Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.17 0 0 11751
Votl mikor a színes fémgyüjtők egy kisvasút sínjeit szedték ki és az sem zavarta őket ,h közben odaért a vonat, nyugodtan dolgoztak tovább majd mikor kséz volt elhajtottak autóval. A vonaton lévők meg a vezér is látta.

Az meg csak legendaként hallottam, h a 142-esen ment egy különvonat vagy nosztalgiavonat szerelvénymenetként csak a vezér volt rajta. Egy helyen kereszt miatt meg kellett állnia és az alatt az 5 perc alatt loptak le róla mindent amit lehetett a vezér meg nem tudott msát tenni bezárkózott és lapult. Egy másik topikban vki megerősítette, h igaz a történet.
Előzmény: Törölt nick (11750)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.17 0 0 11750
Köszi, szép képek.
Elég nehéz lehet "gyalogolni" az ilyen sín- és hevederhiányos szakaszokon.

Ehhez kapcsolódik:
a minap az egyik OFF vasútvonalon (tehát élő vonalon) az egyik állomáson a két vágány között végigfutó biztberhuzal aknafedeleit vitték el.
A biztberesek pótolták, és két nappal később, fényes nappal (!), amikor vasutas dolgozó is az épületben tartózkodik, ismét ellopták, de ekkor lebuktak...

Kb két hónappal ezelőtt: Ugyanezen vasútvonalon, ugyanezen állomás közeléből a nyíltvonalból kb 150 síncsavart szedtek ki valakik, és vittek el. Egy héttel később a mozdonyvezető jelentette a pft-nek, hogy az állomáshoz csatlakozó 1 km-es szakaszon az összes olyan síncsavar ki van szedve, ami nem fog. Ahol az alátétlemezt is ki tudták szedni, ott azt is kiszedték. A motyót nem vitték el, hanem ott volt szétdobálva a helyszínen. A pft az érintett szakaszon a pályát az eset hatására megerősítette, hogy ne lehessen kézzel kihúzni a csavarokat.

Nemrég meg a kérdéses falu főutcájáról lopták el az aknafedeleket...


MÁR CSAK PARAZSAT ÉS MALOMKÖVET NEM LOPNAK!
Előzmény: Hentes2 (11749)
Hentes2 Creative Commons License 2008.07.17 0 0 11749

Sellye-Villány között nem tudom, de majd elgyaloglok arra is. Én Kétújfaluról eljutottam Középrigócig a tavasszal. Zádornál a szokásos sínhiány volt és rengeteg heveder és csavarhiány a Drávatamási és a hatos út közötti szakaszon. Ez a bejárt rész gyakorlatilag megsemmisülőben.

 

Üdv: Hentes

 

Előzmény: Törölt nick (11736)
illesf Creative Commons License 2008.07.16 0 0 11748
Ilyen rémálmom még nem volt, de hajtánnyal már repültem hasonló akció miatt...
Előzmény: Törölt nick (11737)
abdhulbin Creative Commons License 2008.07.16 0 0 11747
Szidja valaki a Diamondokat!
Előzmény: Törölt nick (11742)
gbeatle Creative Commons License 2008.07.16 0 0 11746

Hm...

Akkor még át lehetett menni Mezőhídvégnél a Sió hídján gyalog biztonságosan...

A híd mellett lévő bejárati jelzőről van esetleg olyan képed, ahol még viszonylag egyben van?

Előzmény: Törölt nick (11737)
division by zero Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11745
Előzmény: Törölt nick (11743)
VT22 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11744
Én először azt a vonalat építettem volna vissza, nem a Szén patak-völgyit. Turisztikailag több esélyt látok benne: Egyfelől a Csór-réti víztározónál végződne, ami önmagában is turistacélpont, másfelől Mátraházáról 1-1,5 km-es sétával megközelíthető lenne, amivel olyan embereket is meg lehetne nyerni, akik nem akarnak 5-6 km-t gyalogolni egy kisvasutazásért (pláne ha lefele mennek a völgybe). A kihasználtságban szvsz behozná a mátrafüredit.

