Keresés

Részletes keresés

Félvezető Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16756

12 V os akksiból szűken elegendő, de a motorokat  48 V-on vagy felette kellene járatni, könnyebb a vezérlés kisebb áramokkal. Két órát tudna tisztán akkuval, de ha közbe jár a generátor is, akkor akár 8-10 órát is, vagy max 6 kW-al, míg a nafta kifogy.

Előzmény: GPS (16755)
GPS Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16755

A 2000 Ah-át hány Volton gondoltad?
.
Előzmény: Félvezető (16754)
Félvezető Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16754

Szia GPS !

 

Egy alternatív megoldás:  2 x 15 kW villanymotor,  2000 Ah akkumulátor,  6 kW díesel generátor csendes üzemű.

 

A 2 x 15 kW csak vészhelyzeti teljesítmény, egyébként 2-3 óránál tovább senki sem motorozik naponta, azt is csak 5 -10 kW-al.  A 6 kW gen. egész nap mehet mondjuk 5 -10 órát

plusz napelem, szélgenerátor a hosszabb helybenmaradáshoz, világításra, tv -zésre . Mindez egy katamarán alapú lakóhajóhoz.

Előzmény: GPS (16743)
ifx414 Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16753
Ez nagyon szép!
Előzmény: Törölt nick (16744)
ifx414 Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16752
Lelle?
Előzmény: Törölt nick (16742)
süger Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16751
No végre valami jó hír is. A lényeg,hogy megvan. nem is tudom mikor találkoztam vele,még Beerci rezidenciáján kórházból kijövetele után. Eltünt,mint az aranyóra a zsebben.
Előzmény: szőrmók (16749)
Oplatka Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16750

Vizibigli hatalmas vitólafelülettel...  de sog gonosz ember van itten, agigneg kevés lójerő van a micsodájugban...

Napergija hajtányos úszó zergezet ez a négyzeten, géremzépen!

Előzmény: Törölt nick (16742)
szőrmók Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16749
Szilveszter táján beszéltem vele. kicsit rozogázott de megvan.
Előzmény: süger (16748)
süger Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16748
Nem nézhet rosszul ki a te vitorlásod sem. Legalábbis így belülről ,,szerényen"látva. Egy kicsit el is vagyok maradva a dolgokhoz,mert még HOOD nevü cimboránk öregecske hajója van a szemem előtt. Tényleg! Tud valaki róla valamit?
Előzmény: Törölt nick (16742)
doktor4 Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16747
Szerintem tök jó matricád van az ablakon :-))) üdv doktor4
Előzmény: Törölt nick (16742)
Marci38 Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16746
-Ez tetszik! Van esetleg több képed róla?

- Bulldognak! Nem nyert! :o) Az én esetemben ,bár számitanak a kiadások mégsem az motivál, még csak nem is a kíhivás, mivel annak csak amatőr szemlélője vagyok.. Egyszerüen szórakoztat... :o) ... És ha vmi jó is sül ki belőle , az csak hab a tortán :o)

Üdv! Marci
Előzmény: Törölt nick (16744)
GPS Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16745

Nem fogok megszökni, ígérem.

Nézd: André Citroent is hülyének nézték, amikor azzal az eszement ötlettel állta elő, hogy ő kormányzott kereket szeretne meghajtani. Bruhhahahhaa.

Most nagyjából az van, hogy "ki halott már benzin-elektromos kishajóról?"

Kb. ugyanúgy "bruhahhahaaa".
.
Előzmény: Törölt nick (16744)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16744

És nem csak kibicként rávenni - hanem aktívan részt is venni benne.

Ha mégegyszer elismétled, a szavadon foglak. Nem véletlen vannak raktáron trimarán képek

Esetleg kisérletként egy ilyen, egy 7.5 kW-os motorral?


Előzmény: GPS (16743)
GPS Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16743

"...kisebb motorral, jobb menettelkesítményt elérni."

Pont ebbe az irányba kardoskodok én is, amikor hibrid-hajtásra szeretnék rávenni valakit. És nem csak kibicként rávenni - hanem aktívan részt is venni benne.

Vagyis én azt vizionálom ezzel a megoldással, hogy ez nyújtja a legnagyobb rugalmasságot - illetve ez játszik a legszélesebb teljesítmény-határok közt...méghozzá a legegyenletesebben az egész skálán.

Az előbb mondtad ki a varázsszót, hogy "a biztonság kedvéért nagyobb lesz a beépített teljesítmény".

