A jobboldali motort igyekszünk üzemképes állapotban tartani, mint például most a "Múzeumok éjszakáján" is hét alkalommal benzin nélkül megpörgettük. Minden hengerből kivettünk egy gyertyát, hogy olyan fordulatot érjünk el ami már némi olajnyomást produkál, így biztosítva az alkatrészek kenését. Az újra indításnak feltételei vannak, amik megoldhatók, he a tulajdonos MMKM zöld utat ad.
A tartalék motor is várja jobb sorsát. Talán még megélem, hogy mindkét oldal pörög.
Nagyon-nagyon hiányoznak ezek a motorindítások. (A videókon is láthatóan nagy sikere van! :-) )
Valahol ott tartottam, hogy az egyik motor működőképesen állt meg pár éve, a másik helyett meg érkezett egy "csere motor", amit végül nem építettek (még) be.
De nagyon jó volna, ha a félbemaradt project újra folytatódna!
Mi az MHSz-hez tartoztunk papíron, de igazából nem, saját zsebből ment minden. De volt matrica az UAZ-on, így nem kötözködött a rendőr. Pl. nem kért jogsit, ami tök jó volt mert akkor voltam másodikos középiskolás. Az utolsó Nagymamis évben kijött a helyi MHSz főmanusz a dombhoz - töknormális, repmodellező fazon volt amúgy -, csak pont a leszállón bóklászott öltönyben és nyakkendőben. Mondjuk honnan tudhatta volna, neki az csak ugyanolyan rét volt mint tíz méterrel odébb. Én jöttem hátulról, a tag meg nemhogy félreugrott volna amikor rákiabáltak, hanem elkezdett futni előlem. Hát, pont még utolértem kilebegtetésnél. :)
Bizony még láttam Ordódy Marciékat ilyen Rogallo szerkezetekkel ugrálni a HHH-ről. Melegházi fóliából és talált alucsövekből "épített" szárnyakkal kockáztattak. Az akkori amatőr repülés "gazdái", az MHSZ-es okosok tiltották is ezerrel ahol csak bírták. A nyugatot majmoló megtévesztett fiatalokat.
Pont ilyesmi zöld-sárga volt a Nagymami amin a vitorlakorszakom után tanultam, azzal estem be egy palatetőn, szerencsére még ülőhámmal. A fazon is passzol, de nem emlékszem mi a franc volt, csak hogy hetente egyszer vagy az okosba' beszerzett csere-vászon szakadt, vagy egy drót. A palatetőnél egy bal feszítő. Utána egy Apollo CX-et vettem, akkor az olyan volt mint Góbé után egy IS29.
AeroLEDs SunSpot PAR36 leszálló fényszóróval már volt dolgom. Elég jó konstrukció a belseje, 3W-os ledeket hajtanak 2W-al. Sajnos gyerekbeteksége, hogy beáztak az elős modellek...
Sajna az élettartamuk sem jelentősen hosszabb egy hagyományos izzónál. Legalábbis amiket én itthon betekertem, azoknak elég hamar jelentősen csökkent a fényereje.
A LED-es módszert a HA-LBE esetében már alkalmaztuk. A gond vele, hogy nem kedveli a gépi 28V-os hálózatot, és nehéz passzoló foglalatot találni. A fények csak megrendelésre, és az "éjszakákon" világítanak, így ez nem sok.
Az izzókat nem lehetne esetleg hosszabb távon kiváltani valami LED -es technikával, ami nem ég ki? Ok, tudom, hogy "nem odavaló", meg "szentségtörés", de a búra alatt nem látszik, hogy mi világít. (Magát a hiányzó lámpát beszerezni ide-oda, az bonyolultabb persze...)
Ok, első nekifutásra jól hangzik. Remélem, idővel a motorig is eljut a project, de persze lépésről lépésre, sorjában... (A mentős Csirkecomb mennyire hiányos?)
Sok mindent, mint például a légszűrő ventilátor. (Jó hangja van.). A motoroknál lévő helyzetlámpával még foglalkozni kell. Külön kérésre, vagy majd a "Múzeumok-, Reptér-, Aeropark-" éjszakákon remélhetőleg működni fognak a rendszerek is. Motor indítás nincs tervezve még.
Nem tudja valaki esetleg, hogy a szombathelyi Forradalmi Múzeum MiG-15 gépe hova került ~harminc éve? Valamikor a kilencvenes évek elején daruzták ki az ott dekkoló villamossal nagyjából egyidőben (ez utóbbi 1992., a többi cuccot és a MiGet is akkoriban rakhatták ki).
Pár évvel azelőtt dolgoztam rajta egy darabig, akkor még úgy volt, hogy maradhat.