nem a rendőr értelmezte rosszul. én kérdeztem hülyén visszahívtam leba-ta, közölte én arra válaszoltam amit kérdeztél én meg szokás szerinz ladikról beszltem ö meg ugy is értelmezte
Igen, látszólag sok "felesleges" dolgot kell megtanulni..., nekünk is elmondták, hogy ez olyasmi, mint a légzsák... egyszer lesz rá szükségünk, de akkor nagyon... ;-)
Hááát, sajnos ugyanezt el lehet mondani a hajómotorokról és az egyéb berendezésekről is. Ha gebasz van a vizen...akkor gebasz van.
Ez ellen próbálnak meg redundanciával védekezni - mindenből legyen egy tartalék is...hááát, ez van.
Én beszélgettem a constanta-i hajóakadémia hallgatóival is...ők is azt mondták, hogy minden klasszikus navigációt gumikalapáccsal próbálnak a fejükbe verni - de nagyon nem szeretik. Ott ráadásul - a tiszti kinevezés előtt - kötelezően szolgálni kell egy 5 árbocos vitorlás iskola-hajón (a Bricul Mircea-n)....abszolút klasszikus körülmények közt. A matróz-poszttól - a másod-tiszti-ig mindent végig kell csinálni.
Ez azért (a cseppet sem barátságos Fekete Tengeren) nem igazán tartozik a vicc-kategóriába - sőt, ha kicsit morcos az idő, akkor igencsak "éles-bevetésnek" számít inkább.
De azért humoros dolog lehet 8-tól 10-ig a legkorszerűbb, műholdas navigációt tanulni a laptopok előtt....aztán 12-től meg a szextáns és iránytű használatából okulni....körzővel-vonalzóval a kézben :-))) .
Igen, valóban... amíg működik a gps, addig ritkán hibázik..., de mi van ha nem működik? Sósvíz, villám, zárlat, elektromos tűz, stb? Azt szokták mondani, hogy ha villámcsapás éri a hajót akkor persze, fizet a biztosító.... de csak a parton.... ;-)
OFF... Ez nem Gösser volt de sok, ha nem zavarok és Kutya56 engedi a Körösök, Dél-Tisza túrán bemutatnám a rekesz hajó teherbírását és visszafelé sebesség rekorddal.:)
Jó estét mindenkinek! Hát ha valami hülyeséget írnák akkor csak a sör tehet róla.
Értelmezzük már együtt a mentőmelények meglétét. A most anyi kell a hajón ahány személyt tud befogadni (HL szerint) vagy a hajón tartózkodó személyek szerint,kell a mentőmellény? Mert nézegetem a neten de hol így- hol úgy van írva.Most mi az igazság 2010-ben?
Ma már próbálgatják újra befogni a szelet a kereskedelmi hajózásba... ;-)
Na de nem azért, mert a dízel, vagy a dizel-elektromos hajtás szarul működött volna - hanem takarékossági okokból.
Egyébként szinte minden komoly autopilotnak van NMEA bemenete (is).
Ez a protokoll viszont nem jelent mást, mint GPS-t (is) - vagyis ezekre az autopilotokra bármilyen GPS-kütyü rákapcsolható...még akkor is, ha ez annak az autopilotnak nem szerves tartozéka.
Vagyis szinte mindegyik autopilot GPS vezérelhető (is).
Én 1998 óta foglalkozok iparszerűen GPS-el...de én még egyetlen olyan esetről sem tudok, vagy tapasztaltam - hogy valaha is szarban hagyta volna a rendszer a felhasználóit. Még a 2000 előtti hőskorszakban sem. .
ebben 1-et értünk nagy baj lenne ha a gps offolna l repulés stb persze valószinü aki tengeren jár messze a parttől annak vannak más gpst helyetesító eszközei is
Azt írtam, hogy nem tudok olyan komoly autopilot gyártót aki gps vezérelt autopilotot gyárt. Az általad belinkelt garmin autopilot is kompasszal vezérelt ezért is hívják fel a figyelmet, hogy beszerelés előtt kézi tájolóval ellenőrizd, hogy mekkora az egyéb eszközök zavarása. Az más kérdés, hogy összeköthető a hajó rendszerével és így a gps-el is. :-) Ne értsetek félre én nem utálom a gps-t, sőőőt.... csupán annyi, hogy a gps nem oldja meg a navigáció problémáját csak segít... és semmiképpen sem szabad csak a gps-re hagyatkozva hajózni. Történhet bármi az elektromos rendszerrel és akkor megáll a tudomány... persze vihetsz kézi pót gps-t pót elemmel. meg pót pót elemmel. stb. de megnyugtatóbb, ha értesz a hajzáshoz. :-)
"....egy jó skippernek van térkép, log, tájoló, szögrakó, körző és szeksztáns, friss almanach a hajóján... és jó ha ezeket használni is tudja... "
Egy jó asztalos meg tud keretes-fűrésszel vágni az ácsceruza nyomvonalán, és tud félkezes gyaluval is gyalulni....de attól azért vélhetően nem lesz rosszabb szakember, hogy a modern, precíz, nagyteljesítményű szerszámgépeket használja.
Amikor az első gőzgépesek elindultak, akkor a londoni, cilinderes urak szentül meg voltak győződve arról, hogy "ez a pöfögő micsoda az életbe nem fogja átvenni a helyét a megbízható, vitorlás áruszállításnak."
Amikor aztán az első dizeleket építették be, akkor ugyanabban a klubban azt mondták, hogy "kizárt dolog, hogy ezek a zajos játékszerek valaha is átvegyék a "príma, garantált" gőzgépek helyét a kereskedelmi hajózásban."
Most meg van aki azt mondja, hogy "a GPS (illetve a műholdas navigáció) sose fogja helyettesíteni a príma szextánst és a kronométert."