Keresés

Részletes keresés

süger Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16726

Nincsen gondod,mert 4 Kw nál nagyobb, származtatásod van,a HF levizsgáztatja(ta). Tehát hajóleveles. A hajólevél nélküli,tömegcikkben gyártott külömböző teljesííítményű gépekről van szó. A 2 ütemü gépeknél gyártottak 5LE 2hengeres gépet is,ami külalakra megegyezett a 9LE vel. Nos ezeket ,,vadásszák "a vizisünök.

Őnekik megvan a joguk a vádolásra,neked meg a védelemre.És ezáltal neked kell bizonyítanod,hogy nem úgy van. Van aki szemethuny a 6-os 4 ütemű felett,mert attól gyártanak 2 hengereset. Énszerintem is vissszatehetnék a törvényt a régi 10 KW-ra. 

Előzmény: Törölt nick (16721)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16725

Általában tudom értelmezni amit olvasok, de ez nehéz lecke lesz.

Előzmény: Törölt nick (16723)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16724

A számításod helyes, és az is hogy egy 5LE motor nem való egy lakóhajóra.

 

De van más is. Az oldalszél ellen nem nagy motorteljesítmény kell, hanem a lehetőségek szerint szembe kell fordulni a széllel. A homlok felületre meg a 12 m2 kicsit túlzás. A stabílitás már más kérdés, ott figyelembe kell venni a hajó súlypontját, a szél támadáspontját, a visszatérítőnyomatékot, a szél okozta dőlés miatti felület változást, és ezáltal a C tényező értékének változását is, stb. De ezek miatt nem szabad megnyugodni, a széllel szembe forduláshoz is kell erő.

 

Azért én is óva intenék mindenkit attól, hogy egy csónakból lakóhajót készítsen!

 

Minden ilyen jellegű átalakítás jelentősen emelheti a súlypontot, és rettenetesen instabillá válhat a hajó, és az esetleges boruláshoz még szél sem kell. Különösen igaz lehet ez a külmotoros hajókra.

 

És még egy. Az 5 le motorok inkább tavakra valók, ha csak nem különleges a test. A tavak meg nagyobb vízfelületek, a szél hatása erőteljesebben érződik mint egy folyón

Előzmény: Félvezető (16713)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16723
Talán ITT van az eb elhantolva?
Előzmény: Törölt nick (16721)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16722

Ugyan nem én vagyok a megszólított, de mielőtt azösszes topiklakó leírná, hogy mire való egy öt hp-s motorka, tarnagy a következőt írta:

"Építek egy "lakó" katamaránt"

Magam ezt úgy értem, hogy lesz két 20-40 kg-os test (pld. két kenu) összetartva 10-15 kg alu rudazattal, a rudazat között ponyva feszül, a ponyván egy príma sátorral, eső ellen.

Ezt a "lakóhajót" egy ötös suzuki motorka (kapható hozzzá hatosra átalakító szett)

kitolja Európából, csak legyen elég víz alatta. :))

 

Előzmény: Félvezető (16713)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16721

Egyedi azonosító jel?

 

Erről többet kellene tudnom, Az a kis motor amit az osztrákoktól vettem, nincs ilyennel ellátva. Igaz, ez egy általános motor, diesel, 428 cm3 és 10 LE. A CE certifikátot megkaptam, (némi veszekedés után) de adattábla nincs. Mi ilyenkor a teendő? Melyek azok a jogszabályok ami ezeknek a jeleknek az alkalmazását előírja. Mit tehet egy gyártó, aki ilyen motort akar beépíteni valamilyen járműbe? Tud erről valaki, valamit?

 

 

süger Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16720

ADATTÁBLA:

Fuego V6 Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16719
Hát én nem tennék ilyen hajókra 10 lovasnál kisebb motort!
A barátomnak egy 17-es angol vitorlása van na ezzel a hajóval már nemegyszer kerültünk bajba az 5 LE miatt!
Szerintem az ötlovas motorok horgászni valók!
Csak a hülye hivatal miatt néha muszáj bár mi már szarunk rá mert nemjó kint ragadni a viharban!
Megerősítettük a motortartót és felraktunk egy 25-ös EVINRUDE-ot (ez volt kéznél)ami egyébként 37 kg sújllyal bír!
Na ezzel már lehet manőverezni!
Közel 20 Km/h-val megy a hajó csuma gázon!
GPS Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16718

Éppenséggel mozgatná - a barátom Balaton 17-esén egy kis 3 lóerős Johnson van.

Nyugis vizen, szélcsendben éppenséggel ki lehet vele kötni, rá lehet állni bójára, stb. Na de közlekedni ?.....az már vicces lenne.

Erősebb szélben és hullámzásban - egy ekkora motorhoz - inkább egy jó horgony lenne a leghasznosabb tartozék :-))))
.
Előzmény: Félvezető (16717)
Félvezető Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16717

Szia GPS !

