Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
el lehetne vitatkozni, hogy ez a történet hány tanyát érint konkrétan, és hogy "jár-e" ennyi embernek a kisvasút az adófizetők pénzéből, éshogy az ország többi hasonló fekvésű tanyájának akkor miért nem jár, blablabla...
sokszor lerágtuk a csontot, általában a vasútellenes skatulyában végeztem ilyenkor, így lapozzunk, aszondom :-)
OK,és akinek nincs...na és ott a tél:a földútat nem szokás takarítani,ott pedig igen csak hamar megcsúszik az ember akár még terepjáróval is (ezt tapasztalatból mondom...úgyértem,h néha menni kell mg.vontatóval menteni). Pedig a háza elött megy a vonat,de ez meg már megint más.
lőtér, az mindig lőtér volt, a térképen simán lehagyták a megállót, ami csak azért érdekes, mert a felette lévő szelvényen a közút végcéljaként lőtér mh-et írnak.
sajnos a "kelleni fog a vonat" véleménnyel nem értek egyet :-( láttam pár mostanság tanyára költözőt... a sokmillás terepjárónak nem alternatívája a kisvonat, de még a kockaladának sem.
Ismerem ezt a képet /ki van valahol téve a motorgarázsban/, de nem pont erre gondoltam. A fórum olvasói közül valaki szolgálatban is volt akkor a gépen.
Azaz igazság,h nem kattintottam képre,így nem láttam a hajtóművet az épület elött,csak maga az épület (kívül-belül) olyan volt mint Izsák,de most,h megnéztem alaposan a képet így persze...igaza van.
Nahát...kigondolta volna. Úgy látom Lőtér mh-nek is más volt akkor a neve.
Köszönöm szépen a közzétételt!
A menetrend is azt mutatja,h tényleg a tanyán lakóknak épült szinte a vasút. (az a jó,h ez most így volna,ha lenne vonat,mert sokan költöznek ki tanyára a falvakból,községekből és KELLENI fog a vonat).
Nem tudtam! Ez egy nem túl régi építésű peronnak tűnt! (80-as évek?) Mettől meddig volt használatban ez a Mh? Ezzel a peronnal szemben lehetett a felvételi épület, vagy őrház? Mikor bonthatták el ezt az épületet? http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=hagy
Az igaz, ráadásul dízelek járhatnának arra gond nélkül. Pl. lehetne a Békésről Békéscsabára is vonatot járati tehermentesítve a buszokat, sőt a kötegyáni vagy a vésztői személyek közül néhány lemehetne azon gond nélkül Békésre. Az a gond, h a bizt. ber sem képes egynél több vágányt fogadni Murony felöl, de egy váltót be lehetne építeni az új felüljáróhoz. De nem csinálnak semmit mondván majd lesz felújítás, de az is kifáradt Gyománál Szajoltól eddig lendületből ment, ahogy befejeztek egy szakaszt kezdték a másikat itt viszont kifáradt Gyomáig már egy éve kész és nem haladnak tovább.
Murony-Békéscsaba közötti bal vágányra is ki sikerült rakni a vörös négyzetet. Ha a 2 km hiányzó felsővezeték nem lenne a máv szégyene, még rátesznek egy lapáttal hogy ki is zárják a vágányt, nehogy el lehessen küldeni akár egy tvg-t is arra.
Vasúti jármű nem tud arra menni, mert ugye vörös négyzet van, max. a permetező gumikerekes kis sárga jószág. De biztos annak se volna ellenfél. Kb. 20-30 centi volt a talajtól át lehet lépni vagy ugorni.
Ha meglátja a pályabejáró, akkor jelenti a pályamesternek, aki meg feljelenti az illetékes hivatalnál, az illetékes hatóság meg kimegy, és jól "seggberúgja" a delikvenst.
Amúgy elég ha arra megy a TVG-t, kiszedi egyből a 3,14-csába az egészet.
Ma bejártuk a 129-es vonalat, sajnos csak ketten voltuk én és a szervező, aki ide nem ír, de majd szólok neki, h nézzen be.
A vonal végig hiánytalan, a hevederek is mind megvannak, síncsavarok viszont itt-ott hiányoznak, de nem vészes mennyiségben, a talpék sincsenek nagyon rossz állapotban 1-2-t leszámítva.
Mutatok egy képet kívácsi vagyok láttatok-e már ilyet?
Villanypásztort húztak a vonalon keresztül. Nem magasan át lehet ugrani és nem is volt áram benne ( ebbe legalábbis, ami a képen van, ezt érintéssel megnéztem, a következőt már az útitársam nézte meg és azt mondta ő érezte a feszkót).
Ilyet lehet? Tudtommal a vasút az a MÁV területe. Vonalbejárás is van még a vonalon a vonalbejáró mit kezd ha ilyet lát?
Amíg üzemképes volt addig képes volt rá. Más kérdés, hogy az elmúlt időszakban nem volt olyan tél, amikor a lehullott hó mennyisége indokoltá tette volna a bevetését. (a térségre értendő)
A hóekéket szépen beteszik a vontatási telep azon szegletébe, ahol, nincs útban. :) Aztán, ha esetleg szükség lesz rá, akkor felszerelik arra a gépre, amelyet kijelölnek ilyen feladatra.
A 3. képhez: Hogy is volt ez akkoriban? c sín martinacél, i sín bessemer? Vagy volt ilyen is olyan is mindkettőből, a vasúttársaságok meg vették ami volt raktáron?
Amíg bele nem fagyasztották a motorjába a vizet, addig igen. Amúgy 2003-ban kellett utoljára bevetni, van itt a fórumon valaki, aki be tudna erről számolni, és talán képeket is tudna róla betenni...
- A zetor selejtezésével, a hokotrói feladatokat melyik gép fogja ellátni? Hoznak ide egy üzemképes classic daciat? Vagy Békéscsabáról, vagy Szolnokról fog jönni a felmentőgép? - Mi lesz a sorsa a leszerelt hóekéknek?