Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gpeti Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1878
Most jövök a "Peugeout 206 ! Vegyem..." topikból. Az 523-524-526 hozzászólások elég érdekesek. Talán nem túlzás, ha azt mondom, hogy ezek nálunk is elfogultabbak.
Leo 27 Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1877
Csak az tűnik problémásnak, hogy a Fiat ugyanezt az 1.6-ost motort akarja berakni a Stiloba is. Új motorgenerációról nincs szó, csak a JTD dízelt fejlesztgetik. A kocsi súlya pedig biztos nőni fog.
alexandrosz Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1876
Ja, a Xsara az új 16V-s volt. Végeredményben a lényeg az, hogy kezd eljárni az idő a Bravo 1.6-os motorja felett is, ez természetes dolog, 6 év hatalmas idő az autógyártás fejlődését figyelembe véve. Hiszen gondoljuk csak meg: a VW milyen 1.6-os motort tudott '94-'95-ben felmutatni? Volt vagy 75 lovas a csodás aggregát:o))
Előzmény: Leo 27 (1875)
Leo 27 Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1875
Nekem is az a véleményem, hogy sofőrtől nagyban függ a dolog. De az Accord-os félgázról annyit, hogy le volt engedve az ablakom és halottam a motorhangot és induláskor, váltáskor a kerékcsikorgást. De valószínű, ha helyet cseréltünk volna, akkor a Honda-val is nyerek.
A Xsara 1.6 sima ügy az új 16V volt? A régi 90 lovasról nehezen tudnám elképzelni.

Egyébként ilyenkor érdemes átnézni a szomszéd autóra. A múltkor egy 316-os BMW-s nagyon csúnyán nézett, amikor legyorsultam az após 1.6-os Nubirájával, ráadásul úgy, hogy elfogyott a sáv és befértem elé.

Egy biztos, én azon leszek, hogy mindenkivel elhitessem az utakon, hogy a Bravo-hoz képest kevesek:)))

Előzmény: alexandrosz (1874)
alexandrosz Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1874
Leo!

Az Accord-sztori kicsit meredek, szerintem akkor nyomja le a bravot, amikor akarja... Nem azt mondom, hogy lódítasz, hanem azt, hogy a sofőr nem volt a helyzet magaslatán, ill. félgázzal ment:o))) A Vectra nem táltos, de nyomatékban, rugalmasságban szintén ver. Ettől függetlenül 0-100-ra megfogható.

Az én vereségeim (gyorsulgatni nem szoktam, nem vagyok versenyző alkat) autóúton/pályán:

- Renault Clio/Megane 1.6: Könnyedén léptek le, de még az 1.4-es Tech'Run is komoly ellenfél.
- Suzuki Sedan 1.6: Jobban ment:o(
- Citroen Xsara 1.6: Sima ügy.

Előzmény: Leo 27 (1873)
Leo 27 Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1873
Sziasztok!
Muszáj írnom gyorsulás ügyben. Én nagyon szeretem és a városban gyakran művelem ezt a műfajt. Nagyon ritkán szoktam alul maradni, pedig bárkivel gyorsulok.
A tapasztalatom a következő. Az autó mellett nagyon sokat számít a vezetési technika, gyakran többet mint az autó. Még régebben beszélgettünk arról, hogy ki meddig huzattja a gépet és úgy vettem észre, hogy kicsit csodálkoztatok a 2.-100, 3.-160 határokon. Abban az esetben, ha papíron erősebb autót győzök le, annak általában az az oka, hogy tovább nyomom neki ugyanazt a fokozatot. Ebből következik, hogy ilyenkor 3-at ritkán szúrok és 6500 alatt nem váltok. Tudom, hogy az elmélet szerint, ha elváltasz a max telj-hez tartozó fordulatszámnál (1.6-5750) és a fordulatszám a max nyomaték fordulatszámára esik vissza, akkor gyorsulsz a legjobban, de a gyakorlatban mégsem teljesen így tapasztalom.
Két legutóbbi esetem új 1.8 Vectra, '96 körüli Accord 2.0 (ez kemény volt). Mind a kettőnél körülbelül együtt gyorsultunk, de ők előbb felváltottak és ez elég volt ahhoz, hogy én érjek a köv. lámpához (pedig mikor 2-t szúrtak náluk is csikorgott a kerék). Arra kell csak figyelni, hogy váltsál mielőtt leszabályoz.
1.6 Suzukival döntetlenre meccseltem, 120 lovas Saxo ellen nincs esély. Egy Fabia-t szerintem le kell tudjon nyomni.
A TDI-ket autópályán nem lehet megütni, hiába teszi vissza az ember 4-be. Hiába 200-300 Nm-el nem lehet versenyezni. Amikor viszont TDI-vel csináltok összehasonlítást, ne felejtsétel el, hogy a Fabia 1.9 TDI 4 milla felett van.
Attiska Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1872
AUE+

Milyen áttételek vannak, ill. mekkora a végáttétel a Bravoban?

