Rityifi: hol csináltattad és mennyiért? Mennyire sérülékeny?
A találkozón mondtatok egy céget, ahol mindenféle kiegészítő cuccokat lehet venni, azt hiszem Homasita vagy valami hasonló volt a neve... Bocsi, ha helytelenül írtam! :-))
Ha lenne valaki oly szíves és megírná a címét esetleg telefonszámát, netán web- vagy e-mail címét az említett társaságnak, azt megköszönném!
A következő téma kicsit OFF, de hol máshol kérdezném meg: nekem Low rádióm van - sajnos - a járgányomban, amelyen van egy TP (traffic programm) jelű gomb, mely ha benyomásra kerül, figyeli az aktuális rádióadót, hogyha az közlekedési információt sugároz, akkor pl. kazetta hallgatása esetén át- majd visszakapcsol a rádió adására. Ha az az adó nem sugároz közlekedési infót, akkor automatikusan addig hangol míg egy ilyet nem talál.
Nos, az általam nagyobb százalékban hallgatott országos adó - többnyire régebbi slágereket játszik - a cucc "szerint" nem sugároz közlekedési híreket, de a nagy folyónkról elnevezett "Dunabajusz" rádió a berendezés szerint úgy cselekszik...
Ronggyá hallgatam már X számú kazettát minden napszakban a kocsiban - csak kíváncsiságból - de még semmilyen adóm nem sikerült elérnem, hogy a cucc hatalmas ovációm kíséretében, interaktív módon tájékoztasson engem az amúgy viszonylag érdektelen hírekről... Most akkor hogy van ez? Van egyáltalán Mo.-on olyan adó mely megfelelő jelet sugároz?
Hűha, kicsit elszaladtam! Bocs! És előre is köszi a választ! :-)))
A jobb o. C oszlop felől nagyon ritkán nekem is van valami halovány zörgés, amire a szervízben (AutóRákó) azt mondták, típushiba, a dönthető hátsó ülés rögzítése csinálja.
Jelentőseége csak annyiban van, hogy zavaró lehet. Pár ezer Ft-ért kicserélik, de én nem foglalkoztam vele, tényleg csak ritkán jelentkezik.
Kipucoltattam kézi mosóban, azóta sokkal enyhébb a szag, bár érezhető egy kicsit.
Kiszedni nem merem, mert (mint már említettem) az egyik bigyó fejét már csak a lélek tartja az előző próbálkozásom miatt. Félig kipattant, de onnantól csak szakadt.
Ha nem enyhül pár hét alatt még jobban, akkor minden félelmem ellenére neki kell essek újból.
Most beszéltem egy volt Fiat márkaszervíz vezetöjével és megkérdeztem az alapjárati fordulatszámingadozást. Szerencsére nekem még nem volt részem benne, de engem is kíváncsivá tett.
Szal, ö mesélte, hogy elsö körben a lambda-szonda cseréje elmulasztja a problémát. Ha mégse, akkor a potenciométert kell megvizslatni, mert szoros összefüggés van a lambda-szonda-potenciométer-injektor között, amik együttesen felelösek az alapjáratért.
Ez hihetö is egy kicsit, mert a városi üzem sokkal jobban igénybe veszi a katalizátort és ez okozhatja, hogy legtöbbeteknek városi használat után jelentkezik.
Ez így egyszerünek tünik, de szvsz nem sok mühely rendelkezik olyan szakembergárdával, akik fitten értenének hozzá.
Szerintem, ha még nem múlt el a problémás autó 3 éves, esély van a szavatossági javításra, de sajna a lambda-szonda nem tartozik bele, csak a potenciométer.
Még jó, hogy alig néhány hozzászólással korábban büszkélkedtem, hogy az én Bravomban nincs semmilyen zörgés (1806)! :-)))
Tegnap óta istentelenül zörög valami a jobb hátsó ablak, B vagy C oszlop tájékán. Az a baj, hogy menet közben lehet csak hallani, és így nehéz beazonosítani a hang pontos származási helyét.
