Az M0-n Budatétényi lehajtója után van egy automata sebességmérő, aminek a kijelzője a felüljáróra van függesztve, és kiírja a sebességedet, ha elhaladsz. Amikor az órám hajszál pontosan a 90 km/h-n állt, akkor a radar 97 km/h-t jelzett ki.
Bár én inkább az északi típusok híve vagyok, most csak okulásul írok Nektek egy sztorit, hogy lássátok, milyen szinten lehet egy márka hitelét rontani a vásárlói körben:
Tündéri ismerősöm vásárolt egy -modjuk így: olasz kisautót év elején, haveri ajánlatra, haveri alapon "csak neked" 1.4 milláért, márkakereskedőnél.
Az előző gazdi szintén a márka itthoni színeiben dolgozik , és mindent "előzékenyen" intézett is.
A sértetlennek hitt autóról (melynek szervízkönyve is patyolattiszta, csak a kötelező szervizek vannak benne) most kiderült, hogy a gép árának jó felét érő töréskár lett kifizetve az előző gazdinál, csak ezt elfelejtette mondani.
A leányzó két napig sírdogált, mire megkért, hogy segítsek. Elballagtunk egy szereldébe, felemeltük a gépet, és nagyfelbontású kamerával felvettük a látványt:
-Gusztustalanul gyér kókányolásnyomok, rozsdafoltok láthatók a gép elején alulról, fűszerezve egy csomó utólagos fényezésnyommal az autó szinte minden zugában. Egyébként szépen dolgoztak, mert "amatőr" szemmel ezek a nyomok nem láthatók.
Kerítettem egy ügyvédet a lánynak, és nekimegyünk a cégnek, amelynek ugye legalábbis kötelessége lett volna tájékoztatni az új gazdit, aki persze így lehet, hogy nem vette volna meg a gépet 1.4-ért. Gondolom persze, hogy "elfelejtették" megnézni az autót, amikor átvették az előző tulajtól. Érdekes módon műszaki állapotfelmérő lapot sem mellékeltek a géphez, pedig a hitelhez és a Casco-kötéshez kell. Igaz az autónak 15,000 km után még tökéletesnek kéne lennie, de sajna közel sem az.
Az már csak hab az egészen, hogy a gép reggelenként nem indul (ezt is felvettük). Áttítólag cserélték benne a kompit, de sajnos ezt is elfelejtették beleírni a szervízkönyvbe.
Szép?
Egyelőre nem írok többet az ügyről, mert várom a folytatást. Kíváncsi vagyok, milyen vastag bőr tud lenni még ezek után egy ilyen banda orczáján...
Olasz Autós Találkozó 2001. április 29. vasárnap (Ez nem _csak_ Bravo-s, de Bravo/Brava-val is lehet csatlakozni lásd lent)
Ide is beteszem a legutóbbi körmélt, hátha vki nem nézi a free postaládáját:
Sziasztok!
Először is köszönöm az eddig elhangzott véleményeket, a Budapesti találkozó helyszínével kapcsolatban.
Ezzel kapcsolatban beollóznék név nélkül pár észrevételt:
-------------------------
Műcsarnok:
"A hely nekem mindegy amit a többség akar de ha a Bravo/a sokkal is akarunk találkozni akkor talán öket kéne elcsábitania Néro-tol mert szerintem ott nincs elég hely de ha ugy gondoljátok ott is találkozhatunk."
"Szerintem a megbeszelt varosligeti helyen kellene talalkoznunk, a Bravos talibol aki meg akar, az jojjon utanunk. Azert lenne igy jo szerintem, mert igy is sokan vagyunk, aztan teljesen osszekeveredunk. :) Talakozzunk az
eredetileg megbeszelt helyen a sajat kis csapatunkal."
"Én a Mûcsarnoknál csatlakoznék hozzátok."
"Jojjenek utanunk a Bravosok, ugy is utol tudnak erni. :) Ezert ne kelljen a fel varoson atautozni, plusz idot veszteni."
Néro M5:
"Én támogatom ezt a verziót:
1. Részrehajló vagyok a Bravos találkozó miatt.
2. A "kimutatás" szerint arányaiban kevesen indulnánk Peströl."
"Nagyon klassz lenne, ha az olasz sereg az M5 Néró felé jönne (az Mo-áson is ki lehet jutni a városból), így a Bravósokkal is tölthetnénk némi időt, és becsatlakoznánk a menetbe. Jónak tartom az ötletet, ha szavazatra van szükség, én erre voksolnék."
