Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2015.11.22 0 0 45602

Na jó, ez hülyeség valóban. :-) Ugyanis az állam támogatja már évtizedek óta. 

Előzmény: AegonT (45600)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.22 0 0 45601

Ennyit a buszgyártó nemzetről... :-((

 

-----------------

 

Ezt az ál mítoszt mi magunk állítjuk, magunkról.

Hamisan.

Sohasem voltunk buszgyártó nemzet.

 

Nemzeti történelmünk egy pillanatában, kb. 1975-től 1990-ig (mindössze 15 év) valóban jegyeztek bennünket a világ nagy autóbuszgyártói között.

Ez igaz.

 

De a 15 év egy nemzet életében csak szempillantás.

 

--------------------------------

 

OFF

 

Ahogy lovas nemzet se voltunk soha.

Ezt is csak mi állítjuk magunkról.

Idegen sokféle képen jellem(het) magyart, de a lovas nemzet biztosan nem jut eszébe.

 

Annyira voltunk lovas nemzet, mint bármelyik, európai síkvidéki nép.

Se jobban, se kevésbé.

 

ON

 

Előzmény: kristoof (45599)
AegonT Creative Commons License 2015.11.22 -1 0 45600

Biztos?

 "...jelentős állami támogatás kellene. Ennek nem nagyon látom jelét."

Előzmény: kristoof (45599)
kristoof Creative Commons License 2015.11.22 -1 0 45599

Ezzel viszont tökéletesen egyetértek:

 

"A nyugat-európai viszonyokat is jól ismerő szakemberként lát jövőt a jelenlegi magyar autóbuszgyártás számára?

Sajnos nem! A kilencvenes évek első felében történtek Magyarországon olyan döntések, amelyek következtében nem itt, hanem Lengyelországban (MAN, Volvo, Scania, Solaris) és Csehországban (Iveco) jött létre jelentős beruházás és buszkapacitás. Ezt a lemaradást szerintem már nem lehet bepótolni! Egyetlen (kis) lehetőséget az elektromos autóbuszok fejlesztésében látok, de ehhez jelentős állami támogatás kellene. Ennek nem nagyon látom jelét."

 

Ennyit a buszgyártó nemzetről... :-(

 

 

 

Előzmény: Dunstan (45596)
kristoof Creative Commons License 2015.11.22 0 1 45598

Jó interjú! Köszi!

 

Gabi bának meg köszönjük szépen, hogy nem lett Ikarus C13-as. :-(

Előzmény: Dunstan (45596)
AegonT Creative Commons License 2015.11.22 0 0 45597

Az, hogy az új városi kocsijukat jónak tartja, kifejezetten viccesen hat a munkássága mellett, de ezt elkönyvelem az utolsó két kérdésből kiderülő uptodate hiányának. Elvégre nem kell az olyan partvonali piacok/gyártók viselt dolgaival tisztában lennie, mint a magyar piac/ magyar gyártók. 

Előzmény: Dunstan (45596)
Dunstan Creative Commons License 2015.11.21 -1 2 45596

Bartha Ernő, a Viseon társalapítója tisztelt meg bennünket azzal, hogy interjút készíthettünk vele, amit ezúton is hálásan köszönünk!

http://magyarbusz.info/magazin/2015-11-21/Az_Ikarustol_a_Viseonig_%E2%80%93_interju_Bartha_Ernovel,_a_Viseon_Bus_GmbH_alapitojaval#sthash.E23ghKLb.dpbs

kristoof Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45595

Háát ööö ízé, most volt időm utánanézni a gyárnak, köszönet 18-09 kollégának is, és igazából ez valami olyasmi sztori lehet, mint nálunk a néhai Alfa busz volt. A tulajdonost itt is kikiáltották egy utolsó csirkefogónak és az eddig legyártott buszok minősége is kifogásolható. (Zsilvásárhelyen az összeset leállították.) De a tulajdonosi kör elég optimista, csinálnak most egy csuklós buszt is.

Előzmény: trizs77 (45593)
Svatopluk Creative Commons License 2015.11.21 0 3 45594

Nehéz hangos felröhögés nélkül olvasni olvasni olvtársi hozzászólást, mely egy feltételes módban írt, érdeklődő megjegyzést alapos véleménynek tekint.

