Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1470

Győr-Pér Reptér 1-1.5 órás körzetében 3 nemzetközi "nagy" reptér is van, tehát EGY fapados ceg 3 nagyvárost tudna elerni 1 desztinációval... 

 

És miért jó egy fapados cégnek, hogy 3 nagy nemzetközi reptér van a környéken? A fapados nem a nemzetközi repterek járataira hordja rá az utasokat. (Ráhordó kisgépeknek viszont a jelenlegi péri kiépítés is elég.)

 

A fapados a végállomásr, esetleg átszálló helyre szállít. Viszont a nagyváros célállomás, viszont már meg is vannak az oda járó (sokszor fapados) járatok. Győr-Pér akkor lenne jó a fapadosnak, ha oda nem járna olcsó repülő. 10 évvel ezelőtt még ez is lehetséges lett volna, csak a Ryanair nem élt vele, ő Bécsújhelyet választotta :-)

Előzmény: P_A_N (1464)
tri-tonus Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1469

Nem tudom miértjut erről eszembe Szeged.

Pedig elég messze van Börgöndtől :-((((

Előzmény: Sabi3 (1468)
Sabi3 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1468
Sziasztok!

Sajnos a Börgöndi reptérrel kapcsolatosan komoly etikai problémák merültek fel a közelmúltban. Engedjétek meg, hogy megosszam veletek ezt a tipikus Magyar ügyet, mert szerintem mélyen felháborító és egyben szomorú:

Kb. 6-7 éve ígérgeti Szfehérvár önkormányzata hogy a repteret felfejleszti a már lennt említett szintre. Létre is hozták az Alba Airport Kft.-t amely azon kívül, hogy 1-2 látványtervet tudott felmutatni arra volt jó, hogy jó sok EU-s pénzt vegyenek fel a semmire.
Működik ott egy kb. 13 éves múltú repülőklub az Albatrosz Repülő Egyesület, melynek mindenféle szakosztálya van, (vitorlázó/MOVIT, EJE, Sárkány, Modellező). Az egyesület tagjai az elmúlt 13 évben gondozták a repteret, írtották az olajbokrokat, takarítottak, rendben tartották a területet, hogy élvezhessék szerettett hobbijukat, plusz korrekt és skikeres repülőnapokat szerveztek a publikumnak. Mindezt szabadidejükben természetesen ellenszolgáltatás nélkül.

A klubnak volt egy üzemeltetési szerződése a várossal, csakhogy a város 2007 év végén nem kérte a repülés engedélyeztetésének meghosszabítását a PLH-nál. Tette mindezt a Klub tudomása nélkül (jogtalanul!), miközben a repteret eladta a Biggeorge Kft.-nek.
A lényeg, hogy ellentétben a médiában ígérgetett dolgokkal a reptér helyén nagy valószínűséggel ipari, vagy lakossági ingatlanokat akarnak építettni! Erre utal befektető tevékenységi köre is illetve a város fenti lépése.
Így egy 90 éves múlttal rendelkező repülőtér és egy szintén nagy hagyományú repülőklub válhat földönfutóvá, megszűntetve, illetve jelentősen megnehezítve a fehérvár, illetve a környéken élőket a kedvenc hobbijuktól, sportjuktól!
A befektető márc. 20-ig adott határidőt, hogy az összes gépet, hangárostól (amiből egyébként már 2 van és pályázati pénzből sikerült felépítettni) egyelvigyük.

Szóval ez az egész ügy arról szól, hogy 1-2 tűz közeli ember nagy pénzeket nyúljon le, nem törődve kisemberek érdekeivel. Mindezt természetesen fű alatt szerették volna elérni, de ez már nem sikerül, mert egyre nagyobb nyilvánosságot kap az ügy. Márc. 20.-i Szfehérvár önkm-i közgyűlésén sikerülte nyílt napirendi pontra vetetni az ügyet, ahol talán választ adnak az illetékesek azokra a kérdésekre amik a jogtalan lépések sorozatára irányulnak és nem mellesleg nem kerültek megválaszolására.