A Szén-patak völgyi vonal újjáépítése is jó, csak kérdés, hogy a szalajkaházi végállomás a vadasparkjával lesz-e turistacélpont a galyatetői és mátraszentimrei turistáknak? Annak úgy lenne értelme, ha egyhuzamban megépítenék Mátraszentimréig - a Szalajkaháztól tovább az egykori cseternási nyomvonalon, majd onnan hegyoldalban haladva Msztimre aljáig, a sportpályás-temetős-egykori szlovákcsárdás területig, ami eléggé sík egy állomás kiépítéséhez. Akkor viszont tarolna, még a buszt is laposra verné sűrű vonatközlekedéssel.
Előzmény: JCSABA (11740)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11743
Nem tudnád belikelni vagy a címét megadni?
Előzmény: Törölt nick (11742)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11742
A Youtube-on láttam egy videót, ahol tesztelik, h mennyi sínhiányon megy át a vonat gond nélkül. Amerikában volt, tehervonat több kocsival először csak egy kis síndarabot szednek ki csak az egyik oldalon, azon gond nélkül átmegy csak a kerekek pattognak mnt a nikkelbolha. Aztán még többet majd a másik oldalról is kiszedik és olyan 70-80 körüli tempóval küldik át rajta a vonatot. Mikor már több méter hiányzik és mind a két oldalon akkor a siklik a sokadik kocsi, de vagy 2-3 kocsi még akkor is átmegy rajta.
Előzmény: Törölt nick (11737)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11741
Pontosan nem tudom, de szívesen megnézném. Idén még nem szívtam úgysem odavissza majd 700 km-es úttal...
Előzmény: Törölt nick (11736)
JCSABA Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11740
Majdnem: a Nagy völgy Lajosháza és a Rakott út között.
Előzmény: (budai-)H.G. (11729)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11739

Így van. A szombati napon rendezett gyalogtúrán még egy helyen kereszteztük a vonalat, Drávaszerdahely határában:

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: kopaszhaj (11731)
VT22 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11738
Igen. De te már írtad segítségként, hogy 250 m a vonaladban figyel :) (Nem akartam a kunságiba rakni, mert ott mindenki tudná. Itt meg túl nehéz lett.)
Előzmény: Törölt nick (11735)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11737
Volt már olyan rémálmotok, hogy utaztok a vonattal és elfogy a sín?

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11736
Sellye-Villány között mennyi sínfolytonossági hiány van, és mióta?
Előzmény: kopaszhaj (11734)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11735
Mártély.
Előzmény: VT22 (11733)
kopaszhaj Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11734
Nincs messze :-) Illetve... hisz már sínek sincsenek mindenhol...
Előzmény: Törölt nick (11732)
VT22 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11733
Senki sem tudja?
Előzmény: VT22 (11618)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11732
Hacsak nem Kémes. (OK OK bocs... :D)
Előzmény: kopaszhaj (11731)
kopaszhaj Creative Commons License 2008.07.15 0 0 11731

Máriagyüd és Harkány?

Előzmény: (budai-)H.G. (11730)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11730

Útsorompót ellenőrző fedezőjelző előjelzője, szigsínek és maga az útátjáró ugyanazon a vonalon. Meglehetősen újnak tűnik és bár a csapórúdjai hiányoznak, a közút felé villogó fehér fényjelzést ad.

 

 

 

 

 

Előzmény: (budai-)H.G. (11728)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11729
Mátra, Szén-patak-völgy felső szakasza a Szalajkaház felett?
Előzmény: JCSABA (11727)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11728

Sziasztok!

 

Feladvány: merre jártam a hétvégén?

 

 

JCSABA Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11727

A hétvégén egy kis kirándulást tettem... De merre?

 

eMPet Creative Commons License 2008.07.14 0 0 11725
Megkeresem utazásom képeit, de az útvonal szerimtem a következő volt:
Kijössz a lőkösházi felv. épületből, elmész jobbra, még, még, majd balra lesz egy utca. Annak a jobb oldalán volt az állomás, mintha lenne ott még egy elveszett teherkocsi-felépítmény, de lehet, hogy semmi köze az egészhez.
Ha a befordulás előtt továbbmész, a nagyállomás tárolójára jutsz, balodalt vannak MÁV-jellegű - ma már - lakások. Ott erősítette meg bennem egy helyi embör, hogy jó helyen jártam előtte.
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.13 0 0 11724
...Felek Ferivel majdnem egy órahosszáig kerestük a GV állomás helyét.
Előzmény: eMPet (11720)
P.stephenson Creative Commons License 2008.07.13 0 0 11723

Akkor megmutathatnád nekem is a GV végáll helyét. :-) Nem a vasútállomás elött volt, a Petőfi-Vasút sor sarkon? Kicsit odébb, a park közepén van egy vasútinak tűnő épület, az tényleg az volt?

 

P.s

Előzmény: eMPet (11720)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.13 0 0 11722
Beszéltem kollégákkal, valóban volt ívkorrekcó[/i}

Szemtelenül fiatal vagy...
Előzmény: Zolas (11709)
utn Creative Commons License 2008.07.13 0 0 11721
Igen, baloldalt a kocsivontató látható (ill. a maradéka).
A képen a zalaszentgróti téglagyár iparvágánya van, a bádogépület mögött kémény már a téglagyár.
Ugyanezen vágány mellet készült a másik két kép is. (Az off-ikaruson az a salátaformájú matrica egy eredeti BKV-embléma, csak a drótkerítés miatt nem igazán fotózható).
Előzmény: Törölt nick (11708)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!