Értő olvasás, 4. osztály...

Előzmény: trizs77 (45586)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45593

Köszi.

 

Elégkisipari dolognak látszik, ami éppenséggel jót tehet a minőségnek.

 

A gyártási darabszám - szerintem - nem nagyon haladhatja meg az évi 100 db-t.

 

 

Előzmény: kristoof (45592)
kristoof Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45592

Teljesen új és már két éve létezik. 

 

Előzmény: trizs77 (45590)
kristoof Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45591

Jaja, tényleg az.

Előzmény: Törölt nick (45589)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45590

Ez egy új gyár ?

 

Úgy értem, hogy maga a gyárépület is új, vagy egy régi gyár átcimkézése ?

 

 

Előzmény: kristoof (45588)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45589

Ez konkrétan egy módosított Procity:

http://www.autocuby.pl/__files/parent1229/procity_1.jpg

Előzmény: kristoof (45585)
kristoof Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45588

Ráadásul sorozatban tolják őket! Jó lenne pontosan tudni, hogy ez az öt hová megy, elvileg Bukarest vagy Brassó. :-)

 

 

 

Előzmény: trizs77 (45586)
kristoof Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45587

Valami nagy baj van itthon a fejekben. Eleve hihetetlen, hogy a témánál maradjak, hogy a hazai buszgyárak nem kevés állami és Uniós támogatást kaptak gyártmány és gyártás fejlesztésre és egyáltalán nem tudtak élni ezzel a lehetőséggel! Kaptak pénzt gyárra, erre elkezdtek udvarra gyártani, kaptak pénzt műszerfal és belső kialakítás fejlesztésre, erre elkezdték kirúgni az embereket, mert nem volt megrendelés, kaptak innovációra erre csinálnak egy műanyag dodzsemet, amit ha bárki meglát körberöhögi, de innovációs pénzből csinálnak pótkocsis midibuszt is. Semmilyen olyan fejlesztést nem tudnak csinálni, aminek tényleg lenne értelme, csak néhány orvosi eset idióta álmait kergetik!

 

 

Előzmény: Zahnrad (45576)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45586

Nehéz hangos felröhögés nélkül olvasni olvtársi hozzászólást, mely három fénykép megtekintése után alapos véleményt tud mondani egy autóbusz minőségéről vagy üzeméről.............:-)))

kristoof Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45585

Nem. Csak a szélvédő származik a Procityből. Ez egy új busz.

Előzmény: AegonT (45584)
AegonT Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45584

Érdekesen fordít románról (is) a guglifordító, mert valami olyasmit írt, hogy nem olyan rossz, mint a régi design MAZ. Több helyen említik viszont a BMC-t. 
BMC Procity?

Előzmény: kristoof (45582)
Svatopluk Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45583

A megboldogult MJT buszaira hajaz, bár azoknak nem volt ilyen szép bazári gyémánt formájú hátsó ablakuk. :D

Ismerve a román termékeket, az összeszerelési minőség kérdése azért fontos lehet.

Előzmény: kristoof (45578)
kristoof Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45582

Na, az nem igen! A tengelyek sem ott vannak meg az ablakoszlopok sem. :-)

Előzmény: AegonT (45581)
AegonT Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45581

Ez egy MAZ.

Előzmény: kristoof (45580)
kristoof Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45580

Miért ennek volt nem gyémántosított változata is?

Előzmény: AegonT (45579)
AegonT Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45579

Hát, pedig... az eredeti se volt szép, de gyémántosítva pláne ocsmány. 

Előzmény: kristoof (45578)
kristoof Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45578

Annyira nincs messze és mindenképpen érdekes. Az új román 12 méteres alacsonypadlós busz. Elég komoly gyárat rittyentettek Bukarestben ennek a gyárnak. Annyira nem is gázul ez a busz! :-)

Racilaci Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45577

*****

Előzmény: Zahnrad (45575)
Zahnrad Creative Commons License 2015.11.20 0 1 45576

Ez van. A piacgazdaság úgy is működik, hogy akinek van értékesíthető, versenyképes tudása, az elmegy oda, ahol megfizetik. Akinek nincs, az marad a langyos, poshadt mocsárban és kelti a hangulatot. Ha már alacsonypadlós villamost nem tud csinálni. De azt elmondta, hogy ő kicsoda. ;) A jelenlegi hazai tömegközlekedési járműgyártásban nincs pénz. Mondjuk a Dunai Repülőgépgyár nem is az, csak valahol résztulajdonos vagy csak volt.

