Keresés

Részletes keresés

AegonT Creative Commons License 2015.11.22 0 0 45606

Illetve arra, hogy amikor 2013.12.04-én megjelent a 15+60-as BKV tender, akkor miért nem készült E6-os Citadell. Ehelyett befejeződött a gyártás... Miért? 

Előzmény: AegonT (45605)
AegonT Creative Commons License 2015.11.22 0 0 45605

Nem az összeszerelési minőségre, rendelkezésre állásra, vagy bármi más hasonlóra gondolok, amikor azt mondom, hogy ez így nagyon durván hangzik tőle.... hanem az alacsonypadlósságára a kocsinak. Kettő ülés van padlószinten, ugye? Ennél minden LF buszt gyártó cég jobb kocsit csinál. 
Illetve, apróságként, ami inkább a gyártó báármihez való hozzáállását jellemzi, az osztatlan homlokfalra. 

Előzmény: trizs77 (45604)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.22 -1 1 45604

Az, hogy az új városi kocsijukat jónak tartja, kifejezetten viccesen hat a munkássága mellett, de ezt elkönyvelem az utolsó két kérdésből kiderülő uptodate hiányának. Elvégre nem kell az olyan partvonali piacok/gyártók viselt dolgaival tisztában lennie, mint a magyar piac/ magyar gyártók.

 

-------------------

 

Máshogy látom.

 

Nagyon máshogy.

 

A Credo C19-ből készült 2=kettő darab.

E kettő alapján mondjunk mi laikusok, kívülállók megalapozott véleményt a kocsiról?

Inkább nem.

 

Viszont inkább hajlok Ernő véleményének elfogadására, mert szemben, többet ért a buszokhoz, mint az itteni közönség együttvéve.

 

A Citadell 19-ből nem készültek el még a kísérleti kocsik se, még a protó kocsik se.

Készült 2 db demo példány.

 

Az Ikarus 280 első két példányáról mit tudsz ?

Mennyit éltek?

 Ki, hol dolgoztatta őket?

 Milyen volt a rendelkezésre állásuk?

Mennyiben különbözött a gyári első 2 db Ik-280, az általunk ismert, később gyártott példányoktól, mondjuk 222. és a 223. legyártott példánytól?

 

Még akkor se törnék pálcát a Citadell 19 fölött ha legalább a null széria elkészült volna és azok egy nem sikerült 5-10 db lettek volna.

De már az se készült el.

 

Elő vagy első szériáról meg nem is tudunk.

Még a tervéről se.

 

Fogalmunk sincs, hogy ha eljut a Citadell az első széria kocsikig (legyártott 11.-15. kocsitól) akkor azok milyen minőségűek, mit tudnak?

 

Addig amíg nem tudjuk milyen lett volna - ha elkészül - a Citadell első, majd második, majd harmadik szériája, inkább hajlok Ernő véleményének elfogadására, mint a könyökből leszólásra.

 

 

 

 

Előzmény: AegonT (45597)
kristoof Creative Commons License 2015.11.22 0 0 45603

Jó hát ezt én tudom, de annyira sok helyen hallani/olvasni. :-( Még a szovjetek is sokkal nagyobb buszgyártó nemzet voltak mint mi! :-D

Előzmény: trizs77 (45601)
kristoof Creative Commons License 2015.11.22 0 0 45602

Na jó, ez hülyeség valóban. :-) Ugyanis az állam támogatja már évtizedek óta. 

Előzmény: AegonT (45600)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.22 0 0 45601

Ennyit a buszgyártó nemzetről... :-((

 

-----------------

 

Ezt az ál mítoszt mi magunk állítjuk, magunkról.

Hamisan.

Sohasem voltunk buszgyártó nemzet.

 

Nemzeti történelmünk egy pillanatában, kb. 1975-től 1990-ig (mindössze 15 év) valóban jegyeztek bennünket a világ nagy autóbuszgyártói között.

Ez igaz.

 

De a 15 év egy nemzet életében csak szempillantás.

 

--------------------------------

 

OFF

 

Ahogy lovas nemzet se voltunk soha.

Ezt is csak mi állítjuk magunkról.

Idegen sokféle képen jellem(het) magyart, de a lovas nemzet biztosan nem jut eszébe.

 

Annyira voltunk lovas nemzet, mint bármelyik, európai síkvidéki nép.

Se jobban, se kevésbé.

 

ON

 

Előzmény: kristoof (45599)
AegonT Creative Commons License 2015.11.22 -1 0 45600

Biztos?

 "...jelentős állami támogatás kellene. Ennek nem nagyon látom jelét."

Előzmény: kristoof (45599)
kristoof Creative Commons License 2015.11.22 -1 0 45599

Ezzel viszont tökéletesen egyetértek:

 

"A nyugat-európai viszonyokat is jól ismerő szakemberként lát jövőt a jelenlegi magyar autóbuszgyártás számára?

Sajnos nem! A kilencvenes évek első felében történtek Magyarországon olyan döntések, amelyek következtében nem itt, hanem Lengyelországban (MAN, Volvo, Scania, Solaris) és Csehországban (Iveco) jött létre jelentős beruházás és buszkapacitás. Ezt a lemaradást szerintem már nem lehet bepótolni! Egyetlen (kis) lehetőséget az elektromos autóbuszok fejlesztésében látok, de ehhez jelentős állami támogatás kellene. Ennek nem nagyon látom jelét."

 

Ennyit a buszgyártó nemzetről... :-(

 

 

 

Előzmény: Dunstan (45596)
kristoof Creative Commons License 2015.11.22 0 1 45598

Jó interjú! Köszi!