---------------------------------
Idézetek bezárva. Jelenleg ennyi hozzászólás érkezett. Szerintem jobb lenne ha Fehérváron várnánk be a Bravo-Brava-s csapatot, már csak azért is, mert ha 9-kor kezdenek
gyülekezni, (amikor mi már elindulunk) akkor gyakorlatilag majd' mindenkiről lemaradnak, (többi Bravo-ról) ha velünk akarnak tartani. (Gondolom lesz olyan Bravo-s aki csak 10-
kor ér ki a Néró-hoz.)
Viszont mi így nyugodtan leautózhatunk a 70-es úton, a Bravo-s csapat meg pillanatok alatt leér Fehérvárra az M0-M7 útvonalon. Ott leszünk kb 12-ig (így a Bravo-tulajdonosoknak akár tizenegyig sokkal több idejük lesz megcsodálni a többi Bravo-t) csak ezután indulunk el Füredre.
Mit gondoltok jó lesz ez a verzió? A másik amiért már nem akarok "keverni" hogy nincs már túl sok idő a szervezkedésre.
Mindenesetre örülnék a véleményeknek.
Lenne egy kérésem azokhoz is, akik Füred környékén laknak vagy dolgoznak.
Tényleg, tudni kellene, mekkora kapacitású a pizzás, egyáltalán nyitva van-e, vagy legalább a Pizzéria nevét és pontos címét, vagy a telefonszámát (esetleg mindet :)
Szóval feladatok vannak, egyrészt a "pestiek" véleménye a találkozási pontról, másrészt a Füred-Fehérvár környékieké a Pizzéria elérhetőségéről.
Gpeti! Amiket írtál, az teljesen megegyezik az enyémmel is. 200-nál 6000ford. ...
(mivel ugyanaz a motor) :-)
De látom jól pörögnek az 1.6-osok!
1.8 kevésbé pörgős, de nyomatékosabb.
Szerintem fúrcsa hogy 220-nál egy 1.6-os 5500-at pörög! Az enyém 210-nél 6300-körül van.
Nem Ír senki a vezérmüszíj szakadással kapcsolatban? Vártam a válaszokat.
Én megijedtem és holnap már cseréltetem is!!
Gpeti
A 220 az nyilván lejtő, de szélcsendben vízszintes úton mennek az 1.6-osok 200-at (óra szerint 185/60R14 gumival). A 150-est kihúzatást viszont komolyan mondtam. Nekem 160-nál szabályoz le. Ha 4-be előzök 110-120-al, és hirtelen feltűnik valami, akkor én visszalököm 3-ba, sokkal jobban megindul a gép. Leszabályzásig húz, nem erőlködik a végén sem. Mivel előzés közben nem szeretek felváltani, gyakran előfordul, hogy 150-ig felpörög.
Fogyasztás 7,5-8
A hosszú áttétel mondjuk valamelyest magyarázat, nekem 200-nál már 6000-et pörög, tehát már túlvan a telj. maximumon, ezért nem is akar nagyon tovább menni. Meg azt is észrevettem, hogy emelkedőn jól megy a gép felfelé, egy kicsit nagyobb gázt nyomok, és változatlan sebességgel megy fel. 140 (nyomaték max) és 190 (telj. max) között ötödikben nagyon megy, soha nem kell visszaváltani.
Odafelé az ellenszélben volt egy érdekes jelenség. Nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek rajta: 160 fölött elkezdtek mocorogni az ablaktörlő lapátok, ám 190-nél a hátsó lapát egyszerűen felugrott, és kiegyenesedett. Kicsit hülyén nézett ki a dolog, néhány km-t égbemeredő ablaktörlővel tettem meg. Mondjuk volt nagy szélsebesség, kb 190+50=240 km/h, de azért lehetett volna erősebb is az a rugó.
Nem tudom, ki és miért írta, amit írt, én egy magyarázatot tudok elépzelni: a hosszú áttételt. Ezt is persze csak akkor, ha valami segíti a menetet, szél vagy lejtő - esetleg mindkettő.
180-nál a fordulat 4500-on leledzik, 200-nál 5000, 220-nál az elvi fordulatszám 5500. Mi volna ezen lehetetlen? Sík úton a motor persze nem bírja kiforgatni ezeket a fordulatszámokat, ám megfelelő segítséggel nekem nem tűnik irrealitásnak.
