Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GAgyiXyXy Creative Commons License 2017.01.23 0 0 26014

Én -30-ast használok, de az is k@ki....Átszoktam én is arra, hogy út végén mosom, akkor működik, de ha hideg minden, ablak, ablakmosó, akkor ez is felmondja a szolgálatot. Nekem a törlőlapátot kellene MÁR cserélni, csíkoz/csurgat..Az nonszensz, hogy egy évadot nem bír ki (július végi).

Előzmény: Readme13 (26013)
Readme13 Creative Commons License 2017.01.23 0 0 26013

Szia,

 

Én személy szerint a "német boltok" ablakmosóját szoktam használni minden probléma nélkül.

Mondjuk elindulás/üzemi hőpérséklet elérése után 5-10 peccel szoktam mosni minden gond nélkül. Az ablakfütés az be van kapcsolva.

 

Előzmény: KAti (26012)
KAti Creative Commons License 2017.01.23 0 0 26012

Lassan aktualitását veszti, de jövőre is lesz tél...

Vettem Shell téli ablakmosót, -20 fokig jót. Úgy befagyott a tizenpár fok mínuszban, hogy csak na. Nem volt felhőtlen a mosolyom, amikor az először akartam törölni a szutykot az ablakról....

 

Ezekben a modern autókban ráadásul az ablakmosó tartálya jól el van szigetelve a motortértől, tehát ha hideg van, még a motor hője sem segít a kiolvadásban. Pár óra alatt a nappali -6 fok aztán megolvasztotta az ablakmosót, amit azzal a lendülettel spricceltem ki az üres tartályig, majd vettem az első kútnál -40 fokos folyadékot.

Pár ezer Ft ment a kukába, köszi, Shell.

 

Megvolt amúgy az első hosszabb utunk az új szerzeménnyel, Plitvicébe mentünk a hét végén. Kellemes, kulturált utazóautónak találtam a Cee'd-et. 120,130 körül nem is bántóan zajos, gyorsabban pedig nem mentem most. Az ülés valóban lehetne kényelmesebb, bár ez nyilván szubjektív az igény és a testalkat alapján, de emiatt nem fogom lecserélni.

A könyöklő kapcsán viszont, ami eddig a városi forgalomban is kiderült, most megerősítést nyert, a tervezőnek halvány elképzelése sem volt arról, hogy az mire szolgál. Teljességgel használhatatlan könyöklőnek, gyakorlatilag csak a tároló tetejeként használható. Pedig én szeretem a könyöklőt használni, kell valami alternatív megoldás.

GAgyiXyXy Creative Commons License 2017.01.15 0 0 26011

Pörögnek a kilóméterek (a héten elérem 20e), nagyon összeszoktunk sziddel (Syd Wichowsky lengyel szabadságharcos után, aki a szovjetunióba emigrált). Valaki kérdezte, próbáltam már a hangvezérlést? Na mondom itt az ideje. Telefonálni tudok, média között váltani megy, egyszerűen érti amit mondok. A magyaros nevekkel vannak gondok, de ahhoz képest tűrhető, bár nem egy gúgli. Valaki valami trükk ezzel? Ne kelljen már elővennem a kezelésit :)

Előzmény: Lacus51 (26010)
Lacus51 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 26010

Már kipróbáltam, semmi. Simán beriaszt mint a legolcsóbb kínai, semmi extra. Sok apró kellemes dolog a részletekben rejlik, ami költségekben szinte elhanyagolható. Ilyen pl. a magyar nyelven nem kommunikáló navigáció, az extra gyenge fényű tolatólámpa, a rádió LCD sötétedéskor csak kikapcsolható kijelzője. Talán majd egyszer erre is odafigyelnek.

Előzmény: cápaFeri (26008)
cápaFeri Creative Commons License 2017.01.15 0 0 26009

Nem, nincs ablakmozgatás kulcsról...most próbáltam.:-(

Előzmény: cápaFeri (26008)
cápaFeri Creative Commons License 2017.01.15 0 0 26008

"Az elektromos ablakok a gyújtáskulcs
eltávolítása vagy az ACC vagy LOCK
állásba állítás után kb. 30 másodpercig
működtethetők. Viszont, ha az első
ajtókat kinyitják, az elektromos ablakok a
30 másodperces időn belül sem
működtethetők."

 

Ebből kiindulva ha már kiszáll az ember onnantól nincs ablakmozgatás...pedig szerintem is hasznos lenne. Esetleg még arra van remény, hogy ezt a füzet az ajtón lévő gombokra írja, ettől függetlenül a kulcsról még lehet irányítani....próbálni kell majd. :-)

Előzmény: Lacus51 (26004)
KAti Creative Commons License 2017.01.14 0 0 26007

Ha nem írja, hogy hol, akkor 99%, hogy Budapest :-)

Előzmény: -peter (26006)
-peter Creative Commons License 2017.01.14 0 0 26006

mégis hol?

