Akkor ezek szerint nem is írtam nagyon nagy hülyeséget. (kár, hogy nem tudok németül[se]) Ha egy ilyen vászonkajakban megoldható, akkor egy nagyobb csónakban még könnyebb. Nekem ez a lapátkerekes megoldás akkor sem tetszik, még ha stílusában közelebb is áll a gőzgéphez. Persze így biztos többen megcsodálnák a Balatonon. Folyóvizen meg isteni, tele van az ártér fával.
Háá mééé mondassz ilyet? Nincs baj a GPS-el egy szál sem. 2000 óta meg pláne nincs...amióta leszedték róla a "huncut-kódot" - azóta abszolút korrektül működik.
Nyílt vízen meg aztán pláne nulla a rizikófaktora - hisz annyi holdat lát, hogy nincs is mit kezdjen annyival. Ráadásul az már eleve bekalkulálja a föld görbületét is....amit mondjuk egy gyalog-kompasszal azért számolgatni kell, ha több száz (vagy ezer) mérföldes távban gondolkodunk.
A kifejezetten hajózási cél-kütyük meg aztán pláne megbízhatóak...arról nem beszélve, hogy ahol valódi tétje van a dolognak, ott redundanciát építenek be - vagyis semmi gáz sincs, ha mondjuk meghibásodna az egyik egység. .
Egyébként Beer-ci kollegával mi már vagy másfél-két éve agyaltunk ilyesmin - mármint a hátsó szekció teljes elektromos távvezérlésén. Vagyis kormány+gáz+irány+trimm.
Nem is lenne eszement ötlet (korszerű és elegáns is) csakhogy a tervezett végrehajtó-elemeknek parabola-antenna forgatómotorokat gondoltunk.
Azok azontúl, hogy minden szempontból megfelelőek lennének - egy kis bajuk van mégis, mégpedig az, hogy nagyon lassúak.
A fickó akkus-fúrógépes megoldása nem hülyeség ám...csak mondjuk a gyakorlati kivitelezéséhez (ebben a minőségben) nem szívesen adnám a nevem :-))))) .
Durván bele lehetne kötni, ugyanis minden tartály, amelyiknek a "térfogat x nyomás" szorzata elér egy bizonyos mértéket - az engedélyköteles.
A gőzfejlesztő kazán meg már mélyen beleesne ebbe a kategóriába.
Egy ilyen home-made nyomástartályra engedélyt szerezni...nahát ennél már egyszerűbb egy egyedi benzinmotoros engedélyt szerezni a Balatonra. Pedig ez utóbbi se lenne piskóta :-))))) .
Korábban ment itt egy eszmecsere a diesel-elektromos hajtásról. Erről az jutott eszembe, hogy nem gondolkodott még senki egy balatoni gőzmotoros csónakon? (az ugyanis nem belsőégésű) És ha jól tudom, az új modern gőzgépeknek már sokat javult a hatásfoka. Ha már ez is ki volt vesézve, akkor elnézést, utaljatok rá, hogy kb. mikor.
Nem ismerem a 6-os Suzukit, de ha nincs meg gyárilag a távirányítás kialakítása, akkor nem könnyű a dolog. Én is bütyköltem hasonlókat, de a régi Forellén, ahol meg volt a lehetőség, sokkal könnyebb volt a helyzet, mint a mostani 4-es Yamahán. Szerintem ezeken a kicsi motorokon az irányváltás megoldása szinte lehetetlen, a többi az elképzelhető.
"(második éve várja érintetlenül, hogy a hajócskára kerüljön, még nem volt vízben),
Gondolom a síkló katamaránoknál a két test és a fedélzet között áramló levegő emelő hatásának is szerepe lehet a fogyasztás csökkenésében. Ahogy elnézem a súlyt, (12T) és a teljesítményt, a test egy része mindig vízben van, így az áramló levegő emelőhatása folyamatosan érvényesűl a sebességgel arányosan.
Más: hétvégén kicsit szórakoztam. Összehasonlitottam azonos hosszúságú, szélességú, merülésű, oldalmagasságú hajók paramétereit. Talán mást is érdekel.
Ha még arra is rájövök, hogy a hullámkeltő ellenállás görbéjéből, hogyan lehet következtetni az elméleti testsebesség feletti ellenállásról, akkor nagyjából helyben vagyok. Az biztos, hogy a félsikló hajóknál a görbe nagyjából folytatolagosan emelkedik, de a merüléses hajóknál ez nagyon hirtelen is megugorhat, dacára a kezdeti alacsony értékeknek. Lásd a trimaránom kudarcát.
