Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

alexandrosz Creative Commons License 2001.04.10 0 0 1431
Gpeti!

Írásod nagyon tetszett, sok az igazság benne. Tényleg elég egy 15-ös felni a Bravo-ra. Újtulaj helyében én inkább más jellegű optikai tuningot erőltetnék, tudjátok bontex és társai:o))))

Más.
Megvettem a Delphi olajat. A CORA szerintem nem is tudja, milyen olcsón adja. Nem egészen 1400 forintot kellett érte leszurkolnom literenként. Ez nem sok egy 5W40-es olajért. Remélem beválik...

Előzmény: Gpeti (1430)
Gpeti Creative Commons License 2001.04.10 0 0 1430
Szegény Újtulaj,

Látom a jövődet: Ráköltöd azt a kib....ott sok pénzt az új gumikra. Nagyon király lesz, jól néz majd ki. Kicsit ugyan gagyinak hat a felnik mögül kikandikáló hátsó dobfék, meg az első tárcsa is kicsinek hat, de ez van. Elmész az első próbaútra, kicsit ráz, kicsit szar kormányozni, de azért mégiscsak a Te autód a legszebb széles e hazánkban. Aztán jönnek a dolgos hétköznapok, minden reggel munkába menet jobban kell koncentrálni az úthibákra, mert ugrik a CD menet közben. Az autó közben egyre zörgősebb lesz, mert hát azért valljuk be, az összeszerelés és a felhasznált anyagok minősége nem tökéletes. De nem baj, az ugráló CD-t nagyobb hangerőre tekerjük kompenzálásképpen, és újra kerek a világ. Persze minden kátyút nem tudsz kikerülni, így néha meglátogatod a felnijavítókat, mert kockásodik a kereked. Ezt onnan veszed észre, hogy már nem csak az M7-esen rázza a kormányt, hanem az M5-ösön is.
Bánja kánya, akkor is megérte, ott vannak pl a hétvégék, amikor egy kis örömautózás keretében meglátogatod a közeli hegy szerpentineket, ahol aztán igazán elemében érzi magát az autó. Visszafelé elered egy kis nyári zápor, de azért jól tapadnak a gumik, nagyon lehet csűrni lefelé is. De mit látok, ott egy Suzukis, aki 60-al kanyarog elötted. Ezt nem tűrheted, megelőzöd, majd 80-al veszed be azokat a kanyarokat, amit ez a kis szar csak 60-al bír. Igenám, de a széles gumik hamarabb felúsznak, és Te elszállsz a következő kanyarban. A Suzukis hív neked (autó)mentőt. Amíg a mentőre vársz, eszedbe jut, hogy nem maradt pénzed a cascot fizetni, így nem lesz autód egy darabig.

Remélem nem bántottalak meg, csak ismételten vészmadárkodok, és így próbálok egy kis objektív nézőpontot ráderőltetni.
Egyébként a gumidiszkont itt van a szomszédunkban, és ha minden igaz, a mi cégünknek van náluk 10% kedvezménye. Gondolom, az akciós felnikre nem vonatkozik, de a gumikra igen. Szólj, ha itt veszed, és átmegyünk együtt.
Mégegyszer bocs az iróniáért, remélem a többieknek tetszett.

TechRun Creative Commons License 2001.04.10 0 0 1429
Ujtulaj !

Bocs, hogy beleszólok. Szerintem nyugodtan vedd meg a BWA-t. A minőséggel nem lesz gond. Egy ismerősömnek is az volt Brava-n. Ezeket vette meg Leo.
Viszont a 17 collos mérettel nem értek eggyet. Nem akarlak lebeszélni, de én láttam nagy felnivel és iszonyú peres gumival Bravo-t és roppant idétlenül nézett ki. Kb. olyan volt mint egy sínautó. :))) Egyszerüen nem illik az autóhoz. A 15-ös bőven elég szerintem. De Te tudod. ;)))

Üdv,
TR

Előzmény: ujtulaj (1428)
ujtulaj Creative Commons License 2001.04.10 0 0 1428
Halál komolyan nem jön ki 110-ből a futómű átalalítás? Jééézus :((
Miért, mennyibe kerül?

