Erről én csak annyit tudok neked mondani, hogy a villanymotornál - ha adott merülésben és fordulatnál még kavitál...5-6 centit lejjebb eresztve - már nem.
A villanymocinál ezt könnyebb kiszaszerolni - mert ott simán lehet le-fel csúszkáltatni a motort - nem úgy, mint egy benzinesnél.
Tehát, az én tapasztalatom az, hogy a csiga és a fordulatszámon kívül - a merülési mélység is nagyon fontos tényező kavitáció-szempontból.
Vagyis: minél mélyebben van a csiga a vízben - annál nagyobb fordulattal lehet hajtani - kavitáció-mentesen. .
Hehehehe ! Láttál te már olyan képet amin mai tengeralattjáró vagy hadihajó propellerje látszik ? Én nem. Ha ezt látnánk akkor tudnánk milyen propeller nem kavitál. Keresgélj aYoutubon : propeller kavitation cimmel.
-Talán laikus a kérdés, de van olyan jellemző fordulattartomány ( a csigatengelyen) ahol a csiga az estek töbségében kavitál, vagy ez estenként nagyon eltérő lehet? .. És ha igen ,mekkora ez a fordulat?
Kérdés a többiekhez: A szezonnyitó talira ki honnan indul? Ha a Pestieken kivül lenne még pár jelentkező aki a rómaipart környékéről startolna, akkor páran mi is ott sólyáznánk.
Képzeld, láttam hajón ablakmosóhoz használatos, filléres T-idommal is szerelt benzincső-szerelvényt. Biztos ismered azt az átlátszó, olcsó, papírvékony műanyagból készült ótvart...ami már egy durvább ránézésre is eltörik.
Eszem megállt. A gazdája azt mondta, hogy "eddig nem volt baj vele egy szál se, jó az oda". .
Hát sajnos az nem úgy szokott történni, hogy előbb kifolyik 1 liternyi büdös benzin...és csak utána gyullad meg.
Benzintűz bármilyen kevés mennyiségből keletkezhet...a többi már csak a ráadás - pláne ha még további 15-20 liter benzin is van a hajón.
Ritka mocsok egy anyag ebből a szempontból - az már fix. Befolyik a legkisebb résekbe is, terjed mint az állat...ráadásul vízzel oltva csak rosszabb lesz a helyzet.
Isten őrizzen meg mindenkit tőle....bár saját szememmel láttam, hogy néha nagyon nem fektetnek hangsúlyt a hajós-tűzvédelemre. .
saussente! Ezekszerint tanúlmányoztad a leírást .... Na látod, ez jó kérdés! -Eddig nem,de most hogy írod ,utánaszámoltam és ugyan az jött ki. ...A fordulatot a motorra írja de nem hiszem hogy gyorsitó áttét lenne . Jó esetben ha bírja egy az egyben . Nem véletlen,hogy kéttollu a csiga A tervrajz sem ír erről sokkal többet.. Lehet ,rossz volt a fordulatszámmérőjük... :o) Passz.! Meglehetősen furcsa ,mivel mások is megépítették és szerintük is hozta a papírformát.
Viszont a benzin egyetlen jó tulajdonsága az hogy büdös. tehát igan nagy eséllyel megérzed mielőtt akár 1 liternyi is kiömölne. Akkor elmondom mi történt velem.Hinárt irtottam egy maszek halastavon .Ez a fenéken huzható vágóeszközt jelent ami lánccal volt kikötve a fartükrön lévő bikához. Az egész felszerelés : a motor a csónak minden hirtelen lett összeállitva ehhez a munkához ,előre hozott slusszgomb nem volt és griffről volt a kormányzás is. A szerkezet leakadt és tartósan nagy gázon próbáltam felszakitani a fenékről.Egyszercsak a motorból égő benzin kezdett folyni a vizre és az ott tovább égett a viz tetején.Persze előre ugrottam a hajó orrába mert a lángok a motor fölé értek és a motor oldalán van a gyári slussz gomb és a lángok miatt nem értem el.. ( Crescent 18) Végül a mericskével locsolva a motort sikerült valami gyujtászavart csinálni amitől leállt a motor. A benzinfolyás megszüntével a lángok szinte azonnal ellobbantak. A hibát az amüanyag T törése okozta ami az AC után a két porlasztónak osztja szét a benzint.A motor persze egy porlasztóval is megy.
Annyiból tökéletesen igazad van, hogy (gyorsan hozzáteszem: Isten őrizzen meg!) benzintűz keletkezne a hajón - akkor egy 1 kilós poroltó az csak egy vicc. De sajnos többnyire egy 2 kilós is.
Nem mintha a 2 kiló anyag nem lenne elég - hanem az a baj, hogy ezeknek a csinos kis készülékeknek nincs oltóerejük. Ez egy hosszabb mese, nem térek ki rá. Egy papírkosár vagy egy szokványos háztartási tűz eloltására kiválók...de a benzin az más.