Előzmény: acme11 (26003)
zöldcorsa Creative Commons License 2017.01.14 0 0 26005

Szerintem az EGR eltömődés lesz.. Párezerért kitisztitják..

Előzmény: Borderguard7 (25997)
Lacus51 Creative Commons License 2017.01.13 0 0 26004

Kipróbáltam. A FIFA Prémium minőségnél nem működik :D De ettől függetlenül szeretem... :)

 

Előzmény: Laikus Testvér (25995)
acme11 Creative Commons License 2017.01.13 0 0 26003

Sziasztok,

Egy 2008-as Sw új tulajdonosa vagyok. Tudnátok ajánlani egy megbízható szerelőt aki ért a Kiakhoz. 

köszönöm

KAti Creative Commons License 2017.01.12 0 0 26002

Jogos, pontatlanul fogalmaztam :.-)

Az Alfában, amiről a KIA-ra váltottunk, a jeladó nélküli rendszer van. Jelzett is ok nélkül....

 

Előzmény: Laikus Testvér (25996)
ilias Creative Commons License 2017.01.11 0 0 26001

Tudom nem vígasztal, de a 10 misis Sportage-ben pedig csak vezető ablaka automata. :D

Előzmény: GAgyiXyXy (25978)
pippó89 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 26000

Sziasztok. Üléshuzatöt szeretnék venni ceedhez. Merre keresgéljek? Ki milyet használ?

ilias Creative Commons License 2017.01.11 0 0 25999
Mivel részecskecsapdáról írogat, így valószínűleg a DPF tömődött el. Ha nyugat-európai import, akkor van benne.
Mekkora etapokat teszel meg vele?
Én ebben a hidegben (kivéve, amikor vidékre megyünk) az offos benyásunkkal járok, hogy ne járjak így, mert többnyire Bp-en mocorgok.
Ha "csak" eltömődött, akkor ki kell műhelyben égettetni. Ha megtelt (hamuval, ami megmérhető), akkor csere.
Előzmény: Borderguard7 (25997)
aamen3 Creative Commons License 2017.01.10 0 0 25998

ha külföldről behozott autó akkor lehet benne dpf

Előzmény: Borderguard7 (25997)
Borderguard7 Creative Commons License 2017.01.10 0 0 25997

Hozzértőktől kérnék egy kis segítséget:

 

 

2008 évi januári Kia Ceed 1.6 crdi kombi autó, 151000 km:

 

ma reggel munkába menet motor check lámpa elkezd villogni, délután hazáig már folyamatosan jelen volt.

Reggeli észlelésnél a motor gyengeség jeleit mutatta, minimális gyorsulás, ilyesmi.  (ez utóbbi már előfordult 2-3 alkalommal minimális időre)

Hazafelé már tökéletesen működött, nagyon ment, csak a lámpa jelzett.

 

Itthon rádugtam az olcsó kínai, applikációs hibakódolvasót, amit egyébként most használtam először és a következőt találtam:

 

P2002

Particulate trap effiency below threshold bank 1

 

 

Azt talán értem, hogy a kipufogórendszerrel kapcsolatban van valami, kerestem a neten, többféle dolgot találtam ehhez a hibakódhoz.

Esetleg nem tudja valaki, mi lehet ez pontosan ennél az évjáratú és típusú kocsinál.

DPF gyárilag nincs benne tudomásom szerint, arra gondoltam magamtól, esetleg tömődhet a katalizátor? (ha igen, azt lehet tisztítani? vagy csak csere?)

Vagy valami egr-szelepes dolog van? mert annak működéséről nincs fogalmam.

nincs egy éve nálam a kocsi, nem szívesen költenék rá túl sokat, nemrég cseréltettem kuplungszettet.

 

 

Laikus Testvér Creative Commons License 2017.01.09 0 1 25996

Miután ez a cucc 2015 óta kötelező, gondolom pár év múlva lesz ennek is javítóháttere, amikor a megsokasodott szenzorok elkezdenek jelentős számban tönkremenni.

 

Nem a TPMS szenzor a kötelező, hanem a keréknyomás ellenőrzése. A Hyundai/Kia egy kicsit túlbonyolította a kérdést, a TPMS szenzor egy gazdag világban teljesen elfogadható megoldás, de nálunk felesleges.

 

Megint a céges verdát hozom példának, a VW nem TPMS szenzort alkalmaz, hanem az ABS jeladók jelét figyeli, ha csökken a nyomás valamelyik kerékben, akkor ugye leereszt a gumi, kisebb lesz átmérője, tehát többet forog, mint a többi kerék. Ekkor szépen bejelez a rendszer, feladat kipipálva. Nincs drága jeladó, meg bonyolult összetanítás az autó elektronikájával.

 

Ettől függetlenül szépen működik, kb. 2 tizedes nyomásvesztést már korrekten bejelez.