Nagyon ráálltam már a témára :(

Előzmény: granturismo (1426)
ujtulaj Creative Commons License 2001.04.10 0 0 1427
HELP!

Akció van a Gumidiszkonton!!
Sürgősen meg kellene tudnom, hogy a 7.5x17-es BWA Rocket felni jó lesz-e nekem, mert akciós 37e Ft-os áron kapható! 10e-rel olcsóbb most darabja!!!

Szóval: Minőségre elég jó? Rendesen fel tudják majd tenni a Bravo-ra??

granturismo Creative Commons License 2001.04.10 0 0 1426
Sziasztok!
Gpeti
Bocs.Tényleg rosszul írtam.
Engesztelésképp itt egy másik rajz:

A mi felnijeink pozitív ET értékűek, tehát az inset rajzon vannak.

A gyári gumi/felni táblázat ET értékekkel:
80 16V:5 1/2Jx14-37:175/65R14-82T
100 16V:6Jx14-43 :185/60R14-82H
:6Jx15-40 :185/55R15-81H
115 16V:6Jx14-43 :185/60R14-82H
:6Jx15-40 :185/55R15-81V
:6Jx15-40 :195/50R15-82V
155 20V:6Jx15-49 :195/55R15-84V
:6Jx15-49 :205/50R15-86V
TD 75 :5 1/2Jx14-37:175/65R14-82T
TD 100 :6Jx14-43 :185/60R14-82H
JTD 105:6Jx14-43 :185/60R14-82H
:6Jx15-40 :185/55R15-81H

Újtulaj:
Ha Te valamit a fejedbe veszel...:-))
Persze kijön a 390 ezerből.
Csak a futómű átalakítás nem jön ki 110 ezerből!!!

Ökrös Csaba
Szerintem jobb lenne megnézetni egy szervizben. Legalábbis a hibatárolót kiolvastatni. Mert lehet hogy megszünne a hiba a befecskendező memóriájának törlésével (reset), magyarul aksisaru le-fel 10 másodpercre. Csakhogy ekkor a hibatároló is törlődik és ha esetleg más a hiba akkor nehezebb rájönni. Ha a kiolvasás nem mutat hibát és a reset sem hoz eredményt akkor általában újra kell programozni a befecskendező chipet. Ha ez sem akkor.....
üdv GT

ujtulaj Creative Commons License 2001.04.09 0 0 1425
Szkapi!

Én nagyon rá vagyok állva a 17-es kerekekre most, nem bíírok magammal...
Nekem most 185/60-as Michelin Energy van a gépemen. Iszonyú jó szerintem. Ha megcsúsztatod akár esős úton is, akkor már valami nagyon durván rally-zol :)

...de azok a képek 17-es kerekeken vékony gumik.... Júúúúúj...

Előzmény: Szkapi (1417)
ujtulaj Creative Commons License 2001.04.09 0 0 1424
Granturismo!

Az ár miatt koncentráljuk akkor csak a kerekekre, az optikait halasztom.

Nem fér bele a 17 col gumikkal 500-ba? Ne keseríts el ennyire, jaaaaj!

Kinéztem eddigi ismereteim alapján a felniket és a gumikat.

Felni: 7.5 x 17: BWA Rocket
http://www.gumidiszkont.com/alufelni/bwa/rocket.htm ) Ára: 47413 Ft
Gumik: 215/40 ZR17 Yokohama (LI: 87, SI W)
http://www.gumidiszkont.com/szemely/yokohama/a539.htm ) Ára: 49400Ft

Eddig a nyersanyag ára akkor: Durván 390e Ft.

Remélem nem lőttem túl nagy bakot!

Mi a véleményetek srácok?