Volt már valakinek hasonló helyen zörgése, és ha ige mi? Holnap viszem 60.000-es szervízre és egyben ezt is megnézetném! Jó lenne ha eleve már valamilyen konstruktív ötlettel tudnék a szerelő srácnak segíteni. Mellesleg rezsi óradíjban sem kerül annyiba ha sokáig kell keresni! :-))
Újtulaj?
Sikerült kiszedni a csomagtartó tögzítő műanyag bigyókat? Nem ecetesedett be a bor a járgányba?
Nekem 35-ös fólia az üvegeken. Én szeretem, nem az túl sötét, nappal nagyon jól fogja a napsugárzást, sötétben pedig nagyol jól kilátni még ennél a fóliánál. A 20-as fólia már sötétben rázosabb! Arról nem is beszélve, hogy a 35-öst a rend őrei sem nagyon szólják meg. Persze a fóliából sem mindegy, hogy milyet veszel. A 3M nagyon jó!!
Sikerült megoldanom a hátsó ablaktörlő megszűntetését, most már teljesen szimetrikus az autó hátulja (sokkal jobban néz ki!!).
Megoldás: Swift GA modelhez lehet kapni olyan dugót, amely jó a lyukba a hátsó ablaktörlő kivétele után, s már csak ezt kellett gumián (ragasztó-szigetelő) pasztával bekenni. (ár:600Ft, munkaidő:15perc)
Ezt a típust szélvédöragasztóval ragasztják a kasztnihoz. Csak utána levenni ne kelljen.
Ha jól tudom minden típust lehet ragasztani, csak az maceráns, mert az illesztésekkel sokat kell babrálni, hogy mindenhol felfeküdjön az ívekre. Ezért egyszerübb gány munkával felfúrni.
Ehhez a szarnyhoz ki kell furni a kasznit, vagy egyeb eljarassal kell felszerelni?
Nekem nagyon tetszik, de ha furni-faragni kell akkor inkabb hagyom a fenebe....
A tatabányai szalonban 35000Ft-ért (áfával) lehet kapni gyári hátsó szárnyat festéssel, felszereléssel. Új anyagbeszerző srác van, akinek igen jó kapcsolatai vannak! (állítólag). De az ár fix, és ennyi is marad!!!!
Ökrös Csabi!! Nekem biztosra veszik, hogy az alapjárati motor a rossz, és ki is fogják cserélni a jótállás keretében. Újtulajnak helyesbítésként mondanám, hogy az utóbbi időben sokat javult a Strausz szalon hozzáállása. Új tulajdonos van már Fiat Rieglernek hívják. Új vezetők ,szerelők. Egész jó...
Sziasztok!
Rityifi.
Én nem az olasz autosokkal gondoltam,csak mi bravo/asok.De látom ök is arra felé mennek csak szeptemberben.A szállást elintézzük,én mikor utoljára voltam akkor a vár aljában lévö szállodában száltunk meg,ami olcso és nem ráz.
Szkapi.
Én is akarom azokat a képeket látni!
Mindenki.
A talival mi van?
Ujtulaj.
Nyugottan szedd szét a hátulját a lentebb leirt modon,nem nagy ördöngösség,csak határozott huzással tedd,én egy lapos fogot szétnyitva patintottam ki a fekete szegecseket.Sok sikert és sok Wonder Baum.
Csá Stancy.
Bocsi, de most olvasom végig a topicot hogy halnak meg a hátsó ablaktörlők!(1787-es hozzászólás) Típushiba!!! Előző Tipom dettó ugyanezt produkálta mint a mostani Bravo-m. Egy rohadt kicsi gumi O-gyűrű miatt van az egész. Ne gyarapítsátok a szervízek pénztárcáját félórás melóval teljesen tökéletesen orvosolható a hiba!!
