Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346099

....na végre elhúzott............ itt berrrrrrregett egy olyan 45 ös zárt robogó. Értitek, hogy azokból egyáltalán 1 is miért van ami nem akkumulátoros? )-:

Repülőgép az nem, az hülyeség, de a sárkányrepülő az lehetne, idegesítő szokott lenni az is mikor itt berreg fél óráig míg el nem húz. )-:

Amit tényleg meg lehet csinálni az már nem is kell???? )-:

kobab Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346098

Vigyázz, az EV ugyanúgy lehet a nukisok trójai falova is. Az idióta Trump a szénre tett de ennyi erővel a nukit is erőltethetné, mint a felcsutlander megszállók. 

Előzmény: szilvatövis (346082)
_Berci Creative Commons License 2019.03.17 -4 0 346097

Elegge megvaltoztal. A vagyaidat helyezed elöterbe a meglephetö realis folyamatokkal szemben.

A realitason alapulo "szemlelet" ugyanis azt diktalja, hogy ... "nem lehet megallitani azt a technologiat, amelynek eljött az ideje".

 

Barmennyire is furan hangzik (1eseknek) ... a megujulok, e-mobilizacio, ótó-autonomia ... söt, az akkuke is ELJÖTT ... 2030-ban mar egy teljesen mas vilag lesz ... ahol a disruptive technologiak mar döntöen ervenyesülnek ...

 

Különben nezz csak ide (szerintem ilyen meg nem volt). Az eves atlag eddig >45%. Marciusban, a honap "idusaig" a nemet megujulok aranya ~62,7%, ... (es az utobbi 8-10 napban a >65% a jellemzö). Nem is tudom, hogyan fogja Rangun kimagyarazni az allandojanak a devians viselkedeset ... Ugyanis eppen az törtenik, aminek szerinte nem szabadna ...

 

 

Előzmény: kobab (346094)
kobab Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346096

Akkor vedd úgy hogy kommunista Kínát írtam, ahol kőkemény pontrendszeres orwelli mintaállam épül ki, még akkor is ha erről a széplelkű klímavédőnk nem vesz tudomást. Hehe. Sírni kéne hehe.

Előzmény: Morini CM (346095)
Morini CM Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346095

Oke

csakhogy "Népi Kinába" nincs, ha nem Mao nosztalgia vagy ijesmi mégha EV aku a téma akkoris, hehe

Előzmény: kobab (346087)
kobab Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346094

Berci, ennyi év ismertség után ugye nem szórakozni akarsz velem találós kérdéssel?!

Előzmény: _Berci (346086)
kobab Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346093

Nézd alapvetően értelmes ember vagy, és ami ennél fontosabb rendes is, csak szóval ott van a csak.... a fontos kérdésekben könyörtelenül rosszul választasz. (hosszú távon ez az ellentmondás nem tudom hogy fenntartható-e?!) Ezért nem szeretnék veled nagyon vitatkozni. Légyszíves olvasd el amit neked írtam és linkeltem, ott a válasz a naiv álkérdésedre.

Előzmény: Auralianus (346081)
_Berci Creative Commons License 2019.03.17 -5 0 346092

 

A jelenlegi szél és napelem technológia már érett álapotban van, nem könnyű javulást produkálni.

 

A halozatok fejleszteseben pedig meg egyelöre gyerekcipöban jarunk. Bar a HVDC erre minden lehetöseget rendelkezesre bocsat. Sokkal egyszerübb a megujulokat idöjarasi zonakon keresztül szallitani olyan helyekre, ahol szükseg van eppen a delejre, ... mint hasonlo meretben akkukat hasznalni. Ugy is tekinthetö, hogy egy izmos HVDC halozat ~5-10 GW-ot TARTOSAN elnyelni tudo "akku", amely nem tarol, hanem a delejt ippeg oda vezeti, ahol az igeny nagyobb, mint a fluktualo termelök lehetösegei ...

 

(Különben tavaly ~30%-t esett a PV-panelek ara ... jelenleg mar olyan 0,3 $/Wp-nel tart ... ugyhogy megiscsak ugy tünik, hogy csak lehet meg valamit alkotni.)

Előzmény: szilvatövis (346082)
_Berci Creative Commons License 2019.03.17 -5 0 346091

+1

 

A jövö (minden szinten) a DECENTRALIZALAS ELVE (energiatermeles, mobilzacio, automatizacio ...).

