Keresés

Részletes keresés

Kopasz 124 Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16696

az a helyzet hogy itt elég öreg motorok vannak vagy ez csak az jelzi mikortol gyártoták?

mert az enyém kb 91 es lehet vagy fiatalabb

2 ütemű

Előzmény: matchbox (16695)
matchbox Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16695
A 4 Le motoroknál van hasonló gyári szám.
Előzmény: Kopasz 124 (16693)
Kopasz 124 Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16694
de legálabb annyit meg tudtam hogy nincs össze fűgés a motorszám és a lóerő közöt
Kopasz 124 Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16693

Köszi az oldal jó

de sajti ezt a motorszámot nem látom sehol

Előzmény: matchbox (16692)
matchbox Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16692
http://www.marineengine.com/mfr/mercury_models.html
Előzmény: Kopasz 124 (16691)
Kopasz 124 Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16691

Üdv mindenkinek!

olyan kérdéssel fordulok hozzátok

van egy mercury 5le csónakmotorom

a motor száma 9793769

a rendőr szerint ez nem 5 le hanem 9 le 

ha valaki tud ebben segíteni azt meg köszönöm!

 

GPS Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16690

Na kapsz te a fejedre a "ződektől" - csak állj neki ott gallyazni, a partmentén, a kazánodba :-))))
Előzmény: lapar (16689)
lapar Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16689
Akkor ezek szerint nem is írtam nagyon nagy hülyeséget. (kár, hogy nem tudok németül[se])
Ha egy ilyen vászonkajakban megoldható, akkor egy nagyobb csónakban még könnyebb.
Nekem ez a lapátkerekes megoldás akkor sem tetszik, még ha stílusában közelebb is áll a gőzgéphez. Persze így biztos többen megcsodálnák a Balatonon.
Folyóvizen meg isteni, tele van az ártér fával.
Előzmény: Törölt nick (16686)
Takyka! Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16688
Nem tudom, hogy néz ki egy távirányítás kialakítás, de itt írja a rendelhető felszerelések között...

T.
Előzmény: lapar (16679)
GPS Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16687

Óóóó, be széééép....:-))))
Előzmény: Törölt nick (16686)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16686
Előzmény: lapar (16680)
GPS Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16685

Háá mééé mondassz ilyet? Nincs baj a GPS-el egy szál sem. 2000 óta meg pláne nincs...amióta leszedték róla a "huncut-kódot" - azóta abszolút korrektül működik.

Nyílt vízen meg aztán pláne nulla a rizikófaktora - hisz annyi holdat lát, hogy nincs is mit kezdjen annyival.
Ráadásul az már eleve bekalkulálja a föld görbületét is....amit mondjuk egy gyalog-kompasszal azért számolgatni kell, ha több száz (vagy ezer) mérföldes távban gondolkodunk.

A kifejezetten hajózási cél-kütyük meg aztán pláne megbízhatóak...arról nem beszélve, hogy ahol valódi tétje van a dolognak, ott redundanciát építenek be - vagyis semmi gáz sincs, ha mondjuk meghibásodna az egyik egység.
.
Előzmény: Törölt nick (16684)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16684
mégsem az a leggyengébb pontja.... hanem a gps :-) nem véletlen, hogy a komoly autopilot gyártók sosem gps-el vezérlik a készülékeiket...
Előzmény: GPS (16683)
GPS Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16683

Köszi szépen, érdekes anyag.

Egyébként Beer-ci kollegával mi már vagy másfél-két éve agyaltunk ilyesmin - mármint a hátsó szekció teljes elektromos távvezérlésén. Vagyis kormány+gáz+irány+trimm.

Nem is lenne eszement ötlet (korszerű és elegáns is) csakhogy a tervezett végrehajtó-elemeknek parabola-antenna forgatómotorokat gondoltunk.

Azok azontúl, hogy minden szempontból megfelelőek lennének - egy kis bajuk van mégis, mégpedig az, hogy nagyon lassúak.

A fickó akkus-fúrógépes megoldása nem hülyeség ám...csak mondjuk a gyakorlati kivitelezéséhez (ebben a minőségben) nem szívesen adnám a nevem :-)))))
.
Előzmény: Törölt nick (16682)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16682
GPS ezt hétvégén kaptam de tovább küldöm neked, mert te szeretsz barkácsolni... :-)
itt van a leírás róla
Előzmény: GPS (16681)
GPS Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16681

Durván bele lehetne kötni, ugyanis minden tartály, amelyiknek a "térfogat x nyomás" szorzata elér egy bizonyos mértéket - az engedélyköteles.