Mindenki aki szolirdaritást érez jöjjön! Köszönet!

ui.:
A klub egyébként a kezdetektől proaktívan felajánlotta segítségét és együttműködő készségét a várossal az esetleges fejlesztésekkel kapcsolatosan, hiszen minden adott, hogy a sportrepülés és az üzleti repülés megférjen egymás mellet. Terület az van bőven! - egyébként ott tényleg van egy természetvédelmi körzet azt nem tudom hogy kerülnék meg jetek.
Előzmény: tri-tonus (1463)
Ízirájder Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1467
Dél és Kelet Magyarország repülőre vágyó/kényszerülő stb. lakóinak BP. a szükséges rossz. Sármellék a maga eldugottságával halott (horror ár pl. Szegedről, vagy Debrecenből) Győr is fél nap buszozás lenne...
Előzmény: uhb129b (1466)
uhb129b Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1466

Az addig rendben van, hogy a fapados eljut Győrbe, de az utasoknak is el kéne oda jutniuk valahogy. Úgy meg nehéz őket rávenni arra, hogy odautazzanak, ha van fapados Pozsonyban is, meg Bécsben is, meg Budapesten is.

 

A cargo tekitnetében pedig - szerintem - elég nehéz olyan okot felhozni, hogy miért jobb Győrbe repülni és onnan teherautózni, mint pl. Bécsből, vagy Budapestről tenni ugyanezt. Ne feledjük, hogy a cargo többsége a személyszállítók hasában érkezik ám!

Előzmény: P_A_N (1464)
uhb129b Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1465
Tökölről meg azt hallottam, hogy ott meg a békák vonulási útvonala vezet át a futópályán. (nem vicc)
Előzmény: tri-tonus (1463)
P_A_N Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1464

Üdv Mindenkinek,

 

Már elnézést,de nincs igazad. Győr-Pér Reptér 1-1.5 órás körzetében 3 nemzetközi "nagy" reptér is van, tehát EGY fapados ceg 3 nagyvárost tudna elerni 1 desztinációval...  és akkor a cargorol meg nem is beszeltunk, ahol a helyzet ugyanez...

 

 

Üdv:P_A_N

Előzmény: Vinnen (1461)
tri-tonus Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1463
2006-ban két civil szervezet megfellebbezte a zajgátló övezet létesítésére vonatkozó és a környezetvédelmi engedélyt. A természetvédők főleg a madárvilágra gyakorolt hatások miatt aggódnak. Szerintük a repülőgépek zavaró hatására több védett madárfaj is eltűnhet a vidékről, és a környéken megpihenő tízezres (!) madárcsapatok vonulását is zavarhatják a repülőgépek, az esetleges madárütközésekről nem beszélve.

A civilek azt is követelték, hogy módosítsák a futópálya tervezett északkeleti-délnyugati irányát, és növeljék meg a hagyományos, 3 fokos siklópálya szöget. Nyilván járt valamelyikük London City Airporton, aztán megtetszett neki az ötlet:-)))

Nem irigylem ezeket a reptérfejlesztőket, Pécsett pl. úgy emlékszem az ürgék miatt aggódtak, át is telepítettek egy csomót máshová. Jut eszembe: Győr-Pér esetében milyen fauna és flóra kihalásától kell tartani?

 

 

Előzmény: uhb129b (1462)
uhb129b Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1462

Ott valami madárrezervátum probléma van a Velencei-tó környékén, nem?

 

Előzmény: Vinnen (1461)
Vinnen Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1461
Szerintem a legideálisabb fapados reptér a börgöndi Alba Airport lenne. Közel Budapest,Balaton,Székesfehérvár és szinte közvetlenül az autópálya és a vasútvonal mellett. Ennél ideálisabb elhelyezkedés egyszerűen nincsen!

