Gondolom a síkló katamaránoknál a két test és a fedélzet között áramló levegő emelő hatásának is szerepe lehet a fogyasztás csökkenésében. Ahogy elnézem a súlyt, (12T) és a teljesítményt, a test egy része mindig vízben van, így az áramló levegő emelőhatása folyamatosan érvényesűl a sebességgel arányosan.
Más: hétvégén kicsit szórakoztam. Összehasonlitottam azonos hosszúságú, szélességú, merülésű, oldalmagasságú hajók paramétereit. Talán mást is érdekel.
Ha még arra is rájövök, hogy a hullámkeltő ellenállás görbéjéből, hogyan lehet következtetni az elméleti testsebesség feletti ellenállásról, akkor nagyjából helyben vagyok. Az biztos, hogy a félsikló hajóknál a görbe nagyjából folytatolagosan emelkedik, de a merüléses hajóknál ez nagyon hirtelen is megugorhat, dacára a kezdeti alacsony értékeknek. Lásd a trimaránom kudarcát.
Azt hiszem erre a gerinc vonala adhat valamilyen magyarázatot
Hali!Javasolnám ,hogy nézz át a Gumicsónak topicba.Ott mostanában volt szó erről.Egyébbként a konkrét motor ismerete nélkül nehéz. Kell hozzá egy távkar és 2 bowden. A bowden egy lábanként növekvő hosszban kapható. elég nagy ivben hajlik csak meg.A hossza az elvezetés helyétől függő. Létezik gyáriban ( suzuki ) és jó minőségu utángyártottban ( teleflex)A bowdenek kb 8Khuf tól indulnak áruk ahossztól függ.+ a távkar 20-30 ezer. A kormány lehet drótköteles ,ez házilag megoldható olcsón ,vagy un.tolorudas ez ugy 40-50 ezer. Ez is 1 lábanként növekvő hosszban van.Nézz utána a hazai forgalmazók honlapjain.( Maritime.hu)
Tisztelt fórumtársak! Építek egy "lakó" katamaránt, javarészt meg is van, nem nagy, de túrázni jó lesz a Tiszán és mellékfolyóin. Egy 6 LE 4 ütemű Suzukit vettem rá (második éve várja érintetlenül, hogy a hajócskára kerüljön, még nem volt vízben), 5 LE-re címkézve természetesen, nem akarom vizsgáztatni. Erre lehet távvezérlést rakni, csak fogalmam sincs, miképpen lássak hozzá. Van-e valakinek ilyen tapasztalata, s tudna-e segíteni, hogyan kell, mi szükséges hozzá, hogyan tudok olyan kormányállást építeni kb. 4 m-re a motortól, hogy arról vezethető legyen... és így tovább. Nagyon megköszönném a segítséget, mert a hajó építésében van gyakorlatom, de a motorokkal kevés az ismeretségem!
Hát ja! Tőled tanultam hogy a " nedvesített felület" mennyire befolyásolja egy test úszási tulajdonságát. Egy adott motornak egy adott tömegű testet kell tolnia, de az már a test kiképzésén múlik hogy az ellenállásként fellépő vízbe érő felület mekkora. Így érthető a fogyasztás csökkenés.
mintha 2x 200 LE illetné annak a hajónak a hátulját na ezeknél a sebességeknél amit ezekkel produkállni lehet csal a levegő ellenállását kell nézni gyakorlatilag, az meg lényegesen kisebb. mintha akár csak a vízen úszna és nem is benne feltétlenül
nekem a baylinernél volt olyan érzésem, bár soha sem mértem, teljes siklásban lényegesen kevesebbet fogyasztott egy adott távot nézve, mert5 hamar elérte a kitűzött pontot...
pl előferdült,h. szob-ról a popeye-től tele tankkal indultunk le pestre a rómaira, pityy, meg talán barba is velünk volt, kb 4 főre emléxem és telejes siklásban a kormányon semmi erő szinte nem volt ,lehett érezni, h. szinta semmi érintkezése a hajófenéknek a vízzel, megérkezve kb 35 litert tudtunk a tankba eröltetni.m ez mondjuk a jeanneau .hajómmal volt de az is 2,5 tonna ugye a tele tank, na és a szokásos felszereléssel ...kb fél liter lehetett a fogy. / km ez sem úszva. sem normál/félsiklásban nem volt sohasem ilyen kevés, az egy más dolog,h. ugye az utazási komfort, szélhatás, zaj stb. 65-70 km sebességgel milyen....
sikló katamaránról van szó az én meglehetősen gyenge (nincs) agoltudásom szerint, ilyenek pl a rágen általunk használt versenykatamaránok, miután megsiklottak részben elhagyták a vízet, --a levegőben szálltak-- ténylegesen leesett a fogyasztásuk a vízben úszáshoz képest
Tisztelt hajós társak! Már megint egy kis segítségre volna szükségem!