Előzmény: granturismo (1416)
Gpeti Creative Commons License 2001.04.09 0 0 1423
Ha a felfekvő felület a kasztni irányába tolódik el, akkor szélesedik a nyomtáv, nem?
Amit Te rajzoltál, annak egy -24-es ET számú felninek kellene lenni, mert kifelé tolódik.
Szerintem jót rajzoltál, de rosszul mondtad, mert pont fordítva van. A 24 a gyári felni ET száma?
Előzmény: granturismo (1421)
halcy0n Creative Commons License 2001.04.09 0 0 1422
Vincent23,

A bajom nekem is az, hogy már beleültem egy Bravoba :-))) Előtte eszembe se jutott gondolkozni róla. Gratula a (leendo) uj autodhoz!

.halcy0n

Előzmény: Vincent23 (1414)
granturismo Creative Commons License 2001.04.09 0 0 1421
Szia Gpeti!
Ha ET40-es akkor a felni függőleges metszésvonaláról 40mm-el van a kasztni irányába a felni felfekvő felülete:
Gpeti Creative Commons License 2001.04.09 0 0 1420
A budakalászi Fiat parkolóját már meg sem merem említeni (alig egy km tőlem)
Előzmény: Gpeti (1419)
Gpeti Creative Commons License 2001.04.09 0 0 1419
Sziasztok,

A találkára nem jobb az SPQR parkoló? Nekem ez elég messze van, de ha nincs jobb, akkor megpróbálok oda is elmenni.

A felnire nem javaslom a 15-ösnél nagyobbat, már kitárgyaltuk többször is, legutoljára nem is olyan régen. Nekem is az van, majd megnézhetitek, hogy mutat. Tényleg, hogy is van az ET szám? Nekem ET40-es a felnim, akkor az kifelé szélesedik 4-4 centit? Lehet, hogy azért érzem stabilabbnak a gépet a téli lemezfelnik után?

Ökrös Csaba Creative Commons License 2001.04.09 0 0 1418
hali, egy kerdesem lenne: az alapjarat-ugralas (900-1300 kozott) "normalis" dolog (Brava 1.6)? Teljesen rendszertelenul csinalja, van hogy napokig nem, aztan megint, es egyszer (a baratnom vezette, en nem voltam ott) egy tankolas utan a valtasokkor potgott fel, jol, ugy ot percig, aztan elmult. Megkoszonnem a valaszokat, mert feleslegesen nem vinnem szervizbe, viszont utazas van betervezve.
Szkapi Creative Commons License 2001.04.09 0 0 1417
Újtulaj!

Bár az említett kék tuningolt Bravo tényleg nagyon dúrván és jól néz ki, én is erősnek tartom a hazai utakra, nem beszélve az összegről amit bele kell ölni.

Részemről én 15"-os 1000Miglia felniket (felraktam a képet a topicban) és 185/55R15 Goodyear Eagle F1 GS-D2 gumikat veszek a héten a gépemre.
Árak: felni: 27.900(bruttó)/db, abroncs ~41.000/db. Az említett abroncs váltómérete a gyárinak, elég jól is néz ki (a www.goodyear.hu-n meg lehet tekinteni), így a vezetési komfortot sem rontja. Másrészt az én autóm sem versenyautó - sajnos :-)) - és ezért nem is akarok belőlle azt csinálni, de ezt már írtam, nem akarom magam ismételni.
Nem akarlak lebeszélni a témáról, csak nem biztos, hogy ennyire érdemes belemenni (futómű módosítás, stb.) a témába.

Találka:
Ott leszek! Csináljuk úgy akkor, hogy mindeninek ki lesz írva a nick-je a járgányra?

Üdv.: Szkapi

granturismo Creative Commons License 2001.04.09 0 0 1416
Sziasztok!

Jumi
1.4 16V nincs.