Győr/Pér reptérre szerintem nem lesz könnyű jelentős forgalmat csábítani Bécs és Pozsony mellett.
uhb129b Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1460

Elég jelentős fapados forgalom kell ám ahhoz, hogy megtérüljenek azok a beruházások. 1 km futópálya ára kb. 1000 m * 40 m * 20000 Ft / m2 = 800 millió Ft. Aztán kell még utasterminál kb. 2000 m2 * 100000 Ft / m2 = 200 millió Ft. Valószínűleg még erre rá jön egyéb kiegészítő infrastruktúra, pl. parkolók, vízelvezetés, biztonsági kerítés, kutya füle. Kb. 1.5 mrd Ft beruházásról beszélünk.

 

Cserébe a Ryanair azt fogja kérni, hogy még fizessenek is neki amiért odarepül. :-)

Előzmény: peti81 (1459)
peti81 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1459

 

A Péri repter minden bizonnyal tökeletes megoldas lenne a fapadosoknak

(Ryanair, Wizzair, stb.) hiszen lenyegesen olcsobb lenne mint Ferihegy es

Györböl kb 1,5 óra alatt le lehet erni busszal pestre ami a fapadosoknak

minden bizonnyal megfelel hiszen a külföldi fapados repterek is kb 1,5-2 orara

vannak a varostol (peldaul Frankfurt Hahn Frankfurt Maintol).

 

Egy szó mint szaz:

 

Szerintem a beruhazas megterülne a repternek ha talalnak befektetöt! 

GYA Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1458

Friss kép a csákvári betonról:

 

Két hete készült.

A teljes méretűt megtalálod itt.

Előzmény: sweethome (1440)
Ízirájder Creative Commons License 2008.03.07 0 0 1457
uhb129b Creative Commons License 2008.03.06 0 0 1456

A beton valószínűleg elég minden olyan gépnek, ami reálisan szóba jöhet.

 

Az én tapasztalataim szerint a probléma inkább a különböző védő sávok hiányával szokott lenni, amelyeknek az ICAO ajánlásai alapján meg kell lenni. Ezek alól elvileg a PLH adhat felmentést, de érthető okokból nem szívesen ad. Az ICAO ajánlásai meg többszörös túlbiztosítással számolnak, így a gyakorlatban, ha követed az ICAO előírásait, kb. 2-3-szor akkora infrastruktúrát kell építened, mint ami egyébként fizikailag elég volna.

Előzmény: Miocsó (1449)
Miocsó Creative Commons License 2008.03.06 0 0 1455

Uraim!

Köszönöm a válaszokat, egy kicsit okosabb lettem.

Üdv
tri-tonus Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1454

Na itt egy jó ábra a Boeingtől.

A Boeingtól.

A többi stimmel :-)))

Előzmény: BJani (1452)
tri-tonus Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1453

A Sky 737 aktuális terhelési adatait nem láttam és meg sem kérdeztem, de az utasterhelés full volt (poggyász persze semmi) és feltehetően a kero se volt tökig tankolva. Ilyen paraméterekkel, ideális időjárásnál megálltunk kb. a pálya felénél. Ezt az ott készült fotók és filmek is bizonyíthatják, én csak kiszállás után láttam. Ja és ez alkalommal nem a 338-ra, hanem az ellenkező irányra jöttünk be visual egy szűk jobb fordulóval. Aztán a gép fölszállt üresen is bemutatóra, igazán lenyűgöző volt.

Szerintem ennek a szentkirályi ügynek egy kicsi lufi szaga van, és ebben nem a pálya hossza vagy minősége a meghatározó, de ne legyen igazam. Mindeki arra költi a pénzét, amire akarja. Engem egyáltalán nem zavar, ha akár 50 km-enként van egy repülőtér. A kereslet-kínálat majd úgyis elrendezi a problémát.

Előzmény: BJani (1452)
BJani Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1452

Na itt egy jó ábra a Boeingtől.