 

Persze igazad van, Más egy tőkesúlyos hajó, mint egy svertes, de csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy egy 5-6 LE külmotor nem való hajóra. Méder is szenvedett miatta a Vörös tengeren.

Előzmény: GPS (16716)
GPS Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16716

Hahaahhaaa, én 5-ös szélben nem a génúát kurtítom - hanem a sörömet a csukott elősátramba...vagy méginkább bent a lakókocsimban.

Az én hajómnak (és a vitorlás-tudásomnak) a 4-es szél az ésszerűség határa - azt már megkóstoltam...pontosabban: ő engem :-))))

1,4 méteres hajó-szélességhez 6 méteres árbocom van....ami így kimondva nem a világ - de méretarányosan lerajzolva inkább hihetetlen arányokat képez.
Van is egy méretpontos rajzom erről, majd megkeresem.

30 km/h-ás szélben egyedül már nem tudom kiülni a 75 kilómmal - vagyis ha nem kapom le időben a nagyvitorlát...hát akkor annyi nekem.

Ketten már ültük ki ilyenkor...de volt, hogy néha vizes lett a hátunk a mutatvány közben.
Jaaa, és az annál viccesebb volt a műsor, hogy akkor még láb-gurtnim se volt....tehát lábbal inkább egymásba kapaszkodtunk...mintsem a hajóba.

Ha ilyenkor befut az ember egy kis szél-lukba - hát akkorát bukik, hogy az a bizonyos "korhadt ól-ajtó" - csak vidéki dilettáns hozzá képest :-))))
.
Előzmény: Félvezető (16715)
Félvezető Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16715

Szia GPS !

 

Mondjuk 5 -ös szél, vagy 19 csomós .... a gyengébbek itt kezdik kurtítíni s Genuát.

 

Abádszalókon káttam olyan szelet 10 percen belül kialakulni, hogy a nagy lakóhajót kinyomta a partra. Egy idétlen formájú "házas hajó" könnyen a szél prédája lesz, és ha rányomja egy többmilliós gépre, ......?

A nagy motoryachtok is csak szemből állják a szelet, mert a felépítményük is áramvonalasra van építve.

Előzmény: GPS (16714)
GPS Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16714

"....és csak egy 10 m/s -os szelecske fúj"

Hááát, mondhatni, hogy én picinykét jártas vagyok ezekben a szél-ügyekben - de én azt mondom, hogy a valódi 10m/sec es szelecske, egy kicsit erősebb azért, mint ami a képen látszik :-))))

Ha egy (valódi!) 36 km/órás szél kint kap el a vízen...hát nem biztos, hogy nem kapom le azonnal a nagyvitorlámat és hogy nem csak az orrvitorlával próbálok meg ép bőrrel kijutni a partra.

Egyébként - amióta viszonylag pontosan mérni tudom - azt vettem észre, hogy a sporttársak zöme (megérzésre) igen tévesen ítéli meg a szélsebességet...főleg az erősebb tartományban.
.
Előzmény: Félvezető (16713)
Félvezető Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16713

Szia tarnagy !

 

Azt a motorocskát a bocira akarod tenni, amit a hajó után húzol ?

 

Számolj egy kicsit

 

F=0.5 * A * c * v2 

 

Egy lakóhajó felépítmény min 3 * 4 m -es   A cw ha szép gömbölyü akkor mondjuk 0.5 és csak egy 10 m/s -os szelecske fúj

 

akkor  F= 0.5 * 12 * 0.5 * 100 = 300 kp   P LE= v * F / 75 = 40 LE min

és még hol van egy esetleges pöff, és a hajót jó nehézre kell csinálni, nehogy egy nyári szélvihar a kikötött hajót felborítsa.

 

Ez nem gucsó !!!

 

 Az a bocimotor csak arra való, hogy szélcsendben átköss a hajóval !

Előzmény: tarnagy (16676)
Barbabianka Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16712

5LE-ig egyhengeres utána  kéthengereseket (15Le-ig néztem)  gyártott a Mercury. Csinálj egy képet az adattáblájáról. Akkor többet fogunk tudni.

bb

Előzmény: Kopasz 124 (16691)
dafi72 Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16711
Ez esetben motorcsónaknál csak a motor kora és teljesítménye alapján kell fizetni ?
Nem teljesen egyértelmű legalább is nekem :))
Előzmény: carlos z. (16283)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16710
Minden egyedi azonosító jel elhelyezésére kötelezett gyártó, a típusengedély alapján, a nemzetközi szabványügyi hivatatól kapja meg az azonosítóját.
No hol van ez? AZ USA-ban.
Tartalmazza az országra, a gyártmányra vonatkozó karaktereket, ezután a gyártó által igényelt beazonosító kódot: ( pl. teljesítmény, összsúly, kivitel) az évjáratot, a telephely engedély kódját, és a sorozatszámot.
Ezek alapján az általunk gyártott termékek pl. 17 karakterből álló azonosítóval rendekeznek.
Én tudom hogy melyik karakter jelöli azt hogy az utánfutó hány tengelyes, mekkora az önsúlya, meg a taherbírása, de a rendőr ugyan honnan tudná?....

