Az önthető magnézium ötvözetek legnagyobb hátránya az, hogy az öntéskor
hajlamosak a melegrepedésre. Homokformába öntéssel, nyomásos kokillaöntéssel
és gravitációs kokillaöntéssel öntik őket.
Főleg a Mg-Al-Zn-Mn ötvözeteket használják, amelyek jól önthetők, de csak 100°C
alatti üzemi hőmérsékleten használhatók. Ugyancsak gond a hegeszthetőségük is.
Kedvezőbb öntési és hegesztési tulajdonságúak a magnézium-cirkónium-ritka
földfém (thorium, yttrium) ötvözetek, de érzékenyek az oxidációra, ezért védőgáz
alatt öntendők.
A legnagyobb szilárdságú önthető magnézium ötvözetek a magnézium-cinkyttrium-
neodinium-cirkónium ötvözésű, kiválásosan keményíthető ötvözetek,
amelyeket űrhajózási célokra használnak. Ezek az ötvözetek 200°C-ig használhatók,
jó korrózióállóságuk van, amit jelentős mértékben befolyásol a szennyezők (Ni, Fe,
Mn, Cu) mennyisége is. Elsősorban űrhajók, repülőgépek és helikopterek fogaskerék
hajtóműház öntvények készülnek magnézium ötvözetekből, de készítenek
kompresszorház öntvényeket, űrhajó szerkezeti elemeket, gépkocsi dísztárcsákat és
keréktárcsákat, hűtőrácsokat, pedálokat, lámpaborítókat is magnézium ötvözetekből.
Sok bonyolult alakú számítógép-, és műszeralkatrész is magnézium öntvény
Nem Al Mg ötvözet, Hanem Mg- ötvözet, estleg van olyan is hogy ELKTRONFÉM
A II. világháborús repülőkben alkalmazták (NEM DURALUMÍNIUM) kb 80 % Mg tartalommal. Pillekönnyű alkatrészek voltak.