Újtulaj
Sajnos az az igazság, hogy 17-es felnik feltételéhez mindenképpen hozzá kell nyúlni a futóműhöz, ebből a szempontból a 215 vagy 235 nem igazán számottevő. Én a ha már-akkor már esetre néztem. Különösen az utak állapota miatt néha ez még keményített futómű mellett is problémás. A másik az árkérdés. 17-es felnivel-gumival nem tudsz beleférni az 500-ba. Igazán a 15-ös felni az ami esetleg belefér. Hogy ez nem jelent számottevő változást? Azért a HGT gyári felnije is 15-ös mégis eléggé szembetünő! Felnifronton is ez az a méretosztány ahol kedvezőbb áron lehet vásárolni. De az akciós felnikkel vigyázni kell mert némelyik igencsak puha anyagból van. Szóval ezeket kerüld ha nem akarod naponta látogatni az Árpa utcát.
Gumiügyben, ha az általad begépelt árlistát nézem indoklás nélkül az alábbi gumikat választanám:
Olcso kat.: Barum
Második vonal: Ceat
Derékhad: Toyo
"A felni körül minél vékonyabb a gumi, annál jobban tetszik nekem." És annál jobban ráz az autó. Gondolj csak a Sony-d ra!:-(
Spojlertéren, még ha egyeseknek nem is tetszik szóba kell hozni a Bontexet. Nekik van Bravo-ra való spojlerszetjük. Nem tudom jártál-e már náluk? Igaz hogy nem olcsók, de jó cuccaik vannak.
És amelyik autókat én láttam azok rendesen meg voltak csinálva.
Kipufogó rendszer: Kipufogó klinika

Találka
Ápr. 29 de. 9 óra Néró M5 parkoló. Én kb. 2-3 óra hosszra gondoltam. Be lehet menni a szalonba asszem nyitva van ott is körül lehet nézni, beszélgetés, ismerkedés, egymás autóinak megbámulása. (Bár az enyémen nincs sok bámulnivaló) A különböző gyorsulási, egymás autóinak hajtása és egyéb nyalánkságokban én személy szerint nem vagyok partner. :-( Ám a különböző szekciók kialakulását érdeklődve szemlélem.:-)) Az én autóm nem versenyautó és nem is próbálom bemesélni magamnak hogy az.:-))

Vincent23 Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1415
Most látom ahogyan kicsit visszaolvastam hogy te a használtakat mellőzöd. Az új ára is jónak mondható, de nem mondok vele nagy bölcsességet hogy azon elég sokat lehet bukni főleg az első két évben.
Másfél év után én meguntam az általdad említett "koplalást" illete a napi rendszerességel buszon történő "hering bulikat", és az idő is egyre jobb kezd lenni.(nem pont ma) Ezért döntöttem a mostani mellett.
Első kocsi, hmmm még írni is jó róla... :)
Vincent23 Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1414
Mindig is nagyon kedveltem az olasz gépeket.
Elsősorban itt a Bravo/Brava-akra illetve az Alfa-kra gondolok.
Az anyagiak előteremtésében inkább a rengeteg túlóra volt az ami komoly szerepet játszott.
Most is éppen túlórázok... :)
Fél éve kezdtem el komolyabban keresgélni a leendő áldozatot, de azt hiszem hogy ez az utolsó három nap fog a leghosszabbnak tűnni.
halcyn0n ülj bele te is egy Bravoba és cselekedj hasonlóképp mint én.
(nem mintha a ClioII-t lehúznám, jó gép az is)
Újban gondolkozol vagy te is használtakat nézegetsz?

Egyébként egy-két itteni ember (jóindulatba vett)fanatizmusa is igencsak magával tudja ragadni az embert. :)

Előzmény: halcy0n (1413)
halcy0n Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1413
Ezekszerint működik a tömegpszichózis / propagandagépezet / fogyasztói társ. nyomása :-))))

Fél év topikolvasgatás, és többé nem tudsz szabadulni a Bravotól. Mondd, ez Neked az anyagiak előteremtésében is segített, mert akkor nem hezitálok tovább a Clio és Bravo között, hanem csak szorgosan olvasgatok :-)

.halcy0n

Előzmény: Vincent23 (1408)
Bucko Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1412
Szia !