 

Gabi bának meg köszönjük szépen, hogy nem lett Ikarus C13-as. :-(

Előzmény: Dunstan (45596)
AegonT Creative Commons License 2015.11.22 0 0 45597

Az, hogy az új városi kocsijukat jónak tartja, kifejezetten viccesen hat a munkássága mellett, de ezt elkönyvelem az utolsó két kérdésből kiderülő uptodate hiányának. Elvégre nem kell az olyan partvonali piacok/gyártók viselt dolgaival tisztában lennie, mint a magyar piac/ magyar gyártók. 

Előzmény: Dunstan (45596)
Dunstan Creative Commons License 2015.11.21 -1 2 45596

Bartha Ernő, a Viseon társalapítója tisztelt meg bennünket azzal, hogy interjút készíthettünk vele, amit ezúton is hálásan köszönünk!

http://magyarbusz.info/magazin/2015-11-21/Az_Ikarustol_a_Viseonig_%E2%80%93_interju_Bartha_Ernovel,_a_Viseon_Bus_GmbH_alapitojaval#sthash.E23ghKLb.dpbs

kristoof Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45595

Háát ööö ízé, most volt időm utánanézni a gyárnak, köszönet 18-09 kollégának is, és igazából ez valami olyasmi sztori lehet, mint nálunk a néhai Alfa busz volt. A tulajdonost itt is kikiáltották egy utolsó csirkefogónak és az eddig legyártott buszok minősége is kifogásolható. (Zsilvásárhelyen az összeset leállították.) De a tulajdonosi kör elég optimista, csinálnak most egy csuklós buszt is.

Előzmény: trizs77 (45593)
Svatopluk Creative Commons License 2015.11.21 0 3 45594

Nehéz hangos felröhögés nélkül olvasni olvasni olvtársi hozzászólást, mely egy feltételes módban írt, érdeklődő megjegyzést alapos véleménynek tekint.

Értő olvasás, 4. osztály...

Előzmény: trizs77 (45586)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45593

Köszi.

 

Elégkisipari dolognak látszik, ami éppenséggel jót tehet a minőségnek.

 

A gyártási darabszám - szerintem - nem nagyon haladhatja meg az évi 100 db-t.

 

 

Előzmény: kristoof (45592)
kristoof Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45592

Teljesen új és már két éve létezik. 

 

Előzmény: trizs77 (45590)
kristoof Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45591

Jaja, tényleg az.

Előzmény: Törölt nick (45589)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45590

Ez egy új gyár ?

 

Úgy értem, hogy maga a gyárépület is új, vagy egy régi gyár átcimkézése ?

 

 

Előzmény: kristoof (45588)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45589

Ez konkrétan egy módosított Procity:

http://www.autocuby.pl/__files/parent1229/procity_1.jpg

Előzmény: kristoof (45585)
kristoof Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45588

Ráadásul sorozatban tolják őket! Jó lenne pontosan tudni, hogy ez az öt hová megy, elvileg Bukarest vagy Brassó. :-)

 

 

 

Előzmény: trizs77 (45586)
kristoof Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45587

Valami nagy baj van itthon a fejekben. Eleve hihetetlen, hogy a témánál maradjak, hogy a hazai buszgyárak nem kevés állami és Uniós támogatást kaptak gyártmány és gyártás fejlesztésre és egyáltalán nem tudtak élni ezzel a lehetőséggel! Kaptak pénzt gyárra, erre elkezdtek udvarra gyártani, kaptak pénzt műszerfal és belső kialakítás fejlesztésre, erre elkezdték kirúgni az embereket, mert nem volt megrendelés, kaptak innovációra erre csinálnak egy műanyag dodzsemet, amit ha bárki meglát körberöhögi, de innovációs pénzből csinálnak pótkocsis midibuszt is. Semmilyen olyan fejlesztést nem tudnak csinálni, aminek tényleg lenne értelme, csak néhány orvosi eset idióta álmait kergetik!

 

 

Előzmény: Zahnrad (45576)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 45586

Nehéz hangos felröhögés nélkül olvasni olvtársi hozzászólást, mely három fénykép megtekintése után alapos véleményt tud mondani egy autóbusz minőségéről vagy üzeméről.............:-)))

kristoof Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45585

Nem. Csak a szélvédő származik a Procityből. Ez egy új busz.

Előzmény: AegonT (45584)
AegonT Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45584

Érdekesen fordít románról (is) a guglifordító, mert valami olyasmit írt, hogy nem olyan rossz, mint a régi design MAZ. Több helyen említik viszont a BMC-t. 
BMC Procity?

Előzmény: kristoof (45582)
Svatopluk Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45583

A megboldogult MJT buszaira hajaz, bár azoknak nem volt ilyen szép bazári gyémánt formájú hátsó ablakuk. :D

Ismerve a román termékeket, az összeszerelési minőség kérdése azért fontos lehet.

Előzmény: kristoof (45578)
kristoof Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45582

Na, az nem igen! A tengelyek sem ott vannak meg az ablakoszlopok sem. :-)

Előzmény: AegonT (45581)
AegonT Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45581

Ez egy MAZ.

Előzmény: kristoof (45580)
kristoof Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45580

Miért ennek volt nem gyémántosított változata is?

Előzmény: AegonT (45579)
AegonT Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45579

Hát, pedig... az eredeti se volt szép, de gyémántosítva pláne ocsmány. 

Előzmény: kristoof (45578)
kristoof Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45578

Annyira nincs messze és mindenképpen érdekes. Az új román 12 méteres alacsonypadlós busz. Elég komoly gyárat rittyentettek Bukarestben ennek a gyárnak. Annyira nem is gázul ez a busz! :-)

Racilaci Creative Commons License 2015.11.20 0 0 45577

*****

Előzmény: Zahnrad (45575)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!