Votl mikor a színes fémgyüjtők egy kisvasút sínjeit szedték ki és az sem zavarta őket ,h közben odaért a vonat, nyugodtan dolgoztak tovább majd mikor kséz volt elhajtottak autóval. A vonaton lévők meg a vezér is látta.
Az meg csak legendaként hallottam, h a 142-esen ment egy különvonat vagy nosztalgiavonat szerelvénymenetként csak a vezér volt rajta. Egy helyen kereszt miatt meg kellett állnia és az alatt az 5 perc alatt loptak le róla mindent amit lehetett a vezér meg nem tudott msát tenni bezárkózott és lapult. Egy másik topikban vki megerősítette, h igaz a történet.
Köszi, szép képek. Elég nehéz lehet "gyalogolni" az ilyen sín- és hevederhiányos szakaszokon.
Ehhez kapcsolódik: a minap az egyik OFF vasútvonalon (tehát élő vonalon) az egyik állomáson a két vágány között végigfutó biztberhuzal aknafedeleit vitték el. A biztberesek pótolták, és két nappal később, fényes nappal (!), amikor vasutas dolgozó is az épületben tartózkodik, ismét ellopták, de ekkor lebuktak...
Kb két hónappal ezelőtt: Ugyanezen vasútvonalon, ugyanezen állomás közeléből a nyíltvonalból kb 150 síncsavart szedtek ki valakik, és vittek el. Egy héttel később a mozdonyvezető jelentette a pft-nek, hogy az állomáshoz csatlakozó 1 km-es szakaszon az összes olyan síncsavar ki van szedve, ami nem fog. Ahol az alátétlemezt is ki tudták szedni, ott azt is kiszedték. A motyót nem vitték el, hanem ott volt szétdobálva a helyszínen. A pft az érintett szakaszon a pályát az eset hatására megerősítette, hogy ne lehessen kézzel kihúzni a csavarokat.
Nemrég meg a kérdéses falu főutcájáról lopták el az aknafedeleket...
Sellye-Villány között nem tudom, de majd elgyaloglok arra is. Én Kétújfaluról eljutottam Középrigócig a tavasszal. Zádornál a szokásos sínhiány volt és rengeteg heveder és csavarhiány a Drávatamási és a hatos út közötti szakaszon. Ez a bejárt rész gyakorlatilag megsemmisülőben.
Én először azt a vonalat építettem volna vissza, nem a Szén patak-völgyit. Turisztikailag több esélyt látok benne: Egyfelől a Csór-réti víztározónál végződne, ami önmagában is turistacélpont, másfelől Mátraházáról 1-1,5 km-es sétával megközelíthető lenne, amivel olyan embereket is meg lehetne nyerni, akik nem akarnak 5-6 km-t gyalogolni egy kisvasutazásért (pláne ha lefele mennek a völgybe). A kihasználtságban szvsz behozná a mátrafüredit.
A Szén-patak völgyi vonal újjáépítése is jó, csak kérdés, hogy a szalajkaházi végállomás a vadasparkjával lesz-e turistacélpont a galyatetői és mátraszentimrei turistáknak? Annak úgy lenne értelme, ha egyhuzamban megépítenék Mátraszentimréig - a Szalajkaháztól tovább az egykori cseternási nyomvonalon, majd onnan hegyoldalban haladva Msztimre aljáig, a sportpályás-temetős-egykori szlovákcsárdás területig, ami eléggé sík egy állomás kiépítéséhez. Akkor viszont tarolna, még a buszt is laposra verné sűrű vonatközlekedéssel.
A Youtube-on láttam egy videót, ahol tesztelik, h mennyi sínhiányon megy át a vonat gond nélkül. Amerikában volt, tehervonat több kocsival először csak egy kis síndarabot szednek ki csak az egyik oldalon, azon gond nélkül átmegy csak a kerekek pattognak mnt a nikkelbolha. Aztán még többet majd a másik oldalról is kiszedik és olyan 70-80 körüli tempóval küldik át rajta a vonatot. Mikor már több méter hiányzik és mind a két oldalon akkor a siklik a sokadik kocsi, de vagy 2-3 kocsi még akkor is átmegy rajta.
Igen. De te már írtad segítségként, hogy 250 m a vonaladban figyel :) (Nem akartam a kunságiba rakni, mert ott mindenki tudná. Itt meg túl nehéz lett.)
Útsorompót ellenőrző fedezőjelző előjelzője, szigsínek és maga az útátjáró ugyanazon a vonalon. Meglehetősen újnak tűnik és bár a csapórúdjai hiányoznak, a közút felé villogó fehér fényjelzést ad.
Megkeresem utazásom képeit, de az útvonal szerimtem a következő volt: Kijössz a lőkösházi felv. épületből, elmész jobbra, még, még, majd balra lesz egy utca. Annak a jobb oldalán volt az állomás, mintha lenne ott még egy elveszett teherkocsi-felépítmény, de lehet, hogy semmi köze az egészhez. Ha a befordulás előtt továbbmész, a nagyállomás tárolójára jutsz, balodalt vannak MÁV-jellegű - ma már - lakások. Ott erősítette meg bennem egy helyi embör, hogy jó helyen jártam előtte.
Akkor megmutathatnád nekem is a GV végáll helyét. :-) Nem a vasútállomás elött volt, a Petőfi-Vasút sor sarkon? Kicsit odébb, a park közepén van egy vasútinak tűnő épület, az tényleg az volt?
Igen, baloldalt a kocsivontató látható (ill. a maradéka). A képen a zalaszentgróti téglagyár iparvágánya van, a bádogépület mögött kémény már a téglagyár. Ugyanezen vágány mellet készült a másik két kép is. (Az off-ikaruson az a salátaformájú matrica egy eredeti BKV-embléma, csak a drótkerítés miatt nem igazán fotózható).