Ez nagyon korrekt gondolat....csakhogy ezt hibridben sokkal kisebb, állandóra-beszerelt (!) belsőégésűvel is biztosítani lehet.

Ugyanis amikor "helyzet van" - akkor rövid időre olyan plusz-teljesítmény áll rendelkezésre - amelyik bármilyen bajból kihúzhat.

Viszont ennek köszönhetően nem kell egy csúcsszükségletre méretezett motort állandóan járatni. Én ebben (is) nagy megtakarítást vélek látni.
.
Előzmény: Törölt nick (16740)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16742
háááát igen... valami ilyesmiről beszéltem... de ezeket "mi" választjuk szakmai képviseletnek... akár passzívan is úgy, hogy kimaradunk a szavazásból....

400 lóerő? az csak valami béna kis vízitaxi lehet... :-)))

nézd! ő a szomszédom a kikötőben (Balaton)

kik
Előzmény: GPS (16738)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16741

Igy is lehet értelmezni. Igaz ez tri.

 

 

Vajon hogy biztosítható a vezetési helyről a megfelelő kilátás. (francia elképzelés)

Vagy így:

 

 

Marci! Nem ismerős az alja?

Előzmény: Törölt nick (16722)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16740

Egyetértünk.

De izgalmas feladat, kisebb motorral, jobb menettelkesítményt elérni. (hatótávolság, sebesség) Engem most ez mozgat. A lakóhajómra, 30 felett lesz a LE, már csak a hajózási biztonság miatt is.

Előzmény: Barbabianka (16727)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16739
ezért nem ártana normális hajólevelet készíteni... amiben feketén-fehéren le van írva minden... gyártás éve, vitorlák, motorok, stb.
Előzmény: izgaga (16736)
GPS Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16738

Akik viszont szakmai oldalról részt is vesznek mégis...azok nem azért vannak ott, hogy a szakma érdekeit kiverekedjék - hanem az ott szerzett kapcsolataik révén speciális, egyéni előnyökhöz jussanak.

Nem akarom nevesíteni, de ki az aki ma is szelheti a habokat a 400 lóerős magán-motoros jachtjával a Balatonon? Mert szelheti - az nem vitás...mindenki ismeri.

Na ő az egyik "szakmai képviselőnk".
.
Előzmény: Törölt nick (16734)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16737
Igen, az idegen lobogó alatt hajózás nem ritka dolog. Tengereken pl. elég gyakori a máltai vagy a panamai lobogó...

Én is féltem az első hajó papírozás alkalmával... annyian stresszeltek vele, hogy mekkora szívás és hogy milyen drága. Én felhívtam a hivatalt és megkérdeztem, hogy mit kérnek... szépen leírtam... beszereztem és egy alkalom elég volt, hogy elintézzem az átírást. A vizsga is gyors és lényegretörő volt, nem akadéskoskodtak. A neten is elérhető, hogy mit kérnek. Azt megmutatod, körbenézik a hajót oszt jó napot! 5 évig le van tudva a történet. Sőt a balatoni rendőrök sem szórakoznak... van ellenőrzés... néha... hajólevél, jogsi és ha elkezded magabiztosan kipakolni a kötelező cuccokat akkor végig sem várják, viszlát! :-)
Előzmény: lapar (16735)
izgaga Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16736
Asszem egyetérthetünk.
A vitorlafelület kérdése azért amúgy is egy érdekes és izgalmas kérdés, mert én mintha úgy tudnám, hogy egy vitorlás hajó (illetve csónak) irányadó vitorlafelületének az ún. tervezési (tervezett) vitorlafelületet (vagy -nagyságot) kell tekinteni.
Tehát eszerint ha egy bizonyos típusú vitorlásra a naval architect mondjuk 18 m2-t tervezett, akkor hiába van fenn ténylegesen 9 m2 vászon, akkor is vitorlás kishajónak minősül és fordítva is igaz..... (Na ezt vitassa meg valaki a vízirendésszel!!!!!! :DDDDD)
Arról meg nem beszélnék, hogy motorcsónaknak tervezett testre hobbiból tesz vki árbocot meg vitorlát (elég elvetemült dolog, de van ilyen is) akkor osztán mi a tervezési vitorlafelület?
üdv. izgaga
Előzmény: Törölt nick (16732)
lapar Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16735
"ha már a költségek (lehúzások) csökkentése a cél, akkor nem izgalmasabb a lobogóval variálni? :-)"

Ezt meg én nem értem! Esetleg külföldi zászló alatt hajózni?

