kedves Buldog amit leirsz abban van igatság. magam is kb 10 éve használok gps-t vizen és szárazföldön. sohasem hagyott cserben, igaz volt már hogy elment a jel de 1-2 perc mulva visszajött azt mondod főleg garmint használsz meg azt is hogy nem találtál komoly gyártot autópoilotra. Hm a germin nem komoly gyártó? nezd végig a eredeti usa honlapot bizony komlett rendszerekest kinál radar autopilot stb. persze nem nekünk való áron.
persze egy hajós tudha körző iránytü stbn navigálni azt tologathatod a papírtérképet. Csak érdekességként tudok olyan Dunai térképet amit kiprobáltk autópilottal és müködött gond nélkül. Persze figyeltek is mert a gps csak az utvonalat adta de nem látta ha van elötte valami de közel 140 km hajóztak ugy a dunán vele hogy a kormányba nem kellett belenyulni és végig a kitüzött hajóvonalban mentek Ha én választhatok maradok a gps-él dunán is meg a tengeren is inkább mint a körzőnél
egy jó skippernek van térkép, log, tájoló, szögrakó, körző és szeksztáns, friss almanach a hajóján... és jó ha ezeket használni is tudja... :-) tud útvonalat tervezni, követni a rottát, ismeri a hajója deviációját, a térképének variációját és ezekből ki tudja számolni a kompasz hibáját, stb... a gps úgyis csak addig működik amíg van delej... ;-)
ja és azért a gps előtt is működött a kereskedelmi hajózás, sőt a kedvtelési is... egy képzett skippernek nem jelent gondot a helyzetmeghatározás.... ;-)
Ha helyzetet vesztesz - szart sem ér a kompassz. Ha nem tudod pontosan hol vagy - hogy állítod be a következő, követendő irányt?
Én is láttam érdekes dolgokat GPS-en - főleg 2000 előtt. De olyat még nem, hogy ha például hajón lettem volna, akkor megvezessen, rossz irányba küldjön...vagy huzamos ideig ne szolgáltasson pozíciót.
Tetszik, vagy nem az amerikai tulajdonlás - tény, hogy a GPS működik! Melyik tulajdonú lenne a jobb?
És azt sem értem, hogy miért mondod, hogy nincs GPS-alapú autopilot - elég csak rákeresni az "autopilot+gps" -re a Google-ban...oszt van ott annyi, mint a nyű. .
én 1996 óta használok GPS-t főleg GARMIN-t és láttam már érdekes dolgokat... elég csak a szerencsétlen hold állásokra gondolni..., de nem ez a fő gond, hanem hogy ez a rendszer az usa tulajdonában van és csak rajtuk múlik, hogy meddig használhatod így. a kompasz természetesen nem helyzetmeghatározásra készült, de az autopilotnak sincs szüksége arra, hogy tudja, hogy hol vagyunk... neki az irányt kell tartania... persze kényelmes és izgalmas dolog a gps..., de meddig? talán megtalálom annak az angol hajós újságnak a netes változatát amiben írtak erről... a holdakat cserélgetni kell és nem olcsók...
Nade bulldog kolléga - nyugtass meg, hogy te nem dőlsz be egy ilyen Kiskegyed, vagy Story-Magazin színvonalú, újságíró-gyakornok kislány által, igen rosszul fordított cikknek - mint amit belinkeltél?
Itt egy példa: "ha csak egy műhold kiesik a rendszerből, ahogy az történt például 2004 januárjában."
A helzetmeghatározáshoz 3 műhold tökéletes....4 holddal már magassági adatunk is van. Ehhez képest, nyílt terepen minimum 8-10 holdat lehet látni bárhonnan. Akkor hogy is volt ez? Miért is lesz működésképtelen 1 műhold kiesése után?
Nézd: nem akarok sportszerűtlen lenni, de 5 évig ebből éltem. tehát nem női-magazinok "tudományos kis-színesei"-ből tájékozódok GPS-ügyben.
Amikor teszteltük a GPS jammelést (biztosítói szakember-gárda részvételével) - még a legtökösebb blokkolóval is csak annyit tudtunk elérni, hogy arrébb tolta a helyzetet cirka 130 méterrel.
Komolyan elhiszi valaki, hogy egy amerikai, katonai alkalmazásnak az a gondja, hogy ki fizeti - miközben a fél hadseregük mozgásképtelenné válik a GPS nélkül? Egyáltalán tudja-e az, (aki ezt a baromságot leírta) hogy mi a lényege a GPS-nek?
