Már tavaly tapasztaltam, hogy ha a radiátorszelep kupakjával benyomom a szelep közepén kiálló pöcköt (amit a termofej is benyom, kienged a hőmérsékletnek megfelelően), akkor egy bizonyos ponton kattog, zörög a radiátor. Először 1-nél vettem észre, gondoltam, a szelep hibás. Aztán ezt csinálta a másik is. Eszembe is jutott, hogy ha felkerül a termofej, akkor megint ilyen gond lesz. Lett is, de mind3-nál... Azt nem hiszem, hogy 3-ból 3 szelep rossz, inkább arra gondolok, hogy levegő van a radiátorban. Jól gondolom? Ha igen, milyen praktikával lehetne kicsalogatni onnan. A légtelenítőjén próbáltam, de ott már csak víz jön. A légtelenítős oldala van magasabban a radiátornak, úgyhogy azzal sem lehet gond. Valami ötlet?
Az a 35-40 e rettenetesen soknak tűnik. Ott (villany ellenőrzése) kellene kezdeni a dolgot. Szerintem ekkora helyen nem éri meg gázzal kínlódni, még ha a gázművek engednék is, amit azért kétlek.
Egy ismerőnél 12nm-es lakás (nemtom hogy fér el, de mind1) egy régi építésü házban belvárosban. Az összes többi lakásban a házban külön cirkó van (mondjuk mindegyik nagyobb, legkisebb is 55-60 nm), csak hozzá nem tettek, mert szakemberek szerint (nemtom gázmüvek is volt-e) ilyen kis helyre nem lehet cirkót tenni. Valóban így van? Nem lehet zárt égésterüt betetni? Kicsi az alapterület, és nincs ilyenhez elég kicsi (optimális) teljesítményü cirkó, vagy lehet hogy nem lehetett sehova rakni magát a készüléket? (nemtom pontosan mi az alaprajz,de megkérdezem ha ez kellhet). Az a baja, hogy így villannyal kell fütenie, és az meg cirka 35-40 ezerre jön ki télen havonta (ebből 30-32 ezer a fütés). Milyen más megoldás lehetne?
elképzelhető hogy víznyomást is érzékel de nemtudom hogy mekkora a víznyomás mert egy ledsor figyeli min-középső-max, -a tágulási tartálynál hogytudom a nyomást leellenőrizni? komolyan gondoltad a pumpát,
az a baj hogy nincs nyomásmérő, csak ez a led sor minimum-középső-maximum régen amikor nem volt semmi baja akkor amikor kigyulladt a minimum jelzés engedtem vizet be a rendszerbe kigyulladt a max lámpa, kicsit engedtem a légtelenítőn és ok volt. De most mindig világít a piros (max ) jelzés
Sziasztok. Érdeklődnék, lecserélném a régi kazánomat ÉTI-25 + FÉG átfolyós vízmelegítő. Nincs velük probléma, csak ismerősőm mondja, hogy elég sok a fogyasztásuk, gazdaságosabb lenne lecserélni. Mire lenne érdemes lecserélni? Kombi kazán, vagy kazán és hőtárolós bojler? Továbbá, márkás drága(Vaillant, Junkers), vagy olcsóbb(Ariston, Quadriga) lenne érdemes lecserélni, az olcsóbbnak annyival nagyobb a meghibásodási lehetősége. Ha valaki tudna sok okosságot mondani, hogy melyik, milyen vagy bármivel kapcsolatban azt szívesen venném. Előre is köszönettel.
Szeretnék 1 szakmai kérdést feltenni , ha lehet. A rajzon levő rendszerbe , a zöld vonalon becsövezve + keringtető sziv. össze- lehet keverni a 2 bojler vizét amikor a kollektoros melegebb .Plussz időzitve állandó melegvizet tartani a mosdónál és a kádnál?
A zöld végét a biztonsági szelep és a koll. bojler bemenője közé gondoltam. Jó ez igy , vagy kell esetleg valahová visszacsapószelep?
szerintem létezik ilyen megoldás. legalábbis nagyon remélem, mert nekem is ilyen lett tervezve, annyi különbséggel, hogy a kéménykürtő nem bélelt.
vagyis van egy sima, vakolt kürtőm, amiben belül lesz egy 80-as cső, ahol megy kifele a füstgáz. mellette meg jön be a levegő. a kürtőn kívül természetesen "cső-a-csőben" folytatódik, egészen a kazánig.