A zinternet mar szepen demonstralta, hogy mennyivel 6ekonyabb a decentralizalt (es igy hibatolerans) hozzaallas/rendszer, mint a goliatok altal müködtetett központi beallitasu (befeszült es rugalmatlan) mutatvany(ok sorozata) ... nomeg sokkal "demokratikusabb" is (akkor is, ha idönkent megis vannak vadhajtasok).

 

Előzmény: Auralianus (346081)
kobab Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346090

Nézd én nem erre emlékszem, de most nem kezdek Pana cikkeket keresni. Az hogy egy ultrakapacitor cég felvásárlására (alma/körte) bemozdul a Pana szóval ez bizonyíték arra, hogy a részvényárakat dilettáns indulatok álmok vágyak mozgatják alapvetően. Az az ultrakapacitor minden valószínűség szerint egy játékszer a Pana meglévő gyártásbázishoz képest. Ha egy városi busz gyár részvénye megmozdulna azt egyedül érteném. 

Előzmény: szilvatövis (346085)
_Berci Creative Commons License 2019.03.17 -5 0 346089

 

... a napokban jó hír gyanánt hozta a TESLA felvásárlását,  ...

 

A konkurrencia mind a mai nepig talalgatja, hogy miert volt szüksege a Teslanak a Maxwell-re?

Az egyik variacio az, hogy a technologiajuk segit a sokkal jobb akku elkeszitesehez.

A masik pedig az, hogy a supercapacitorokat be kivanjak integralni az ótóba. Ami azt jelentene, hogy pl. egy összesen 1000 LE-s e-motorqpacot kis akkurol is tudsz müködtetni (legalabbis a gyorsitas 10-15 mp-en keresztül). Lehet talalgatni ... de szerintem (mar irtam) a szilard elektrolitos akkur a mostani Wh/kg erteket kb. duplazni fogjak ... az pedig mar böven elegendö a mobilizacio TELJES atalakitasahoz ... Remelem sikerülni is fog ...

 

Előzmény: kobab (346075)
_Berci Creative Commons License 2019.03.17 -5 1 346088

 

A VW nemrég citált elemzésében nem véletlenül írták, hogy minden más technológia csak hátráltatja a valódi váltoást.

 

Volt mar mindenröl 5letezes ... de valahogyan nem latom, a süritett levegövel, vagy a hidraulikusan meghajtott es sorozatban levö autok gyartasat ...

 

Van egy technologia (elektronyos), amellyel szinte minden igeny kielegithetö. Azt kell addig polirozni, amig altalanosan elfogadotta valik. Eleg, ha a nagyvarosokban valik elfogadotta (a zemberiseg nagyobb fele ilyenekben eldegel). Aztan majd "lecsorog" videkre is. A benzines ótó nem fog kihalni. Radikalis elkepzelesek szerint is "mindössze" 30%-t fog csökkenni a hasznalata 2030-ig. Vagyis tovabbra is egy ertekes resource-rol van szo ... csak eppen az olajtermelök, olajcsövezetök, olajszallitok, olajfinomitok, üzemanyagelosztok, autogyarak, ... es lobbyai kapaloznak ellen kezzel labbal ... hiszen, a napi 100 helyett 70 mbpd fogyasztas szamukra dramai következmenyekkel jar (a zolaj ara visszaeshet a 20-30 $ tartomanyaba, ami azt jelenti, hogy sokan hoppon maradnak).

 

Ugye nem eccerü, egy növekedesre kih1ezett vilagban tartosan a csökkenessel szembesülni.

Előzmény: szilvatövis (346073)
kobab Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346087

Vedd úgy hogy a kedvedért Középső Birodalmat írtam, na ennek örülj hehe.

Előzmény: Morini CM (346083)
_Berci Creative Commons License 2019.03.17 -4 0 346086

 

Most meg úgy csinálsz mintha nem ismernéd az Energiewende-t. Energiahatékonyság, hűtés-fűtés ezek lennének az első számú prioritások. Ha kutatásról van szó akkor meg az olcsó megújuló. 

 

Lehet, hogy nem ismerem? Annyira azert talan megis, hogy pl. tudom azt, hogy a nemet villamosenergia felhasznalas valszeg nem nö 1990 es 2040 között (az ugye egy fel evszazad a mai gyorsulo idöszakban). No, ennek mi a franc lehet az oka (meghagyom talaloskerdesnek)?

