami egy meghatározott fordulatszámtartományra van kihegyezve, ha ezt össze tudod hozni a hajtásláncal akkor jó, ha nem sikerül akkor szenvedés lesz belőle. Ehhez jön még a kínaisága, viszont legalább olcsó.
Előzmény: Marci38 (16385)
süger Creative Commons License 2010.02.02 0 0 16387
Klikk a csónakmotorok aláhuzott linkre.
Előzmény: süger (16386)
süger Creative Commons License 2010.02.02 0 0 16386
Az OHC felülvezérelt billenő lapszelep. Gondolom nyomatéka is lehet,mivel a Honda régóta gyártja csónakmotorjaiban. A legkisebb motorja 2,3 LE http://www.honda-marine.info/ 
Marci38 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16385
- Hová gondolsz? - A gépezetek kapcsán jutott eszembe .... Egyébként is GPS kolégának le vagyok kötelezve ... :-)

-Ezek szerint egy "valós" kis 4 ütemüről van szó ( szelepvezérléssel ,szelepekkel , stb)
- Most akkor el kell árulnom: egy könnyű kis (1 személyes) csónakba kellene 4 kw nál nem nagyobb beépitett (!) motor ... Hát ezen morfondírozom...
Köszi! Marci
Előzmény: saussente (16383)
GPS Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16384

Engem? Egy rohadt szót se szólt hozzám :-))))

Az én kis Yamaha-motoros 1,9 kW-os generátorom sima OHC volt. Mint egy felnőtt.

Ez, az animáción, egy fasza kis DOHC.
.
Előzmény: saussente (16383)
saussente Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16383
Ez most komoly vagy GPS-t provokálod?
Előzmény: Marci38 (16381)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16382
Ha mentél ilyen motorral szerelt gokarttal, akkor tudhatod, hogy nincs..:-)
Előzmény: Marci38 (16381)
Marci38 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16381
- Esküszöm, nem jöttem rá mitől 4 ütemü! :o) " Van nyomatéka" is ezeknek, vagy csak amolyan " játékgépek" ? :o)
Előzmény: Törölt nick (16376)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16380
Na melyik változat nem volt még???
Legyen ollan mintazasszony: Felül vezérelt alul szelepelt....:))))))
Előzmény: saussente (16375)
saussente Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16379

A Briggs valóban oldaltszelepelt.

Ez a darab a Honda GX200 másolata ami OHV. Az eredetijét előszeretettel szerelik gokartokba.

Előzmény: Törölt nick (16378)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16378

A Briggs tudtommal oldalt szelepelt és nem felül,

OHV felülszelepelt pl. a Dacia, vagy régi Skoda motorok...

Előzmény: saussente (16375)
GPS Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16377

44-es számú a gyűrű és azt a 4-es számú dobóvilla mozgatja jobbra-ballra.

A körmös kapcsolótárcsa számát nem tudom leolvasni..de az úgy látom hogy a 11-es ellendarabokkal kapcsolódik...hol az egyikkel hol a másikkal - iránytól függően.

Legalábbis a rajzról nekem ez jön le.
.
Előzmény: Oplatka (16374)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16376

Az őskövületet tegyük idézőjelbe... Ma már ilyet csak fűnyíróba tesznek

Viszont nagyon megbízható....

Előzmény: Marci38 (16373)
saussente Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16375
OHV felül szelepelt.
Előzmény: Törölt nick (16371)
Oplatka Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16374

"Hát pedig a karmantyús-gyűrű ott van balra-lent."

 

Ez megnyugtató és Neked el is hiszem.

 

"Azért azt a Dacia kapcsolószekrényt megnézném magamnak, amelyikből simán hiányzik a szinkron - és mégis össze lehetett rakni...és még működött is :-)))))"

 

Én láttam a "kapcsolószekrényt" vagyis a sebbeségváltóművet szétszedve, és kézbe is adták az inkriminált fogaskerékegységet, de ugye ez sem ma volt, hanem anno a csepeli Renault szervizben.

Előzmény: GPS (16372)
Marci38 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16373
Öskövület?? Az,hogy lehet..? -Ilyen kis motorokat gyárt a honda mindenféle felhasználásra.. A szivattyutól a kistraktorig.

Üdv! Marci
Előzmény: Törölt nick (16371)
GPS Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16372

Hát pedig a karmantyús-gyűrű ott van balra-lent. Nem a fogaskerekek járkálnak tengelyirányban....hanem csak a kapcsológyűrű.

Vigyázat, nem minden szinkron-áttételben kell legyen szinkronfék-gyűrű is - viszont ha a fogaskerekek állandó kapcsolatban állnak egymással - az már szinkron.

Sokszor hallottam, hogy azt a kónuszos oldalú bronz-gyűrűt nevezik szinkronnak - pedig nem az. Az a szinkronfék.

