Keresés

Részletes keresés

C50 4509 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2137
Előzmény: C50 4509 (2136)
C50 4509 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2136

Helló Urak!

 

A vasúti pálya kavicságyzatának elkészítése az én receptem szerint:

 

1. A pálya lerögzítése.

2. Villamos bekötések elkészítése.

3. Üzemi próbák, pálya és villamos kapcsolások, táplálások kipróbálása.

4. ha üzembiztosan működik, a sínszálak és a síncsavar utánzatok rozsda színűre festése.

5. A talpfák lefestése, szárazecsetelése.

6. A kavics beszórása szárazon. Elegyengetése, formára igazítása. A felesleg eltávolítása, a hiány pótlása.

7. kézi (virág) permetezővel (vagy bármilyen spricnivel) vizet permetezek a kavicsra. DE! a flakon vízbe 1-2 csepp mosogatószert keverek (nem habosra, csak hogy a vízben elkeveredjen). Ha ez elmarad, ugyanúgy gombócba ugrik a ragasztóval a kavics, mintha szárazon ragasztóznád.

8. műanyag fecskendővel (tű nélkül, mert az hamar eldugul), (a szűk helyeken pipettával) ragasztót cseppentek a nedves kavicsra.

A ragasztó.: Sok fajtája van, a lényeg, hogy fehér, vízzel hígitható. Nevezik hidegenyvnek, fehér enyvnek. Ha barkácsáruházban keresed PONAL Normal a neve, a RIGIPS szaküzletben meg kilóra adják (vigyél tisztára mosott uborkás üveget) és K11 a mostani neve. Ezek látszólag mind egyformák (fehérek) de sok tipusuk van, mind K -val kezdődik, különböző a számuk és a felhasználási területük.

Nekem a K11 jött be eddig a legjobban. Ha megszáradt, csak vésővel lehet felvésni a modellpályát. Mindegyik ragasztó színtelenre szárad, de egy kicsit sötét árnyalttal mégis szinezi a leragasztott követ.

9. A pálya átködölése (higitóba kevert festékkel) lefújása rozsda, vagy por színüre, esetleg pasztellkréta  porral további antikolása. Ha a pálya gazos, azt a ragasztós átitatáskor kell  beleszórni.

Jó munkát.

 

Előzmény: MartinTrain (2130)
MartinTrain Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2135
Pattex Palma Fa faragasztó. Fehér müanyag hengeres flakonja van, szvsz 2 féle kiszerelésben kapható (de javítsatok ki ha tévednék), nem lehet eltéveszteni. Sok sikert a kavicságyazáshoz, jó úton haladsz!
Előzmény: Mk48 2024 (2134)
Mk48 2024 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2134

Értem.

Köszönöm.

A ragasztáshoz a Palmatex re gondoltál?

Előzmény: MartinTrain (2132)
C50 4509 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2133

Üdvözlet!

 

Olvasgass itt:

http://pecsigyors.atw.hu/Jegyzet%201.pdf

főleg a táblázat a vége felé,

 

és itt:

http://pecsigyors.atw.hu/Jegyzet%202.pdf

Előzmény: modell13 (2127)
MartinTrain Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2132

Talán itt mégjobban látszik. Ha a talpfára rákerülne egykét szem az nem tragédia, hisz 1:1-ben is előfordul, de valami fonom kaparószerszámmal utólag el lehet távolítani ha zavaró.

 

Előzmény: MartinTrain (2131)
MartinTrain Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2131

Upsz, elfelejtettem beszúrni. Naszóval:

 

 

Előzmény: MartinTrain (2130)
MartinTrain Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2130

Csak nem egyenként ragasztóztad be a kavics szemeket? :)))

 

Komolyra fordítva a szót, én a jól bevált "megcsepegtetős" teknikát alkalmaztam. Rém egyszerű, az ágyazatot leszórod, elegyengeted (szárazecset, vagy akár az ujjaiddal), majd 1/2 arányban vízzel felkevert palmafa faragasztót ínyekciós fecskendőböl cseppenként megcsepegteted. Egy csepp kb. 2-3 centis foltban "szétterül" az ágyazaton ha jól csinálod. Előfordulhat az is, hogy "összerántja" kis gombócokká az ágyazatot, ez nem túl előnyös, mert az előtte gondosan elegyengetett ágyazatot egy pillanat alatt gajravágja. Erre is van egy megoldás, egyszerű növénypermetezővel vizet (bár már olyat is hallottam hogy mosószeres vizet) permetezünk az ágyazatra finoman messziről, hogy oldjuk a felületi feszültséget, ezáltal a csepegtetés nem rántja össze az ágyazatot. Fontos, hogy ha végeztél már ne piszkálj bele, mert azzal is tönkreteheted. Ha megkötött, utána már betonszilárd lesz.

 

Csak megjegyzésképpen, ez a módszer bevált nálam "homokperon" készítésénél is, ontopic méretben ezt sem hátrány tudni.

 

Végezetül itt egy kép a művemről:

 

 

 

 

 

Előzmény: Mk48 2024 (2126)
modell13 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2129
Köszönöm!

Előzmény: Mk48 2024 (2128)
Mk48 2024 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2128

Hali!