Az egy dolog hogy az adott adatbázis miért nem elérhető azoknak
akik ellenőrizhetik.
Előzmény: aamen (16707)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16709

Jó Kohászsüger hálótársam,

ha és amennyiben egy öreg, használt, egyhengeres, 25 kilós motorkán nincsen adattábla, akkor kinek, mikor és mit kell bizonyítania?

Viszont:

amennyiben egy kb. háromhengeres, nagyjából 50 kg-os, mosógép méretű böhömre "gyári módon" felhelyezem egy másik, valóban öt lőerős motorka 3,68 kW feliratú eredeti cimkéjét, akkor az mit bizonyít? :(

Előzmény: süger (16699)
hakapeci Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16708
úgy született, és nem fejlődött semmit :))) de ettők még a topictárs baja nem oldódott +sajnos persze mondhatjuk,h. bizonyítson a szerv, ha állít valamit...

haka
Előzmény: Beer-ci (16704)
aamen Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16707
"Ha van rajta adattábla,bizonyíthatsz,ha nincs,bukta az egész"

miert is?
nem jo az a megkozelites hogy bizonyitsa a rendor hogy nem ot lovas volt az a motor?

"52. § (1) A szabálysértési hatóság és a bíróság az ügy megítélése szempontjából lényeges körülményeket köteles tisztázni. Amennyiben a rendelkezésre álló adatok az érdemi döntés meghozatalához nem elegendőek, a tényállás tisztázása érdekében bizonyítást folytat le.
(2) Az eljárás alá vont személy nem kötelezhető ártatlanságának bizonyítására, felelősségének bizonyítása a szabálysértési hatóságot, illetőleg a bíróságot terheli.
(3) A szabálysértési eljárásban szabadon felhasználható minden olyan bizonyítási eszköz, amely a tényállás megállapítására alkalmas lehet.
(4) Köztudomású tényeket, továbbá azokat a tényeket, melyekről a szabálysértési hatóságnak, illetőleg a bíróságnak hivatalos tudomása van, nem kell bizonyítani."

Előzmény: süger (16699)
Kopasz 124 Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16706

hihi ez jó duma köszi

Előzmény: Beer-ci (16704)
Kopasz 124 Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16705
sajnos ezt nem tudom
Előzmény: hakapeci (16703)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16704
No emiatt ne aggódj!
Az én 5 lóerős yamahám száma 3-ra végződik. Nem átcímkézett, eredeti.
A rendőr meg úgy hülye amiért rendőr lett.:)
Előzmény: Kopasz 124 (16700)
hakapeci Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16703
hány cm3 az a motorka?(by tiborpapa)

haka
Előzmény: Kopasz 124 (16702)
Kopasz 124 Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16702

ez jó tipp!

pont csepeli vagyok

mongyuk ma telefonon érdeklödtem

látni kell azt monták

Előzmény: szőrmók (16701)
szőrmók Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16701
A dolog megoldása egyszerü .Meg kell kérdezni a Csepregi vizisporttól.
Előzmény: Kopasz 124 (16700)
Kopasz 124 Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16700

van rajta tábla  azon is ugyan az a szám szerepel mint maga blokon

9793769

mert nekem azt monta rendőr hogy az utolsó szám jelzi a teljesítményt

de néztem egy táblázatot és ott még 2 le nek is végzödik 9 el

ugy hogy nem tom

Előzmény: süger (16699)
süger Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16699

Pista cimborámé is 5LE és kéthengeres Valamikor a 80-as években gyártották. Legalábbis az övét.

Ha van rajta adattábla,bizonyíthatsz,ha nincs,bukta az egész. Ezt hozza magával a sok átcimkézés. A vizisünök hitetlenek lesznek,és neked kell bizonyítani. És ha nemtudsz, sokba kerülhet. ADATTÁBLA, ADATTÁBLA .......-.-.Nem elég a gyári szám.

 

 

Előzmény: UNicum (16698)
UNicum Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16698

Hali,

mindkettőnél van ilyen motorszám, de sztem a 5le egy hengeres, a 9.9 pedig kettő.

 

 

 

 

 

 

Unicum

Előzmény: Kopasz 124 (16697)
Kopasz 124 Creative Commons License 2010.02.15 0 0 16697

viszont tavaj vettem hozzá vízpumpa lapátot és 5le re kértem a csávo megnézte a régi lapátot és adta az újat

vagy alkatrészbe van össze fügés két különbözö teljesitményü mototrnál?

Előzmény: Kopasz 124 (16696)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!