Off:Addig jó,amig nincs kapcsolatod velük!(Csaló bűnöző csapat,amit színtén sikerült írásban ügyvédileg iktatni.)Ténylegesen csak példaként akartam beírni,mivel az úrnak a márkaszervíz ajánlott hülyeséget.
Valakik megpróbálják visszaszerezni a hírnevüket a total(gáz)car segítségével. Nem írtam a kérdésre semmit,az írásra reagáltam,hogy elhisszük az állítást.Mellékelt példaként írtam a Fiat MO-s esetem,amiről tényleges bíróságon iktattott ügyvédi papirom van,amit egyáltalán nem tartok viccesnek.A trolltól származó infokat nem látom,nem is akarom látni.(Neked is elég kellemetlenséget okoztak a hülye cikkeikkel?)
T oLayos!Nekem ügyvédi papirom van róla,hogy nem tudják!Nem viccből írtam,és a műszaki vezetők szakmaitlanságáról is bőven van információm.(A trollokat letíltottam.)
Szerintem tudják, de most egy Lacettiről volt szó és nem említette Olle Peter a Fiat Magyarországot még csak érintőlegesen sem. Itt legalább is nem.:o)
Az érdekelne, hogy 2.0 16V JTD Scudóba (PSA motor) az alábbiak közül melyik a megfelelőbb:
Elf Evolution SXR 5W-40 (erről érdekes módon csak annyit írnak, hogy Renault motorokba való)
Elf Excelleium NF 5W-40
Total Qartz 9000 5W-40
Esetleg más javaslatot is szívesen fogadok ebben a 7-8 ezres árkatégóriában. (5l)
A fenti olajok ugyanannak a konszernnek a termékei. Valószínűleg nincs túl nagy különbség köztük. (Azt nem merem írni, hogy ugyanaz az olaj háromféle flakonban, mert az adatlapjukon vannak eltérő paraméterek.)
Közülük mindenképpen a Total-t választanám. Nincs nagy jelentősége, de a PSA a Total márkát ajánlja. Nyilván nagy adag kereskedelmi/marketing megfontolás van a háttérben, de azt legalábbis reális feltételezni, hogy a PSA motorokat végigtesztelték a Total olajokkal.
Természetesen a Total konkrét olaja csak akkor felel meg az autóhoz, amennyiben az összes gyártóművi specifikációt teljesíti!
Mondjuk, az érdekessége a dolognak csak az, hogy a vélemény egy nagy márkaszerviz vezetőjétől származik.
...egyébként tulajdonképpen igaza is van. Asszem azt ő sem állította, hogy az olaj effektíve rossz lett volna a motorba. Ugyanakkor az a helyzet, hogy ezt az olajat olyan területeken tuningolták (alacsony SAPS-tartalom), ami a te autódnak valójában édesmindegy. Mintha valakinek Afrikában egy olyan gumit adnának el, aminek kiválóak a havas úton mért tulajdonságai. Tök jó, bravó, csak nem releváns.
Szóval nem tettél semmi rosszat, hogy ilyen C-s olajat használtál, de legközelebb nyugodtan maradj valami hagyományos olaj mellett, ami megfelel a gári specifikációnak - olcsóbban jössz ki, miközben semmiben nem lesz rosszabb a motorodnak.
Mindenkinek köszönöm a szíves felvilágosítást, én is így gondoltam. Mondjuk, az érdekessége a dolognak csak az, hogy a vélemény egy nagy márkaszerviz vezetőjétől származik.
Megismételném a kérdésem, mert válasz nélkül maradtam.
Az érdekelne, hogy 2.0 16V JTD Scudóba (PSA motor) az alábbiak közül melyik a megfelelőbb:
Elf Evolution SXR 5W-40 (erről érdekes módon csak annyit írnak, hogy Renault motorokba való)
Elf Excelleium NF 5W-40
Total Qartz 9000 5W-40
Esetleg más javaslatot is szívesen fogadok ebben a 7-8 ezres árkatégóriában. (5l)
Ja és még az is érdekelne, hogy ezekben az ótókban kell-e váltó olajat cserélni, és ha igen, akkor hány km-nél? Legalábbis régebben volt egy Ford Escort-om, abban nem kellett, vagy azóta visszafejlődtünk?
Kérdezném a szakértő urakat. Van egy Ch Lacetti 1,6 9 éves kocsi, amibe fennállása óta Castrol 5W - 40, C2 C3 olajat töltök, és ezt még eddig senki szerelő nem kifogásolta. Most viszont valaki azt mondta, hogy a C2 - C3 CSAK részecskeszűrős dieselbe való, és benzinesbe nem jó. Igaz ez az állítás, vagy hamis? A motornak egyébként cca 90 e km után semmi baja, soha még utántölteni nem kellett, kifogástalanul üzemel, évenkénti olajcserével.
Szerintem az a gond ezekkel a sajátmárkás olajokkal, hogy alig többért lehet kapni normális, márkás olajat, tehát évi 2-3 ezer forint spórolható meg velük, talán annyi sem.
ACEA A5/B5 ILSAC GF-4 GM Dexos 2 VW 504 00 VW 507 00 BMW LL-04 MB 229.51 FORD WSS-M2C-917-C FORD WSS-M2C-929-A FORD WSS-M2C-934-A RN 0700 RN 0710 RN 0720 Fiat 9.55535.S1 Fiat 9.55535.S2