Illetve arra, hogy amikor 2013.12.04-én megjelent a 15+60-as BKV tender, akkor miért nem készült E6-os Citadell. Ehelyett befejeződött a gyártás... Miért?
Nem az összeszerelési minőségre, rendelkezésre állásra, vagy bármi más hasonlóra gondolok, amikor azt mondom, hogy ez így nagyon durván hangzik tőle.... hanem az alacsonypadlósságára a kocsinak. Kettő ülés van padlószinten, ugye? Ennél minden LF buszt gyártó cég jobb kocsit csinál. Illetve, apróságként, ami inkább a gyártó báármihez való hozzáállását jellemzi, az osztatlan homlokfalra.
Az, hogy az új városi kocsijukat jónak tartja, kifejezetten viccesen hat a munkássága mellett, de ezt elkönyvelem az utolsó két kérdésből kiderülő uptodate hiányának. Elvégre nem kell az olyan partvonali piacok/gyártók viselt dolgaival tisztában lennie, mint a magyar piac/ magyar gyártók.
-------------------
Máshogy látom.
Nagyon máshogy.
A Credo C19-ből készült 2=kettő darab.
E kettő alapján mondjunk mi laikusok, kívülállók megalapozott véleményt a kocsiról?
Inkább nem.
Viszont inkább hajlok Ernő véleményének elfogadására, mert szemben, többet ért a buszokhoz, mint az itteni közönség együttvéve.
A Citadell 19-ből nem készültek el még a kísérleti kocsik se, még a protó kocsik se.
Készült 2 db demo példány.
Az Ikarus 280 első két példányáról mit tudsz ?
Mennyit éltek?
Ki, hol dolgoztatta őket?
Milyen volt a rendelkezésre állásuk?
Mennyiben különbözött a gyári első 2 db Ik-280, az általunk ismert, később gyártott példányoktól, mondjuk 222. és a 223. legyártott példánytól?
Még akkor se törnék pálcát a Citadell 19 fölött ha legalább a null széria elkészült volna és azok egy nem sikerült 5-10 db lettek volna.
De már az se készült el.
Elő vagy első szériáról meg nem is tudunk.
Még a tervéről se.
Fogalmunk sincs, hogy ha eljut a Citadell az első széria kocsikig (legyártott 11.-15. kocsitól) akkor azok milyen minőségűek, mit tudnak?
Addig amíg nem tudjuk milyen lett volna - ha elkészül - a Citadell első, majd második, majd harmadik szériája, inkább hajlok Ernő véleményének elfogadására, mint a könyökből leszólásra.
"A nyugat-európai viszonyokat is jól ismerő szakemberként lát jövőt a jelenlegi magyar autóbuszgyártás számára?
Sajnos nem! A kilencvenes évek első felében történtek Magyarországon olyan döntések, amelyek következtében nem itt, hanem Lengyelországban (MAN, Volvo, Scania, Solaris) és Csehországban (Iveco) jött létre jelentős beruházás és buszkapacitás. Ezt a lemaradást szerintem már nem lehet bepótolni! Egyetlen (kis) lehetőséget az elektromos autóbuszok fejlesztésében látok, de ehhez jelentős állami támogatás kellene. Ennek nem nagyon látom jelét."
Az, hogy az új városi kocsijukat jónak tartja, kifejezetten viccesen hat a munkássága mellett, de ezt elkönyvelem az utolsó két kérdésből kiderülő uptodate hiányának. Elvégre nem kell az olyan partvonali piacok/gyártók viselt dolgaival tisztában lennie, mint a magyar piac/ magyar gyártók.
Háát ööö ízé, most volt időm utánanézni a gyárnak, köszönet 18-09 kollégának is, és igazából ez valami olyasmi sztori lehet, mint nálunk a néhai Alfa busz volt. A tulajdonost itt is kikiáltották egy utolsó csirkefogónak és az eddig legyártott buszok minősége is kifogásolható. (Zsilvásárhelyen az összeset leállították.) De a tulajdonosi kör elég optimista, csinálnak most egy csuklós buszt is.
Valami nagy baj van itthon a fejekben. Eleve hihetetlen, hogy a témánál maradjak, hogy a hazai buszgyárak nem kevés állami és Uniós támogatást kaptak gyártmány és gyártás fejlesztésre és egyáltalán nem tudtak élni ezzel a lehetőséggel! Kaptak pénzt gyárra, erre elkezdtek udvarra gyártani, kaptak pénzt műszerfal és belső kialakítás fejlesztésre, erre elkezdték kirúgni az embereket, mert nem volt megrendelés, kaptak innovációra erre csinálnak egy műanyag dodzsemet, amit ha bárki meglát körberöhögi, de innovációs pénzből csinálnak pótkocsis midibuszt is. Semmilyen olyan fejlesztést nem tudnak csinálni, aminek tényleg lenne értelme, csak néhány orvosi eset idióta álmait kergetik!
Nehéz hangos felröhögés nélkül olvasni olvtársi hozzászólást, mely három fénykép megtekintése után alapos véleményt tud mondani egy autóbusz minőségéről vagy üzeméről.............:-)))
Érdekesen fordít románról (is) a guglifordító, mert valami olyasmit írt, hogy nem olyan rossz, mint a régi design MAZ. Több helyen említik viszont a BMC-t. BMC Procity?
Annyira nincs messze és mindenképpen érdekes. Az új román 12 méteres alacsonypadlós busz. Elég komoly gyárat rittyentettek Bukarestben ennek a gyárnak. Annyira nem is gázul ez a busz! :-)