Útsorompót ellenőrző fedezőjelző előjelzője, szigsínek és maga az útátjáró ugyanazon a vonalon. Meglehetősen újnak tűnik és bár a csapórúdjai hiányoznak, a közút felé villogó fehér fényjelzést ad.
Megkeresem utazásom képeit, de az útvonal szerimtem a következő volt: Kijössz a lőkösházi felv. épületből, elmész jobbra, még, még, majd balra lesz egy utca. Annak a jobb oldalán volt az állomás, mintha lenne ott még egy elveszett teherkocsi-felépítmény, de lehet, hogy semmi köze az egészhez. Ha a befordulás előtt továbbmész, a nagyállomás tárolójára jutsz, balodalt vannak MÁV-jellegű - ma már - lakások. Ott erősítette meg bennem egy helyi embör, hogy jó helyen jártam előtte.
Akkor megmutathatnád nekem is a GV végáll helyét. :-) Nem a vasútállomás elött volt, a Petőfi-Vasút sor sarkon? Kicsit odébb, a park közepén van egy vasútinak tűnő épület, az tényleg az volt?
Igen, baloldalt a kocsivontató látható (ill. a maradéka). A képen a zalaszentgróti téglagyár iparvágánya van, a bádogépület mögött kémény már a téglagyár. Ugyanezen vágány mellet készült a másik két kép is. (Az off-ikaruson az a salátaformájú matrica egy eredeti BKV-embléma, csak a drótkerítés miatt nem igazán fotózható).
Így X év után is annyira bennem volt a lőkösházai GV végállomás helye, hogy amikor pár éve lementem, gond nélkül megtaláltam a helyét. A vasúti korszak után volánnal utaztunk ugyan addig, a falu központjában van a buszforduló, onnan is csak másfél utcányit kellett gyalogolni. Vágányokra, fűtőházra, esetleg egyébre nem emlékszem, csak a tényre, hogy leszállunk a gyorsról és átpattyogunk a GV-hez Lőkösön.
Felteszem a párját is, hátha segít:) ez a rövidebb, mely egy ex? borászathoz vezetett. Előbbi pedig kb. egy kilóméter hosszan valami ládagyárba. A ládagyárit akarják felszedni, de szerintem megy a másik is a levesbe.
Szerintem meg kellene próbálni szerezni egy '70-es évek beli Halas térképet, azon hátha látható lenne a régi nyomvonal. Majd körbekérdezek itt Jánoshalmán, hátha van róla valkinek pontosabb infója.
Hát, ha jó állapotú az aszfaltburkolat, akkor abból nem fogják kitépni a vágányt. Anyagilag nem éri meg azért a kis vasért, a helyreállítás többe kerülne mint a bontott anyag értéke.
Így van, Kiskunhalas a nyerő válasz. A '80-as években készült ugyebár a delta, hogy a Kelebia felől érkező vonatoknak - ha Félegyháza felé mennének tovább - ne kelljen bemenni az állomásra. Ekkor a 154-es vonal sínpárja pár száz méterrel méterrel északabbra kanyarodott be - kb. a Disco helyén. Emiatt a Bátaszék felől érkező vonatok nem tudtak átmenni a deltába, így egy kissé délebbre helyezték a bevezető részt, hogy innen is gond nélkül el lehessen jutni Félegyháza felé, amennyiben nem indokolt a Halasi állomásra való bejárás. Egy pár hétig-hónapig még megvolt mind a 2 sínpár, azután a régit felszedték, és ennek a helyén ácsingóztam-fotózgattam egy pár órája.