Igen, elsősorban egy 1,6-os ELX Mareára fáj a fogam légkondival. :) De ha nem találok, ki tudok békülni egy Brava ELX-es is. :) Majd meglátjuk, hogy mi lesz.
12 szelepes 1.2-es valóban nem volt, csak 16 szelepes, amit voltaképp a Punto Sportingból származtattak. Ez a motor került a Punto II generációba is, a tisztább üzem érdekében 86 helyett 80 lóval.
Egyébként hallom, Mareát akarsz venni. Apámnak 100 16V Mareája van, most múlt 2 éves, 75 ezer km van benne, és hibátlanul teljesít. Átlagfogyija bőven 8 alatt van, igaz nemigen jár vele városban. Én állatira irigylem tőle a gépet a kényelmes ülések meg a nagy csomagtér miatt, ez utóbbit egyre inkább hiányolom a Bravóból...
Ökrös Csabi! Nálam is így van! A befecskendezés lámpa nem világít, a vízhőfok mérő pedig csak egy hajszálnyit mozdul el.
Szerintem ez nem normális dolog. Eddig ez nem volt így!!!!!!!
koszi, en ehhez huje vagyok :)) viszont a gond az, h nalam nem vilagit a befecskendezeslapmpa, es allandoan maszkal az alapjarat, fel -le, a viz homersekletetol fuggetlenul.
Köszi az infót 1,2 ügyben. Ugye a régi 1,4-est, meg a 12 szelepes 1,2-őt hanyagoljam? Valamint mennyire fogja le a fogja le a klíma a 16 szelepes 1,2-őt?
Sziasztok!
Kicsit zsúfoltak voltak a napjaim a találkozó óta.
Koli
Ha tényleg érdekel, akkor szerintem magas a meghirdetett irányár. 1996-os Bravo-ért nem szoktak ennyit kérni, bár az ABS és az el. tető nem szokványos extrák. Én ezzel együtt is az 1,8-at érzem reálisnak. Az általad meghirdetett áron 98-asok szoktak elkelni (persze őket valamivel többért hirdetik).
A termosztát vezérli a motor melegedését, amennyiben ez belül tönkre megy, végállás határoló eltörik (mert müanyagból volt az egész első széria), akkor nem zár rendesen és még teljesen hideg motornál is kering az egész rendszerben a víz, nem tud melegedni a motor, így a keverék képzés sem megfelelő, amely befolyásolja a lambda szonda működését, ezek együtt idézik elő az alapjárat ingadozását.
Amikor az alapjárat ingadozás észlelhető a műszerfalon vílágít a befecskendezés visszajelzője.
Ha víz hőfoka ca.40-50C közé ér az ingadozás megszünik.
A jelenséget úgy lehet látni, hogy a hidegen beindított motornál a víz folymatosan folyik a kiegyenlitő tartályon felül lévő kis csővön. Itt csak akkor folyhat, ha nyitva a termosztát
(normál álapotban: vízhömérséklet 70-80C).
Segítsetek, hogy lehet ledugózni a hátsó üvegen az ablaktörlő helyét! Fiatnál nem tudnak segíteni, és autóüvegesek sem!
Mondjatok valamit!!
Újtulaj! Vidd a szervízkönyvet, és úgy tudom , hogy mehetsz bármelyik márkaszervízbe.
(használd ki amíg garis!!)
Koli! A hirdetésedet olvastam. Én nem nézem minden nap az árakat, de szerintem egy kicsit magas. De az is igaz, hogy jól felszerelt.
Szkapi! Mit észlelsz a kuplungon??
Igen, egyszer 2 naposat kéne. Sőt, úgy is mondhatnám, hogy mostmár csak 2 naposat kéne.
Este aztán szúrnánk (figyelsz GT? ;) egy igénytelen alkohol kúrát is ;)
Garanciális, igen.
Hova kell vinnem? Tatabányán vettem az autót, de oda nehézkes lenne vinni. (szabit kéne kivenni...)
Elvihetem pl. az SPQR-hez is nyugodtan?
Milyen papírok kellenek? (úúútálom a bürokráciát :)
Hallottam olyat, hogy a lambda szonda problemas lehet a Bravo/Brava parosban. Egy hibas visszajelzes felborithatja az alapjaratot (is).
Senki nem reagalt a Fiatom eladasi arat firtato levelemre :-(
1726-os hozzaszolas.
Sehol nem vagy :) az enyem hetek ota ugral 850-1300 kozott alapjaraton, a szervizben azt mondtak, hogy a computer nem jelez hibat az alapjaratot vezerlo elektronikaban, nincs mit tenni. En is kerdeztem mar nehany oldallal alabb itt a tobbiektol, nem nagyon tudott senki semmit mit mondani, volt valaki, aki a termosztat-hibat josolt, de oszinten, en nem nagyon ertem az osszefuggest. Mondjuk az biztos, h nekem amikor a ventillator mukodik, szinte mindig fentebb megy a fordulat.