Boeing 737-800 CFM56-7B24-es hajtányokkal (ez leggyengébb a típusra), felszállási úthossz igénye a tömeg függvényében, standard day, dry runway:

 

take-off distance B738

 

Látható, hogy 2km-es pályáról 65-70 tonnával még elmegy. A 15 fokkal nagyobb hőmérsékletű ábrán kb. 1.5 tonnával van balrább a görbe. Az eggyel erősebb 7B26-os hajtánnyal 5 tonnával megy jobbrább az ábra. A 7B27-essel már majdnem MTOW-al is elmegy a 737-es száraz időben, standard hőmérsékletnél (15fokC?).

Előzmény: Miocsó (1449)
kiskockas Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1451
Pl. St.Maarten-on 2150m a pálya. Onnan óceán reülésre szállnak fel B747-esek, és 340-esek, és nagy hideg sem szokott lenni. Ja, és hegy is van a végében. Igaz nagygépeknek approach csak 09-es irányból van, de erre is van ellenpélda, pl SZG, pedig az ottaniak inkább nevezhetők hegynek, mint a Bakony.
Előzmény: Miocsó (1449)
BJani Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1450

A fapadosok ritkán járnak tele géppel, mert rövidek az utak, és nem visznek sok poggyászt. Talán elég lehet.

 

A 737 tengelyterhelése biztosan több, mint az An-26-é. Ugyanannyi kerekük van, tömegben viszont duplája-háromszorosa.

Előzmény: Miocsó (1449)
Miocsó Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1449

Üdv

2000X60 méter nyáron elég a felszálláshoz? Esetleg hátszélben, teli, megpakolt géppel? Ha jól látom a reptér körzetét inkább egyirányú ( Balaton felőli) üzemeltetésről lehet szó. a város felé közel vannak a hegyek, arról hogy száll le a gép 15 fokos siklópályával?

Mennyi a beton tehetbírása? Ha jól tudom igen kevés, az AN-26osokat is megsínylette.
A Boingoknak mennyi a tengelynyomása? ( sajnos nem tudom) Nagyobb vagy kisebb mint az AN-26osé?

Üdv
BJani Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1448

Az a beton egy nagyon csalóka dolog. Debrecenben itt van a viszonylag új, 1980-ban épült 05R pálya

(...)

5 méterrel keskenyebb, mint kellene

 

De az országban máshol az összes többi szélesebb, sőt, néhány még a ferihegyi pályát is veri. Kunmadaras pl. 72 méter széles.

 

Mezőkövesd állítólag 80 méter széles, viszont nem hosszabb, mint a ferihegyi 2-es pálya (3500 vs. 3707 méter).

Előzmény: Vgyuri (1446)
kiskockas Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1447
Ez természetesen így van, elég csak a legendás J4 RET költségeit megnézni, pedig az nem is beton, csak sima aszfalt, az is szarabbik fajtából. Azonban a Ryan járatnyitása és a B747 között azért van néhány fokozat, és tekintettel arra, hogy egyenlőre viszonylag kevés fapados légitársaság használ B747-est, vagy bármi más E kategóriás típust, nem gondolnám, hogy egy célzottan fapados reptérnek elengedhetetlen feltétel lenne a nyitáshoz, egy ilyen pálya. Nem tudom, a Szentkirályi beton milyen állapotban van - nyilván nem túl fényes, ahogy Sármellék, és az összes többi sem - de az LKMiki tavaly nyáron vidáman leszállt, akkor pedig a Ryanair 800-asai is le tudnak, ha valaki kargót akar indítani valószínűleg az sem Ruszlánnal fog bekezdeni, úgyhogy azt gondolom, hogy ez a B747 dolog a kérdés szempontjából elég indifferens. Legfeljebb a Cargolux FPL-jében továbbra is VIE lesz a kitérő reptér.
Előzmény: Vgyuri (1446)
Vgyuri Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1446

Az infrastruktúra többi réysze, amit említettél részben már megvan akár Szentkirályon is

 

Az a beton egy nagyon csalóka dolog. Debrecenben itt van a viszonylag új, 1980-ban épült 05R pálya. Csak a szovjet elvtársak anno max. Szu-24 géppárban gondolkodak, meg An-22ben, de nem B747-ben. Így 5 méterrel keskenyebb, mint kellene. Most kiderült, hogy állítólag az 5 méteres szélesítés többe kerülne, mint a régi 05L pálya 60 méteres felszínhelyreállítása. Most ez a "sztár".