Hátszélben én magam is mentem 200-at óra szerint, még nem volt padlógáz. Szembeszélben azonban 170 fölé nem ment az óra, és megjelent a tankban az örvény.
ig
Az M0-ról ráfordulsz az M5 bevezetőjére és egyenesen befelé. Az első felüljárón át az autópiac felett a második a Határ út felett utána van egy kis jobb-bal ív az útban, az már Gyáli út néven. Jobbra egy AGIP kút, utána McDonalds és utána a Nero-Fiat vele szemben az ALFA szalon. Egyszerű.
Nekem az 1.2-nél 175 a vége.
Smallprince
A JR-re a Bontexnek kizárólagossága van MO-n.
ig
Az M0-ról ráfordulsz az M5 bevezetőjére és egyenesen befelé. Az első felüljárón át az autópiac felett a második a Határ út felett utáma van egy ki jobb-bal ív az útban, az már gyáli út néven Jobbra egy AGIP kút utána McDonalds és utána a Nero Fiat vele szemben az ALFA szalon. Egyszerű.
Nekem az 1.2-nél 175 a vége.
Smallprince
A JR-re a Bontexnek kizárólagossága van MO-n.
Nem tudom szoktátok-e forgatni az autós újságokat (én szinte mindet veszem). Megjelent mostanában egy hirdetés, amely különböző színű felragasztható műszerfalbetéteket reklámoz. A reklámban famintázatúak vannak lefényképezve. Engem az alu szinű érdekelne (tetszik a Punto Sporting középkonzolja). Megkérdeztem, egy szett ára Bravora (azt hiszem középkonzol+ szellőzőrostélyok) 19240. Én egy kicsit sokallom. Ha valakit érdekel, akkor megadom a címet, telefonszámot.
ig
Biztos szolgál valaki pontosabb leírással. Kétféleképp jöhetsz. M7-M0-M5. Az M5 bevezető szakaszán a belső sávban kell menni, egy felüljáró, egy benzinkút és egy Renault szalon után jobb oldalt van a Fiat Néró.
A másik esetben továbbjössz a pályán, de mielőtt még beérsz Pestre lemész jobbra a Lágymányosi híd felé. A híd után a Könyves Kálmán körútról az M5 táblánál megint jobbra rá az M5 felé. A sok kiállított Bravo miatt nem lehet eltéveszteni.
Ne bosszantsatok már ezzel a 220-al. Éppen tegnap mentem az M1-esen, eléggé fújt a szembeszél, visszafelé hátszél. Odafelé padlógáznál 190 volt a max, visszafelé 205. A kicsit nagyobb gumi miatt a km órám teljesen pontos, ezt már többször is bemértem.
Most akkor hogy is van ez?
1. Az 1.6-os Bravo/a-kat hatátozottan nyomom le minden sebességtartományban. Nem mondom, hogy megeszem őket, de érezhető a külömbség.
2. Az én autóm csak 200 körül bír menni.
3. Az 1.6-osok mégis elmennek 220-at.
4. Harmadikba 150-ig húzatod, amikor az enyém 140-nél már semmit sem gyorsul, és kezd leszabályozni. 120-ig érdemes húzatni, utána már a negyedik jobb neki.
Óracsalás 10% SZVSZ. Ha nem, akkor cseréljünk már autót. Ugye mindezt 8 Liter benzinnel tudja a gép? :-/
Nézd már itt meg egymást fedik fel a miskolci fogaskerék-machinátorok!:-)
Most értesültem, hogy szombat éjjel lesz némi dolgom, de ez természetesen a vasárnapot nem befolyásolja.
Most hallottam a BOLDIZSÁRTÓL, hogy a vezérműszijjat 60.000km- nél, NAGYON ajánlatos kicserélni! Mert tapasztalat alapján, sok a szakadás, átugrás...
Az enyémben 59.500km van. Eléggé gáz!
A szervízkönyv pedig 120.000km-et ír.
Mit tudtok erről?
Erdekes, nekem lazan felmegy 200-ig, sot folyamatosan autoztam is 200-on egyeszer tobb szaz kilometert, minden erolkodes nelkul. Enyhe lejton mar megvolt a 220-as kifektetes is.
SP