Kijött. 2,5 órát szenvedett a szivárgó lefolyót eltömítette teljesen, aztán összeszedte a cuccát és elegánsan elköszönt. Ja és kijelentette, hogy itt valami szerkezeti gixer van, meg nem kap levegőt, meg ilyenek és ki kell bontani. Na most én nem szedném fel a vadiúj taposót, ha lehet. Először inkább körülnéznék bent
Eldugult a konyhai szennyvízcsövünk. 50 mm átmérőjű. Sehol nem találok olyan céget aki kamerával megkukkantaná hogy mi a gond. Szóval tudtok-e olyan mestert aki kamerával átvizsgálja a rendszert, vagy ilyen átmérőjű szennyvízcsövet nyomvonalazni tud. Egyáltalán lehet-e ekkora csövet kamerázni? Létezik-e ilyen ?
Láttam, hogy van aki gondolkozik a Dem-Rad kazánon (Solaris), felejtse el! Csak gond lesz vele! Gagyi készülék, hamar elromló alkatrészekből, szerviz alig van hozzá.
Szerintem nem m2 adnak meg, hanem légköbméter terhelést.
Valahogy így :
x kW / lm3.
Pl. nálam egy nagyjából 6 m2-es konyhában müködik egy 10 kW-os kazán és egy 10 kW-os tüzhely. A légköbméter 20 m3 azaz 1 KW/ lm3 a terhelésem.
Erre vannak konkrét előírások, számszerűen nem tudom, ha jól emlékszem 3200 W/m3 felett egyáltalán nem lehet telepíteni, aztán van egy 1250 W/m3 ami felett ?? légbeejtő kell.
Van egy nagy kör, amiről T-kel ágaztam le a csapokhoz. Illetve fel, mivel a padlóban megy :) Keringetés után, illetve közben csak a T és a csap közötti minimális hideg víz folyik ki.
Kb 12 m-re van a legmesszebbi csap, és összesen 6 db.
Jut eszembe, tud valaki olyan helyet a net-en, ahol épített (Ytong-ból) konyha előállítása le van írva? Vagy olyat, ahol ilyen konyhák fényképe található? Vagy menjek a .... na, jó, a konyhás topikba? :o)
Nem talál engedélyt (mert nincs is), vagy nem találja az engedélyt (tehát van, csak elkallódott)? :)
Úgy tűnik, hogy szerencsére a légellátással azért foglalkoztak az akkori szerelők. Ha nincs engedély, és a légköbméter a probléma, ezt a cuccot hivatalosan megcsinálni egy zárt égésterű (és jó minőségű) cirkóval elég sokba fog fájni. Kíváncsi vagyok, mit mond majd a szerelő.
Nálunk is van 10 m-re csap. Igaz, azt még nem használjuk. :o) Most jutott eszembe, hogy mosogatásnál lehet még jó a rögtön melegvíz, de azt még nem tudtuk kipróbálni: egy év alatt még nem futotta konyhabútorra, így nincs használatban a csap...
Egy cirkulációs rendszer megépítése előtt mérlegelni kell hogy milyen messze van a csaptelep a tárolótól, és milyen vastag a cső.(mennyi hidegvizet kell a meleg előtt kiengedni) Ha 5 m-en belül volnának egymástól nem foglalkoztam volna vele. Mivel ez a távolság 15-20 m között van, így számomra nem volt kérdéses a dolog. A cirk. szivattyú gombnyomásra indul 3-4 percre.
Na ezzel jol lemaradtam, volt kozben egy telefonom... ugy latom van ezerszer jobb megoldas, gondolom nem is sokkal dragabb. Azert nekunk egyelore ez marad.
Mi a keringeto szivattyut beledugtuk egy idozitos kapcsoloba. Napi huszon-x alkalommal megy 2 percet (ez tapasztalati ertek: az 1 nem volt neki eleg). A huszon-x alkalom meg a reggeli meg esti mosdasok, es a deli fozes korul van suritve, amugy meg 1-2 orankent, hajnalban meg semmi. Ez eddig bevalt... es mar a korabbi mechanikus (1 bekapcsolas min. 1/4 ora) megoldashoz kepest is fogyasztasi javulast velek felfedezni.
Egyáltalán nem iszok melegvizet. :o) Kávénál elgőzöl, abból lesz a kv, úgyhogy nem félek tőle. Teánál is forráspont közelében veszem le a vizet, úgyhogy - szerintem - ott sem lehet gond. De, ha azt mondod, mégse hmv-t használjak ilyen célra, még kevesebb gondot okoz az azonnali melegvíz hiánya. Tul'képpen még a zuhanyzó tud eszembejutni.
Azt tudtam, hogy nem megy állandóan. :o) A mozgásérzékelő nem jutott eszembe. :o) Hány csaphoz van plussz csöved? Hány keringetőd van? (Mindhez külön, vagy ha az egyik (mért) hideg, mindenhol cserél?)
Nekem is van melegvíz keringetőm. Amikor nem müködik, akkor a házban vagy 5 percig folyatom a vizet, mire odaér a melegvíz.
A vezérlése, hogy kiküszöböljem a felesleges működést a mozgásérzékelőre van kötve.
Ha mozgás van a házban, és a visszatérő melegvíz hőmérséklete nem elég magas, akkor indul el a szivattyú. Ha nincs mozgás, vagy ha a víz elég meleg, akkor nem megy.
Takarékos és kényelmes működés, mindig egyből van melegvíz :)
A kérdésem az lenne, hogy mi az előírás a nyílt égésterű kazánoknál, különálló kazánház esetén a minimum 8 m2-es alapterület, vagy a minimum 8 lm3 ? Mert olvastam mindkettőt. Az esetemben meg nagyon nem mindegy (a legtöbb helyen a 8 lm3 szerepel, többek között a GMBSZ-ben is).
A 8m2-ert pedig egy készülék tervezési segédletében olvastam, hivatkozva a GMBSZ-re, de abban 8 lm3 szerepel. Szóval most mi van?
Nekünk tárolós a kazánunk, nem engedek ki 2 liter vizet reggel, mire odaér a melegvíz. Nappal, mikor használjuk sűrűbben a csapokat, szinte alig kell kiengedni. Na meg tudok én kezet mosni úgy is, hogy eleinte hideg a víz. :o) Mire beszappanozok, ott a meleg. 2 esetben hiányzik a rögtön-meleg: kávé- és tea-főzésnél. Hogy ne villannyal melegítsem a vizet, szeretek melegvizet önteni a főzőbe. Ebből a tea lassan megoldódik (veszek egy vízforralót, mert a főzőlapon melegítés igen gazdaságtalan), a kávénál meg tul'képpen a fél deci víz hőmérséklete annyira nem is számít.
Mondom még1x, senkit sem akarok lebeszélni, csak a saját tapasztalatomat/véleményemet írom!
A keringtetést vezérelni kéne, pl amig egész nap a család nincs otthon , vagy éjjel alszik, ki kéne kapcsolni. Nálunk a faluban 500ft/m3-ént a viz csatornadijjal együtt, úgyhogy én is spekulálok hasonlóban, mert főleg télen sokáig kell a csapot folyatnom mire a melegviz "megjön".
A kérdés mindig az, hogy az azonnali melegvízért megéri-e keringetni a vizet, ami a csőben jobban hűl, mint a tartályban. Tehát van egyszer egy keringetőd, ami áramot fogyaszt és van némi gáztöbblet. Plussz van egy plussz csöved, keringetőd. Én is akartam ilyet, de aztán úgy döntöttem, nem áldozok rá. Nem azt akarom mondani, hogy hülyeség, mielőtt így értenéd!!!