 

Előzmény: kobab (346072)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346085

A Pana állítólag ráfizet erre a rohadt nagy bizniszre de nem akar/tud kimaradni belőle.

 

Nem egészen. A Pana sokat nyer ezzel az üzlettel, de a model 3 gyors felfuttatása miatt valóban volt egy ráfizetéses fél éve ebből az üzletből.

 

Hogy összességében mennyire nem fizet rá, azt jelzi, hogy már arra a hírre is esni kezdtek a részvényei, hogy a Tesla felvásárolt egy másik akkutech céget.

Előzmény: kobab (346078)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346084

A jövő mindig hit kérdése. Ha Musk nem hisz annak idején a Tesla sikerében, nem invesztál bele. Ha a befektetők nem hinnének benne, Ők sem.... és így tovább.

Gondolom a Tesla is hisz a megvásárolt technológia működőképességében, de bízom benne, hogy nem egy istentiszteletre alapozva. :-)

Előzmény: kobab (346080)
Morini CM Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346083

Na baxuk meg ez a forum már anyira bemelegedett, hogy elfelejtették, hogy MaoCeTung "Népi Kinájába" még nemgyártottak EV akut. hehe

Előzmény: kobab (346080)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346082

Az olcsó (ez a alatt a hatékony stb-t is kell érteni persze) megújuló tudja egyedül megállítani az olajkitermelést, és a további co2 terhelést.

 

Ez a kulcsmondat.

 

Ezeknek a fejlesztése időben előrébb tart mint az akkumulátoroké. Amikor születik egy új (revolúciós) technológia, elkezd haladni a tanulógörbén, kis befektetéssel lehet nagy eredményeket elérni. Később, az optimalizáció előrehaladtával ez megfordul. A jelenlegi szél és napelem technológia már érett álapotban van, nem könnyű javulást produkálni.

Persze fejlődés töretlen... két évtizede még 300 kW-os szélkelepeket telepítgettek, ma onshore 5 MW, offshore 12 MW-nál tartanak. A napcellák hatékonysága is látványosan közelít az ehhez a technológiához tartozó elméleti hatékonysághoz.

Az események azt mutatják, hogy a megújulók váltótechnológiává értek, képesek versenyezni a piacon is a hagyományos energiatermelési módokkal. Használatuk azonban korlátozott, egy bizonyos részarány fölött szükség van tárolásra.

- Először csak a másodperces tartományban, a frekvencia kontroll matt.

- Később a perces tartományban az előrejelzési hibák és a gyors teljesítményváltozások kezeléséhez.

- Ezután az órás tartományban a kacsagörbe kiegyenlítéséhez, a napszakos termelési és fogyasztási csúcs egymásra illesztéséhez.

- Ezután a napos tartományban, amikor majd már az időszakos, egy két napig tartó  szélcsendes, borús napokat is át lehet hidalni tárolással.

 

Ennél hosszabb idejű tárolásra nincs szükség, az energiaellátás 90 %-a fedezhető ezen a módon. A maradék 10 % továbbra is a hagyományos erőművi tartalék kapacitások feladata marad, de távlatilag nem fosszilis, hanem eFuel üzemanyaggal.

 

A fenti felsorolásból látható, hogy az akkumulátorok és a megújulókon alapuló energiarendszerek sorsa összefonódik egyiknek sincs túl nagy jövője a másik nélkül.

A közlekedés, az elektromobilizáslás méreténél fogva elegendő forrásokat tud a fejlesztésekhez irányítani, tehát mondhatjuk úgy is, kikaparja a gesztenyét a megújulók számára, ezért is pártolom annyira.

Előzmény: kobab (346077)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346081

Mintha nem állna össze kerek egésszé a kép...

 

 

... miért gyártaná a népi Kína, ha ez zsákutcás fejlődési irány? Miért erőltetné az elektromobilizációt, hogyha az "olajalapú"

a szegényember mobilizációja (mert "olcsóbb")? Nem inkább abból indul ki, hogy az elektromos mobilizáció nem igényli egy

párhuzamos központosított  infrastruktúra-hálózat fenntartását?

Előzmény: kobab (346080)
kobab Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346080

Ez tisztán hit kérdése, hogy a fényes tekintetű Musk valószínű jól döntött, ha kidobott 200 millió dollárt (ha jól emlékszem) az ablakon. 

