Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 16877

Ha csak arra gondolok, hogy a gépkocsik gázosításáshoz is tipuengedély, vagy egyedi engedély kell, akkor nehéz ügy. Gondolom a technikai rész megoldható, de a gáztartálynak meg kell felelni elég sok előírásnak, ezért szabályosan csak gyárit vehetsz, úgy elég sokba fog kerülni. A hajót az előirások szerint újra kell majd vízsgáztatni, összesen 150-200 eFt-ból talán megáll. Ha meg olyan kicsi a motor, hogy nem kell rá vizsga, akkor meg minek? Kilométerenként megtakarítasz majd kb 8-12 Ft-t, nagyjából 10 000 km után bejönne az ára, ha addigra nem kellene kidobni a motort.

Szóval ha nagy a motor és sokat hajózol, akkor megérné, de akkor meg a tankolási próblémák miatt nem OK!

Előzmény: tarnagy (16858)
Apuci54 Creative Commons License 2010.02.23 0 0 16876
Hali Marci! Ez a megoldás kísértetien emlékeztet a Briggs fűnyírómotorokon alkalmazaott megoldásra. A hűtőventillátor által keltett légáramlás belekapaszkodik abba a kis műanyag lapátba, ami forgás közben fixen tartja a pillangószelepet - egyben meghatározza a szelep maximális kitérését / fordulatot /. Ha nem jár a motor, akkor úgy lötyög, mintha le akarna esni. Gáz-adáskor ennek a műanyag vacaknak a maximális kitérését állítod adott bowden állás mellett. Üdv: Apuci54
Előzmény: Marci38 (16856)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16875
Azon is gondolkozhatnál hogy jössz e a szezonnyitó talira.
A csigacseréd majd ott kitárgyaljuk.
Előzmény: va-tibor (16872)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16874
Nem!
Olvass utána miért nem .....
Előzmény: tarnagy (16858)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16872
még gondolkodom a csigán mert nekem a kihajtásom BIII és töröm a fejem a a 4 és3 levelü kombináción de cirka 150.000 ft kérdés hoz e valamit a hajó n. állítolag többet nyom stb. Ez a nagy dilema
Előzmény: hakapeci (16871)
hakapeci Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16871
én is majdnem vettem 1 bravoIII at de lebeszéltem magam
a kérdésre meg visszatérünk majd


haka
Előzmény: va-tibor (16867)
Marci38 Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16870
Ha azt csigát itéled megfelelőnek ,természetesen! ... És kösz! ( milyen forgásirányu? csakhogy jobra vagy balra agyaljak e ? :o) )
Marci
Előzmény: szőrmók (16869)
szőrmók Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16869
Akkor Forelle ! Öntessek ?
Előzmény: Marci38 (16868)
Marci38 Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16868
- Szerintem ezt elsősorban az optimális csigaválasztás lehetősége határozza meg! Mivel a redukciót nagy valószinüséggel bordásszijjal oldom meg , mindegy,hogy milyen irányu ...

Marci
Előzmény: szőrmók (16865)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16867
nekem is nagy csiszolási feladat lesz remélem a minél elöbb beálló jóidőben meg telerakom aktiv adoddal a trimlapokat meg a motort:-)

apropo
csiga
BravoIII megjelet olyan összeállitás hogy az első prop 4 levelü a hátsó 3 levelü ezt nyomatják az usában most mint a leggazdaságosabb, hamarabb , kisebb fordulaton siklik stb
vélemény?
Előzmény: hakapeci (16866)
hakapeci Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16866
szeva Tíbor:) ! nekem az acél csiga korrodálja ... a csiga felülete tiszta alumínium , csak lecsiszolni lehet...

haka

Előzmény: va-tibor (16855)
szőrmók Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16865
Jobbra vagy balra forgó kell ?
Előzmény: Marci38 (16864)
Marci38 Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16864
Szia Szőrmók! Én nem tudom... Szerinted az adott körülmények között ( 2250 rpm , 4 kW ) melyik lehet alkalmasabb, az eredeti 10/ 6 os mellett?

Üdv! Marci
Előzmény: szőrmók (16861)
Takyka! Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16863
Szerintem kiiktathatod, sőt ki is kell iktatnod, mert neked nem jó az állandó fordulatszámú üzem. A magasabb fordulatszámokat én nem erőltetném, hiszen ez arra a 3000 körüli fordulatszámra van tervezve. Nem hiszem, hogy a kínai barátaink egy kicsit is jobb minőségű anyagokat választottak, mint ami szükséges a garanciális idő túléléséhez normál üzemállapotban!
Az alkatrészek terhelése négyzetesen növekszik a fordulatszám növelésével!