 

Mezőkövesden meg ott van az ország lenagyobb kifutópályája, oszt mire mennek vele :-(

 

 

Előzmény: kiskockas (1445)
kiskockas Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1445
Lenne hely, illetve lehetne helyet csinálni, és tervek vannak is erre, történetesen a régi hagárak helyén, amit most a redőrök, meg a tnt, meg ki tudja még ki használ, nagyjából egy ugyanakkora terminál elférne, mint a mostani T1, akár utashidakkal is. De sem a forgalmi adatok, sem a fejlesztések nem ebben az irányban mutatnak.
Vicces lenne, ha Ferihegyen bármilyen probléma megoldásában a hely jelentene akadályt.
Az infrastruktúra többi réysze, amit említettél részben már megvan akár Szentkirályon is - pl futópálya - vagy ezekhez képest nem túl nagy beruházással, fokozatosan is megoldható, az igények növekedésével párhuzamosan. Ott az élő példa, Sármellék. Persze szigorúan airfield oldalról beszélek, nem gazdasági nyereségről.
Előzmény: Vgyuri (1443)
Vgyuri Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1444

A ferihegyi infrastruktúre alatt egyébként a kifutópályákra, navigációs eszközökre, mentőre-túzoltóra-határőrre gondoltam. Ezt egy új fapadosjelölt reptéren még ki kell építeni.

 

 

Előzmény: Vgyuri (1443)
Vgyuri Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1443

Ferihegyen, főleg az 1-es felőli oldalon nincs sok hely a fejlesztésre. Ha a 2-es oldala fog bővülni, az nem fapados lesz. Ami talán még nyitott, az a túlsó oldal, a 80-as vasútvonal felől, és akkor valami belső kisvasúttal össze lehet kötni az 1essel, mint Lutonban, hogy működjön az átszállás.. De ez már megint nagyon sok pénz. Nem tudom, hogy a fapados forgalom növekedésében van-e még ennyi. Új hub-ra (szerintem) Közép-Európában nincs szükség.

 

A Duty free boltok minden repülőtérnek a természetes velejárói, a repülőtér üzemeltetőjének biztosabb pénzt jelentenek, mint a légiközlekedés :-)

 

 

Előzmény: RampWarrior (1442)
RampWarrior Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1442
Sajnos a ferihegyi infrastruktúra (főleg az 1es terminál) most sem sokat ér. A vad kapitalizmusban sokkal előbbrevaló az hogy még több üzletet meg csilivili dutyfree-ket építsenek, mint az, hogy helyet teremtsenek a repülőgépeknek és a kiszolgálóknak. Nem véletlen, hogy több nagy távol-keleti légitársaság elállt a ferihegyi járatnyitástól, mind cargo, mind pedig utasforgalom szempontból. Most úgy áll a dolog, hogy a nagyobb számmal közlekedő fapadosok - főleg a ryan - epekedve várják hogy ferihegyről elmozdulhassanak, és ami szörnyű, csak azután, hogy légitársaságok mennek el fog a vezetés rádöbbenni a fejlesztések fontossági sorrendjére. Szerintem.
Előzmény: Vgyuri (1439)
baliqua Creative Commons License 2008.03.05 0 0 1441

Sziasztok!

 

Én nem is értem igazán, hogy miért is lenne szükség ennyi nemzetközi repülőtérre.

Magyarország nincs akkora ország, hogy ennyire legyen igény.

Szerintem max. elbír egyet a keleti, és a nyugati régió, plussz egy fapadost Bp. 50-60 km-es környéke.

 

Üdv,

 

baliqua

Előzmény: Vgyuri (1439)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!