Nekem is van jogsim, mégsem vettem nagyobbat, mert nem akartam bevállalni a "kisgéphajó" vizsgáztatásának maceráját.
A szívás csak az volt kicsit, hogy amikor én vettem a yamit (1998), nem nagyon volt még 4T 5 LE, ezért vettem 4-est. ( A Mercuri csak utána lépett.) Illetve a Johnson-Evinrude ajánlott egy egyhengeres 5-ös 2T-t, (akkor vezették be, harcolva a konkurrenciával), az viszont ugyanott szívta a hűtővizet, mint a Forelle (a csavar felett, a kav. lap alján), ezt viszont tudtam tapasztalatból, ha egy picit is megkavarja alattam a homokot, a szivattyú rögtön beszedi, és ha nem veszem észre, akkor egy idő után javíthatok.
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16734
Normális országokban a szakmai szervezetek (szövetségek, stb.) részt vesznek, részt vehetnek a róluk szóló törvények megalkotásában. Nálunk ez nem működik... nem is fog... és ez nem a hivatalok, hatóságok hibája, hanem a miénk....
Előzmény: GPS (16733)
GPS Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16733

Ne csodálkozz:

Olyan még nem volt az elmúlt 20 évben, hogy amit a Magyar Hivatal adott ki a kezéből - arról ne derült volna ki már másnap, hogy hibás, átgondolatlan, betarthatatlan, szakmailag lehetetlen.

És ezt azért teheti meg, mert ez az egyetlen olyan munkakör, ahol a szakmai minőségnek egyszerűen NULLA a felelőssége.

Nincs még olyan munkakör, ahol így lehetne büntetlenül hibázni, vagy évtizedekig szar minőségű munkát végezni - minden következmény nélkül.

Ilyet csak a Hivatal tehet meg....ráadásul közpénzen.
.
Előzmény: Törölt nick (16732)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16732
A hajóadón meglátszik, hogy olyanok készítették el, akik még életükben nem láttak hajólevelet.... :-)) A vitorlásoknál még elcseszettebb, mert a vitorlafelület és az életkor határozza meg... nos egyik sincs benn a hajólevélbe, továbbá a vitorlafelület vizsgáztatás nélkül változtatható... :-))
Előzmény: izgaga (16730)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16731
Nem, nem értem... :-)) Egyébként, ha már a költségek (lehúzások) csökkentése a cél, akkor nem izgalmasabb a lobogóval variálni? :-)
Előzmény: Marci38 (16729)
izgaga Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16730
Azért pl. mert nekem van jogsim is + vizsgáztatott hajóm is, DE: ha lesz másik hajóm, akkor az nem lesz vizsgaköteles! Miért is nem? Mert már nagyon unom az állandó és folyamatos lehúzást (az élet minden területén...)

Erről jut eszembe: az új hajóadó kapcsán vetődött fel, h. egy haveromnak a hajója után a motorteljesítmény miatt adózni fog kelleni. De: az adó összege függ a hajó életkorától. Az én olvasatomban egyértelmű: nem a motor, hanem a hajó életkorától! No, a hajótest életkora az ő esetében nincs megadva a hajólevélben. TEHÁT???? Kinek, mi a véleménye?
Előzmény: Törölt nick (16728)
Marci38 Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16729
Bulldog! A dolog nem ennyire egyszerű, sokkal összetettebb ... Különböző okokból motiválódnak.. Nem feltétlen " sumákkolásról" van szó.. ! Példáúl nekem van jogsim, meg még sokaknak , sőt megengedhetik,hogy komolyabb motort akasszanak a csónakjukra, mégis "sumákolnak"...szenvednek velem együtt :o)
Vajon miért.., Nem érted..? :o)

Üdv! Marci
Előzmény: Törölt nick (16728)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16728
Egyszerűen nem értem, hogy miért jó ennyit szenvedni, spekulálni, sumákolni a motorok teljesítményével...? Miért nem lehet megszerezni a jogosítványt? Erre a hobbira költött pénz mennyiségének töredéke a jogsi... egy életre le van a gond.
Barbabianka Creative Commons License 2010.02.16 0 0 16727

Az 5 lovas motor max segédmotornak jó kissebb vitorláson.  Egy lakóhajó biztonságos mozgatásához sokkal több lóerö szükséges. 

bb

Előzmény: Törölt nick (16724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!