A H0e: 9mm, a H0m:12mm es nyomtávú.

Előzmény: modell13 (2127)
modell13 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2127
Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy H0e és H0m ugyan az vagy más a nyomtávja?És mekkora az?
Mk48 2024 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2126

Hali!

Tanácsokat szeretnék kérni!

Életemben először próbáltam meg ágyazatot építeni, de nem vagyok biztos benne, hogy a jelenleg alkalmazott teknikával elég lessze a világ összes ragasztója.:)

Így sikerült:

 

 

A képek minőségéért bocsánat.

carpitos Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2125
Sziasztok!

5 db váltóállítóra én is vevő vagyok, ha azok tudják is működtetni majd a váltókat (természetesen manuálisan értem).

Tisztelettel:Dénes Balázs
Előzmény: ArtofNoizz (2103)
ArtofNoizz Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2124
Először szépen mosd le, amit ecsettel felkentél...
Utána találd ki, hogy milyen színű is legyen a gép és maszkold le és keress valakit, aki lefújja.
BALOOO 83 Creative Commons License 2009.12.14 0 0 2123
Van valami ötletetek mit csináljak a festéssel? Az nemigazán megy nekem.
BALOOO 83 Creative Commons License 2009.12.14 0 0 2122
Sziasztok!

Már nagyon rég írtam ide, de azért olvasni olvasom a fórumot.
Egy ideje alkotgatok, most egy saját tervezésű motorkocsit éppen. Ezek az első képek róla. Kezd látványossá válni.
ArtofNoizz Creative Commons License 2009.12.12 0 0 2121
A Tillig hajlítható
BoGar Creative Commons License 2009.12.12 0 0 2120
Tényleg, valamennyire hajlítható, amim van. na majd megkeresem mert elrendraktam és kipróbálom.
Előzmény: tatumadar (2118)
Mk48 2024 Creative Commons License 2009.12.12 0 0 2119

Hali!

Én még nem láttam, de már én is gondolkodtam rajta.

Talán egy N est lehetne átalakítani.

Előzmény: BoGar (2117)
tatumadar Creative Commons License 2009.12.12 0 0 2118
Asszem a Tillignek vannak flexi váltói. Vagy megfaragsz Te is egy Roco N-es íves kitérőt.
Előzmény: BoGar (2117)
BoGar Creative Commons License 2009.12.12 0 0 2117
Nem tudjátok, van H0e-ben íves váltó?
BoGar Creative Commons License 2009.12.12 0 0 2116
Nem nagyon nőtt a lista. :S :(
Előzmény: BoGar (2102)
ArtofNoizz Creative Commons License 2009.12.12 0 0 2115
Ha 1000-es vagy 1200-es papíron húzod át és utána egy finom rongyon átdörzsölöd még csillogni is fog! Kontrasztosabb lesz a fekete felület felett.
EglyT Creative Commons License 2009.12.12 0 0 2114
Gondosan csiszold le nagyon finom papírral, de olyannal ami ellég vastag papírra felhordott csiszoló felületű.

Ekkor a réz számokról eltávolítod a fekete - egyébként hajszálvékony - festékréteget, és az alap marad fekete. ezek után vágd ki, és ragaszd pillanatragasztó géllel az eredetileg tamponált számra.
Ne félj, a számok felülete a maratás miatt kiemelkedik a tábla felületéből.

Előzmény: Ikarus 242 (2113)
Ikarus 242 Creative Commons License 2009.12.12 0 0 2113
Vettem egy Roco BR99 4652-est, amire a pályaszámok rá vannak tamponálva, de adtak hozzá még maratott pályaszámtáblát, de a számok is le vannak festve, az így rendben van és csak meg kell csiszolni, vagy gyári hiba?
tatumadar Creative Commons License 2009.12.10 0 0 2112
Sőt, a saját fejlesztésű ezen kívül üzembiztos és halk is lesz :)
Előzmény: Törölt nick (2111)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.10 0 0 2111

Kedves Elősiető!

Nagyon jól néz ki a Cötven hajtás.

A www.schmalspur-modell.at -on megtaláltam!

 

Üdv: Tamás!

villamos77 Creative Commons License 2009.12.07 0 0 2110
Elég meggyőzően hangzik....
Én szívesen felajánlok egy félkész modult, amin tesztelhetném...
tatumadar Creative Commons License 2009.12.06 0 0 2109
Összeszerelve a gyártó cég honlapján megetkinthető, emellett a Schmalspur-Modulbaugruppe szinte minden állomásán ezt használják. Láttam élőben, engem meggyőzött! Keress rá neten, biztosan találsz fotókat.

Szerintem utólag is beépíthető, csupán a készüléket tartó ,,talpfának" kell helyet csinálni készíteni, valamint a csúcssíneket összekötő elemről oldalra ki kell vezetni célszerűen egy vékony acélszálat, ami a súlykörtét, és azáltal a váltójelzőt mozgatja.
Előzmény: villamos77 (2108)
villamos77 Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2108
Sziasztok!
Engem is érdekelne az állítómű...
De jó lenne látni egyet beépítve, illetve a kérdés az , hogy ezt utólag is be lehet-e építeni ha már kész a pálya..?
Üdv

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!