Keresés

Részletes keresés

Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347627

Dehogy.

Előzmény: manta-z (347624)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 1 347626

egyebkent meg a gyartok folyamatosan vegeznek kulonfele komponensteszteket is, es megsem tunt fel nekik a dolog.

 

Akkor csak papírozták a teszteket. Százezres nagyságrendről van szó, ott ki kellett volna buknia. Nem beszélve az első, ki nem nyílt légzsák után azonnal vizsgálat kellett volna.

Előzmény: Taurus Obscurus (347622)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347625

Megint rossz hirem van: MINDEN tulporgos dizelben ez a tulporges oka. A motor valahogy felkapja az olajat, es azzal megy.

 

Ne kamuzz!

 

Nem valahogy, hanem ez a mechanikus dízeleknél a működés része, fícsör és nem bug, ezért vannak a szabályozók benne alacsony és magas fordulatra! A dízelnek sajátsága, hogyha megvan a fordulata, akkor túl akar pörögni terheletlenül.

 

Dehogynem. El kell zarni a levego utjat a motortol. Ehhez persze tudni kell hogy hol tudsz a rendszerbe beavatkozni.

 

És még te fikázod az autószerelőket... van rá kb. 20 másodperced, a füstölő motorháztetőt nem tudod olyan gyorsan kinyitni, ott pedig vége a dalnak, mert a levegő beömlőhoz sem férsz hozzá. Te még leragadtál a Zsiguliknál...

Előzmény: Taurus Obscurus (347619)
manta-z Creative Commons License 2019.04.10 0 1 347624

"Nyilvan semmilyen belso infot nem osztok meg, de azert van mogottem nehany ev tapasztalat ahhoz hogy fel tudjam merni: mi hogyan mukodik, es mi realis meghibasodasi szcenario es mi nem az."

 

Egy képzett autószerelőnek, lehet több van. 

Előzmény: Taurus Obscurus (347583)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347622

Azert irtam, mert ahhoz hogy egy ilyen gondot kiszurj, az osszes legzsakot el kellene durrantani, maskepp nem veszed eszre hogy a Takata egy ido utan hibas toltetet rak a gyujtopatronba.

 

egyebkent meg a gyartok folyamatosan vegeznek kulonfele komponensteszteket is, es megsem tunt fel nekik a dolog.

Előzmény: GPS (347620)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347621

Leirtam lentebb mi a problema oka. A TC cikkben leirt meghibasodasi mechanizmus hulyeseg. Az AGR huto nem kormolodik el attol sokkal gyorsabban hogy atvezetik rajta a hideg kipufogogazt is. Masreszt az AGR huto tervezesenel szamolnak a kormolodassal. A huto pedig nem reped el amiatt mert kormos, miert tenne?

Előzmény: Pomber Béla (347617)
GPS Creative Commons License 2019.04.10 0 1 347620

 

Tenyleg te akarsz nekem minosegbiztositasrol magyarazni?

 

Hát akkor mijafaszért mondsz olyan marhaságokat, hogy "a gyár nem pukkanthatott ki minden egyes légzsákot, hogy lássa jó-e".

 

Főleg egy EU-n kívűli gyártó esetében, nem kellett volna megelégedni a gyártói műbizonylattal - hanem (ahogy sok más termék esetében) saját, vagy független (pl. TÜV) vizsgálatnak kellett volna alávetni.

 

Én láttam hogy megy ez, mert személyesen importáltam oxigénpalackokat - és bizony saját pénzen kellett kifizessem a bizottság útját a gyártóhoz, ahol bizony találtak is faszságokat (pl. csak a 8 méteres nyers-csövek végébe volt csak beütve azonosító - a feldarabolt  darabokba már nem. Hogy csak egyet említsek)

 

Nem is kaptam meg rá első körben az OK-t, pedig egy valag pénzt elbasztam velük - utána még egyszer, miután a gyár kijavította a hibákat.

Tehát nem csak a terméket ellenőrizték, hanem a gyártást is.

 

Jaa és 12 darab palackot is bekértek, amit ők jelöltek ki a gyártó raktárában - méghozzá különböző hónapokban gyártottakat.

Ne tudd meg mit jelentett ez nekem mintaként, nulla értékkel beimportálni - de muszáj volt.