Főleg ne hagyjátok a régi törlőmotort a servicében mert ők is ugyanezt csinálják és valaki majd megkapja újként!!
A takaró fedelet hátul 4db bepattintós(!!!)fekete kárpit-patent tarja a helyén.
1. Kalaptartó ki.
2. Üléstámla ledönt.
3. A takrófedél alá kell nyúlni a patentoknál a két ujjaddal villaszerűen és határozott mozdulattal felfelé kirántani. Ne félj nem fog eltörni!
Nekem sikerült, de ha sok bor folyt ki, akkor az alatta lévő hangszigetelőket is vedd ki mert az tudja csak igazán szívni a nedvességet. Annak a patentjeit egy széles fejű lapos csavarhúzóval egyszerűen ki tudod pattintani.
A hangszigetelőt az oldalsó kárpitokkal együtt tudod csak kivenni: 6db patent és 2db csavar a hangszóró alatt, 2db csomagrögzító (6-os imbusz) csomagtartó-perem műanyagtakarója le,hátsó lámpa műanyag takaró le.
Kicsit bonyolultnak tűnik de ha sok nedvesség szivárgott le érdemes kivenni mindent, mert kurva büdös lesz !! Nekem "csak" beázott és penészes lett a hangszigetelő és már az is nagyon büdi volt.
Szerveződik egy újabb tali a "Na és miért olasz autót? Vagy miért ne ?" topic keretein belül. A cél Miskolc-Lillafüred lenne,. a távolság miatt kétnaposra tervezzük (persze, aki csak egy napra tudna eljönni, szeretettel várjuk). Eddig tizenhárman jelentkeztek, az időpont valószínüleg szeptember közepe lenne. Aki szeretne eljönni, az írjon nekem egy emilt, vagy a fent említett topicban is eléthető vagyok.
A boros problémámon kívül van még egy kérdés, amiben a segítségetekre lenne szükségem.
Ez nem tartozik ide, de már haverok vagyunk egy páran, így remélem nem haragszotok meg.
Szóval a barátnőm talált egy nagy kutyát. Olyan Berni pásztor / Rotweiler keverék kan kutya.
Most nála lakik egy nem túl nagy lakásban, de már van egy nagy kutyája és ez így nem maradhat. Kidobni nem fogja a kutyát, menhelyre nem szeretné adni, de ez így nagyon kellemetlen.
Legyetek szívesek és kérdezzetek körbe, hátha el tud valaki vállalni egy ilyen kutyust.
Igaz a bizgentyűk kiszedésében nem tudok segíteni (bár úgy tudom, hogy "ki-be pattintós" elven működnek), viszont már nekem is tört el és ömlött ki egy üveg jóféle vörösbor a csomagtartómban. Mivel kiszedni és sem tudtam a takarólapot, de a nedvesség ellen elég jól szigetel, alaposan kimostam-töröltem mosószeres vízzel, majd egy helyi kézimósóban - a rendes időszakos takarítás során, melyet aktualitás okán előrehoztam :-)) - külön kértem, hogy még egy spec. vegyszeres "dörgölésnek" vegyék alá a csomagtartómat. Mivel ez nekem tavaly nyáron történt, azt hiszem el tudod képzelni, hogy egy fél nap alatt, hogy berohadt az egész a forró karosszériában... Olyan cefre szag volt benne, hogy csak a gondolatától 3 napig "hótrészeg" lettem! :-))
Ja, és ha van lehetőséged zárt vagy ellenőrzött területen tartani az autódat (pl. udvar), mindent nyissál ki rajta és folyamatosan szellőztesd, mert ez a rohadt cefre szag képes a kárpitba és az ülésekbe is befészkelni magát!
Tegnap buliba menet összetört egy bor a csomagtartómban (hülye állat vagyok és hátra raktam a borokat...).