Előzmény: Az Utolsó Európai (1871)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1871
No, akkor rendben van...:-))
Amúgy magam sem találom különösebben verhetetlennek a Bravót, több keserű emléket is őrzök erről... Nem az bánt, hogy mondjuk egy Clio 2.0 16V otthagy 160-nál, mert ez természetes, hanem a szürkébb járművek. Pl. egy Toledo TDi, amit nem bírtam utolérni az M1-esen; vagy egy Fabia 1.4 16V, ami csúnyán legyorsult az Üllőin. Bár ez nem volt igazi verseny, csak kísérletképpen megnéztem, tudom-e követni. Ebben a sebességtartományban gyorsabb volt.
Előzmény: Gpeti (1870)
Gpeti Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1870
AUE,

Mi itt az ellentmondás? Erről nekem is ez a véleményem. Nagyon jól lehet érezni, hogy melyik az a fordulatszám, ahol erőre kap a motor, és érezni, ahogy lassan elfogy az ereje. Szinte fel tudnám venni a nyomatékgörbéjét érzés alapján.

Az 1.6-os Suzuki az egy fájó pont nekem is. És az a csúnya vereség, amit a múltkor egy Saxo VTS-től kaptam (1.6 120Le), na az is kiábrándító volt.

Előzmény: Az Utolsó Európai (1869)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1869
Hali Gpeti!

Nekem is ellent kell mondanom Neked, de csak egy picit...:-)) Amennyire tudom, a nyomaték a fordulatszám növekedéssel csak egy ideig nő, azután stagnálni, szívómotoroknál többnyire csökkenni kezd. A Bravónál ez a pont 4000-es fordulatnál jön el (1.6 16V). A teljesítmény persze összességében növekszik, mivel ez a fordulatszám és a nyomaték, valamint egy konstans szorzatából áll elő.
Innentől kezdve minden azon múlik, hogy az adott sebességnél milyen fordulatszámon járnak a motorok (dízel kontra benzines). Azonos teljesítmény eléréséhez a benzinest végig jelentősen magasabb fordulaton kell tartani, mivel a nyomatéka gyakorlatilag a teljes fordulatszám-tartományban sokkal alacsonyabb, mint a TD esetében.

Előzmény: Gpeti (1854)
alexandrosz Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1868
Én is inkább azt mondanám, hogy 1995-ben nem volt sok ellenfele... Ma már mindenki ilyen, vagy erősebb motorokat gyárt és tervez. És tudjátok mi a legrosszabb? Az, hogy pl. egy 1.6-os Suzuki Sedan is simán legyorsulja:o((( No, ezzel nem azt akarom mondani, hogy de jó lenne egy olyat birtokolni, de kétségtelenül objektívnak kell maradnunk, ebben Gpetinek igaza van. A Bravo egy nagyon szép és dinamikus autó, de manapság már nem verhetetlen...
Előzmény: yOLORO (1866)
Gpeti Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1867
Mondtam már, hogy nem verseny volt, csak egy előzés. Nem vagyok olyan, aki nem bírja elviselni, hogy megelőzik. Ha gyorsabban akar menni, ám tegye azt. Egyébként is, bent ült a családom is. Országúti versenyzésre ritkán vagyok kapható, mert hamar átlépi az ember az ésszerű sebességhatárokat (mondjuk ki: félek), de egy városi piros lámpás rajtra mindig felveszem a kesztyüt.

Azért túlzásokba ne essünk, hogy nincs az 1.6-osnak párja a maga kategóriájában. Mi az ő kategóriája? A lökettérfogat? Mert van néhány egyhatos motor, ami azért jobb, mint a Fiat. (Honda VTI, ESI, Alfa). Manapság az a 103 Ló nem egy egetverő teljesítmény, talán csak az Opel (100) és a Citroen (90) gyengébb nála? A Renault 1.6-osa pl 110 Lóerős, és tényleg egész jól muzsikál a Mégane-ban.
Ha magára a motor hangolására, pörgösségére gondolsz, az általa nyújtott vezetési élményt nézzük, akkor tényleg nagyon ott van a szeren. Egyszerűen a fordulatszám emelkedésével arányos az adneralin szintje is, egyfajta függőséget okoz. De azért azt ne mondjuk, hogy a legjobb. Maradjunk objektívek.

Előzmény: yOLORO (1866)
yOLORO Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1866
Sziasztok

Már nagyon régen szoltam hozzá a feldobott témákhoz.

