Így X év után is annyira bennem volt a lőkösházai GV végállomás helye, hogy amikor pár éve lementem, gond nélkül megtaláltam a helyét. A vasúti korszak után volánnal utaztunk ugyan addig, a falu központjában van a buszforduló, onnan is csak másfél utcányit kellett gyalogolni. Vágányokra, fűtőházra, esetleg egyébre nem emlékszem, csak a tényre, hogy leszállunk a gyorsról és átpattyogunk a GV-hez Lőkösön.
Felteszem a párját is, hátha segít:) ez a rövidebb, mely egy ex? borászathoz vezetett. Előbbi pedig kb. egy kilóméter hosszan valami ládagyárba. A ládagyárit akarják felszedni, de szerintem megy a másik is a levesbe.
Szerintem meg kellene próbálni szerezni egy '70-es évek beli Halas térképet, azon hátha látható lenne a régi nyomvonal. Majd körbekérdezek itt Jánoshalmán, hátha van róla valkinek pontosabb infója.
Hát, ha jó állapotú az aszfaltburkolat, akkor abból nem fogják kitépni a vágányt. Anyagilag nem éri meg azért a kis vasért, a helyreállítás többe kerülne mint a bontott anyag értéke.
Így van, Kiskunhalas a nyerő válasz. A '80-as években készült ugyebár a delta, hogy a Kelebia felől érkező vonatoknak - ha Félegyháza felé mennének tovább - ne kelljen bemenni az állomásra. Ekkor a 154-es vonal sínpárja pár száz méterrel méterrel északabbra kanyarodott be - kb. a Disco helyén. Emiatt a Bátaszék felől érkező vonatok nem tudtak átmenni a deltába, így egy kissé délebbre helyezték a bevezető részt, hogy innen is gond nélkül el lehessen jutni Félegyháza felé, amennyiben nem indokolt a Halasi állomásra való bejárás. Egy pár hétig-hónapig még megvolt mind a 2 sínpár, azután a régit felszedték, és ennek a helyén ácsingóztam-fotózgattam egy pár órája.
Nem mind elveszett, de január óta részletes lett a gúgli örszön:
- Németújvár (Güssing) - Pinkamindszentig, - Felső-Eőr - Rohonc - majdnem Búcsúig, + Felsőlövő mellékág, - Gmarcnak külön :-) Tiszapalkonya Erőmű és környéke (88-89), - 90-es Onga és Halmaj között, - 64-es Feked-Bátaszék között, a kanyarban Bátával, - 40-es Abaliget körül talán kivehető a régi nyomvonal, - FHÉV és GySEV osztrák szakasza, - Szombathely és környéke Rummal együtt, valamint a 15-16-17 egy-egy része.
Ezzel nagyjából 573 db állomásról van kivehető részletességű légifotó, ez az összes megálló kb. 36%-a.
Mit gondolsz András felszedik az egészet az Enyingi malomban? Ugyanis talán 100 méter az a szakasz ami nincs leaszfaltozva mert az zúzottköves. Dalmandon is bent hagyták annakidején...
Amúgy amire még felfigyeltem a mihályfai képen, hogy '97-ben még mindkét oldalon megvoltak a telefonvezetékek! Az egyik oldalon a vasúté, a másikon a postáé volt (úgy tudom). Emlékeim szerint (bár lehet, hogy csalnak) a vonal megszüntetésekor már csak az egyik oldalon volt meg, az is négy vezeték helyett egy kábellel... (de mint mondtam, ebben nem vagyok egészen biztos...)