Egyébként a világ legjobb és legdrágább kompasz-ja se fogja megmutatni soha azt - hogy pont hol tartózkodsz a földgolyón. 10 méteres pontossággal meg pláne nem.
A GPS ezt megmutatja egy 50 dolláros ketyerével...ha van benne 2 darab R6-os ceruzaelem. .
GPS kolléga! A múltkor amikor a házi készítésű autopilot-ról tárgyaltunk, mondtam neked, hogy az igazán gyenge pontja készüléknek a GPS vezérlés... és azt is hogy nem véletlenül van az, hogy az autopilot gyártók kompaszt használnak... a gps egy nagyon isntabil rendszer...
arról nem is beszélve, hogy még Obama megválasztása előtt lehetett olyasmiről olvasni, hogy a válság miatt nem lehet tudni, hogy ki fogja finanszírozni a műholdakat... érdemes e az amerikai adófizetők pénzét erre költeni?
Nem egyszerű figura! Engem többször is hintába ültetett, pl. két hónapon keresztül hitegetett futóval kapcsolatban, azután vettem fel veled a kapcsolatot! Na én sem vettem tőle semmit! Hálát adok a jó istennek, hogy a motor(dízel) beszerelését nem vele csináltattam! Sohasem találkoztam vele, üzletet sem kötöttünk, de azt hiszem így a jó! De van ismerősöm aki vásárolt tőle, neki össze jött!
TudoK róluk,a haverom vette tőlük a mociját. Gondolom az idén is kint lesznek a BOATSHOW-on is.Ők is a talonomban vannak.
Az a problémám,hogy a motor amit vettem karos változatban van. Ezért az egész Távszabájozó kitt kellene. A régi mocim távir.karokat,bowdenokat feltudnám használni,ha meglenne a motoron lévő fogadó szerelvény. De ha mán újat kell vennem,megveszem az egész távszabájzó egységet,mivel gondolom darabokban nem adják.
Távolról közelről a kinézete hangja kicsi a burán csak a cégér, szótlan járda a vízen többször többfelé látta senkit nem érdekel a matrica alapú adattáblája. A BU60 (Eper Béla féle fa speed boat) alakú üvegszálason 4/5 gaz 2 fő = 3/4 gáz pds-ribitva félkabinos régi 40Le Yamaha 3 fő és a sebesség egál (stég szomszéd bácsi örömére). Hullám rendben fordul rendesen tolórudas kormány 1 karos szektor max 1 felnőtt és 2 gyerek+ felszerelés. Indul amikor kell. Fogyasztás: a gyerek zsebpénzébe belefér és a gyerek nincs elkapatva. Csongrád-Szeged között és a Körösön túrán hibátlan a barátok nagy örömére. Hát Én gyerekként 7,5Le Moszkván(Karsai fatest bovdenes lepörgős csiga-dobos kormány) boldogan megtanultam a szerelést, hogy a Rómain a Sportcsónakházból ebédre Dunabogdányba érjek csónakház nyitástól és ebéd után meg zárásra vissza érjek mert különben a Csernyi telepvezető kizárt.:) A Túra napló a bizonyíték amit régen a csónakházak vezettek.:) Hát a TOHATSU ezt az érzést nem pótolja:)
pedig ott van az :) na jó nem ott, kicsit arréb Vácon van egy ipse akinél van egy halom Maccabi cucc. Egyszer voltam ott mikor még evinrudi alkatrészeket vadásztam, és telefonon kellett egyezkedni Maccabival. Ha felhívod hogy vác környékén akarod átvenni a cuccot akkor oda fog irányítani. De semmi nincs kiirva ott sem csak az udvarban egy halom rom. Ez 2 éve volt...de végülis nem vettem tőle semmit.
Én kerestem régebben egy Mercury csigát nála ( még mindig keresek).De nem volt neki.Akkoron Győrben tanyázott. Majd később lett honlapja ezzel a cimmel.Elmentem Sződ-Csörög. Én Dunakeszin lakom kb 15 kmre.Azon a cimen nem volt.
ha a 26 kilos 9.8-asod van, pliz meselj rola - a muszaki adatai alapjan valami zsenialis szerkezet lehet - es a meretei alapjan kimondottan alkalmas az 5 lovasnak matricazasra....