Nem az, keménytestű, de könnyű, és az 5let a gucsókról van lopva házilag bütykölve, 2 db gumis talicskakerék felhasználásával. Köszönöm a tippeket, elmentem, hogy majd tavasszal meglegyen, ha egyszer lesz tavasz. De még jégtörő Mátyás is messze van!
Nálam okosabb emberek szerint A hibrid hajtás mindent összevetve igen gazdaságtalan és környezetromboló ! De célszerű !! ( lásd vasúti mozdonyok ,meg természetesen nagy hajók ) ! üdv doktor4
.. Hát akkor állitsunk össze elméletben egy rendszert. - DC motor 4KW- akkumulátorok ( ha egyáltalán fontos/milyen kapacitással) genereátor egyenáramu , 4 Kw (?) folyamatos üzemre ( milyen feszültség/ amper) és ezt milyen ,mekkora benzin,illetve dízel hajtja meg?
Bizony-bizony....bármilyen paradoxonnak hat...de még ennyi átalakítás után is jóval gazdaságosabb a hibrid-elektromos hajtás. Az egyéb, praktikus, előnyeiről már nem is beszélve.
Hosszan lehet értekezni arról, hogy miért jobb és gazdaságosabb - de ezt lassan a gyakorlat is bizonyítja - mert egyre több, nagyon-nagyon komoly hajón alkalmazzák.
Ha közülünk valaki elsőnek meg meri csinálni - az nagyot fog szólni, azt garantálom neked. Közben már cseppet sem lehetetlenség - mert remek fődarabokat lehet már kapni hozzá...csak még egy kis kurázsi kell, összehozni :-))))) .
Kitzoli! ... A kardántengelyről... (amit emlitettem)
http://aquadriveusa.com/advantage/advantage.htm
GPS! Azt mondod,hogy egységnyi benzin energiája közvetve elktromos árammá ,majd elektromotorban forgómozgássá alakítása, hatékonyabb mint közvetlen a benzinmotor forgási energiája...? Csak kérdezem, ..nem értek hozzá.
ez egy keskeny hosszú szivar test mint egy evezős kielbót, hogy ne boruljon fel, mellé van téve egy támaszték úszótest, ami a szélességéhez képest meg extrém hosszú... símán megy a tákolmány a testsebességgel, illetve a vékony szelvények/keresztmetszet miatt nem nagyon tud felfutni a képződő orrhullámra, tehát a motor hajlamos kissé túltolni a határon a készséget...
Na, ezt nem értem én, a szivattyún átmegy így a víz? Mert a műk. elve szerint nem kéne, ha áll. Vagy beindítod?
4T még nem próbáltam! Szabályos oldalhelyzetben szerintem beinjektálható a szer a control víz furaton keresztül. Lehet,hogy macerássabb, de nem veszítesz, csak nyerhetsz az ügyön! De mint írtam csak szerintem!!
Nálunk a hálózati víz nyomás 3,6 bar elég komoly, ezért már a motorba is feljut a víz, megjelenik a control, igaz csak pis-pis, de beindítom és a szivattyú már nyomja is a vizet.Bár elég sok víz megy pocsékba de legalább nem kell az 50kg-os motort emelgetni ki-be.
Ezt a kérdést már sokszor feltettük itt magunknak.
Egyrészt lehetne - hisz a hajtás bizonyítottan elektromos - tehát szabad....másrészt, (ha úgy akarom), akkor meg nem, mert az energiaforrás, végsősoron, benzines.
Tovább komplikálja a dolgot, ha még akku is van a hajón...amivel mondjuk 1-2 órát simán "villanyozhat" - mindenféle motorbúgás nélkül.
Egy viszont biztos, mégpedig az, hogy energiagazdálkodás és erőátvitel szempontjából semmi nem veszi fel a versenyt ezzel a vegyes-elrendezéssel.
Nem véletlen, hogy már a legnagyobb hajókban is alkalmazzák - leges-legelsősorban az energiatakarékossága miatt...de nem csak azért. .
"félóra mulva ráteszem a tappancsot, megnyitom a csapot és alaposan kiöblítem"
Na, ezt nem értem én, a szivattyún átmegy így a víz? Mert a műk. elve szerint nem kéne, ha áll. Vagy beindítod? Nekem nem gond a próbakád most sem (kis kukaedény), ezért inkább a bejuttatás érdekel. Viszont 4T a gépezet, nem oda forgatom, ahová akarom.
Helló! Nos a baráti köreimben már csináltam jópárat, a sajátomat meg most fogom
ha javul az idő.
Kétütemű motort odaforgatom ahová akarom, ezt kihasználva egy 100ml-es orvosi fecskendővel feltöltöm a rendszert, a csizma kivételével. Igaz ,hogy oda is jut belőle, de sebaj. Egy kicsit habzik, mikor reakcióbalép a vízkővel, igy a hab mindenhová eljut. Nem próba kádat használok, hanem csináltam egy molnárkocsiból tartót,igy ráteszem a motort, kigurítom a kerticsaphoz, csatlakoztatom a tappancsot, ahogy én nevezem (motoröblítőt ) igy inditok. Vízkőtelenítés után kb: félóra mulva ráteszem a tappancsot, megnyitom a csapot és alaposan kiöblítem.Persze mindenkinek más és más a lehetősége ( 8. emeleten egy kicsit rázósabb a mutatvány) a vízkőtelenítéshez!
A tappancsot csak ajálani tudom mert nem kell hordóba emelgetni a mocit!
Ára: 2100 Hft Hát sajnos ennyiért adnak 7-8 Gösser Birrát és ennyevel kevesebb