Belefogtam egy sarokhajtás csapágy cserébe, de nem tudom szétszedni, pedig mindek kötést már oldottam, és lazult is a helyzet,de nem tudom elválasztani a kardántengelyt a házától, illetve a csigatengelyt.
Ha esetleg van valakinek ebben tapasztalata és megosztaná velem, megköszönném
Hát mondjuk azt az 1 kunát gyáranként még összedobnánk valahogy...de az a 11 ezer munkás, aki jelenleg ott dolgozik - az azért némi nyugtalanságra adhat okot az újdonsült tulajnak. .
Üdv Mindannyiotoknak Szőrmók,köszönöm segitséged a delelyezés ügyében.Mára már kiderült a gyújtó tekercs menetszakadás miatt nem ugrott a szikra. Üdv a Boot Show,-vagy valahol a "kék országúton"vagy ez oldalakon. S.S
Tanulmányozd az a rajzot amin a tengely van,meg látod a t.en lévő lépcsőkből és menetekből az erő irányát "még hátra menetben is ". Ha nem megy,akkor kevés a müszaki rajz olvasási ismeretséged. (szori)
Mervipapa! Aranyos vagy de ami infóra szükségem van ez vajmi kevés hozzá! Nem tudnál egy robbantott képet vagy rajzot,hogyan épül fel egymásra az alkatrészek? CSő, benne tengely, csapágy ház hogyan csatlakozik a tengelyvégen , hogyan rögzited, szimeringek, hol viszed át a tolóerőt , hol támaszkodik fel a tengely stb... Nem kellenek méretek
Aza baj velük, hogy általában 300-400 W-os motorokkal szerelik. Ez azért nagyon kevés. A motorokat lehetne cserélni, de azt a vezérlés nem birná el. Szerintem 4 kW a minimum teljesítmény igény egy 2-3 személyes hajóhoz, ha gyorsabb szeretne lenni mint az átlagos balatoni vítorlások. Már pedig, ha üzemanyagot használ, akkor legyen gyorsabb is.
A 20 km/h a cél 600-800 kg teljes terhelésnél a lehető legkisebb motorral
Beer-cinek.
Köszönöm megkaptam, Azt nem tudom milyen igény lesz rá, nekem kell az a 3 db. Már utaltam. Más: Egy ilyen hajóból könnyen lehet csinálni, egy 2 max 3 napos túrára való kishajót. A hossza ezt lehetővé teszi, a szélességét meg a víz felett lehet nővelni, csak segéduszó kell. De ezt csak később, még jó darabig csak tervezgetem. Először be kell fejezni a siklóhajót, csak utána lehet folytatni a kisérleteket. Habár ha majd lehet a szabad ég alatt dolgozni, hétvégeken farigcsálok egy próbadarabot. Most teli a műhely
Hakának, Mervipapának:
Kedden délelőtt, délfelé megy a kocsi az alktrészért. Papa, Téged feltehetőleg a kora délutáni órákban vesz fel.. Este sörözés, másnap szerelés.
Könyörgöm, valaki intézzen egy kis napsűtést, legalább 15 fokkal, hogy megcsinálhassuk a tesztet
Ja. Ez olyan mint egy motoros kajak. No de hol van ez egy élhető túrahajóhoz? Más: Az emailem megkaptad a rajzzal? Azt hiszem jó kis cuccot sikerült kitalálnom. Ha precízen összejön, lesz rá kereslet bőven, pláne hajóépítőknél.
Az a helyzet, hogy nem is foglalkoztak a tervezők ezzel. Nagyon régi dolog, hogy a hosszú, vékony hajótest gazdaságosan mükszik. De pont a vékonyságból adódik sok probléma. Egyszerűbb volt egy nagyobb motort rakni a széles hajóra. A gazdaságos működés és a nagyobb hatótávolság csak mostanában lesz egyre lényegesebb szempont a kedvtelési célú kishajóknál is.
Sziasztok drága feleim!Bocs,h eddig csak néha olvasó voltam!:)) 1 barátomnak:H Kovács Killboat+Tümi=1lityi/20km,és 25km/h!!! Mindez az 50es évegből?! Komoly h az elmúlt 60 évben nem sikerült ez túlszárnyalni!!!!!!!! :))