Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 2006.11.03 0 0 11843
Meg még 1 kérdés: a 11 kW-al éjjel-nappal üzemelő kazán mekkora gázszámlát jelentetne? Akár MJ-ban is jó lenne.
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.03 0 0 11842
Már tavaly tapasztaltam, hogy ha a radiátorszelep kupakjával benyomom a szelep közepén kiálló pöcköt (amit a termofej is benyom, kienged a hőmérsékletnek megfelelően), akkor egy bizonyos ponton kattog, zörög a radiátor. Először 1-nél vettem észre, gondoltam, a szelep hibás. Aztán ezt csinálta a másik is. Eszembe is jutott, hogy ha felkerül a termofej, akkor megint ilyen gond lesz. Lett is, de mind3-nál...
Azt nem hiszem, hogy 3-ból 3 szelep rossz, inkább arra gondolok, hogy levegő van a radiátorban. Jól gondolom?
Ha igen, milyen praktikával lehetne kicsalogatni onnan. A légtelenítőjén próbáltam, de ott már csak víz jön. A légtelenítős oldala van magasabban a radiátornak, úgyhogy azzal sem lehet gond.
Valami ötlet?
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.03 0 0 11841
Az a 35-40 e rettenetesen soknak tűnik. Ott (villany ellenőrzése) kellene kezdeni a dolgot.
Szerintem ekkora helyen nem éri meg gázzal kínlódni, még ha a gázművek engednék is, amit azért kétlek.
Előzmény: agabe (11837)
Droopy Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11838
Ha a keringetobe nincs gyarilag beepitve, akkor oda tuti, mert a standard keringeto ha nem megy, siman engedi folyni a vizet a masik iranyba.
Előzmény: Himző (11826)
agabe Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11837

üdv!

 

Egy ismerőnél 12nm-es lakás (nemtom hogy fér el, de mind1) egy régi építésü házban belvárosban. Az összes többi lakásban a házban külön cirkó van (mondjuk mindegyik nagyobb, legkisebb is 55-60 nm), csak hozzá nem tettek, mert szakemberek szerint (nemtom gázmüvek is volt-e) ilyen kis helyre nem lehet cirkót tenni. Valóban így van? Nem lehet zárt égésterüt betetni? Kicsi az alapterület, és nincs ilyenhez elég kicsi (optimális) teljesítményü cirkó, vagy lehet hogy nem lehetett sehova rakni magát a készüléket? (nemtom pontosan mi az alaprajz,de megkérdezem ha ez kellhet). Az a baja, hogy így villannyal kell fütenie, és az meg cirka 35-40 ezerre jön ki télen havonta (ebből 30-32 ezer a fütés). Milyen más megoldás lehetne?

 

agabe

monyesz Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11836

Többféle variáció is létezik, többféle szempont is játszhat a döntésben.

1. Marad a jelenlegi felállás.

2. Marad a kazán, bojler csere (semmi esetre sem átfolyósra, nekem a tárolós Quadriga  régóta nagggyon jól szuperál)

3. Kazán csere (valamilyen öntöttvas hőcserélős kazánra), bojler marad.

4. Kazán csere (öntöttvas hőcserélős külső HMV tárolós, kombi cirkó tárolóval), bojler kidob.

 

 

És így tovább...

Előzmény: vectra105 (11828)
olasz67 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11835
elképzelhető hogy víznyomást is érzékel de nemtudom hogy mekkora a víznyomás mert egy ledsor figyeli min-középső-max,
-a tágulási tartálynál hogytudom a nyomást leellenőrizni?
komolyan gondoltad a pumpát,
Előzmény: Vektor007 (11790)
olasz67 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11834
az a baj hogy nincs nyomásmérő, csak ez a led sor minimum-középső-maximum
régen amikor nem volt semmi baja akkor amikor kigyulladt a minimum jelzés engedtem vizet be a rendszerbe kigyulladt a max lámpa, kicsit engedtem a légtelenítőn és ok volt.
De most mindig világít a piros (max ) jelzés
Előzmény: Lacivill (11789)
olasz67 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11833
Szasztok!
olasz kazán ügyben tudnátok segíteni,
Fido Dido Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11832
Érdemes lenne egy modulációs kazánra.
Előzmény: vectra105 (11831)
vectra105 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11831
110m2-es családi ház, és szerintetek a fogyasztást tekintve le kéne cseréni?
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11829
Én 2 külön kütyüre cserélném. :o)
Mekkora házat kell fűtened?
Előzmény: vectra105 (11828)
vectra105 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11828
Sziasztok.
Érdeklődnék, lecserélném a régi kazánomat ÉTI-25 + FÉG átfolyós vízmelegítő.
Nincs velük probléma, csak ismerősőm mondja, hogy elég sok a fogyasztásuk, gazdaságosabb lenne lecserélni.
Mire lenne érdemes lecserélni? Kombi kazán, vagy kazán és hőtárolós bojler?
Továbbá, márkás drága(Vaillant, Junkers), vagy olcsóbb(Ariston, Quadriga) lenne érdemes lecserélni, az olcsóbbnak annyival nagyobb a meghibásodási lehetősége.
Ha valaki tudna sok okosságot mondani, hogy melyik, milyen vagy bármivel kapcsolatban azt szívesen venném. Előre is köszönettel.
Licsimi Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11827