 

Erre akár azt is mondhatnám, hogy ha semmit sem ér a hívők azt mondják majd hogy sok év munkájával kiválasztotta a gyémántot, és azonnal emelkedik a TESLA részvénye. 

 

De inkább azzal jönnék elő amit pár hónapja írtam. Ha lenne használható fejlesztés akkor azt a Népi Kína már "megszerezte" volna és már gyártaná. 

Előzmény: szilvatövis (346079)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346079

A cikket tovább olvasva következik a lényeg:

“We try to talk with every single battery startup, every lab, every large manufacturer. We get quotes from them. We test cells from them. If there’s anything better, we are all ears, we want to find it, but we haven’t found it yet.”

 

The fact that Tesla is willing to pony up around $218 million for Maxwell indicates that it has finally found a firm that can deliver the goods.

 

Ugyanis az első mondat nem mostani keletű. Nagyjából 2013 óta mondogatják a Teslánál és ha most öt év elteltével úgy döntöttek, hogy külsős technológiát vonnak be, akkor biztosak lehetünk, hogy találtak valamit ami jobb mint a sajátjuk.

Beyond that the most important thing is cost efficiency of energy storage. So if anyone has a more cost-efficient cell architecture, we’d be all ears. Right now nobody has proven they have a more cost-effective cell architecture than ours.”

...

Elon Musk said that while new developments on the battery front were being announced almost daily, “We have yet to see even a single example…of a cell working at the laboratory level that is better than the one that we have, or the ones that we expect to come out with.”

https://chargedevs.com/features/teslas-batteries-past-present-and-future/

 

A Teslánál (is) nagyon durván fejlesztenek, nem véletlenül, hiszen itt egy orrhosznyi előny is élet-halál kérdése lehet hamarosan.

https://1reddrop.com/2018/06/09/tesla-could-hit-ev-battery-cost-of-100-per-kwh-by-the-end-of-2018/

Előzmény: kobab (346075)
kobab Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346078

A Pana állítólag ráfizet erre a rohadt nagy bizniszre de nem akar/tud kimaradni belőle. Keress rá, erről is van cikk. Illetve a cég értéke jóval nagyobb így, ha úgy tetszik TESLA cégpolitika civilizáltan.

Előzmény: GPS (346076)
kobab Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346077

Igen, a p2x hatásfoka rossz, bár itt is van kivétel sztem. 

 

De éppen ezért mondom, hogy az olcsó megújuló kellene hogy a cél legyen, mert akkor kihagyható az EV rendszer kiépítése sok helyen. Teljesen értelmetlen, káros az EV-kről fecsegnünk. Aránytévesztés. 

 

Tegnap csak Afrikáról beszéltünk, de a világ nem csak Afrikából áll. Indonézia pl. jelentős olajkitermelő, és a dzsungelben nem fog EV portálokat kialakítani. Megtehetné, de nem fog. 

 

Az olcsó (ez a alatt a hatékony stb-t is kell érteni persze) megújuló tudja egyedül megállítani az olajkitermelést, és a további co2 terhelést. 

Előzmény: szilvatövis (346073)
GPS Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346076

 

We try to talk with every single battery startup, every lab, every large manufacturer.

 

Na és mit szól ehhez a Panasonic?

.

Előzmény: kobab (346075)
kobab Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346075

A fosszilis fejlesztésre fordított összeggel történő összevetés érdekes kérdés. Nem találsz majd ilyen összeget a neten. Ezt csak becsülni lehet. Ha egy új gyártósort kidolgoznak ahol érdemben csak a gyártás hatékonysága változik, (vagy részben a terméké is) akkor azt hová sorolod?

 

Amúgy ősszel olvastam arról cikket hogy hogyan alakult az akkumulátor (battery) kutatásokra fordított összeg a világon, durván emelkedett az elmúlt években, talán éves szinten 20-30 %-al. (Ha nagyon kell megpróbálom újra megkeresni a cikket.) 

 

Ez azért agyrém, mert a megújulók kutatására fordított összeg (ezt linkeltem korábban) meg csökken a világon talán úgy öt éve. 

 

Ez olyan minta a gombra fordított kutatás növekedne miközben nem tudjuk, hogy lesz-e kabát vagy pulóver lesz csak amihez a gomb passzolna. 

 

Szóval a prioritások teljes káosza. Az olcsó megújuló kellene hogy az első legyen a sorban, és azt követné minden más normális esetben. 

