a fogyi a körülményekhez képest minuszban sajna kevesett pluszban többet változhatna.
amig uszik természetesen kevesebbet eszik, ha turja a vizet akkor jaj. a kulcs kérdés mikor megy siklásba a hajó milyen fordulaton mert ortt megint kedvezőbb au érték itt számit sokat a sulyeosztás a trimelés stb. de sajna csodák nincsenek
A számokból kiindulva a hajó olyan 25 lábas körüli lehet, saját tapasztalataim szerint a fogyasztási adatokat + - 10-20 % -kal , szélsőséges esetben akár 30-al is befolyásolhatják a túl kedvező, vagy kedvezőtlen hullám és szél viszonyok. üdv,,ede
Köszönöm az adatokat!!! Nagyon korrekt fogyasztási mérések, ennyi egy ilyen hajó üza igénye vizen!!! Kb. ilyen számokra gondoltam előzetesen én is, az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy -számomra érthetetlenül- láttunk már itt a topikban "mesébe illő" fogyasztási adatokat is!!! üdv,,,ede
700-1200 fordnál uszik a hajó 1500-3000 között turja a vizet 3200-ál siklik
persze ha a 4 személyből egy kifekszik az elejére napozni akkor elöbb siklik, ha nem viszek 70 liter vizet a tartályban és a tank is csak félig van akkor már 2800-2900 nál siklik tehát kedvezöbbek az értékek de ilyen csak próbára volt
ha siklunk akkor általában 3200 körüli fordulattal de mindenképpen siklásban megyünk, ha turázgatunk akkor 1000 1200 fordulat körül megyünk.
700-1200 fordnál uszik a hajó 1500-3000 között turja a vizet 3200-ál siklik
persze ha a 4 személyből egy kifekszik az elejére napozni akkor elöbb siklik, ha nem viszek 70 liter vizet a tartályban és a tank is csak félig van akkor már 1800-2900 nál siklik tehát kedvezöbbek az értékek
ha siklunk akkor általában 3200 körüli fordulattal de mindenképpen siklásban megyünk, ha turázgatunk akkor 1000 1200 fordulat körül megyünk.
Egy kicsivel több infót ha kaphatnánk! Mikor, milyen sebességnél, terhelésnék fordulatnál stb , mennyi a fogyasztás??Hol a gazdaságos tartomány stb?? (Persze a hajó és motor adataival)!! üdv,,,ede
Mellesleleg épp ennél a társaságnál dolgoztam anno, csak nem az Európán, hanem a Classicán. Rengetegszer kötöttünk ki az említett helyszínen gond nélkül. Csak hát van a tenger meg az időjárás.....
és akkor mi van , miért van katasztrófa? ki mész a partra mert a térkép s.ar ???sötétben , ködben ,nem figyelsz ( ezen a térkép pontatlanságon évődik minden oktató az egész Adrián haggggyuk má ellll. ezen nem kéne annyit nyunyorogni.
Az Adria egy kis öböl .-a Földközi tengerből (naezértmégkapok )
Deviáció.... meg egyébb süketségek olyan vizen ahol szinte látod mindkét partot... itt csak motiváció van .----- Hajozni kell
És mi van ha a kapitány részeg. És mi van ha csak szivbeteg ,amnéziás meg allergiás a tengerri sóra , mi van ha csak turkálóban vásárolta a kapitányi sapkát,
Lazuljunk már el kissé emberek
csak csatlakozni kivánok Va-tibor nautához
Take it easy + lélegezzünk mélyeket
ez hobby, ez játék, nagy fiúknak, meg "kiskormányosoknak":o))))
nagyon bejött, almomban sem gomdoltam hogy milyes sokat számít. sulytól szétől függóen változik na meg a sebtől a fogyi, és remekül látni hol gazdaságos nagyon megérte berakni. van még1 nagy előny . a uz.a mérő a hajó mozgásátó függően mutatja mennyi benya van a tankban, ezzel meg pontosan tudod hány litert égettél el csak javasolni zudom
A GPS nem navigál, csupán egy térképre felrakja a földrajzi pozícióját. Ha a térkép nem pontos, akkor katasztrófa. A Kornatokon már vezetett rá szigetre (kb 30-50 m-rel arrébb volt az átjáró). Azonkívül a feltakarójeles vezetés sokkal pontosabb, mint bármilyen GPS. Olyan, mint ha az autópályán a GPS tartaná a sávban az autót. HI !!
