Szia Gpeti!
Akkor az Alfa 33 óráját nem Te tervezted!:-)Egy példány óráját az általam leírt módszerrel pörgették át úgy hogy ki sem szerelték az órát. A sebességmutatót vezérlő tranyó kalapot is emelt tőle. A Bravo órájáról nincs tapasztalatom, nem foglalkozom ilyesmivel. Mindenestere még ezer helyet tudok a Bravo-n mondani amit "normálisabban" kéne megcsinálni. De a költségcsökkentés nagy úr!
Nem hiszem, hogy így lenne GT!
Ha nekem kellene digitális km számlálót csinálni, én bekorlátoznám az impulzussűrűséget olyan 300 km/h-ra, így naponta csak olyan 7200 km-t rakhatsz bele. Mivel a számláló 6 jegyű, így közel 1 millió km-t kellene beletenni, ami több, mint 130 napig tartana. (Hátrafelé ugyanis nem tud számolni.)
Valamilyen limit biztosan van, ha nem 300, akkor legyen 1000, akkor is sokáig tartana a dolog. Ez az út nem járható.
Legrosszabb esetben ki kell forrasztani az EEPROM-ot, de legalább néhány lábát, és át kell írni a tartalmát. Telefon kikódolóknak ismerős lehet a téma.
Egyébként a Nagydiófa (vagy Kis?) utcában csinálják, minden típushoz. A márkaszervizek balfékek, csak azt tudják megcsinálni, amiről van leírásuk, ezek a dolgok pedig nincsenek leírva.
Egy ilyen óratekerő szerkezet anyagára kb 500 ft. Ezzel kb 350 ezer km-t lehet a műszerbe tenni 24 óra alatt. Azaz kb. 3 nap alatt tetszőleges km állás beállítható. Óra kiszerel 1 forrasztás, 2 csipeszelés, megfelelő időtartamig tekerés, óra visszaszerel. Persze vannak ennél profibb (gyorsabb) módszerek is. További tippet nem akarok adni mert a zsiványok is olvashatják a topicot.
Kosz, akkor nem hiszem, hogy veszek, egyelore nem akarok "kapcsolni"...:-)
Hgy lehet a BravAO orajat visszatekerni? Nekem errol azt mondtak annak idejen a szalonban,
(FIAT Angyalfold) hogy meg a gyar sem tudja... Persze ezt hittem is nem is.
SP
ECI Turbo
nem akarlak bantani, de szerintem nagy sz@rba nyultal... Az 1.4 valoban nem attol rossz,
amit lerital, ha meg nem tunt fel, hogy mitol, akkor majd meglatod... Egyebkent tenyleg sajnallak, de ne ezt terjeszd errol a tipusrol, mert lehet, hogy a tiedet elozoleg szantani hasznaltak. Mennyiert "kaptad" az "autot"? Mennyi van benne?
Sorry :-(
Szegény ECI TURBO, vett egy kivénhedt taxi-t. Egyébként ezek akár hézilag is orvosolható problémák, nem vészes.
Tudtátok, hogy a taxisok kettenb (de akár hárman is) összeállnak és vesznek egy autót. Ez az autó aztán megállás nélkül dolgozik. Három éves korára akár 3-400.000 km is lehet benne. Visszatekerik az órát, kicserélik a nagyon kopott kárpitelemeket és eladják jó pénzért.
Nekem is van "Így csináld" könyvem, nem egy nagy szám, de a kapcsolási rajzot tudtam használni, amikor kellett. Azok majdnem pontosak.
Majd utánanézek, de az enyémnek egész biztosan automatikus feszítője van mind a vezérmű, mind a hosszbordás szíjnak. Szerintem a kisebb motorokban is így van. Betettek a hintába?
Szerintem mindenki nyomtasson egy hasonló lapot, mint amilyet az autószalonokban szoktak a kocsikra kitenni, csak nem a kocsi márkája meg a felszereltsége lenne rajta, hanem a tulaj neve vagy a nick-je, és egy kis "történet" az autóról.
Pl.: mikor vette, milyen átalakítások, extrafelszerelések vannak rajta, hány km. van benne, milyen hibái voltak, esetleg vannak aktuálisan. Ezekből a többiek is okulhatnak szerintem, vagy tanácsot is tudunk egymásnak adni, ha a tulajtársak célirányosan tudnak egyes autókról kérdezgetni, nem kell mindenkit végig járni, mert "tudom, hogy van itt egy Bravo amelyiknek pont az a baja mint az enyémnek"... Szóval ilyenek...