T.
Előzmény: Marci38 (16859)
szőrmók Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16862
Lehetséges.Nemrégen kitárgyaltuk. A biztonságos elhelyezése a palacknak nehezen megoldható. Esetleg HF-et kérdezd ,hogy egyáltalán engedik -e.! KW alattinál meg azt csinálsz amit akarsz. Esetleg megbüntetnek jövedéki adóval való visszaélés miatt.Nem éri meg arizikót a viszonylag kevés haszon.
Előzmény: tarnagy (16858)
szőrmók Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16861
Marci ! 9x7-es van. 3 águ .2águban van hasonló a Forelle.Esetleg a 20 as Vihar az 10-es de nagyobb a meredeksége. Viszont faragható.
Előzmény: Marci38 (16860)
Marci38 Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16860
- Szia! Pedig nekem rémlik,hogy konkrét válasz ugyan nem volt mivel nem jellemző de körbejárták a kérdést, miszerint alapból lehetséges , de a gázzal való manipulálást szigoru előírások szabályozzák.. Szerintem a felügyeletnél hasból megmondják, csak egy telefon...

Üdv! Marci
Előzmény: tarnagy (16858)
Marci38 Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16859
köszi bempok! Ezek szerint az is elképzelhető,hogy kiiktathatom mivel csónakon nem kell ez a fordulat stabilizátor ? Vajon bírja a magasabb fordulatot ?..... mert amúgy pörögne mint állat!

Üdv! Marci
Előzmény: bemepok (16857)
tarnagy Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16858
Fölmerült egy érdekes kérdés a minap, s fogalmam sem volt, van-e rá válasz - hátha tudja valaki. (A kereséseim is hiábavalók voltak, s másutt is föltettem, eddig válasz nélkül)
Tehát: lehetséges-e egy 4 ütemű külmotort gázüzeműre alakítani, a gépkocsimotorok mintájára?
bemepok Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16857
Az a motor fordulatszám határolója lesz. Ha elér egy bizonyos fordulatot (általában 3600 1/min), visszaveszi a gázt. A motoron belül lévő röpsúlyos szabályzó működteti.
Ha csupasz főtengely véggel (terhelés nélkül) indítod be, hullámzik a fordulat, mert a szabályzó nem képes olyan gyorsan reagálni, mint ahogy a motor felpörög.
Próbáld vhogy leterhelni, sztem jó lesz.
Előzmény: Marci38 (16856)
Marci38 Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16856
Sziasztok!
- Egy kis segítség kellene.... A kis kínai négyütemü stabílmotor nem igazán akar egyenletesen járni ,ezért kicsit megbontottam. A kérdésem ,hogy a karburátor pillangó szelepét a képen látható kar mozgatja, aminek a tengelye a forgattyusházban van .. (legalább is úgy látom) Mi ez tulajdonképp, kell e egyáltalán oda . Ha beinditom a motort ez a kar húzást gyakorol a pillangószelepre , amúgy meg "lötyög" ha nem jár a motor... Lehet e szerepe példáúl szelepezérlés... vagy előgyújtás? ( leakasztottam a karbiról és úgy járattam a motort, kézzel nyitogatva a pillangószelepet. A kart mozgatva nem történt semi.. Mi huzza hátra egyáltalán ha jár a motor?

Marci
va-tibor Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16855
bármilyen hajót ha vas ponton, hajó melett tartod akkor az alu kihajtás ház is .......
én igy jártam, most tavasszal csiszolás , festés a vége, na meg aktiv anódok felhelyezése
Előzmény: Barbabianka (16853)
szőrmók Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16854
A Bauhaus áruházban is van. 2-5000huf
Előzmény: izgaga (16851)
Barbabianka Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16853

A letestellt alu csónakodat leállitod egy vas stég mellé aktiv anód nélkül akkor megnézheted az test felületét egy idö múlva. Simán ki fog kráteresedni.

Egyébként minek is kell letestellni a hajótestet ha a "petró" extra dróton megy?? 

bb

Előzmény: krezidiesel (16848)
szőrmók Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16852
Akár a Maritime-nál.
Előzmény: izgaga (16851)
izgaga Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16851
Yó. Hol lehet kapni? (És persze mennyiért, bár a hajótest javítása ugyan nem drága, de rohat sok időt el tud vinni.)
Előzmény: szőrmók (16849)
izgaga Creative Commons License 2010.02.22 0 0 16850
Ja, hát erről van szó, hogy "két dróton dzsal a petró" - mostmár, hogy külön vezetéken vittem mindenhova negatívot. Nade akkor nem lehet testelve az alu hajótest...
Előzmény: krezidiesel (16848)
szőrmók Creative Commons License 2010.02.21 0 0 16849
Meg már kitalálták az aktiv anódot. És nálunk is kapni. Ha jól tudom ilyenkor nem csak a kavitációs lemezre ,hanem az alu hajóra is kell tenni.
krezidiesel Creative Commons License 2010.02.21 0 0 16848

Nekem anno az oskolában azt tanitották, hogy egy hajó az nem autó, és két dróton dzsal a petró (egyenáramnál)... Vita ,meg kivétel az nincs. Testelni meg köll, az érintésvédelem miatt.

Az oroszokra mondjuk nem annyira vonatkozik a fizika... (a vodka miatt)

:-)))

Előzmény: izgaga (16839)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.21 0 0 16847
Doki:
Ha gondolod hívj fel, amit tudok segítek.
Van úgy hogy a firefoxnál engedélyezni kell a java, vagy javascriptet.

Explorernél esetleg töröld a cookikat.
De jobb ha online megoldjuk telón.
Előzmény: doktor4 (16842)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!