A gőzfejlesztő kazán meg már mélyen beleesne ebbe a kategóriába.

Egy ilyen home-made nyomástartályra engedélyt szerezni...nahát ennél már egyszerűbb egy egyedi benzinmotoros engedélyt szerezni a Balatonra.
Pedig ez utóbbi se lenne piskóta :-)))))
.
Előzmény: lapar (16680)
lapar Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16680
Korábban ment itt egy eszmecsere a diesel-elektromos hajtásról. Erről az jutott eszembe, hogy nem gondolkodott még senki egy balatoni gőzmotoros csónakon? (az ugyanis nem belsőégésű) És ha jól tudom, az új modern gőzgépeknek már sokat javult a hatásfoka.
Ha már ez is ki volt vesézve, akkor elnézést, utaljatok rá, hogy kb. mikor.
lapar Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16679
Nem ismerem a 6-os Suzukit, de ha nincs meg gyárilag a távirányítás kialakítása, akkor nem könnyű a dolog. Én is bütyköltem hasonlókat, de a régi Forellén, ahol meg volt a lehetőség, sokkal könnyebb volt a helyzet, mint a mostani 4-es Yamahán.
Szerintem ezeken a kicsi motorokon az irányváltás megoldása szinte lehetetlen, a többi az elképzelhető.

"(második éve várja érintetlenül, hogy a hajócskára kerüljön, még nem volt vízben),

Hogy lehet ezt kibírni??
Előzmény: tarnagy (16676)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16678

Gondolom a síkló katamaránoknál a két test és a fedélzet között áramló levegő emelő hatásának is szerepe lehet a fogyasztás csökkenésében. Ahogy elnézem a súlyt, (12T) és a teljesítményt, a test egy része mindig vízben van, így az áramló levegő emelőhatása folyamatosan érvényesűl a sebességgel arányosan.

 

Más: hétvégén kicsit szórakoztam. Összehasonlitottam azonos hosszúságú, szélességú, merülésű, oldalmagasságú hajók paramétereit. Talán mást is érdekel.

 

Ha még arra is rájövök, hogy a hullámkeltő ellenállás görbéjéből, hogyan lehet következtetni az elméleti testsebesség feletti ellenállásról, akkor nagyjából helyben vagyok. Az biztos, hogy a félsikló hajóknál a görbe nagyjából folytatolagosan emelkedik,  de a merüléses hajóknál ez nagyon hirtelen is megugorhat, dacára a kezdeti alacsony értékeknek. Lásd a trimaránom kudarcát.

Azt hiszem erre a gerinc vonala adhat valamilyen magyarázatot

Előzmény: GPS (16673)
szőrmók Creative Commons License 2010.02.14 0 0 16677
Hali!Javasolnám ,hogy nézz át a Gumicsónak topicba.Ott mostanában volt szó erről.Egyébbként a konkrét motor ismerete nélkül nehéz. Kell hozzá egy távkar és 2 bowden. A bowden egy lábanként növekvő hosszban kapható. elég nagy ivben hajlik csak meg.A hossza az elvezetés helyétől függő. Létezik gyáriban ( suzuki ) és jó minőségu utángyártottban ( teleflex)A bowdenek kb 8Khuf tól indulnak áruk ahossztól függ.+ a távkar 20-30 ezer. A kormány lehet drótköteles ,ez házilag megoldható olcsón ,vagy un.tolorudas ez ugy 40-50 ezer. Ez is 1 lábanként növekvő hosszban van.Nézz utána a hazai forgalmazók honlapjain.( Maritime.hu)
Előzmény: tarnagy (16676)
tarnagy Creative Commons License 2010.02.14 0 0 16676
Tisztelt fórumtársak!
Építek egy "lakó" katamaránt, javarészt meg is van, nem nagy, de túrázni jó lesz a Tiszán és mellékfolyóin. Egy 6 LE 4 ütemű Suzukit vettem rá (második éve várja érintetlenül, hogy a hajócskára kerüljön, még nem volt vízben), 5 LE-re címkézve természetesen, nem akarom vizsgáztatni.
Erre lehet távvezérlést rakni, csak fogalmam sincs, miképpen lássak hozzá. Van-e valakinek ilyen tapasztalata, s tudna-e segíteni, hogyan kell, mi szükséges hozzá, hogyan tudok olyan kormányállást építeni kb. 4 m-re a motortól, hogy arról vezethető legyen... és így tovább.
Nagyon megköszönném a segítséget, mert a hajó építésében van gyakorlatom, de a motorokkal kevés az ismeretségem!
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.14 0 0 16675
Hát ja!
Tőled tanultam hogy a " nedvesített felület" mennyire befolyásolja egy test úszási tulajdonságát.
Egy adott motornak egy adott tömegű testet kell tolnia, de az már a test kiképzésén múlik hogy az ellenállásként fellépő vízbe érő felület mekkora.
Így érthető a fogyasztás csökkenés.
Előzmény: hakapeci (16674)
hakapeci Creative Commons License 2010.02.14 0 0 16674
mintha 2x 200 LE illetné annak a hajónak a hátulját na ezeknél a sebességeknél amit ezekkel produkállni lehet csal a levegő ellenállását kell nézni gyakorlatilag, az meg lényegesen kisebb. mintha akár csak a vízen úszna és nem is benne feltétlenül

