Keresés

Részletes keresés

va-tibor Creative Commons License 2010.02.27 0 0 17043
bassz persze
m3 sok lenne , bár akkor a fogyi marha jó lenne:-))
Előzmény: Biri01 (17042)
Biri01 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 17042
Ügye az 5700ccm ? :)


Előzmény: va-tibor (17041)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.27 0 0 17041
Bayliner 2445
motor Mercury 5700m3 250 LE
BravoIII kihajtás
hajó 2,5 tonna átlag felszereléssel
Előzmény: Barbabianka (17038)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.27 0 0 17040
rudod , nekem kell még egy majd
Előzmény: UNicum (17037)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.27 0 0 17039
majdnem eltaláltad, bayliner 2455

a fogyi a körülményekhez képest minuszban sajna kevesett pluszban többet változhatna.

amig uszik természetesen kevesebbet eszik, ha turja a vizet akkor jaj.
a kulcs kérdés mikor megy siklásba a hajó milyen fordulaton mert ortt megint kedvezőbb au érték
itt számit sokat a sulyeosztás a trimelés stb. de sajna csodák nincsenek
Előzmény: ede111 (17034)
Barbabianka Creative Commons License 2010.02.27 0 0 17038

Köszönet a számokért. Rendkivül érdekesek. Hasonlits össze az úszást,  úszást testsebbesség felett.  !!!!!

Milyen hajó?? milyen motorral??

üdv.

bb 

Előzmény: va-tibor (17032)
UNicum Creative Commons License 2010.02.27 0 0 17037
most, hogy eszembe juttatad rákérdeztem, elvileg márc. végére itt lesz a + 1db műszer. várakozzunk türelemmel.
Előzmény: va-tibor (17020)
Barbabianka Creative Commons License 2010.02.27 0 0 17036
A hajót könnyebb  :=)  Gratula a csibének!!
Előzmény: Beer-ci (17023)
popeye010 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 17035
Küldheted
Előzmény: Törölt nick (17027)
ede111 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17034
A számokból kiindulva a hajó olyan 25 lábas körüli lehet, saját tapasztalataim szerint a fogyasztási adatokat + - 10-20 % -kal , szélsőséges esetben akár 30-al is befolyásolhatják a túl kedvező, vagy kedvezőtlen hullám és szél viszonyok. üdv,,ede
Előzmény: ede111 (17033)
ede111 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17033
Köszönöm az adatokat!!!
Nagyon korrekt fogyasztási mérések, ennyi egy ilyen hajó üza igénye vizen!!!
Kb. ilyen számokra gondoltam előzetesen én is, az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy -számomra érthetetlenül- láttunk már itt a topikban "mesébe illő" fogyasztási adatokat is!!! üdv,,,ede
Előzmény: va-tibor (17032)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17032
leirom szívesen de ez minden hajóra más
motor 5700m3 250 LE BravoIII kihajtás a hajó 2,5 tonna átlag felszereléssel

adatok állóvízre számolva

Fordulat sebesség fogyi
700 5,4 2.9/h
1000 7 4.5
1200 9 7
1500 12 16
2000 17 25
3200 35 32
3500 43 43
4000 54 58
4500 63 68.

700-1200 fordnál uszik a hajó 1500-3000 között turja a vizet
3200-ál siklik

persze ha a 4 személyből egy kifekszik az elejére napozni akkor elöbb siklik, ha nem viszek 70 liter vizet a tartályban és a tank is csak félig van akkor már 2800-2900 nál siklik tehát kedvezöbbek az értékek de ilyen csak próbára volt

ha siklunk akkor általában 3200 körüli fordulattal de mindenképpen siklásban megyünk, ha turázgatunk akkor 1000 1200 fordulat körül megyünk.
Előzmény: va-tibor (17030)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17031
2560 LE =250 LE bocs
Előzmény: va-tibor (17030)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17030
leirom szívesen de ez minden hajóra más
motor 5700m3 2560 LE BravoIII kihajtás a hajó 2,5 tonna átlag felszereléssel

adatok állóvízre számolva

Fordulat sebesség fogyi
700 5,4 2.9/h
1000 7 4.5
1200 9 7
1500 12 16
2000 17 25
3200 35 32
3500 43 43
4000 54 58
4500 63 68.