Amint látod a többiek szerint is el.

Beszéltem közben a termomaxnál azzal a mérnökkel aki ezzel foglalkozik, ő azt mondta, hogy csont nélkül jó így.

Egyébként Fehérváron lakom...

Előzmény: placi01 (11821)
Himző Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11826
Tiszteletem a Fórumlakóknak !

Szeretnék 1 szakmai kérdést feltenni , ha lehet.
A rajzon levő rendszerbe , a zöld vonalon becsövezve + keringtető sziv. össze-
lehet keverni a 2 bojler vizét amikor a kollektoros melegebb .Plussz időzitve
állandó melegvizet tartani a mosdónál és a kádnál?

A zöld végét a biztonsági szelep és a koll. bojler bemenője közé gondoltam.
Jó ez igy , vagy kell esetleg valahová visszacsapószelep?

További jó melót a Csapatnak !!!
fefefe Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11825

a 3 cm szerintem elég kell, hogy legyen körbe, hisz a cső-a-csőben cuccok 125/80-asainál sincs több. sőt...

Előzmény: Licsimi (11820)
fefefe Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11824

szerintem létezik ilyen megoldás. legalábbis nagyon remélem, mert nekem is ilyen lett tervezve, annyi különbséggel, hogy a kéménykürtő nem bélelt.

vagyis van egy sima, vakolt kürtőm, amiben belül lesz egy 80-as cső, ahol megy kifele a füstgáz. mellette meg jön be a levegő. a kürtőn kívül természetesen "cső-a-csőben" folytatódik, egészen a kazánig.

 

én a buderus ajánlott cuccait vettem meg hozzá, és így került ellenőrző idomokkal, mindennel együtt br. 123ezer ft-ba. a kémény 7,35 m magas.

 

ajánlották nekem a tricox-ot is (www.tricox.hu), az állítólag jóval olcsóbb, de én fafejű vagyok, és szeretek egy rendszerben gondolkodni, így maradt a buderus cucca (ami valójában muelink & grol)

 

Előzmény: Licsimi (11820)
farriss Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11823

Amikor megvettük az SD zártégésterű kazánt, rendesen utánanéztem az elvezetésnek. Igy lett a cső a csőben megoldás, amit még a kéményseprők is a legbiztonságosabbnak tartanak. Nálunk a 12O/80-as megoldás realizálódott, azaz a belső csőben nyomja ki a cuccot, a külső 12O mm-es csőben meg szivja a levegőt.

Az összes cső elemet a kometa2OO1-nél vettem, teljesen korrektek, mindig volt minden, amire szükségem volt. Nekem kellett 6x 1 folyóméter egyenes szakasz (9-1Oe ft métere), 1 könyök, egy T idom, meg egy záró idom. Ja, meg egy 25 cm-es cső szintén, ami kijön a kazánból. Erre megy a T idom, aminek az egyik végén az ellenörző nyilás van (amin majd a kéményseprő ellenőrzi, és tisztitja a kéményt), amásik vége bemegy a kéményhez a falba. Idejön a könyök, ami felforditja az irányt, majd rá a 6 m cső, végén a záróidom. Ez igy össszesn kb. 8 m, a kazán max 12 m-t engedélyez, szóval bőven határérték alatt vagyunk. A T idom és a könyök idom ellenállása miatt 1-1 folyóméternek számitanak.

A záróidomon pedig felül nyomja ki a füstgázt, lejjeb pedig oldalt szivja be a levegőt.

Az egész SD gyártmány, nem is volt vele gond. Az egész beszerzése kb. 8O ezer ft volt, a kéménykivitelező pedig 7O e ft-ért csinálta meg az egészet. Ebben minden benne volt, falbontás, kémény régi bélésének az eltávolitása, visszafalazás, vakolás etc. Igy az egész 15Oe ft-ba került, ő az egészet méterenként 25ezerért vállalta volna, ebben benne van az anyag, beszerzés munka, igy 2OOezer lett volna. Nagyon korrekt volt, leirta, mit kell vennem etc.