Esetleg egy pár szavas összefoglalót oda lehetne pötyögni a végére, de ez lehet, hogy felesleges mert úgyis mindenki az egekig magasztalja a járgányát.
És különben is: az enyém a legszebb, leggyorsabb, legkényelmesebb autó a világon, beeee!!! :-))
Sziasztok!
Smallprince
A kuplungtárcsa témában HEC asszem mindent leírt amit lehet. A márkaszervizes 70-80 eft -os csereár a "free" műhelyek 35-55 eft-os árával áll szemben. Még egy lehetőség: Vannak tárcsafelújító műhelyek is. Itt 10-15 eft a felújítás. Igy a cserét 30 eft-ból is ki lehet hozni.
Ökrös Csaba
Újra igazolva látom a márkaszervizekről alkotottott véleményemet. Sajna ha már egyszer túlfeszítették a szijat és azzal mentél valamennyit az nemcsak a szíjat károsíthatta hanem a szíjfeszítő babákat is. A vízpumpa csapágyról már nem is beszélve.
ECI TURBO
Mi nem ilyen értelemben beszéltünk az 1.4-ról . Az általad beírt hibák inkább arra utalnak, hogy egy elhanyagolt, leharcolt példányba nyúltál bele.
evil1023 felvetése teljesen jogos.
Találka: :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Sziasztok!
Ma vettem egy Bravo 1.4S 97'-es modellt.
Irtátok,hogy az 1.4Bravo nem egy remekmü,de a legrosszabb rémálmomba sem gondoltam,hogy egy négy éves verda ilyeneket produkál!Gondoltam lecserélem a 16 éves Galantom.Családom beszélt rá,mert régi.
Minden esetre hihetetlen,hogy rossz a biztonsági öv(meg sem moccan),nem jó a centrál zár,zörög az egész(saját hangomat nem hallom),nem világit a tolató lámpa(nem az izzo a hibás),az alap járat,mint a bolond óra(az a trükk sem vált be amit irtatok),az ablaktörlö meg olyan hangot ad ki,mint egy kereplö!
Kérdésem is lenne!Minden ilyen kocsinál igy van,hogy az indexet nem huzza vissza semmi alap állásba,vagy csak Én fogtam ki egy ilyet?
Írjátok meg a véleményeteket!
KÖszi a segítséget!
sziasztok,
nemszivesen zavarnam meg a talalkozo keszulodeset, de tovabbra is az alapjarattal bajlodok. Szoval kb. ket hete irtam, hogy alapjaraton 850-1200 kozott jar a motor. Kb. egy honapja vezermuszijat csereltettem, azota csinalja, viszont nem rendszeresen. A cseret a Fiat Boldizsarban csinaltattam, meglehetosen rossz a velemenyem roluk, marha sokat kertek, raadasul nem hiszem, h sokmindent csinaltak rajta, viszont tul feszesre huztak, ezt onnan tudom, h aztan elvittem egy masik szervizbe (AutoRako), akik szedszettek, osszeraktak, lazitottak a szijon (szerintuk ez volt a hiba), az ugralas meg is szunt, aztan megint elojott egy napra, majd amikor tobb szaz kilometert mentem, elmult, de a varosban az allando tokolesnel ismet elojott. A Rakonal a szamitogep semmi hibat nem jelzett, azt mondtak, h az alapjaratot szabalyzo elektronika nem hibas, ugyhogy nem tudok vele mit csinalni, csak zavaro. Ha lenne valakinek otlete, h mi lehet a baj forrasa, szivesen vennem.
Vincent23,
nekem csak varosban ugy 500-530 km-t megy el 45 literrel, en sem nyomom neki. Csak orszaguton 120-szal mentem mar 700 km-t/45 liter is vele.
Sziasztok!
Ujtulaj.
IX.Ecseri u. rá fordulsz a Robert Károly krt-re és az Üllöi ut után az elsö lehetöségnél balra,azon az uton egyenesen oda érkezel,bal oldalt lesz az autoszalon.(METRO val szemben).