Gpeti
Nem tudom hogy sikerült enyire alul maradni egy TDi-s Passattal szembe, én biztos nem hagytam volna, hogy ilyen egyszerüen megussza a Passatos.
Az tény hogy a TDi-s és a benzines motorok karakterisztikája teljesen különbözik. A dizel kis fordulaton leadja max. teljasítményét, míg a benzinesnek olykor kétszer akkora fordulatra van szuksége hogy leadja max teljesítményét. Ezt a problémát pedig csak vissza kapcsolással lehet megoldani.
Amugy az 1.6 16v-s Fiat motornak a maga kategoriájában nem sok ellenfele van, mondhatni egy se!

Rityifi Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1865
Hali

Na most már a 406-os fórumban sem értik, hogy most mi is van velem?
Ez jól megkeverődött.
Ha ezt tudom, inkább hagyom a fenébe az egészet!
De remélem most nem néztek rám rossz szemmel?!
(ezt kipihenem)
Üdv.

Rityifi Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1864
Sziasztok!!

:-))
Na AKKOR TISZTÁZZUNK EGY-KÉT DOLGOT!!
Ha már ilyen jó megfigyelők vagytok!
A járgányomat nem adom el, és nem is fogom, (mert jó, szeretem, és csak szépítem) a 406-os fórumban azért írtam, mert a családban van egy ilyen autó is! (az édesapámé) Ezért aztán a közös tapasztalatszerzés miatt, és esetleg egy találkozóra is kíváncsi lenne. Ezért beszéltem a NEVÉBEN! A FÉLREÉRTÉSEK ELKERÜLÉSE VÉGETT.
:-)
De nem akartam ilyen nagy dobra verni a dolgot.
Gpeti! Szerintem is király az 1.8-as!

Attiska Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1863
Komoly? Na, majd megdumáljuk, mikor aktuális lesz. :)
Előzmény: Gpeti (1862)
Gpeti Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1862
Összel lehet, hogy eladó lesz!
Előzmény: Attiska (1861)
Attiska Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1861
Gpeti!

Irigylem az ELX-edet, nekem is ilyenre fáj a fogam. Majd ?sszel meglátjuk! :)

Előzmény: Gpeti (1860)
Gpeti Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1860
Előzmény: alexandrosz (1859)
alexandrosz Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1859
Gpeti!
Nem jutunk:o))) Ezt támasztja alá az a tény, hogy mikor kis kedvencemet kölcsönadtam egy haveromnak, a második napon ő felhívott és meg szerette volna vásárolni a bravo-t:o)

Ez itt Őkelme:o)

Előzmény: Gpeti (1857)
Attiska Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1858
alexandros!

Ezen vitatkoznék, mert pl. a feltöltött benzineseknek nincs ellenfelük, igaz vannak hátrányaik is, de ez itt tényleg off, inkább hagyjuk. :)

Előzmény: alexandrosz (1855)
Gpeti Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1857
Azért nem jutunk arra a következtetésre, hogy az autóink szarok, ugye?
Előzmény: alexandrosz (1855)
Gpeti Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1856
Attiska, semmi gond. Ez az egész téma már más topicokban ki lett tárgyalva, úgyhogy ne off-oljunk.
Szerencsés ember vagy, hogy vezethettél egy 155-öst. Nekem egy 156-os volt a szívem vágya, de praktikussági okokból le kellett mondanom róla.

ONTOPIC: Mi legyen a banner-rel?

Előzmény: Attiska (1853)
alexandrosz Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1855
Bizony, a dízelek lassan komolyabb menetteljesítményekre lesznek képesek, mint a benzinesek... És lehet, hogy néhányunkat nem érdekel a fogyasztás, engem pl. annál inkább. És ahol 3-4 liter diffi van ugyanazon paraméterek mellet, nos ott már el kell gondolkozni... Magam is gondolodom egy TD-s autó vásárlásán (hogy az olaszoknál maradjunk, esetleg egy Alfa 145/146TD), de sajnos az új áruk nagyon magas, egy használt dízel vásárlása pedig komoly lutri:o(
Gpeti Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1854
Azért a visszaváltás segít, hiszen a kerékre jutó nyomaték ezáltal növekszik, és ettől gyorsul az autó. Visszaváltani a TD-knél is érdemes, mivel az egyenletes(ebb) nyomatékgörbe miatt nagyobb lesz a kerékre jutó nyomaték.
Egy kicsit ellent kell mondanom neked, mert a dízelek is nagy fordulaton adják le a legnagyobb teljesítményüket, csak jobb a nyomatékgörbéjük, ezért alacsonyabb fordulaton nem halnak meg, ezért kellemesebb velük autózni. Az egyenletes nyomatékleadás miatt érzi azt az ember, hogy pincétől a padlásig (na jó, csak a födémig) húz.
De ezek az új dízelek tényleg nagyon jók, és valóban meggyűlik a bajom velük. Kár, hogy megfizethetetlenek.
Attiska Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1853
AUE!