 

Kb. így képzeltem volna a Takata szarjait is.

.

Előzmény: Taurus Obscurus (347610)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347619

"A dízeltúlpörgős kigyulladós BMW-knél pedig a probléma gyökere az, hogy kontrollálatlan olaj kerül az égéstérbe"

 

Megint rossz hirem van: MINDEN tulporgos dizelben ez a tulporges oka. A motor valahogy felkapja az olajat, es azzal megy.

 

"ott semmi nem segít"

 

Dehogynem. El kell zarni a levego utjat a motortol. Ehhez persze tudni kell hogy hol tudsz a rendszerbe beavatkozni.

 

"a probléma gyökere valójában ugyanaz mint a mostaninál"

 

LOL. Lovesed sincs.

Előzmény: Pomber Béla (347615)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347618

Ha dizeled van akkor kifejezetten ajanlatos tudni hogyan kell ezeket leallitani.

 

 

Mesélj kérlek, egy automata váltós autónál hogy állítod le, amikor az elektronika nem ad neki üzemanyagot már, egy átszakadt hely viszont igen, de nincs kötött kapcsolat a kerék és a főtengely közt, mert automata???

Előzmény: Taurus Obscurus (347611)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 1 347617

Írtad a szart. Ködösítesz.

Előzmény: Taurus Obscurus (347614)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347616

a Takatas temaban en is erintett voltam (Honda visszahivasi akcio, kellett vinnem a verdat), de azert ilyen hisztit nem vertem le miatta :-) shit happens

Előzmény: GPS (347589)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347615

En is lattam mar nem egy uvolto motorral a leallosavban allo, feher fustot okado autot, ami mellett pingvineznek a tulajok. Speciel valami francia volt.

 

A dízellel két baj van:

- alapjáraton le akar állni (lepörög)

- magasabb fordulaton meg túl akar pörögni

 

Mindkét tartományra szabályozó eszközök vannak benne, régebben röpsúlyos, manapság elektronikus szarok.

 A mechanikus cuccok sok év után elkoszolódnak, elkopnak, beragadnak, törnek, satöbbi. Az elektronikusoknál meg főleg a szenzorok és a vezetékezés mehet tönkre.

 

A dízeltúlpörgős kigyulladós BMW-knél pedig a probléma gyökere az, hogy kontrollálatlan olaj kerül az égéstérbe, és ott semmi nem segít, ugyanis ezek már leginkább automata váltósok, és a régi dízel leállítás kurvásul nem megy, hogy berakom ötödikbe, padlófék és leugrok a kuplungról.

 

És a probléma gyökere valójában ugyanaz mint a mostaninál, a szarrá optimalizált rendszerben átszakad valami és nem odavaló anyag kerül egy helyre.

Előzmény: Taurus Obscurus (347611)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347614

Leirtam.

Előzmény: Pomber Béla (347609)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 -1 0 347613

Te tenyleg ennyire nem erted? Akkor meg mire a nagy arcod?

Előzmény: Pomber Béla (347607)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347612

Ja, meg egyszer es utoljara: IRL-ezest abba lehet hagyni, legkozelebb beizzitom a moderakat.

Előzmény: advocatusdiaboli (347601)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347611

Rossz hirem van, lehet lerombolom a kis vilagod: a kopott dizelek megszaladasa mindennapos esemeny. En is lattam mar nem egy uvolto motorral a leallosavban allo, feher fustot okado autot, ami mellett pingvineznek a tulajok. Speciel valami francia volt.

 

Ha dizeled van akkor kifejezetten ajanlatos tudni hogyan kell ezeket leallitani.

Előzmény: Pomber Béla (347604)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347610

Tenyleg te akarsz nekem minosegbiztositasrol magyarazni? Most komolyan?

Előzmény: GPS (347603)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347609

Tételesen leírhatod, hogy mi a hülyeség a TC cikkben és szerinted mi a valós hiba ok.

Előzmény: Taurus Obscurus (347606)
GPS Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347608

 

A BMW sem mond mást... amíg bíróság előtt nincs rájuk bizonyítva, addig ártatlanság vélelme ;)

 

Jogilag persze.

Nem véletlenül mondják, hogy újabban, egy mai konszernben több jogász dolgozik - mint mérnök.