No problem ! A Lamda-szondának tök mindegy hogy van-e mögötte katalizátor, ő csak a keverék-képzésbe pofázik bele ha az eltér a katalizátor számára normális értéktől. Nem kell semmihez hozzányúlni nyugodtan kapd le a katalizátort. Halkan megjegyzem hogy én nem értek vele egyet, de ez a Ti dolgotok.

Üdv. Buci

Előzmény: Presidento (1411)
Presidento Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1411
Az egyik kedves ismerősöm most szeretné levenni a katalizátort a bravórol,és ehhez kellene egy kis segítség.A katalizátor érzékelöit kell e helyettesíteni vmivel?1.4 12v 98'.
ujtulaj Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1410
HEEELLLP srácok!!
Naaaaa, segítsetek már nekem sokat!
Minden infó kelleni fog. Azt hiszem az 500e csak a kerék cserére lesz elég (remélem elég lesz).
Minden infó, segítség kell!
Szkapi Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1409
Nem én foglalkozom vele, hanem tulajdonképpen senki & mindenki...
Csak érdekelne, hogy összejöjjön a találka. Granturismo azt javasolta, hogy ápr. 29.-én legyen - gondolom Bp.-en -, általában valamelyik FIAT szalon parkolójában szokott lenni.
De úgy néz ki, hogy az említett dátum összejön, leszünk amennyien leszünk (remélem minnél többen), aztán ha jól sikerül annak úgyis híre lesz a topicban, aztán már a többi találkozó megy magától... Nem akarok főszervező lenni, csak tapasztaloból tudom a dolgokról, hogy ha valaki nem veszi a kézbe az irányítást, akkor nem vagy nagyon vontatottan történik minden.

Üdv.: Szkapi

Előzmény: Rityifi (1398)
Vincent23 Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1408
Hello Mindenkinek,

Már vagy egy jó fél éve olvasgatom időközben szépen megnőtt topikotokat, de mostantól még inkább közétek valónak érzem magam, mivel sikerült szert tennem egy 2 és fél éves 1.6SX-es
járgányra.
Szerdán megyek érte, szóval már csak hármat kell aludni addig.... :)

jumi Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1407
Hi all!

Nem tudja valaki veletlenul , hogy az 1.4 12v es a 16v motorja kulonbozik e valamiben a hengerfejen kivul .
Vagyis mindenfele buheralas nelkul ki lehet oket cserelni ?
Volt egy kis gond az enyemmel , es bontottat hajtok ...tud valaki valami tippet hol keressem ??
Elore is koszi!

ujtulaj Creative Commons License 2001.04.07 0 0 1406
Az autóm Bravo 1.6 SX, 8 hónapos.
Előzmény: Rityifi (1403)
ujtulaj Creative Commons License 2001.04.07 0 0 1405
Sziasztok!

Minden ötletet szívesen veszek, köszönöm.
A méretet arra alapoztam, amit Granturismo skiccelt ide pár üzenettel lejjebb.
Annak a kék tuning Bravo-nak a leírása első ránézésre.

Szóval, ezért néztem a 235/45-öt.

Mi a véleményetek? Mekkora felniket/gumikat érdemes feltetetni?
A felni körül minél vékonyabb a gumi, annál jobban tetszik nekem.
A 15-ös kerék még nem nagy változás, szóval gondolom 16-17 jön szóba.

...és passzolnia az esetleges későbbi spoilerekhez, úgyhogy valami tekintélyes disznó kerekek kellenének.

?

Rityifi Creative Commons License 2001.04.07 0 0 1404
Szia ujtulaj!

megnéztem a 235/45 17 =644-es kerékméret ez nem túl nagy?
De találtam 17 -esben 215/40 = 604-es kerékmérettel. Ez nem annyira nagy.
ára: Yokohama:49400Ft

Rityifi Creative Commons License 2001.04.07 0 0 1403
Szia ujtulaj!

A felsorolt gumik közül, ha érdekel a véleményem, én a Yokohamát venném. Egyébként milyen verdád van? Mindenképp 17-est akarsz? (felnibe)

ujtulaj Creative Commons License 2001.04.07 0 0 1402
Bocs: Michelin :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!