- másik út út ,hogy valahol belebotlasz olyan kerékgarnitúrába, amelynek tulaja nem olaszautós / olasz-szívű..... és ő egyszerűen csak pénzzé kívánja tenni ....
en sem vagyok egy ijen modern forma, vagy telefonalok (nem szeretem, mert magambol kiindulva ha dolgozok akkor ne hivogassanak ....tehat allandoan csorog az a kva sz@r, ha pl. a kocsi allattt feXem vagy rakodok vagy akarmi)
vagy inkabb odamegyek a hejszinre es mondom hoyg mit szeretnek
ez sokkal hatekonyabb bir lenni, mint a metakommunikacio
allitolag a facebokon ott vannak a felmik fenkepekkel meg minden
ne haragudj de nem tudtam tobbet segieteni , mer t mondtak hogy a privat tel saam az neke m szol , nem publik us, kerlek, ezt ertsd meg koszonom
Sajnos nincs arckonyvem így az nehezebb lesz kinyomozni.A tatabányai bizonyos Roland-hoz van kontaktod?E-mailbe akartam írni csak visszadobta.Az enyémre irhatsz.
Abban az időszakban csak abból volt SportWagon szóval értettük... Benzinesből 1.8 TBi (turbo), vagy a szintén 1.8 szívó. Amennyiben csak a motor megbízhatósága érdekel.
Ja, olvastam én is. Érdekesek a kínaiak is. Pár éve még kínáltak BT, stb. CD-tár emulátort olyan 40 dollárért, ami jó volt a Stilo Visteon rádiótól kezdve Alfa Blaupunktig a navisok kivételével az összes olaszhoz. És egyszercsak eltűnt, azóta sincs. De hogy honnan szedték elő ezt a fojtószelep gyártást..azt nem értem.
Tényéleg érdekes, hogy nincs belőle utángyártott verzió, mert pl az 1.6 fojtószelepére mostanában olvastam, hogy van valami aliexpresses változat, ami még működik is.
40 fokos motorhőmérséklettől a fojtószelep 8 fokos állásnál vált át, tehát a gyakorlatban ahogy rálépsz a gázra és elindulsz.
De ez logikus, hiszen alsó-középső fordulatszámtartományban biztosítja a nyomatéktöbbletet, felsőben meg már pont hogy nem kell és akkorra már átvált a szívócső is, mehet ami a csövön kifér. :D
Ezt fejtsd ki légyszives, miért lenne a vezmod élettartama kisebb, ha folyamatosan minimum szinten van az olajszint. Tényleg nem értem. Mellesleg ha szint alatt van és elmegy az olajnyomás, akkor szerintem a csapágyak kenésének hiánya miatt elöbb fog kinézni a blokk oldalán a hajtórúd, mint hogy a vezmod elkopna. De most a stabil minimum szinten való tartásról van szó.
Alapjárat fölött már vált és 4800-nál vált vissza alapra. Ha autópályás harcosnál ez a megfigyelés, akkor szerintem a 3-4000 fordulat között közel 4 bar-os olajnyomás a garancia a tartósságra.
Nézd meg, hol vált (módosít).... Autópályázós kocsikban (már a Alfa 146 ,16V TS például) ha értelmesen van használva, nem döglik meg olyan gyorsan. Másodkézból tapasztalat : 200e km feletti futásnál, még az eredeti , elsőszerelés van a konkrét gk-ban.
Persze ebben, normális olaj, 10e-ként cserélve, értelmes gazda ...stb....
Szerintem ami nagyban tudja befolyásolni, az a szívósortömítés állapota. Én az öthengereseknél megfigyeltem, hogy elég hamar, már 100 ekm után elkezd szivárogni ott az olaj kifelé, ahol a vezmod olajjáratai vannak. Tömítésen belül pedig a csatornák között nem láthatjuk mi a helyzet, el tudom képzelni, hogy elégtelen nyomás jut a módosítóhoz. Az öcsémébe legutóbb már hagyományos tömítést raktam a vaslemez helyett, szerintem az többet tűr. Erre gondot fordítanék a helyedben is.
A 146-ban nekem pontos értékre máér nem emlékszem, de két vezérléscsere után sem volt hangja, aztán volt akinek egy vezérléscserét sem bírt ki. Aztán voltak mendemondák, hogy pl a Lancia-é jobb, pedig közben tökugyanaz. Meg hogy ha mindig maxon van az olajszint, akkor késöbb hal meg, közben józan paraszti ésszel belegondolva, ha végig csak minimumon van az olajszint, akkor is mindig rendben kell lennie az olajnyomásnak.
És hát ott a régi 8V motorok vezérlésmódosítója, amivel soha semmi gond nem volt.
Hát nem tudom, gyanús nekem hogy miért nem volt ebből soha utángyártott alternatíva...az olaszok alkatrészstratégiája meg elég gyilkos. Az öthengeresét egyszerűen megszüntették már évekkel ezelőtt, mondjuk abban nem is megy tönkre. A négyhengeresét meg 3-4-szeresére emelték, mert úgysem tud mit tenni a paraszt, ha kell.
Én a Lybrába az 1.8-ba a HGT-ből raktam át. Nem mondom, hogy gyönyörű hangja van alapjáraton, de nem olyan tolakodó, mint az eredetije volt. A GT-ben meg érdekes módon 120 ezernél is jól muzsikál az eredeti.
Javítószett az megvan, de anno volt aki dicsérte, volt aki szidta. Csak tényleg nem tudom, ha mechanikailag nem sérült, a rugó is rendben van, akkot miért működik vagy miért nem? Az öthengeresét nem ismerem.
Találtam "csak" 150 ezerért is, de ha nem kell, megspórolnám... valószínűleg azért ment fel így az ára, mert a forgalomból is kezdenek kikopni ezek az autók, kevesebb alkatrészt kell hozzá gyártani. Anno pl a TS kisgyertyáival is ez volt, hogy bazi drága lett, majd elkezdték használni a ropogókba is azt a gajta gyertyát, jóval több kellett belőle, lejebb is ment az ára.