 

Mert (pont emiatt) szükség is van rájuk.

.

Előzmény: Auralianus (347592)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347607

Fantasztikus... te is leírtad, hogy van esély rá, hogy a forró gáz egy szelephiba miatt mégsem hűl vissza. Mert nem oda megy. Úgyhogy ez kurvásul nem egy beszállítói hűtő hiba.

Előzmény: Taurus Obscurus (347605)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 -1 0 347606

"Igen, ha úgy tetszik azért, mert a TC ezt írta"

 

Ja ertem. Csak mondom: a TC cikkekben rengeteg alapveto baromsag van.

 

" és bocsi, de én úgy látom, hogy egyelőre nem veszi"

 

Termeszetesen, hiszen a TC megirta.

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (347601)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347605

Te teljesen vakon vagy. NEM az EGR-szeleprol van szo, hanem a bypass-szeleprol, ami ha nem nyit, akkor a hideg gaz is a huton aramlik at, nem a bypasson. A meleg gaz ugyanugy a huton megy at.

 

Legalabb probald meg az alapveto funkciokat megerteni mielott nekiallsz arcoskodni.

Előzmény: Pomber Béla (347600)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 1 347604

a motorfelporgos tuzeket is, de az ugye teljesen mas kavehaz, sima dizelmegszaladas.

 

Sima... SIMA...!!!

 

Baszki, akkora arcod van, hogy neked még a Sándor Palotában is külön kaput kéne vágni, hogy beférjen, pedig ott lóval közlekedett az előző tulaj!

Előzmény: Taurus Obscurus (347587)
GPS Creative Commons License 2019.04.10 0 3 347603

 

Tehat a Takata altal gyartott sok millio legzsakot egyenkent meg kellett volna vizsgalni, praktikusan ki kellett volna durrantani hogy lassak jol mukodik-e.

 

Na, most mondok neked egy számodra merő-újdonságot - ingyen:

 

A minőség-ellenőrzés, a minőség-tanúsítás és újabban a minőségbiztosítás  AZ EGY KÜLÖN SZAKMA, mi több TUDOMÁNY - amit egyetemeken tanítanak. Megdöbbentő, mi?

 

Ne legyél csalódott, ha megtudod, hogy:

 

- A gyufagyárban sem gyújtanak meg minden egyes gyufaszálat, hogy lássák gyulladnak-e - de attól még ott is van minőségellenőrzés - és ha az gebaszt talál az algoritmusuk szerint - leállítják a gyártást.

- A sajtgyárban sem kóstolnak bele minden kockasajtba, hogy lássák jó-e az íze - de attól még ott is sikeres a minőségellenőrzés.

- A talpas-csapszeg gyárban sem törnek el minden egyes csapszeget... de attól még ellenőrzik, hogy nem fognak halomra kiesni az autók kerekei.

 

Ha úgy lenne ahogy (nagyokosan) mondod - akkor a TÜV is bezárhatna a picsába - hisz az sem tud minden egyes termékpéldányt ellenőrizni - tehát felesleges az egész.

 

Ugye te sem gondolod komolyan, hogy egy ilyen, sorozatgyártott életvédelmi eszköz minőségét és megbízhatóságát csak úgy lehet ellenőrizni, ha minden egyes darabot kipukkantanak?

.

Előzmény: Taurus Obscurus (347591)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 2 347602

Valoban, viszont az autoszereloknek ebben a temaban nem osztottak lapot.

 

Dehogynem!

 

Ugyanis ő fogja a kezébe a hibás darabot ami már meggyulladás előtti pillanatokban van. Ő látja a normálist meghaladó elkoszolódást, nem működő szelepet, kilyukadt csövet.

Előzmény: Taurus Obscurus (347583)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.04.10 0 3 347601

Igen, ha úgy tetszik azért, mert a TC ezt írta. Ott azért már kb: féltucat olyan esetet felsoroltak - ahol nem égett porrá a kocsi, csak "elkezdődött" a dolog, és meg lehetett találni, hogy éppen mi kezdett kigyulladni. És ezek alapján nagyon az látszik, hogy nem konkrétan egy cső, egy csatlakozás - hanem a kipufogó/EGR és turbó-rendszer környékén generálisan vannak gondok.