 

Egyébként pedig milliméterre ugyan úgy gondolkodtam én is pár éve mint most te. (már Berci VW mérnökeinél is írni akartam) 

Így is érveltem a topikon. Milliárdok mennek kutatásra, szinte biztos hogy ennek meg lesz az eredménye, a TESLA pedig ilyen céget fog felvásárolni, ez az üzletpolitikája. 

Nos, az ősszel több olyan cikket olvastam ami arról szólt, hogy TESLA nem tud kit felvásárolni, nincs értékelhető tudás a világpiacon. Már akkor arra gondoltam különben, hogy a Népi Kínának bővel elég a TESLA felvásárló részlegét "követni."

 

Berci a napokban jó hír gyanánt hozta a TESLA felvásárlását, amiről itt ezt írták:

 

https://insideevs.com/why-tesla-bought-maxwell-technologies/

In mid-2018, Straubel said (as reported by Electrek), “We try to talk with every single battery startup, every lab, every large manufacturer. We get quotes from them. We test cells from them. If there’s anything better, we are all ears, we want to find it, but we haven’t found it yet.”

Előzmény: szilvatövis (346063)
kobab Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346074

Egy megjegyzés. Az EV-k közteherviselésére mindig az szokott a válasz lenni itt a topikon, hogy majd fizet útadót. Hát nem, az EV nem elég hogy környezetszennyező (leginkább finompor szennyezés, megoldatlan akkumulátor elhelyezés és még sorolhatnék mást is) de még egy orwelli rendőrállam eszköze is? 

Az hogy a hatótávja miatt praktikusan szar azt most hagyjuk is. 

Előzmény: kobab (346071)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346073

A VW nemrég citált elemzésében nem véletlenül írták, hogy minden más technológia csak hátráltatja a valódi váltoást. Az elektromos áramból előállított eFuel bármilyen formában jelenleg jobban szennyezi a környezetet mint a benzin használata.

Majdan a jövőben, amikor a létező, kiépített megújulókra alapozott energiarendszer túltermeléséből keletkezik elegendő fölösleges energia amit másképp felhasználni nem tudunk akkor... utolsónak a felhasználási sorban hasznos és környezetbarát is lehet a P2X technológia, mert akkor, de csak akkor már csak a saját költsége és környezeti terhelése rakódik rá a produktumára, a felhasznált imput villanyé nem.

Előzmény: _Berci (346064)
kobab Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346072

Most meg úgy csinálsz mintha nem ismernéd az Energiewende-t. Energiahatékonyság, hűtés-fűtés ezek lennének az első számú prioritások. Ha kutatásról van szó akkor meg az olcsó megújuló. 

... és nem kellene kapkodni, továbbá a tudomány hitelét vissza kellene adni annyiban hogy a (minél inkább) független (és anyagilag megerősített) kutatóintézetek szavának fontosabbnak kellene lenni a politikusi (szexi autó) hülyeségeknél.  

Előzmény: _Berci (346064)
kobab Creative Commons License 2019.03.17 0 0 346071

Kína semmi mást nem akar, mint jobban élni. 

 

Csak miattad előkerestem, de másoknak is ajánlom: 

https://qz.com/1490376/chinas-electric-cars-are-government-spies/

China’s electric cars are government spies

 

Amúgy van még tibeti, és egyéb belső-gyarmati kínai bányászatról való képriport is a neten, ha nagyon kell azt is előkeresem.

Az ugye megvan, amit sokadszorra írtam, hogy Kína számára presztízskérdés, hogy a telekommunikációhoz hasonló szerepre törjön a világban és erre az óriási erőfeszítések ellenére semmi esélye. Kivéve, ha a "csodálatos" EV-t nem helyezik erőszakkal előtérbe.

Előzmény: Auralianus (346014)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346070

Gyűjtögetni, tárolni, szállítani és persze olyan sokféle anyag van benne, hogy bármelyiket egyszerűbb bányából termelni ki. Az ólmosban jóformán csak ólom van és nagyon egyszerű a felépítése is.

 

Na de még olyasmi mint az üveg, az sincs mind újra hasznosítva. Pl itt Debrecenben van egy üzem de mindenki tudja, hogy a terméke hasznavehetetlen, nem is dolgozik csak néha 1-2 napot. Néhány mrd lehetett biztosan mind állami támogatás és hitel. Ebből mi következik? Az, hogy most Sümegen épül még egy

(-:

Előzmény: rev251 (346069)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!