nekem a baylinernél volt olyan érzésem, bár soha sem mértem, teljes siklásban lényegesen kevesebbet fogyasztott egy adott távot nézve, mert5 hamar elérte a kitűzött pontot...

pl előferdült,h. szob-ról a popeye-től tele tankkal indultunk le pestre a rómaira, pityy, meg talán barba is velünk volt, kb 4 főre emléxem és telejes siklásban a kormányon semmi erő szinte nem volt ,lehett érezni, h. szinta semmi érintkezése a hajófenéknek a vízzel, megérkezve kb 35 litert tudtunk a tankba eröltetni.m ez mondjuk a jeanneau .hajómmal volt de az is 2,5 tonna ugye a tele tank, na és a szokásos felszereléssel ...kb fél liter lehetett a fogy. / km ez sem úszva. sem normál/félsiklásban nem volt sohasem ilyen kevés, az egy más dolog,h. ugye az utazási komfort, szélhatás, zaj stb. 65-70 km sebességgel milyen....

haka
Előzmény: GPS (16673)
GPS Creative Commons License 2010.02.14 0 0 16673

A "planning cat" - az frankón a "sikló-katamarán".

Azt ugyan furcsállom, hogy hogy a fenébe csökkenhet ennek a fogyasztása a sebesség növekedésével - de biztos van rá valamilyen magyarázat.
.
Előzmény: hakapeci (16672)
hakapeci Creative Commons License 2010.02.14 0 0 16672
sikló katamaránról van szó az én meglehetősen gyenge (nincs) agoltudásom szerint, ilyenek pl a rágen általunk használt versenykatamaránok, miután megsiklottak részben elhagyták a vízet, --a levegőben szálltak-- ténylegesen leesett a fogyasztásuk a vízben úszáshoz képest

ha nem erről lenne szó akkor sorry:)


haka
Előzmény: GPS (16670)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.14 0 0 16671

Szépnapot mindenkinek!

 

Tisztelt hajós társak! Már megint egy kis segítségre volna szükségem!

 Belefogtam egy sarokhajtás csapágy cserébe, de nem tudom szétszedni, pedig mindek kötést már oldottam, és lazult is a helyzet,de nem tudom elválasztani a kardántengelyt a házától, illetve a csigatengelyt.

 Ha esetleg van valakinek ebben tapasztalata és megosztaná velem, megköszönném

Mert lehet,hogy valami trükköt kell alkalmazni?

Köszönöm !

palmon68

alsóalsó2
GPS Creative Commons License 2010.02.14 0 0 16670

Azért megdöbbentő a "planning cat" és a "planning monohull" közötti különbség.

Ész megáll, hogy a kéttetstű-sikló fogyasztása a sebességgel csökken...miközben az összes többié (értelemszerűen) nő.

Elgondolkodtató.
.
Előzmény: Törölt nick (16669)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.14 0 0 16669

Egy objektív összehasonlítás, különféle testek üzemanyag felhasználásáról:

 

GPS Creative Commons License 2010.02.14 0 0 16668

Hát mondjuk azt az 1 kunát gyáranként még összedobnánk valahogy...de az a 11 ezer munkás, aki jelenleg ott dolgozik - az azért némi nyugtalanságra adhat okot az újdonsült tulajnak.
.
Előzmény: Beer-ci (16666)
doktor4 Creative Commons License 2010.02.14 0 0 16667
" ....jobban csúszik..." üdv doktor4
Előzmény: mervipapa (16663)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!