Előzmény: KAti (25993)
Laikus Testvér Creative Commons License 2017.01.09 0 0 25995

ismerőseim Volkswagenjében is ez így működik. Riasztó be és az ablakok felhúzódnak.

 

A céges Golfokban ez úgy működik, hogy ha rányomsz a kulcsban lévő távirányító bezáró gombjára, akkor bezárja az ajtót és slussz-passz, nem húzza fel az ablakot.

 

Ha azt akarod, hogy a leengedve hagyott ablakot fel is húzza, akkor nem elég csak egy pillanatra megnyomni a gombot, hanem kb. 5 másodpercig nyomva kell tartani a bezáró gombot.

Előzmény: Lacus51 (25983)
KAti Creative Commons License 2017.01.09 0 0 25994

Az Aliexpress-en 70 USD a 4 db szenzor :-)

Előzmény: KAti (25993)
KAti Creative Commons License 2017.01.09 0 0 25993

Gumicsere alatt kérdeztem a Marso munkafelvevőjét a TPMS szenzorról.

Azt mondta, 4-5 év az élettartama a jeladóban lévő elemnek. Az elem nem cserélhető, kompletten kell a jeladó egységet cserélni.

:-(

Az ára náluk cca 15 ezer Ft, az univerzális TPMS szenzoré, az autóspecifikusok ára változó (gondolom nem olcsóbb...)

 

A neten persze van videó arról, hogyan cseréljünk elemet a szenzorban :-)

 

Kifejezett javítást, elemcserét vállaló szerelőhöz nem találtam linket. Miután ez a cucc 2015 óta kötelező, gondolom pár év múlva lesz ennek is javítóháttere, amikor a megsokasodott szenzorok elkezdenek jelentős számban tönkremenni. 

Húzós lesz amúgy a 4 kerékre 60-80 ezer Ft a 4 szenzorra plusz a szerelés 10 ezre.

 

Viszont olvastam egy fontos mondatot - a TPMS szenzort a defektjavító spray tönkreteszi! 

Nomeg azt is, hogy a műszakin bukta a nem működő vagy hibát jelző TPMS rendszer. 

zöldcorsa Creative Commons License 2017.01.09 0 0 25992
Előzmény: aamen3 (25991)
aamen3 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 25991

üsd be az autó adatait a unixtrade weblapján és kiadja a kompatibilis alkatrészeket

Előzmény: zöldcorsa (25990)
zöldcorsa Creative Commons License 2017.01.09 0 0 25990

Sziasztok

Itt kellett már valakinek izzitógyertyát cserélni?  Milyen cikkszámú kell bele ? És pl egy Bosch szervizre rábizhatom? https://www.amazon.com/Genuine-Hyundai-Glow-367102A200-367102A100/dp/B00WDN06Q0 ilyet találtam ez elvileg ceedhez is jó.

László Kazai Creative Commons License 2017.01.09 0 0 25989

Sziasztok.valakinek volt már baja az egr szeleppel?ha igen bonyolult a tisztitása?mert erőtlen lett az autó és azbegr szelepre gyanakszom.

Lacus51 Creative Commons License 2017.01.08 0 1 25988

Fene tudja, a volt Suzukim aksiját nem húzta le ez az állás még 2 nap után sem. Igaz abban nem volt a rádió miatti lemerülés védelem. :D  

Peter, a rádió kiírja leállított motor mellett, hogy pár perc múlva kikapcsol. De egy lemerülés elleni védelem, ami valójában egy feszültség figyelő elektronika, sok autóst mentene meg a lemerüléstől kikapcsolva a riasztón kívül mindennemű fogyasztót, ami egy ki bekapcsolással kikapcsolható lenne. No csak laikus lévén az új autó tudását illetően, azt hittem ezt is tudja. Sebaj ettől nagyobb gondom vele ne legyen. :)

Előzmény: dokeee (25986)
-peter Creative Commons License 2017.01.08 0 0 25987

Legtöbb autóban ez így működik.

Az autórádiókban ilyenkor meg szokott jelenni egy felirat, hogy 1 óra múlva kikapcsol. Kár, hogy ha ebből ez kimaradt.

Előzmény: Lacus51 (25985)
dokeee Creative Commons License 2017.01.08 0 0 25986

Még mindig nem értem, ez teljesen normális.

Előzmény: Lacus51 (25985)
Lacus51 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 25985

Tehát ha beteszem a kulcsot és nem fordítom el semmi gond. De ha egyet fordítok rajta, akkor kapcsolható a rádió és a szélvédőnél látható az óra. Na most ha ezt így felejted pl. a garázsban anélkül hogy menne a rádió, akkor másnapra teljesen lemeríti az akkut. Nem probléma, csak kellemetlen észrevétel ami már háromszor előfordult tiszta véletlenül. 

Előzmény: dokeee (25984)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!