 

És még egy gondolat - abban igazad van, hogy az autótüzek nem rendkívüli ritkaságú dolgok, de a leégő autók elsöprő többsége (tényleg elsöprő, bőven 9x%-a) kifejezetten idős, rossz műszaki állapotú és elhanyagolt kocsi - ahol a tűzeset végül ennek a következménye.

 

Viszont itt nem öreg, és legkevésbé sem elhanyagolt (csak a TC vagy három olyan esetet sorolt fel, ahol az autó közvetlenül a leégés előtt járt csilliárdokért és gyári márkaszervizben elvégzett karbantartáson, ahol természetesen mindent rendben is találtak...), drága és nagy presztízsű (most még..) autókról van szó.

 

Ha  BMW nem veszi ezt kellően komolyan - és bocsi, de én úgy látom, hogy egyelőre nem veszi - akkor ez oda is vezethet simán, hogy a vásárlóközönség elpártol tőle. Ezek emocionális dolgok - és nem kellene elfelejtened neked sem, hogy BMW-t eleve a vásárlók elsöprő többsége a legkevésbé sem racionális, hanem vegytisztán emocionális megfontolásokból vesz, menőség, kivagyiság, villantási vágy - ezek a fő vezérlők, a megfontolt, higgadt, a család pénzét jól beosztó családapák nem vesznek BMW-t, még te sem veszel ilyet, hiába ott dolgozol, pontosan tudod, hogy akármilyen jó autók is ezek, az ár feltét-harmadát pusztán a márkanévért fizeted ki, és ugyanezt a használati értéket megkaphatod máshol féláron is...

Előzmény: Taurus Obscurus (347595)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347600

Egyaltalan nem biztos hogy a vakuumcsonek barmi koze is van a hibahoz.

 

Mindössze csak az EGR szelepet nem nyitja.... a forró gáz meg megy a műanyagra.

Előzmény: Taurus Obscurus (347576)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347599

Biztos hogy megcsinaltak ezt is, meg ezer mast is.

Előzmény: kobab (347597)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347598

Az van hogy a motor rossz hatasfokkal uzemel, es sanszos hogy elobb-utobb kiszurja a vezerlo hogy valami nem stimmel. Akkor sem fog kigyulladni.

 

A forrasztas csak egy tipp. Lehet mas is, ahogy irtam, anyagminoseg peldaul, vagy geometriai hibak (peldaul a huto belso fala vekonyabb mint kellene, mert mondjuk az a gep ami azt formazza rosszul van beallitva vagy kopik a szerszam es nem veszik eszre, vagy barmi).

 

Volt szerencsem mar nehany komolyabb problemanak a felderiteseben reszt venni, olyanban is ami visszahivassal vegzodott. Kurvara nem ugy mukodik a dolog hogy Pistabacsi ramutat hogy ez a hiba es kesz.

 

A hibat fel kell deriteni, bizonyitani kell hogy valoban az okozza, reprodukalni kell tudni a meghibasodast, (adott esetben akar a tuzet is) pontosan meg kell tudni hatarozni a szukseges intezkedeseket (konstrukcio, gyartas, logisztika, szereles, esatobbi) azokat be kell vezetni a szeriaba, a javitott alkatreszekkel igazolni kell azt hogy a hiba megszunt, es igy tovabb.

 

Ez nem ket nap, hanem honapok, ONNANTOL kezdve hogy tudjuk mi a gond.

 

De nyilvan a sok okos akinek errol lovese sincs, meg nagy vonalakban sincs, megmondja a tutit elso ranezesre.

Előzmény: Törölt nick (347594)
kobab Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347597

... azt nem értem, hogy ha ez egy régóta húzódó probléma, miért nem lehet a Zách Dani cikkben írt forgatókönyveket letesztelni?!

 

Kicserélni úgy ahogy a cikkben írták, (akár több verzióban is 10-10 autót) és használni, vagy önkéntesekkel, vagy padon. Sztem ez nem pénz, csak idő. Sőt sztem ezt már csinálják is "független" fogyasztóvédelmi szervezeteknél. A VW-el is ez történt, gyakorlatilag már évek óta mindenki mindent tudott amikor le lett vadászva. 

 

Sztem is csúnya vége lesz, ha szavazni kell. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!