A következő problémát észleltem az 1,6-osomon a hétvégén: nyugodt tempóban haladok, enyhe városi forgalom, majd piros lámpát kapok, autó megáll, de a fordulatszám fent marad 1400-on. Hiába léptem oda egy picit, csak akkor állt vissza a normálisra, ha leállítottam motort. Ezt később még egyszer eljátszotta, de akkor parkoló helyet kerestem vagy negyed óráig, így sok volt a döcögés. Ezt követően én is elő tudtam "állítani" a problémát, mégpedig úgy egyszerűen egy parkolóban állva folyamatosan járattam a motort amíg el nem kezdett melegedni, ekkor vízhőfok mérő kicsit kimozdult, hűtő bekapcsolt és fordulatszám felugrott 1400-ra. Szerintetek ez normális vagy nem, én eddig még ilyet nem tapasztaltam akar milyen kánikulában is mentem.
Köszi szépen.
Attiska:
yellow boy-nak igaza van, de kérdem én mennyire szeretsz hajtani és zömében hányan ültök majd az autóban. 3-4 emberrel leterhelve már nem vmi virgonc a gép.
Granturismo:
Köszi a felajánlást:-) Viszont lenne még egy kérdésem ezzel kapcsolatosan: nálad üzemmeleg állapotban (a lényeg hogy épp ne dúsítson) mennyit mutat a fordulatszámmérő? Nálam kb 750-et, ami szvsz kevés. Ennél a fordulatszámnál kicsit remeg a kormánykerék is (na nem úgy mint vmi olajkályhásé:-)) Próbáltam picit növelni a fordulatszámot (gázpedállal) akkor volt javulás. Sz'al lehet itt lesz a problem. Hogy lehet ezeknél a gépeknél az alapjárati fordulatot növelni? És mennyire pontos a fordulatszámmérő?
Nem azért mert nekem 1.2-van,de én bátran ajánlom.azért a az a 80Le nem olyan rossz és emelett rendkívűl takarékos.Egy kis kiegészítőkkel még javítani is lehet a tejesítményen.Mindenesetre azt mondják ,hogy 98 után gyártott bravo,brava-nal sokat javúlt az összeszerelés minősége.
Sziasztok!
Stancy!
Én benne vagyok amit írtál! Juni 2-3 Eger....
Király!
Jó ötlet! Beszéljünk róla, mintha már fix, lenne, hátha így a többiek is rákattannak! :-)
Egyébkén egyszer majd, szervezhetnénk egy 2 naposat is. Biztos nagyon buli lenne!
Üdv
Újtulaj! Garanciális a verdád! Vidd be nyugodtan, és nézzék meg. (szerintem)
Nagy a csend emberek!
Kinéztem egy felnit, hogy szebb legyek! :-)
De sajna csak kicsit veszek, mert gumikra nincs zseton. 14-es Alessio Monza 21000Ft /db
akciósan. Még gondolkozom rajta, de biztos sokat dobna az autón!
Erősen gondolkodom egy Bravan. Az 1,2-es motor nem pici bele? Én min. 1,6-osat szeretnék, de hát a pénz beszél... Ha látok jó gépet, amiben 1,2-es motor van meg merjem venni?
Sziasztok.
ujtulaj
Ha rázkódik a hátsó futómű akkor nyekereg? Mert akkor ajánlom próbáld meg amit HEC írt a 1716-ban. Az általában segít. Ha viszont tök sima úton guruláskor nyikorog akkor két dolog lehet vagy a kerékcsapágyat gyárilag rosszul szerelték és emiatt ilyen rövid idő altt elkopott (sajnos ez is előfordul), vagy a hátsó fékpofa valami miatt nem húzódik rendesen vissza és az adja ezt a hangot. Ha ez utóbbi a hiba akkor a rossz oldalon hosszabb út után sokkal melegebb a keréktárcsa mint a másik oldalon.
ugy nez ki, megvalok a Bravamtol.
1.6 SX, metal teglavoros, ABS-sel, elektromos napfenytetovel, utasoldali legzsakkal, RDS-es gyari radioval, riasztoval, tavir. kp-i zarral, rendesen szervizelve (Auto-Rako), toresmentesen, uj teligumi garnituraval (meg persze nyarival is), 53e km-rel.
1996. 10 havi (en 1999 12.-ben vettem az SPQR-nel, egy evi garanciaval), es azota sem volt vele semmi baj. 47e km-nel volt az utolso garancialis szervize (gyertyacsere, olajcsere stb).
1.95 M Ft-os iranyaron szeretnem meghirdetni.
Realis ez az ar?
Lattam ujsaghirdetest, hogy az Bravat legkondival, ABS-sel, elektromos tukrokkel stb. adjak akcioban.