700-1200 fordnál uszik a hajó 1500-3000 között turja a vizet
3200-ál siklik

persze ha a 4 személyből egy kifekszik az elejére napozni akkor elöbb siklik, ha nem viszek 70 liter vizet a tartályban és a tank is csak félig van akkor már 1800-2900 nál siklik tehát kedvezöbbek az értékek

ha siklunk akkor általában 3200 körüli fordulattal de mindenképpen siklásban megyünk, ha turázgatunk akkor 1000 1200 fordulat körül megyünk.

hát hírtelen ennyi
Előzmény: ede111 (17029)
ede111 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17029
Egy kicsivel több infót ha kaphatnánk!
Mikor, milyen sebességnél, terhelésnék fordulatnál stb , mennyi a fogyasztás??Hol a gazdaságos tartomány stb??
(Persze a hajó és motor adataival)!! üdv,,,ede
Előzmény: va-tibor (17020)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17028
Van a tenger, és van a navigáció, csak hogy sokszor sok közük nincs egymáshoz.
Például Itt: partnak csapódott egy óceánjáró

Mellesleleg épp ennél a társaságnál dolgoztam anno, csak nem az Európán, hanem a Classicán. Rengetegszer kötöttünk ki az említett helyszínen gond nélkül. Csak hát van a tenger meg az időjárás.....
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17026
az uszós cucc semmit nem ér arra irtam a hajó mozgásától függ mennyi benyát mutat
ez a müszer meg átfolyásmérő és pontos
Előzmény: Törölt nick (17025)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17024
A rajzokat átlüldtem mailben.
Előzmény: Törölt nick (16986)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17023
Én ismerek olyan hölgyet aki tud navigálni.
Akár egy hajót, akár engem....:)))
Előzmény: kiskormányos (17014)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17022
ez a hírnév

Előzmény: popeye010 (17021)
popeye010 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17021

 

""Ha a térkép nem pontos, akkor katasztrófa.""

 

és akkor mi van , miért van katasztrófa? ki  mész a partra mert a térkép s.ar ???sötétben , ködben ,nem figyelsz ( ezen a térkép pontatlanságon évődik minden oktató az egész Adrián  haggggyuk má ellll. ezen nem kéne annyit nyunyorogni. 

Az Adria egy kis öböl .-a Földközi tengerből (naezértmégkapok )

 Deviáció.... meg egyébb süketségek olyan vizen ahol szinte  látod mindkét partot... itt csak motiváció van .----- Hajozni kell

És mi van ha  a kapitány részeg. És mi van ha csak szivbeteg ,amnéziás meg allergiás  a tengerri sóra , mi van ha csak turkálóban  vásárolta  a kapitányi sapkát,

 

Lazuljunk már el kissé emberek

 

csak csatlakozni kivánok Va-tibor nautához 

 

               Take it easy + lélegezzünk mélyeket

ez hobby,  ez játék, nagy fiúknak, meg "kiskormányosoknak":o)))) 

 

 

 

 

 

Előzmény: Félvezető (17017)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17020
nagyon bejött, almomban sem gomdoltam hogy milyes sokat számít.
sulytól szétől függóen változik na meg a sebtől a fogyi, és remekül látni hol gazdaságos
nagyon megérte berakni.
van még1 nagy előny . a uz.a mérő a hajó mozgásátó függően mutatja mennyi benya van a tankban, ezzel meg pontosan tudod hány litert égettél el
csak javasolni zudom
Előzmény: Törölt nick (17019)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17018


gps nélkül már hajóztam de hajó nélkül még sohasem
Félvezető Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17017

Nem kell általánosítani !!!!

 

A GPS nem navigál, csupán egy térképre felrakja a földrajzi pozícióját. Ha a térkép nem pontos, akkor katasztrófa. A Kornatokon már vezetett rá szigetre (kb 30-50 m-rel arrébb volt az átjáró). Azonkívül a feltakarójeles vezetés sokkal pontosabb, mint bármilyen GPS. Olyan, mint ha az autópályán a GPS tartaná a sávban az autót. HI !!

A Zadari csatornában meg ott vannak az irányfények.

Egyébként kár vitatkozni a navigációs eszközökről, mivel egy jó kapitány a legjobb tudása szerint kell, hogy vezesse a hajót, és minden ezközt felhasznál, ami biztonságossá teszi a hajózást.