Ő Prochorn-nal dolgozik, én az SD anyagok mellett döntöttem.

A www.saunierduval.hu oldalon minden le van irva. A kémény szuperul sikerült, a kéményseprő füsttömörség vizsgálatot csinált, nyomáspróbát etc., a megengedett határértéknek mindössze az 5 százalékát produkálta a kémény. Nagyon meg volt vele elégedve, nem kötözködött, egyből átvette.

Természetesen ezek az SD csövek is savállóak.

 

www.kometa2001.hu itt nézd meg az elvezető rendszereket.

 

 

Előzmény: Licsimi (11791)
Fido Dido Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11822
Nem a belső csőre gondoltam, hanem arra, hogy egy osztó elemmel külön is lehet vezetni a kéményt és a levegőcsövet.
Előzmény: Licsimi (11820)
placi01 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11821
Elfogadják ezt a kéményseprők majd?
Melyik városban laksz?
Előzmény: Licsimi (11820)
Licsimi Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11820

Köszi!

 

Éppen erre gondolt a szerelő is. Hogy belefűz a 140-es bélelt kéményembe egy 70-es csövet amin kimegy a füstgáz, a 3 cm távolság megvan a két cső között, ott meg szívja a levegőt.

 

Ráadásul úgy néz ki, hogy az eredeti termomax csőrendszer így még sokkal olcsóbb is. Ő immergázban gondolkodott...

Előzmény: Fido Dido (11816)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11818
Hallott már vki olyanról, hogy panelban kétcsöves fűtés esetén alulról felfelé nyomják a melegvizet? Normális ez v. csak nekem furcsa?
Vikusz Creative Commons License 2006.11.02 0 0 11817

Csak az a kédés mennyivel gyorsabb.

Érdemes-e emiatt nem fűteni rendesen.

Eddig radiátor nem lukadt ki(régi vasradiátor), cső sem lukadt ki a korrózió miatt, hanem a fűtetlen padlástérben  ahová valamiért felkanyarodott a cső elfagyott pár éve egy éjjel amikor nem ment a fűtés .

 

Én úgy vagyok vele hogy inkább fűtsön, ha így meg kilukad, amúgy se bírta volna sokkal tovább.

A nyomást megfelelő ha 1.5 baron tartja?

 

Vikusz

 

Előzmény: enginer (11815)
Fido Dido Creative Commons License 2006.11.01 0 0 11816

Egy kis olvasmány:

http://www.saunierduval.hu/tervezesik/05Egestermek%20terv.pdf

 

Egyébként van szerelvény arra, hogy turbós kazánnál külön menjen a levegőcső, és külön a kémény. így akár az eredeti kémény is használható lenne.

Előzmény: Licsimi (11806)
enginer Creative Commons License 2006.11.01 0 0 11815
Ha melegebb és még kering is, gyorsabb a kémiai folyamat.
Előzmény: Vikusz (11814)
Vikusz Creative Commons License 2006.11.01 0 0 11814

Én is úgy gondoltam mint Lacivill, hogy kb mindegy a csőnek.

Egy idő után(mennyi?) gondolom kilukad, de az a kérdés hogy: felgyorsítja-e a folyamatot(a rozsdásodást) érdemben az, ha rendesen fűtenek(magyarán ha forró víz kerin benne, és nem hideg).

Nem tudom milyen régi a cső(minimum 30 éves),de olyannak néz ki mint a sima horganynyzott vascső amit most is árulnak.

Vikusz

 

placi01 Creative Commons License 2006.11.01 0 0 11813
Naná!
Előzmény: Vektor007 (11812)
Vektor007 Creative Commons License 2006.11.01 0 0 11812

Hi!

Hát nemtom, szokott ilyen régi fekete vascső kilyukadni?

A radiátorok az ok, azok lyukadnak, de azok a régi falvastagságú csövek?

Ti már találkoztatok ilyennel?

Üdv.: Veki

Előzmény: Vikusz (11809)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.01 0 0 11811
Szerintem az csak keresni akart egy kis pénzt.
Előzmény: Vikusz (11809)
Lacivill Creative Commons License 2006.11.01 0 0 11810
Valószinű, hogy a cső élettartamát nem röviditi meg ha meleg víz megy benne.
Előzmény: Vikusz (11809)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!