Olyan büdös az egész autó, mint a dög. A rendőr csak bedugja a szondát az ablakon és életfogytig tartó szabadságvesztésre ítél.
Szóval a csomagtartóban levő határoló lapot szeretném kivenni (ami a pótkereket takarja el), de nem bííííírom.
Három fekete bütyök fogja a hátuljánál, de azok se nem csavarosak szerintem, se kihúzni nem tudom.
Az egyiket már majdnem szétszakítottam, de inkább előbb megkérdezlek titeket.
A hideg motornál jelentkező fémes csattogás nálam is megvan, és esetenként nem is csak 3mp-ig!!!
Bemelegedett motornál abbahagyja, de szervízben sem tudtak rá mit mondani, még a hidrotőkét vagy az ékszíj vezetőgörgőjének csapágyát sem említették meg... Szóval nem tudom... Elég régóta csinálja, szinte a kezdetektől, és már benne van a járgányban 60ekm. Ha eddig nem ment tőle tönkre, ezután sem fog már. Remélem... :-((
Zörgés: nekem új korában a vezetőoldali lámpatest zörgöt, de kegyetlenül, ha rosszabb minőségű úton vezettem (nem volt rendesen rögzítve), de minekutána kavicsfelverődés összetörte, és cserélni kellett, egyúttal meg is szünt a zaj...
Hál'Istennek más zörgés - egyelőre - nincs a Bravomban, ami biztos, hogy elég ritka. Egyébként az ajtó mindig a szűk keresztmetszet, mert atyám 1.6-os Bravajában és anyám Seicento Sportingjában is ott nyomul mindig valami. A szervízben megcsinálják, aztán egy hét után újra kezdi...
Megvettem a FELNIKET!!!!! :-)
Szép lett szerintem.
Stancy! Nem tudom, hogy 2 napra mennyek e?
Nem tudom hol, és milyen a szállás?
Ez nem az amit az Olaszok szerveztek??
Lehet, hogy többen jönnének egy egész naposra nem?
HOL VAN A GRANTURISMO???
Újtulaj! Ihatsz az egy naposon is, majd visszafelé lassabban jövünk! :-))))
üdv
Ökrös Csaba, cspetike Amit hallottam (1578) hagy nem írja le mégegyszer. Én beszereznék 3-4 awabbilincset(a gyárit nehéz visszarakhatóan leszedni), vmi tisztító löttyöt és lekapnám a szívóágat. Egy szemrevételezés, pucolás nem árthat.
zörgés:
Az enyémben az ég egyadta világot semmi nem zörög. Legalábbis nem hallom a kiputól :-))))))))
Viszont valami zavar: 1. hideg indításkor kb. 3mp-ig tompa, fémes csörömpölö hangot hallani. 2. hideg motornál - melegedés ütemében csökkenve - finoman visító hangot hallani a fordulatszámmal arányosan (nem ékszíj!).
???
Hello,
1,2-es Bravo-m van 7000 km-el. Egy ideje hallok gázadásnál illetve bizonyos sebességtartományoknál fémes csörgő hangot. Olyan mintha szelep lenne de állítólag nem az . Utcán járva figyeltem más Bravokat és sokuknál szintén hallottam. SPQR-ék azt mondják teljesen normáli jellemző hangja ez ennek a típusnak ne foglalkozzak vele. Kicsit kiábrándító hogy új generációs motorokkal szerelt autóknak olyan hangja van mint a régi Dáciámnak amikor szar Ukrán benzint tankoltam bele. Mellesleg meg vagyok győződve arról hogy nem normális ez a zaj, lokalizálni és megszüntetni is lehetne ha nem lenne annyira apróság az SPQR-nek hogy foglalkozzon vele.
Hasonló tapasztalataitok vannak?
Valaki írjon valami megnyugtatót.
Egyébként imádom a kocsit de ez baromira bosszant pláne, hogy most már gyakran járok lehúzott ablakkal és folyamatosan hallom.