Előzmény: popeye010 (16990)
popeye010 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17016

Legutóbb Astipalia kikötőjét elhagyva a rotta felvétele előtt be akartam lőni azt a viz alatti zátonyt amit  bója ugyan nem jelöl ,de tudtam ,hogy létezik,

A navigációs  asztalnál serénykedő szintén hajós navigátor asszonykát     próbáltam  lefejteni a képernyőröl és rábirni ugyan már  sikitson ha  neagyisten a rotta  alatt kisvizet lát :o)))))))))))))

No persze vigyáztam alaposan :o))))))

 A szektánst meg nem találtam  hm.... talán nem is volt????

Előzmény: kiskormányos (17014)
GPS Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17015

Ennél a fószernél lehet hálálkodni, mert 2000 Május 1 -től teljes értékű GPS szolgáltatást engedélyezett a civil szférának:

Neve:
William Jefferson Clinton

Foglalkozása:

Az Egyesült Államok korábbi elnöke, jelenleg férj, magánzó, amatőr szaxafonos.

Utolsó ismert lakcíme:

The White House, 1600 Pennsylvania Ave NW
Washington, DC 20500, USA

De szerintem a köszönőlevélben elég csak annyit írni, hogy: "Thanks, Monica".
Ebben minden benne van :-))))
.
Előzmény: Barbabianka (17010)
kiskormányos Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17014

    

   

      " Navigátorkont meg az asszonyt felejtsd el :-)"

 

      -- nana!!!!  -- vigyázzunk  már eme kijelentéssel egy icinyke - picinykét :-))

Előzmény: Barbabianka (17010)
Barbabianka Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17013

Hallo bulldog! abszolut relevans hogy navigálni tudni kell a hajózáshoz. De az adriai medencében szerintem tulzás a sextans használata. (föleg ma)

Ha nem bizol a GPS-be vigyél magaddal Szolkol rádiót és ha abból is kifogy az elem indulj el NNO irányba és biztos valamikor partot érsz :=) Osz ott majd megkérded hol is vagyok :=)

Viccet félre! ha jó térképed!! jó térlátásod van akkor a szigetek konturja és a tüzek alapján nagyvalószinüséggel meghatározod helyzeted egy 500m-es körben.

Amikor én vizsgáztam másodszor ott keményen tanultuk a navigálást.  A klasszikus navigálálást tudni kell egy hajósnak de használata idejétmúlt.

Egy idö után meg már a szigetek is elöre köszönnek :)

üdv.

bb

Előzmény: Törölt nick (17012)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17012
Szia Barbabianka,

Foglalkoztunk a rádiónavigációval, de nem volt vizsga belőle. Viszont nekem még ez a téma az MHSZ rókavadász időkből ismerős. Egyébként volt olyan kadét társam, aki szintén a 70-es években kezdett hajózni az Adrián és mégis most nagypapaként eljött, hogy megtanulja a navigáció egyéb fortélyait... :-) és újra leírom: nem vagyok gps ellenes!!!! :-)))
Előzmény: Barbabianka (17010)
GPS Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17011

Hogy más nevében ne nyilatkozzak, hát részemről az a helyzet - hogy szégyellem bár keményen, de nektek nem hazudok - én olyan szarul tájékozódok a nyílt-vízen, hogy 1 km-ről képes vagyok egy egész kikötőnyi távot is elnézni.

Konkrét példa volt rá, amikor igencsak kellett pucolni kifelé....és cirka 250 méterről láttam csak, hogy valójában Káptalannak mentem...Almádi helyett.

Hiába na, városi gyerek vagyok - nekem a téglafalak jelentették a "horizontot" - így hát most, felnőtt fejjel, nemigen tudok mit kezdeni a 2-3 kilométeres látótávval - amennyi a Tavon simán megvan.

Így hát egy ilyen palinak mint én, tényleg aranyat ér a GPS a nyakába...mert még ha nem is sasolom állandóan, de beütöm neki, hogy "pucolás hazafelé"...és akkor ő méter-pontosan oda is visz - méghozzá a legrövidebb úton, ami lényeg ám.

Mert egy neccesebb időjárásban nagyon nem mindegy, hogy mennyi felesleges utat tesz meg az ember a célig....amikor "szemre" belövi a kikötőjét - mondjuk úgy 2 kilométerről.
.
Előzmény: va-tibor (17005)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!