Smallprince.
nekem van könyvem de csak azoknak ajánlom aki ért az auto szereléshez,de minden benne van.
Tali.
Én is bejelentkeztem az Olaszokhoz de 500km.nem megyek velük,inkább maradok pesten veletek.
Matrica lesz minden auton?milyen matrica?Kiirja mindenki a nevét az autojára?
Na ennyi, csá Stancy.
Mikor kb egy éve áttértem V-Power-re,
semmi különbséget nem éreztem. Most egyszer
kényszerből máshol kellett tankolnom, és
ki vagyok borulva. Annyira nem megy az autó,
hogy az valami borzalom. Nem akarom dicsérni
a Shell-t, de valami mégis csak van abban
a V-Power-ben. Racinget még nem próbáltam,
azt mondják, az már túl "tömény" a Bravo-nak.
Mindenesetre többet nem tankolok máshol, más
üzemanyagot. :)
Látom megszületett az időpont, 29.-e! :(
Nekem meg pont most kell vidéken lennem! :(
Abádszalók! Ráadásul nincs is közel, hogy vissza tudjak jönni. Sajnálom! Szerettem volna ott
lenni. Bár mondjuk úgy sem arattam volna nagy
feltűnést, észrevehetetlen vagyok, mivel a
lámpám még mindig nem ég! Hát nekem mostanában
valahogy semmi sem jön össze!
Kuplung:
Már említettem, nekem volt szerencsém kuplungot cserélni 18ekm-nél (eredetileg csak kinyomócsapágy cseréröl volt szó). Én is elég dinamikusan vezetek és úgy néz ki nem bírja a tárcsa. (Elözö kocsimba 5 év alatt kétszer cseréltem.)
A kuplung szerkezet elég masszív darab, 6 v. 8 csavarral van a lendkerékhez rögzítve. Ez ritkán adja meg magát. A tárcsa már érdekesebb. A bordázott váltó-tengelyre egy négy ágú "csillag" bordás hüvellyel csatlakozik. Ezzel a ponttal sem szokott gond lenni. Nagyon pici tengelyirányú elmozdulási lehetösége van. Ha ez olyan kikopós fajta lenne, akkor - egy bizonyos kor után - egy rendesebb elindulás egyszerüen ledarálná. (Én még nem hallottam ilyen "balesetröl", pedig találkoztam egy-két 200ekm feletti jószággal.) Nagyon nem akarok belemerülni a tárcsa további felépítésébe (még a végén kitíltanak :-), de a csillag végei egy-egy rugóval támaszkodnak a tárcsa további részéhez. Nekem 18ekm után hallhatóan nem kotyogtak, de két újjal lehetett forgatni a helyén a rugókat (és az egyik törött volt). Összenyomódtak, elfáradtak.
Ebböl eredhet a kotyogó érzés hidegen. Amikor átmelegszik a blokk akkor még befeszülhetnek a helyükre. Az új tárcsában meg sem bírtuk mozdítani öket.
Azért merem állítani mert elözö és mostani esetben a csere után mintha vadi új autót vezetnék.
Kapkodás nélkül, röpke öt óra alatt került a helyére az új konyomócsapágy és tárcsa. Munkamenet? Akku, computer, tartólemezek, váltóolaj, stabilizátorok, féltengelyek, két felfüggesztöbak, váltó a difivel. Szóval nem sok minden maradt a motortérben.
Ha jól emlékszem a gyári Valeo csapágy/tárcsa/szerkezet: 9-10/15-17/20-22 eHUF volt. Az ún. "utángyártott" nem volt 10%-al olcsóbb.
29-e? Ott leszek. Valszeg átmegyek az "olaszokhoz". Ha kecsegtetö lesz a program akkor biztos. Szeretném ha nem egyedül mennék.
Bocs ha hosszú lettem!
Ja, sajnos én is hasonlóra számítottam, mivel nincs belógó szőnyegrész a pedálok alatt és mindíg "kínosan" ügyelek arra, hogy a tengelykapcsolót teljesen kinyomjam. Dinamikusan vezetek, de nem extrém módon, úgyhogy nem hiszem, hogy túlzott igénybevételnek tettem volna ki a hajtáslánc bármely elemét... :-((
Van tipped arra, hogy kb. mennyiben lesz ez nekem, persze a rutin javítás árán felül?