Sajnos ezt tippként írtam ide, hanem másfél évig (nem jószántamból !) katonai tűzoltó voltam. Ott 2 havi, megszokott gyakorlat volt 1 (egyetlen) liter benzin tüzének az oltása - amit egy 1x1 méteres tepsiben gyújtottak meg.
Nem akarom leírni ide, hogy mit tud művelni egyetlen liter (!) benzin - ha ég. .
Én már láttam 1000 körül is, de az rémlik, hogy valami B3 tipusú, vagy jelű, vagy nemistudompontosan , milyen kell. Tehát, ha kötözködni akar a rend őre, akkor fog tudni, ezért is nem vettem meg.
Nézd meg az evezős hajókat. Egy átlagos ember körülbelül 1,2 lóerőt tud kifejteni rövid ideig, és 0,1 lóerőt folyamatosan. Egy edzett atléta 0,3 lóerős teljesítményt tud fenntartani néhány órán keresztül.
Félre ne érts nem kötekedni akarok, ellenkezőleg, bízom benne, de valamit nem értek (na jó sokmindent) és érdekelne: a happy clam 14,8 mph-val (23,82 km/h)ment 2250-es fordulaton egy 6 inch emelkedésü csigával.
Ha a csiga fordulatszáma 2250 az elméletileg (slip nélkül) 20,574km/h, a 23,82-höz 2605-ös fordulatszám kellene.
Azt szeretném tudni, hogy én értelmezem teljesen rosszul, és minden csoda nélkül valóban tud-e gyorsabban menni egy hajó mint ahogy a csiga haladna, vagy egyszerűen csak gyorsító áttétel van a váltóban?
Csakhogy a vizsgán nem fogadnak el 1/2 évnél öregebb bevizsgálási adattáblát. Hiába írják rá,érvényes 2015-ig. Az a nyomástartó edény vizsgája. Pestről, a Komócsy utcán lévő hajózási felügyeletről jönnek hozzánk időszaki vizsgáztatni. És kemények ebből a szempotból,és a kötelező felszereltségre. A mentőmellényt is csak a HF,illetve CE emblémával fogadják el. Ha gyanús nekik,összegyűrik,úgy vizsgálják,hogy nem marad alakváltozás,vagy törés benne,no meg az övek min 3 pontosak legyenek.
Ha van CE minősitése és nem járt le az érvényessége el kell fogadják.Egyébbként nagyon megértelek.Én már gyulladtam ki egy halastó közepén.És sajna nem volt tüzoltókészülék a csónakban. De végülis megusztuk.
Biztos ami biztos, én inkább kiadok 6 ezer forintot egy kétkilós utántölthető, ellenőrizhető porraloltóért, mint egy bizonytalan eredetű, nyomású és élettartamú olcsó holmiért.
Ha jól emlékszem eglehetősen szigorú ebben a vonatkozásban (is) a HSZ, miszerint évente ellenőriztetni kell a szerkezetet, különben olyan, mintha nem is lenne!
Persze még nem találkoztam olyan vizirendőrrel, aki megnézte volna a címkét, de nem is az ő érdeke, hogy baj esetén legyen egy valóban hatásos oltóeszköz a teknőben :)
- Szia kutya 56! Kissé változott az eredeti elképzelés... Abban maradtam magammal,hogy a "nagy " hajót majd akkor ha egy kissebben kitanulmányoztam a technológiát..( Anyaga szépen összerakva ,vörösfenyő, várja a kiszáradást) Ez esetben most az alábbi kerűl megépítésre... A nyáron úsznia kellene...!
- Dehogy.. Én nem küzdök! :o) Csak néha beírkálok, ha épp nem történik semmi. " Matatnék" a mühelyben, de hideg van ott mint a kútban.... Nekem még csak megjárja de a ragasztó nem szereti a hideget.... Várjuk a tavaszt! o)
- Az nyílvánvaló,hogy a tapasztalatok mást mondanak, de bízzunk a specifikációban .. Ez benne a különleges. Hajó mindenképp kell ... és ha mégsem bírja 5 ló ,elbírja 30 . De én hiszek benne.. :o) Ráadásúl az lenne a szép ha vmi ilyesmit tudnék kihozni belőle:
Ezzel arra célzol hogy ebben az hazában csupa magasan képzett, munkáját szerető, és értő, az érveket, és ellenérveket mindig gondosan mérlegelő, az ország. a köz, és az egyén javát egyaránt szemelőt tartó, és ezáltal hasznos, érthető és világos jogszabályokat alkotó köztisztviselői/közhivatalnoki adminisztráció regnál??? Akkor már csak azt nem értem, hogy akikkel a mindennapokban találkozni lehet, azok miért nagyképű, arrogáns, kelletlen, korrupt, szakmailag alkalmatlan stb....népek??? (természetesen pár kivétel mindig akad, bár nekem sok pozitív tapasztalatom ez ügyben nincs!!) GPS- nek max igaza van balfék banda, toldozzák foldozzák a sok hülyeségüket, hogy a végén a szemétkosárba kerüljön, de addig is megkeserítse a jó nép életét. Magam részéről ezzel a "dossziényálazó" off kitérőt lezártam!