Gyanítom az akkumulátorok vannak ott, tehát nem. Meg egyébként se nevezzük már motorsátornak, mert ez az aszinkronmotor kb akkora lehet, hint egy mosogépmotor (aztán lehet, hogy egy leselejtezett GVM motorja került ebbe is, nem tudom :))
Egyébként miféle próbarendszám ez? Olyan, mintha kamu lenne:
A most bemutatott villanybusz alapját egy Norvégiából hazatért használt Ikarus E91-es adja. A cég választása azért erre a típusra esett, mert egyrészt kiforrott típus, másrészt a felépítését tekintve megegyezik a Molitus S91-esekkel. A cél ugyanis a Molutis Kft.-vel együttműködve az elektromos S91-es kifejlesztése, így tulajdonképpen az E91-es csak egy tesztjármű.
Voltam hasonló konferencián (építőipari, de pepitában hasonló) ahol a mindenféle sajtóst egyetlen dolog érdekelte, a svédasztal:D (nem holmi Tescosszendvicsek voltak... :D )
Mondhatnám egyszerűen: Akinek nem inge ne vegye magára... :-) De inkább azt mondom, ha netán valaki úgy érzi ledorongoltam, hangulatot keltek, attól itt és most elnézést kérek.
Ettől függetlenül kollégáimmal együtt azt érezzük, hogy amióta az S91 létezik érzékelhető negatív irányú változás állt be a megítélésében. Nem a kocsi lett rosszabb, nem az állandó problémái miatt van vele a gond, de vannak, akik egyszerűen jobban örülnének, ha nem lenne... Akik rendszeresen itt vannak a fórumon, tudják, nem vagyok gyakori posztoló. Most azért szólaltam meg, mert úgy gondoltuk, hogy a posztban leírtak nem felelnek meg a valóságnak. Még akkor sem, ha a posztoló, tán legjobb szándékkal azt írta le, amit Svédországban hallott. Mivel nem szeretnénk "kabátlopási" ügybe keveredni ezért néztünk utána, miért áll ez a kocsi. Ha nem éreznénk egyfajta nyomást a kocsi ellen, vélhetően nem foglalkoztunk volna ezzel a poszttal... Azt gondolom, ha valakik, akkor az S91 alkotógárdája mindig nyíltan és őszintén állt a közvélemény elé. Ha simlizni, ködösíteni szeretnék, vélhetően én sem a saját nevem alatt jelentkeznék a fórumon. Nem egyszer elmagyaráztuk, mit miért tettünk. Nem egyszer szerveztünk "buszsimogatást". Ja és nem egyszer nyertünk tendert... Az egy más kérdés, hogy vajon itthon miért nem lett belőle sosem rendelés... Gondolom ez viszont, már nem műszaki, minőségi kérdés. Tán még csak nem is gazdasági...
Viszont nem becsülném le a járművel dolgozók véleményét, hiszen ők azok, akik a legjobban tudják mennyire jó egy szerkezet, vagy mennyire, nem az. Ők, akik nap mint nap, vele dolgoznak... Alapfilozófiánk, hogy őket meghallgatjuk, és a véleményüket figyelembe vesszük...
Amúgy meg azt hiszem, kevesen szeretnék jobban feltámasztani a magyar buszgyártást, mint én. Már csak a múltam miatt is, hiszem a jövőm –életkorom miatt- már eléggé korlátos.:-)
Nem tudom, de szerintem ez még nekik is sok, mert azért valljuk be, olyan nagy hírértéke nincs a dolognak és nagyjából azt is ki lehet találni, hogy a felszólalók mit fognak mondani. :-(
"11.20 A Volán társaságok autóbusz beszerzéseit tulajdonosi szempontból befolyásoló feltételek."
Hát igen, ez a baj, hogy előadást tudnak róla tartani már évek óta, a gyakorlati megvalósítás meg 0. Mondjuk egyértelmű hogy ki kell véreztetni a volánokat, így lesz tiszta az út a haveroknak a zsíros járatokhoz..
10.00 Köszöntő a GTE és a MaBuSz részéről, a Magyar Örökség Díj bemutatása. Takács János, a GTE elnöke és Vincze-Pap Sándor, a MaBuSZ elnöke
10.20 Egyeztetés alatt: Lepsényi István államtitkár – Nemzeti Gazdasági Minisztérium
10.50 Minőségi közösségi közlekedés – Budapest közlekedésszervezési eredményei és céljai. Dabóczi Kálmán vezérigazgató, Budapesti Közlekedési Központ
11.20 A Volán társaságok autóbusz beszerzéseit tulajdonosi szempontból befolyásoló feltételek. Fülöp Attila igazgatóhelyettes, Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.
11.50 Az Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság stratégiája, járműépítési tapasztalatainak értékelése. Szedlmajer László vezérigazgató-helyettes, BKV Zrt.
12.20 A kiállított autóbusz rövid bemutatása.
12.30 - 13.30 Ebéd
13.30 A Credo autóbuszok a legújabb fejlesztések tükrében. Szombath Imre vezérigazgató helyettes, Credo Autóbuszgyár, Kravtex Kft.
13.50 Ötről hatra: küzdelem a tisztább levegőért. (Az Euro 6-os motor fokozott beépítési követelményeinek való megfelelés.) Szabó Zoltán tervezőmérnök, MABI-BUS Kft.
14.10 Merre tovább magyar buszgyártás 2. Mészáros Csaba vezérigazgató, EvoPro Holding Zrt.
14.30 A legújabb autóbusz-vizsgálatok tapasztalatai a TÜV-Rheinland – KTI Kft-nél. Finszter Ferenc igazgató – Ferenczy Sándor, TÜV Rheinland – KTI Kft. Kovács Gábor TÜV Rheinland InterCent Kft.
14.50 A Tüke Busz Zrt. autóbusz üzemeltetési tapasztalatai. Schnell Gábor műszaki vezető, Tüke Busz Zrt.
15.10 - 15.30 Kávészünet
15.30 A földgázhajtás jelene és perspektívája a buszközlekedésben. Domanovszky Henrik elnök, Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület
15.50 CNG hajtású autóbusz park a MVK-nál (a végleges cím egyeztetés alatt). Singlár Zsolt vezérigazgató, MVK Zrt.
16.10 CNG és biometán üzemű autóbuszok Zalaegerszegen (a cím egyeztetés alatt). Horváth Ferenc műszaki vezető, ÉNYKK Zrt.
16.30 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai. Szabó Zoltán járműfenntartási és üzemeltetési csoportvezető, DAKK Zrt.
16.50 Volvo 7900 csuklós Hybrid autóbuszok Budapest utcáin. Szitás Zoltán projektmenedzser, T & J Busz Projekt Kft.
17.10 Akkumulátoros táplálású elektromos meghajtó rendszer kifejlesztése az E91-es midibusz példáján. Rónai Attila járműtervező - Nemes Péter ügyvezető, Sedulitas Pro Kft.
Azóta titkolóznak rendesen. Aztán meg szerintem nem kellene senkinek még egy per. De a csuklósok továbbra is a béka feneke alatt teljesítenek, ahogy hallom.