Ha csak arra gondolok, hogy a gépkocsik gázosításáshoz is tipuengedély, vagy egyedi engedély kell, akkor nehéz ügy. Gondolom a technikai rész megoldható, de a gáztartálynak meg kell felelni elég sok előírásnak, ezért szabályosan csak gyárit vehetsz, úgy elég sokba fog kerülni. A hajót az előirások szerint újra kell majd vízsgáztatni, összesen 150-200 eFt-ból talán megáll. Ha meg olyan kicsi a motor, hogy nem kell rá vizsga, akkor meg minek? Kilométerenként megtakarítasz majd kb 8-12 Ft-t, nagyjából 10 000 km után bejönne az ára, ha addigra nem kellene kidobni a motort.
Szóval ha nagy a motor és sokat hajózol, akkor megérné, de akkor meg a tankolási próblémák miatt nem OK!
Hali Marci! Ez a megoldás kísértetien emlékeztet a Briggs fűnyírómotorokon alkalmazaott megoldásra. A hűtőventillátor által keltett légáramlás belekapaszkodik abba a kis műanyag lapátba, ami forgás közben fixen tartja a pillangószelepet - egyben meghatározza a szelep maximális kitérését / fordulatot /. Ha nem jár a motor, akkor úgy lötyög, mintha le akarna esni. Gáz-adáskor ennek a műanyag vacaknak a maximális kitérését állítod adott bowden állás mellett. Üdv: Apuci54
még gondolkodom a csigán mert nekem a kihajtásom BIII és töröm a fejem a a 4 és3 levelü kombináción de cirka 150.000 ft kérdés hoz e valamit a hajó n. állítolag többet nyom stb. Ez a nagy dilema
- Szerintem ezt elsősorban az optimális csigaválasztás lehetősége határozza meg! Mivel a redukciót nagy valószinüséggel bordásszijjal oldom meg , mindegy,hogy milyen irányu ...
nekem is nagy csiszolási feladat lesz remélem a minél elöbb beálló jóidőben meg telerakom aktiv adoddal a trimlapokat meg a motort:-)
apropo csiga BravoIII megjelet olyan összeállitás hogy az első prop 4 levelü a hátsó 3 levelü ezt nyomatják az usában most mint a leggazdaságosabb, hamarabb , kisebb fordulaton siklik stb vélemény?
Szerintem kiiktathatod, sőt ki is kell iktatnod, mert neked nem jó az állandó fordulatszámú üzem. A magasabb fordulatszámokat én nem erőltetném, hiszen ez arra a 3000 körüli fordulatszámra van tervezve. Nem hiszem, hogy a kínai barátaink egy kicsit is jobb minőségű anyagokat választottak, mint ami szükséges a garanciális idő túléléséhez normál üzemállapotban! Az alkatrészek terhelése négyzetesen növekszik a fordulatszám növelésével!
Lehetséges.Nemrégen kitárgyaltuk. A biztonságos elhelyezése a palacknak nehezen megoldható. Esetleg HF-et kérdezd ,hogy egyáltalán engedik -e.! KW alattinál meg azt csinálsz amit akarsz. Esetleg megbüntetnek jövedéki adóval való visszaélés miatt.Nem éri meg arizikót a viszonylag kevés haszon.
- Szia! Pedig nekem rémlik,hogy konkrét válasz ugyan nem volt mivel nem jellemző de körbejárták a kérdést, miszerint alapból lehetséges , de a gázzal való manipulálást szigoru előírások szabályozzák.. Szerintem a felügyeletnél hasból megmondják, csak egy telefon...
köszi bempok! Ezek szerint az is elképzelhető,hogy kiiktathatom mivel csónakon nem kell ez a fordulat stabilizátor ? Vajon bírja a magasabb fordulatot ?..... mert amúgy pörögne mint állat!
Fölmerült egy érdekes kérdés a minap, s fogalmam sem volt, van-e rá válasz - hátha tudja valaki. (A kereséseim is hiábavalók voltak, s másutt is föltettem, eddig válasz nélkül) Tehát: lehetséges-e egy 4 ütemű külmotort gázüzeműre alakítani, a gépkocsimotorok mintájára?
Az a motor fordulatszám határolója lesz. Ha elér egy bizonyos fordulatot (általában 3600 1/min), visszaveszi a gázt. A motoron belül lévő röpsúlyos szabályzó működteti. Ha csupasz főtengely véggel (terhelés nélkül) indítod be, hullámzik a fordulat, mert a szabályzó nem képes olyan gyorsan reagálni, mint ahogy a motor felpörög. Próbáld vhogy leterhelni, sztem jó lesz.
Sziasztok! - Egy kis segítség kellene.... A kis kínai négyütemü stabílmotor nem igazán akar egyenletesen járni ,ezért kicsit megbontottam. A kérdésem ,hogy a karburátor pillangó szelepét a képen látható kar mozgatja, aminek a tengelye a forgattyusházban van .. (legalább is úgy látom) Mi ez tulajdonképp, kell e egyáltalán oda . Ha beinditom a motort ez a kar húzást gyakorol a pillangószelepre , amúgy meg "lötyög" ha nem jár a motor... Lehet e szerepe példáúl szelepezérlés... vagy előgyújtás? ( leakasztottam a karbiról és úgy járattam a motort, kézzel nyitogatva a pillangószelepet. A kart mozgatva nem történt semi.. Mi huzza hátra egyáltalán ha jár a motor?
bármilyen hajót ha vas ponton, hajó melett tartod akkor az alu kihajtás ház is ....... én igy jártam, most tavasszal csiszolás , festés a vége, na meg aktiv anódok felhelyezése
A letestellt alu csónakodat leállitod egy vas stég mellé aktiv anód nélkül akkor megnézheted az test felületét egy idö múlva. Simán ki fog kráteresedni.
Egyébként minek is kell letestellni a hajótestet ha a "petró" extra dróton megy??
Ja, hát erről van szó, hogy "két dróton dzsal a petró" - mostmár, hogy külön vezetéken vittem mindenhova negatívot. Nade akkor nem lehet testelve az alu hajótest...
Nekem anno az oskolában azt tanitották, hogy egy hajó az nem autó, és két dróton dzsal a petró (egyenáramnál)... Vita ,meg kivétel az nincs. Testelni meg köll, az érintésvédelem miatt.
Az oroszokra mondjuk nem annyira vonatkozik a fizika... (a vodka miatt)