A Zadari csatornában meg ott vannak az irányfények.
Egyébként kár vitatkozni a navigációs eszközökről, mivel egy jó kapitány a legjobb tudása szerint kell, hogy vezesse a hajót, és minden ezközt felhasznál, ami biztonságossá teszi a hajózást.
Legutóbb Astipalia kikötőjét elhagyva a rotta felvétele előtt be akartam lőni azt a viz alatti zátonyt amit bója ugyan nem jelöl ,de tudtam ,hogy létezik,
A navigációs asztalnál serénykedő szintén hajós navigátor asszonykát próbáltam lefejteni a képernyőröl és rábirni ugyan már sikitson ha neagyisten a rotta alatt kisvizet lát :o)))))))))))))
No persze vigyáztam alaposan :o))))))
A szektánst meg nem találtam hm.... talán nem is volt????
Ennél a fószernél lehet hálálkodni, mert 2000 Május 1 -től teljes értékű GPS szolgáltatást engedélyezett a civil szférának:
Neve: William Jefferson Clinton Foglalkozása: Az Egyesült Államok korábbi elnöke, jelenleg férj, magánzó, amatőr szaxafonos. Utolsó ismert lakcíme: The White House, 1600 Pennsylvania Ave NW Washington, DC 20500, USA
De szerintem a köszönőlevélben elég csak annyit írni, hogy: "Thanks, Monica". Ebben minden benne van :-)))) .
Hallo bulldog! abszolut relevans hogy navigálni tudni kell a hajózáshoz. De az adriai medencében szerintem tulzás a sextans használata. (föleg ma)
Ha nem bizol a GPS-be vigyél magaddal Szolkol rádiót és ha abból is kifogy az elem indulj el NNO irányba és biztos valamikor partot érsz :=) Osz ott majd megkérded hol is vagyok :=)
Viccet félre! ha jó térképed!! jó térlátásod van akkor a szigetek konturja és a tüzek alapján nagyvalószinüséggel meghatározod helyzeted egy 500m-es körben.
Amikor én vizsgáztam másodszor ott keményen tanultuk a navigálást. A klasszikus navigálálást tudni kell egy hajósnak de használata idejétmúlt.
Egy idö után meg már a szigetek is elöre köszönnek :)
Foglalkoztunk a rádiónavigációval, de nem volt vizsga belőle. Viszont nekem még ez a téma az MHSZ rókavadász időkből ismerős. Egyébként volt olyan kadét társam, aki szintén a 70-es években kezdett hajózni az Adrián és mégis most nagypapaként eljött, hogy megtanulja a navigáció egyéb fortélyait... :-) és újra leírom: nem vagyok gps ellenes!!!! :-)))
Hogy más nevében ne nyilatkozzak, hát részemről az a helyzet - hogy szégyellem bár keményen, de nektek nem hazudok - én olyan szarul tájékozódok a nyílt-vízen, hogy 1 km-ről képes vagyok egy egész kikötőnyi távot is elnézni.
Konkrét példa volt rá, amikor igencsak kellett pucolni kifelé....és cirka 250 méterről láttam csak, hogy valójában Káptalannak mentem...Almádi helyett.
Hiába na, városi gyerek vagyok - nekem a téglafalak jelentették a "horizontot" - így hát most, felnőtt fejjel, nemigen tudok mit kezdeni a 2-3 kilométeres látótávval - amennyi a Tavon simán megvan.
Így hát egy ilyen palinak mint én, tényleg aranyat ér a GPS a nyakába...mert még ha nem is sasolom állandóan, de beütöm neki, hogy "pucolás hazafelé"...és akkor ő méter-pontosan oda is visz - méghozzá a legrövidebb úton, ami lényeg ám.
Mert egy neccesebb időjárásban nagyon nem mindegy, hogy mennyi felesleges utat tesz meg az ember a célig....amikor "szemre" belövi a kikötőjét - mondjuk úgy 2 kilométerről. .