Azt hiszem erre a gerinc vonala adhat valamilyen magyarázatot
Hali!Javasolnám ,hogy nézz át a Gumicsónak topicba.Ott mostanában volt szó erről.Egyébbként a konkrét motor ismerete nélkül nehéz. Kell hozzá egy távkar és 2 bowden. A bowden egy lábanként növekvő hosszban kapható. elég nagy ivben hajlik csak meg.A hossza az elvezetés helyétől függő. Létezik gyáriban ( suzuki ) és jó minőségu utángyártottban ( teleflex)A bowdenek kb 8Khuf tól indulnak áruk ahossztól függ.+ a távkar 20-30 ezer. A kormány lehet drótköteles ,ez házilag megoldható olcsón ,vagy un.tolorudas ez ugy 40-50 ezer. Ez is 1 lábanként növekvő hosszban van.Nézz utána a hazai forgalmazók honlapjain.( Maritime.hu)
Tisztelt fórumtársak! Építek egy "lakó" katamaránt, javarészt meg is van, nem nagy, de túrázni jó lesz a Tiszán és mellékfolyóin. Egy 6 LE 4 ütemű Suzukit vettem rá (második éve várja érintetlenül, hogy a hajócskára kerüljön, még nem volt vízben), 5 LE-re címkézve természetesen, nem akarom vizsgáztatni. Erre lehet távvezérlést rakni, csak fogalmam sincs, miképpen lássak hozzá. Van-e valakinek ilyen tapasztalata, s tudna-e segíteni, hogyan kell, mi szükséges hozzá, hogyan tudok olyan kormányállást építeni kb. 4 m-re a motortól, hogy arról vezethető legyen... és így tovább. Nagyon megköszönném a segítséget, mert a hajó építésében van gyakorlatom, de a motorokkal kevés az ismeretségem!
Hát ja! Tőled tanultam hogy a " nedvesített felület" mennyire befolyásolja egy test úszási tulajdonságát. Egy adott motornak egy adott tömegű testet kell tolnia, de az már a test kiképzésén múlik hogy az ellenállásként fellépő vízbe érő felület mekkora. Így érthető a fogyasztás csökkenés.
mintha 2x 200 LE illetné annak a hajónak a hátulját na ezeknél a sebességeknél amit ezekkel produkállni lehet csal a levegő ellenállását kell nézni gyakorlatilag, az meg lényegesen kisebb. mintha akár csak a vízen úszna és nem is benne feltétlenül
nekem a baylinernél volt olyan érzésem, bár soha sem mértem, teljes siklásban lényegesen kevesebbet fogyasztott egy adott távot nézve, mert5 hamar elérte a kitűzött pontot...
pl előferdült,h. szob-ról a popeye-től tele tankkal indultunk le pestre a rómaira, pityy, meg talán barba is velünk volt, kb 4 főre emléxem és telejes siklásban a kormányon semmi erő szinte nem volt ,lehett érezni, h. szinta semmi érintkezése a hajófenéknek a vízzel, megérkezve kb 35 litert tudtunk a tankba eröltetni.m ez mondjuk a jeanneau .hajómmal volt de az is 2,5 tonna ugye a tele tank, na és a szokásos felszereléssel ...kb fél liter lehetett a fogy. / km ez sem úszva. sem normál/félsiklásban nem volt sohasem ilyen kevés, az egy más dolog,h. ugye az utazási komfort, szélhatás, zaj stb. 65-70 km sebességgel milyen....
sikló katamaránról van szó az én meglehetősen gyenge (nincs) agoltudásom szerint, ilyenek pl a rágen általunk használt versenykatamaránok, miután megsiklottak részben elhagyták a vízet, --a levegőben szálltak-- ténylegesen leesett a fogyasztásuk a vízben úszáshoz képest
Tisztelt hajós társak! Már megint egy kis segítségre volna szükségem!
Belefogtam egy sarokhajtás csapágy cserébe, de nem tudom szétszedni, pedig mindek kötést már oldottam, és lazult is a helyzet,de nem tudom elválasztani a kardántengelyt a házától, illetve a csigatengelyt.
Ha esetleg van valakinek ebben tapasztalata és megosztaná velem, megköszönném
Hát mondjuk azt az 1 kunát gyáranként még összedobnánk valahogy...de az a 11 ezer munkás, aki jelenleg ott dolgozik - az azért némi nyugtalanságra adhat okot az újdonsült tulajnak. .