Az fékezi le szinkronfordulatszámra az adott áttételt - hogy a szinkronkapcsoló (vagy más néven karmantyús-gyűrű - amit ebben a szerkezetben is látok) az finoman tudjon kapcsolni.

Azért azt a Dacia kapcsolószekrényt megnézném magamnak, amelyikből simán hiányzik a szinkron - és mégis össze lehetett rakni...és még működött is :-)))))
.
Előzmény: Oplatka (16369)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16371

1 henger, alul vezérelt, oldalt szelepelt "őskövület"...

 

Mint a Briggs motorok....

 

Gondolom én....

Előzmény: Marci38 (16370)
Marci38 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16370
- sziasztok ! Le tudná e írni valaki, hogy a képen is lárható,kis benzines motorban vagy épp a fűnyírómotorokban , hogy van megoldva a 4 ütem ?

Marci
Oplatka Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16369

Lehet hogy a szememmel van baj, netán a robbantott rajz túl kicsi, de én itt szinkrongyűrűket nem látok.

 

Erről eszembe jut egy mintegy 22 éves történet: akkori munkaadómnak -egy kutatóintézetnek- csak Dacia személyszállító géperejű szolgálati járműre futotta, amit én vettem át a debreceni Merkur telepen.

Kiválasztottam a legkevésbé horpadtat és állóhelyzetben a motort is elindíthattam, szépen ketyegett.

Az adminisztrációt követően kigurultam a telephelyről és meglepődtem, hogy a II. sebességi fokozatot csak duplakuplung és közel szinkronfordulaton volt hajlandó kapcsolni. Mire jó a katonaság és a Csepel teheratókon szerzett jártasság.

A lényeg, hogy garanciálisan javították, de addig is eltelt 3 hónap, amíg Romániából megérkezett az a szinkrongyűrű, amit állítólag az autógyárban dolgozó rabok szabotázsa miatt nem építettek be...

 

A többi hasonló high-tech kivitelezéstől megkíméllek benneteket, mindenkinek meg van a maga története, akár egy önálló topicot is érdemelne :)

Előzmény: GPS (16362)
saussente Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16368
JAJJ
Előzmény: GPS (16362)
mervipapa Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16367
Biztos voltam benne hogy aki mindenhez ért ,nem megy el mellette szótlanul.
Mervi
Előzmény: Törölt nick (16361)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16366
Máris van ötletem!..:)
Ugyanis minden hajómotor, kormánymű, és egyéb gépészeti ügy tőlem Fuegohoz kerül.
De keresd időben, mert van dolga elég!
Előzmény: szervezkedő (16351)
Marci38 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16365
... És még csak nem is manipuláltam :o) A 400 as érzékenységgel már csak azért nem tettem fel, nehogy az legyen,hogy nappal van o)

Üdv! Marci
Előzmény: Törölt nick (16364)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16364

Később feljött a Hold

 

Előzmény: Marci38 (16363)
Marci38 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16363
- Biri01! Pusztán jóindulatból készítettem neked egy fotót , sima mezei géppel ,majdnem tök sötétben.. Mert gondoltam Rád! :o)
Üdv! Marci

Ui: Szivesen elcserélem a Te gépeddel.. :o)
Előzmény: Biri01 (16349)
GPS Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16362

Bizony-bizony - (a rajz alapján) ez szinkron. Vagyis karmantyús reteszelés történik - miközben a fogaskerekek (a hátrameneti is) állandóan kapcsolatban állnak egymással - vagyis forognak.

Más szóval: váltáskor nincs asztmás-krákogás.

Az viszont nem kristálytiszta, hogy az a többtárcsás kuplung mit "alkot" odabent...de jobb ötlet híjján, lehet hogy nyomatékhatároló - vagyis megcsúszik, mielőtt a terhelés pozdorjává törné odabent az apparátot.

Ha az, akkor ez egy dicséretes intézkedés - akárhogy is nézzük.
.
Előzmény: Törölt nick (16361)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16361

Hogy szakszerűen megnevezve, ez milyen kivitel, nem tudom. Úgy nézem illik tehermentesíteni, de valamiféle szinkronizálás mintha lenne benne. Ránézésre egész preciz kivitel. De a puding próbája az evés.

A robbantott rajzból nekem nem derül ki milyenek a csapágyak, de lenne rá egy fogadásom, hogy Mervipapa már belekukkolt a teljesítményben kissebbe. A feltett képen látható a 30 LE-s van.

 

 

lapar Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16360
Ez milyen rendszerű?
Mert én qrvára utálom, mikor hátramenetbe téve nagyot kattan a főgép.
Régebben olvastam pl. bolygóműves irányváltóról .
Persze nem külmotoron.
Előzmény: Törölt nick (16357)
szőrmók Creative Commons License 2010.02.01 0 0 16359
Egész masszivnak néz ki .Kell-e külön tehermentesiteni a csigatengelyt?
Előzmény: Törölt nick (16357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!