Lehetséges.Nemrégen kitárgyaltuk. A biztonságos elhelyezése a palacknak nehezen megoldható. Esetleg HF-et kérdezd ,hogy egyáltalán engedik -e.! KW alattinál meg azt csinálsz amit akarsz. Esetleg megbüntetnek jövedéki adóval való visszaélés miatt.Nem éri meg arizikót a viszonylag kevés haszon.
- Szia! Pedig nekem rémlik,hogy konkrét válasz ugyan nem volt mivel nem jellemző de körbejárták a kérdést, miszerint alapból lehetséges , de a gázzal való manipulálást szigoru előírások szabályozzák.. Szerintem a felügyeletnél hasból megmondják, csak egy telefon...
köszi bempok! Ezek szerint az is elképzelhető,hogy kiiktathatom mivel csónakon nem kell ez a fordulat stabilizátor ? Vajon bírja a magasabb fordulatot ?..... mert amúgy pörögne mint állat!
Fölmerült egy érdekes kérdés a minap, s fogalmam sem volt, van-e rá válasz - hátha tudja valaki. (A kereséseim is hiábavalók voltak, s másutt is föltettem, eddig válasz nélkül) Tehát: lehetséges-e egy 4 ütemű külmotort gázüzeműre alakítani, a gépkocsimotorok mintájára?
Az a motor fordulatszám határolója lesz. Ha elér egy bizonyos fordulatot (általában 3600 1/min), visszaveszi a gázt. A motoron belül lévő röpsúlyos szabályzó működteti. Ha csupasz főtengely véggel (terhelés nélkül) indítod be, hullámzik a fordulat, mert a szabályzó nem képes olyan gyorsan reagálni, mint ahogy a motor felpörög. Próbáld vhogy leterhelni, sztem jó lesz.
Sziasztok! - Egy kis segítség kellene.... A kis kínai négyütemü stabílmotor nem igazán akar egyenletesen járni ,ezért kicsit megbontottam. A kérdésem ,hogy a karburátor pillangó szelepét a képen látható kar mozgatja, aminek a tengelye a forgattyusházban van .. (legalább is úgy látom) Mi ez tulajdonképp, kell e egyáltalán oda . Ha beinditom a motort ez a kar húzást gyakorol a pillangószelepre , amúgy meg "lötyög" ha nem jár a motor... Lehet e szerepe példáúl szelepezérlés... vagy előgyújtás? ( leakasztottam a karbiról és úgy járattam a motort, kézzel nyitogatva a pillangószelepet. A kart mozgatva nem történt semi.. Mi huzza hátra egyáltalán ha jár a motor?
bármilyen hajót ha vas ponton, hajó melett tartod akkor az alu kihajtás ház is ....... én igy jártam, most tavasszal csiszolás , festés a vége, na meg aktiv anódok felhelyezése
A letestellt alu csónakodat leállitod egy vas stég mellé aktiv anód nélkül akkor megnézheted az test felületét egy idö múlva. Simán ki fog kráteresedni.
Egyébként minek is kell letestellni a hajótestet ha a "petró" extra dróton megy??
Ja, hát erről van szó, hogy "két dróton dzsal a petró" - mostmár, hogy külön vezetéken vittem mindenhova negatívot. Nade akkor nem lehet testelve az alu hajótest...
Nekem anno az oskolában azt tanitották, hogy egy hajó az nem autó, és két dróton dzsal a petró (egyenáramnál)... Vita ,meg kivétel az nincs. Testelni meg köll, az érintésvédelem miatt.
Az oroszokra mondjuk nem annyira vonatkozik a fizika... (a vodka miatt)
Nos Nekem van egy specialis vegyszerem, ( Ipari felhasználásra) kimondottan annó, az aluminium tartályok, és egyébb szerkezetek karbantartására, (Szulfátok) eltávolítására, és a további káros folyamatok megakadályozására!
Sajnos már nem sok van belőle mert a Kazanka M5 és a Progresszt is ezzel védtem meg! De feltudok ajánlani egy - két kezelésre valót!!!
Elgondolkodtató a dolog, mert Pista haveromnak nincs vele gondja,igaz az ő mocija berántós,és nem hordoz magával beépített aksit.Ugyanakkor a betegeknek önindítós mocijuk van. Lehet hogy így jön létre az ember tudta nélkül az elektrolízis,és mellékterméke a fémsó?! Hm elgondolkodtató. El kell szigetelni a testtől a mocit.
De jó,hogy többen vagyunk,és meglehet a jelenségeket tárgyalni.
Hali Sügér! Te, azoknak a Progresszeknek nincs kikötve az aksi negatívja a testre??? Mert én tavaly több hónapig dolgoztam a progresszemen, mint állat, többek közt a két oldalon alul az U-alakú sín 1-1 darabját is cseréltem. (Trükkös meló.) Lehet, hogy tettem is ki fényképeket a Keletin. Nemtom a szilicium-tartalmat, de én úgy tudom, hogy az az ötvözet, amiből a progi van, tengerálló. Úgyhogy én is galvánkorrózióra gyanakszom, át is variáltam a vezetékelést, a testelés elfelejtve. (De a motorra muszáj kikötni, mert az úgy van megtervezve.) üdv. izgaga
Isztok- nem isztok- szevasztok. Keresem azokat a Tiszai vizitúrázókat, akik erre a szlogenre emlékeznek. Emlékeztetöül- 1992 és 1998 közötti túrák alkalmával Kisköre-Tiszafüred-Tiszadorogma.Tokaj-Gávavencsellő-szakaszon találkozott velem, és hajómmal. Nosztalgia céljából.
Bocs, hogy más topikban is megjelentem már ezzel az üzenettel, de elég speciális a keresésem, ezért rakom fel több helyre.
Hál isten én még nem találkoztam alubetegséggel,de itt a progreszek alsó éleit igencsak zabálja.Amikor nedves akkor sem zselés,de ellenben mikor kiszárad, fehéren porlik. Próbálták külömböző higítókban is feloldani az oxidot,de nem oldódott.És mindegyik ugyanazon a helyen.Kétoldalt az alsó él közepén. Próbálják miden fortéjjal eltüntetni,kicsiszolni,lugozni, de a köv. évben újra kiujjul. De érdekes a mellette tárolt mahart ladikoknak nincs bajuk. A lemez erös szilicim tartalmára,és eletrolízisre gondolunk. Az én váci testem sem oxidálódik, pedig védőrétegen az alján cuprolin algagátló van évek óta. A motorok anyaga szerintem nem annyira sziliciumos,a dugók kivételével. A tengervíz sem lug,csak sós víz.
A szórakóztató elektronika káva alumínium előlapjait is forró nátronluggal oxálják el,attól lesssz ezüstösen szürke,utánna feliratmatricázás után lakkozzák. Mikor még foglalkoztam vele,az erősítők előlapját csiszolás után lug híjján trisós vízben forraltam ,,ki".
Ha a ,,Te" általad ismert korrózióval van dolga a kollégának,sajnálom,mert a motorja tényleg lassú halálra van ítélve. A víz üregekhez nem fér oda csiszolóval. De aki a tengereket járja,biztos hallott valami vegyszeres megoldásról,mert ott nem egyedi esetről van szó. Most nem az anódos megelőzésről van szó,hanem ha már megtörtént a baj.
Vagy farkastörvények szerint megpróbál tőle szabadulni,amíg szét nem esik?