Azt oké, hogy az 1,6-os már nem ellenfél, De! A kétliteres dízelt miért nem a hasonló lökettérfogatú benzineshez hasonlítják?

Volt szerencsém kipróbálni régebben egy 525TDS-t, utána pedig egyből átültem egy 525i-be, majd egy 520-ba. Szerintem ég és föld a különbség az 525i javára, sokkal meggyőzőbb volt számomra (igaz ez teljesen szubjektív, lehet, hogy beállítottságtól függően más lenne a dolog). Az 520-ast a TDS viszont megverte, csak ha nagyon pörgette az ember, talán még akkor tudott vele lépést tartani.

Gpetike!

Nyugi, nem bántó szándékkal írtam, amit írtam! :)
A 2,0 TS-t pedig ismerem, egy hónapig használhattam egy 155 TS-t. :)

Előzmény: Az Utolsó Európai (1852)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1852
Attiska!

Hiába váltasz vissza négyesbe, a nyomatékod nem lesz több tőle. A fordulatszám lesz csak magasabb, ami azt jelenti, hogy üveghangon tudod azt a teljesítményt hozni, amit a TD lazán pörögve teljesít.
Az a Pug HDi lenyeli keresztben az 1.6-osokat, szvsz az 1.8-nak is meggyűlne a baja vele normál körülmények között.

Előzmény: Attiska (1850)
Gpeti Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1851
Mi az, hogy nincs a helyzet magaslatán az 1.8-as motor??? (Biztos hallottad valahol) Szerintem jobb motor, mint a többi Fiat motor, amiket vezettem. Semmi gond vele, és ilyen alapjárat ingadozások meg hasonló problémák sincsenek. Nem fogyaszt többet, mint az 1.6-os, de jobban megy. Kevésbé pörgős, elöbb tilt, de addig jobban húz.
Mellesleg én úgy tudom, hogy ugyanez a motor, csak más hengerfej van az 1.8TS-ben és a Barchettában is. Javítsatok ki, ha rosszul tudom (köbcentire, furat-löketre u.a.). Bár a végeredmény számít, és tény, hogy a Le az kevesebb, mint az Alfáé. Nézd meg a többi 1.8-as autót, a sport(os) modelleken kívül mindegyik 115 Ló körül mozog, úgyhogy ez átlagos.

Ez az egész előzés egyébként egy laza kikerülésként indult, csak bunkózott a Passat-os. Ötödikben nyolcvanról nem lehet gyorsulni, akkor meg már nem kapcsoltam vissza, igazából nem akartam versenyezni. Mondom, lehet, hogy ő visszakapcsolt, vagy elöbb kezdte a gázt nyomni, lendületből jött, meg ilyesmi. Versenyeztem már TDi-vel, nulláról nem gyorsul jobban, csak rugalmasabb, de ezt már mindnyájan tudjuk. Csak az elég meggyőző volt, amikor kitakarodtam előle, mennyire könnyedén gyorsult tovább. Ekkor persze én már nem nyomtam a gázt, csak egyenletesen haladtam.

U.i.: Neked 2.0TS van? Nem? Akkor meg minek példálozol vele. Ezer autó van, ami lenyomja az überautó übermotorját, most nem erről van szó. És hidd el, az érdi emelkedőn még nem kellett visszaváltanom ötösből. Egyrészt mert nekem rövid váltóm van, másrészt eddig mindig én toltam fel (persze csak szerényen) az önbizalomtól duzzadó mellű auósokat.

Előzmény: Attiska (1850)
Attiska Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1850
alexandrosz!

Bocsi, úgy emlékeztem, hogy 1,6-osa van. Sajna az 1,8a-as Fiat motor nincs a helyzet magaslatán. De, az 1,8 TS legyűri a kályhát. Az oké, hogy a dízel alacsonyan leadja a forgatónyomatékát (egyetlen pozítívum a dízelben, már akinek az, engem pl. rohadtul nem érdekel, szeretek váltogatni, meg a fogyasztás sem). Az érdi emelkedőn meg tessék benzinessel visszaváltani négyesbe (a Brava ötödikje amúgy is hosszú), plána, ha pörgős a motor.

alexandrosz Creative Commons License 2001.05.17 0 0 1849
Helyesbítek, bírná a Brava:o)) Elnézést kérek Gpetitől!
Előzmény: alexandrosz (1848)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!