 

Mondjuk akarat sincs, hogy legyen pénz, ezt tervezhető, előrelátható, hosszú távon folyamatosan fenntartott járműcserével lehetne, mint a szépemlékű Volán-tenderek.

Előzmény: AegonT (45573)
Zahnrad Creative Commons License 2015.11.20 0 2 45575

Kedves Adamis Úr!

 

Az elmúlt kettő héten senki nem fikázta a buszt, egyszerűen elmondta mit hallott a piacon vagy az üzemeltetőktől vagy a javítóműhelyekben. Ennyi történt, nem több. Ha ez nincs így, vagy rossz információt kaptak az érintettek, akkor a pontosítást, helyreigazítást megköszönjük, de azért ez közel sem fikázás vagy megítélésbeli változás. Tények közlése, nem több. Nem tudom miért kell ebből szándékosan érzelmi kérdést csinálni. Véleményem egyezik torqmatic-éval, miszerint az érzelmi indulatok szítása, a külső ellenségkeresés és a nosztalgikus dicsőítés sokkal inkább árt a hazai ipar jelenének, semmint használ.

 

(A józan felfogás, hogy a múltat meg kell őrizni csak most nyert teret, van mit behozni, ez oké, de átestünk a ló túlkoldalára a ló másik oldaláról, mert korábban divat volt letagadni, megsemmisíteni a múltat.)

 

Illetve van egy feltételezésem, ami az élet számos területén megfigyelhető. A kormolás, a mellébeszélés, az indulatkeltés akkor az érdeke valakinek, ha el akarja terelni a figyelmet. Most is van miről. A busz utasterének a kialakítása szerintem most is jó, noha van jó pár egzakt mérőszám, ami szerint elment felette az idő. De látványosan nincs rá kereslet. Európa midibuszpiaca nem évtized//tíz darab, hanem évente több száz. Ez az összehasonlítás alapja, nem az, hogy a buszvezetők melyik országban, milyen érzelmektől fűtve hogyan nyilatkoznak.

 

A topik azért alakult, és a hozzászólók túlnyomó többsége azért ír, hogy a magyar buszgyártás a gödréből felemelkedjen, ez látványosan nem sikerül. Hangulatkeltéssel nem megy, ezt látjuk, ezért bukik meg a MABUSZ féle irány is. Elnézést, hogy még páran igényt tartanának a valós problémák kivesézésére, átlátására. :-(

Előzmény: Adamis Gábor (45567)
Zahnrad Creative Commons License 2015.11.20 0 1 45574

Nincs utálat. Pár tényt közölt pár ember, amit az Omnibusz FB szerkesztője is kirakott. Ha ezt nem sikerül megérteni, akkor ez van, a piac viszont józanul ítél, az ítélete pedig ismert.

 

Mondjuk még mindig jobb, ha ilyesmiben hiszel, jobban járunk, mintha dzsihadistának mennél, mert a szint az megvan...

Előzmény: JLW-470 (45570)
AegonT Creative Commons License 2015.11.20 0 2 45573

Beraktam az írást aznnap egy magyar járműves fb. csoportba (~8,6k tag), itt érkezett a következő hozzászólás:
"Védeni kéne minden kommentben,mert Magyar termék!A sévédek és mindenki aki buszt gyárt fújjogni fogja mert nem saját országának a gyártmánya."

Fun fact.: Ugyanezen csoportnak tagja számos nagyon nagy név, ex. Ikarusos mérnökök például... 
hosszas cseszegetésre kimmondták, hogy szerintük egyáltalán nem volt ciki 2003-ban a 260/280 CNG, mint városi busz, és nem értik, hol volt versenyhátrányban az Ikarus, mondjuk a Mercihez képest, mármint, hogy miben volt rosszabb a 260 CNG mint a Citaro CNG. 
Hát így...

Ezt meg az  OFF "magyar" villamoshoz:

Előzmény: AegonT (45572)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!