én a buderus ajánlott cuccait vettem meg hozzá, és így került ellenőrző idomokkal, mindennel együtt br. 123ezer ft-ba. a kémény 7,35 m magas.
ajánlották nekem a tricox-ot is (www.tricox.hu), az állítólag jóval olcsóbb, de én fafejű vagyok, és szeretek egy rendszerben gondolkodni, így maradt a buderus cucca (ami valójában muelink & grol)
Amikor megvettük az SD zártégésterű kazánt, rendesen utánanéztem az elvezetésnek. Igy lett a cső a csőben megoldás, amit még a kéményseprők is a legbiztonságosabbnak tartanak. Nálunk a 12O/80-as megoldás realizálódott, azaz a belső csőben nyomja ki a cuccot, a külső 12O mm-es csőben meg szivja a levegőt.
Az összes cső elemet a kometa2OO1-nél vettem, teljesen korrektek, mindig volt minden, amire szükségem volt. Nekem kellett 6x 1 folyóméter egyenes szakasz (9-1Oe ft métere), 1 könyök, egy T idom, meg egy záró idom. Ja, meg egy 25 cm-es cső szintén, ami kijön a kazánból. Erre megy a T idom, aminek az egyik végén az ellenörző nyilás van (amin majd a kéményseprő ellenőrzi, és tisztitja a kéményt), amásik vége bemegy a kéményhez a falba. Idejön a könyök, ami felforditja az irányt, majd rá a 6 m cső, végén a záróidom. Ez igy össszesn kb. 8 m, a kazán max 12 m-t engedélyez, szóval bőven határérték alatt vagyunk. A T idom és a könyök idom ellenállása miatt 1-1 folyóméternek számitanak.
A záróidomon pedig felül nyomja ki a füstgázt, lejjeb pedig oldalt szivja be a levegőt.
Az egész SD gyártmány, nem is volt vele gond. Az egész beszerzése kb. 8O ezer ft volt, a kéménykivitelező pedig 7O e ft-ért csinálta meg az egészet. Ebben minden benne volt, falbontás, kémény régi bélésének az eltávolitása, visszafalazás, vakolás etc. Igy az egész 15Oe ft-ba került, ő az egészet méterenként 25ezerért vállalta volna, ebben benne van az anyag, beszerzés munka, igy 2OOezer lett volna. Nagyon korrekt volt, leirta, mit kell vennem etc.
Ő Prochorn-nal dolgozik, én az SD anyagok mellett döntöttem.
A www.saunierduval.hu oldalon minden le van irva. A kémény szuperul sikerült, a kéményseprő füsttömörség vizsgálatot csinált, nyomáspróbát etc., a megengedett határértéknek mindössze az 5 százalékát produkálta a kémény. Nagyon meg volt vele elégedve, nem kötözködött, egyből átvette.
Éppen erre gondolt a szerelő is. Hogy belefűz a 140-es bélelt kéményembe egy 70-es csövet amin kimegy a füstgáz, a 3 cm távolság megvan a két cső között, ott meg szívja a levegőt.
Ráadásul úgy néz ki, hogy az eredeti termomax csőrendszer így még sokkal olcsóbb is. Ő immergázban gondolkodott...
Eddig radiátor nem lukadt ki(régi vasradiátor), cső sem lukadt ki a korrózió miatt, hanem a fűtetlen padlástérben ahová valamiért felkanyarodott a cső elfagyott pár éve egy éjjel amikor nem ment a fűtés .
Én úgy vagyok vele hogy inkább fűtsön, ha így meg kilukad, amúgy se bírta volna sokkal tovább.
Én is úgy gondoltam mint Lacivill, hogy kb mindegy a csőnek.
Egy idő után(mennyi?) gondolom kilukad, de az a kérdés hogy: felgyorsítja-e a folyamatot(a rozsdásodást) érdemben az, ha rendesen fűtenek(magyarán ha forró víz kerin benne, és nem hideg).
Nem tudom milyen régi a cső(minimum 30 éves),de olyannak néz ki mint a sima horganynyzott vascső amit most is árulnak.