Keresés

Részletes keresés

krezidiesel Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17261
Összekevered a kompressziót a kompresszió viszonnyal.
Előzmény: matchbox (17260)
matchbox Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17260
Versenymotornál használunk 11-13 kompressziót. Nem lesz normális alapjárat.
14-15 kompressziót nem bír a benzin, öngyulladásos égés lesz.
Előzmény: Fuego V6 (17259)
Fuego V6 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17259
Miért magas?
Van rá valamilyen tudományos magyarázat?
Szívesen meghallgatnám!
Hallottál már a nitróról?

Előzmény: matchbox (17257)
Biri01 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17258
Akkor tán az is elég ha a levegőszűrő cső keresztmetszetét csökkentjük .

Majd kipróbálom az asszony kocsiján.
Előzmény: Fuego V6 (17256)
matchbox Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17257
A 14-15 kompresszió viszony nagyon magas.
Előzmény: Fuego V6 (17254)
Fuego V6 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17256
Az alkoholhoz kevesebb levegő kell mint a benzinhez!
Kisebb légtorok meg egy kis gyújtás állítás és már megy is!
Előzmény: Biri01 (17255)
Biri01 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17255
Meg kell nyújtani a befecskendezési időt.
Az e85 legnagyobb problémája, hogy hidegen alig vagy nehezen indítható vele a motor(és egyébként is túlhűtöttek) . Ilyen elektronikát természetesen már be lehet szerezni kb 40000.- a négyhengeres elektronika.
Csak befecskendezéses motorba lehet beleszerelni és kb +10% túlfogyasztassal jár , ami szerintem elhanyagolható.
Csak kevés az ilyen jellegű kút.
Az amerikai motorokba nem feltétlen kell elektronika. az én usa Explorerem is gond nélkül ment vele
Előzmény: MedZ (17250)
Fuego V6 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17254
Szia Popeye!
Hozzáfűznék pár dolgot ehhez a témához!
Először is a gyári hajómotorok túlhűtöttek ami mint tudjuk többlet fogyasztással jár!
Egy porlasztóval üzemelő motornál ez különösen káros a kicsapódás miatt!
A befecskendező rendszerek közül csak a hengerenkénti ér igazán valamit pont az előbb említett ok miatt!
A központi rendszer kisebb rendszer nyomáson üzemel olyan 1-1,2 bar körül és a pillagószelep elé fecskendez tehát szinte elhanyagolható a megtakaritás!!
A hengerenkénti rendszer már sokkal kedvezőbb mert a nyomás 3-3,2 bar és a szelepek is közvetlenűl a szívószelepek elé fecskendeznek!
Van mégegy szempont ami nagyon fontos de nincs róla infóm!
Ez pedig az hogy a befecskendező szelepek egyszerre nyitnak e /mint sok autónál!/
avagy mindig az amelyiknél szívás ütem van /ez a jobb/!
További kérdés hogy a beszívott levegő mennyiségét mi méri milyen pontos ez a dolog?
Van e légtömeg mérő vagy csak egy MAP /vákum/ szenzor?
Van szerencsém ismerni egy 4.3 központi rendszerrel szerelt motort és hagy ne mondjam
hogy borzalmasan sokat fogyaszt nem ugy mint topiktársunk karburátorosa!

Ha nekem lenne ilyen nagy benzines motorom mindenképpen megpróbálnék valamit kihozni az eredeti rendszerből!
Először is megemelném 75-80 fokra a motor üzemi hőmérsékletét hogy a motor ne legyen túlhűtött!Mindenki tudja hogy ezek a motorok mind valamilyen autóban is megtalálhatók tehát bírnia kell! A tévhitekkel ellentétben a hajónak is ki kell bírni ezt a hőmérséklet külömbséget!
Megpróbálnám a karburátort minden elemében tökéletes állapotra hozni, gondolok itt a lógásokra fals levegőkre STB!
Megemelném a kompresszió viszonyt legalább 14-15 bar közé!
Ezt is bírnia kell ha a nitrót bírja a CAMARO-ban!
A szívosor benzin levegő keverékkell érintkező felületeit kipólíroznám a jobb áramlás és a káros örvények miatt!
Az előgyújtást is hozzá hangolnám a változtatásokhoz!
A legvégén pedig megpróbálnám a fúvókákat variálni a karburátorban!
Mindezek teljesítmény növekedést és fogyasztás csökkenést eredményeznek!

Én nem látom igazán megalapozottnak a befecskendező rendszer beépítését!
De ez csak az én véleményem!
!!!NEM IS KEVESET!
Előzmény: popeye010 (17251)
MedZ Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17253
4.3-nál a központi szett 1250 USD
ha hengerenkéntit akarok akkor az 2000 USD + a szívó oldali öntvény (ami nem tudom mennyibe kerül)

Ennyivel többet tud a hengerenkénti?
Megéri?
Előzmény: popeye010 (17251)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17252
Ez egy 6 lovas mocinál szerintem inkább negatív hatású az ellenállás miatt...
Előzmény: petyka111 (17244)
popeye010 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17251

A szivó oldalt kell kicserélni van 1 öntvény ami illeszkedik a helyére a befecskendezés minden hengerhez megy közvetlenül

Előzmény: MedZ (17250)
MedZ Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17250
nem vagyok szaki, a hengerenkénti befecskendezéshez hengerfejet is kell cserélned nem? vagy "megfurkálod"? hol fogja befecskendezni?
Bár az már dupla annyi mint a központi ezért én egyenlőre maradok az eredetinél. Egyenlőre nálam cserére áll a dolog, mert ha tegyük fel nem is spórolok vele annyi benzint, egy EFI-s hajó mégiscsak többet és 200e Ft-al mint egy karbis ha netán el akarnám adni (bár nem tervezem), továbbá ott van az e85 is amit egy befecskendezőssel könnyeben tudsz instalállni, hogy hatékonyabb legyen. Erre külön van egy menüpontjuk....

Bár fogalmam sincs milyen buktatói vannak e85-nek hajós szemmel....


Előzmény: popeye010 (17249)
popeye010 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17249

Nekem a 7,4 re Kb 300 -350  lenne a kütyü 15 -20 % a megtakaritást mondanak rá lehet , hogy megcsinálom  De ez hengerenként fecskendezne

Utálom halgatni amikor csobog,ömlik  a benzin a torkokba

 Szóval nekem is inkább jó tanács kellene  

Előzmény: MedZ (17248)
MedZ Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17248
Hi

Anódot megoldottam, megrendeltem ez van....

Hajókiállításra én vittem fényképezőgépet, de az elemek nullán voltak :))))
Egyébként én csak a jetlev miatt mentem.... TV jó volt a csajszi is, kár hogy maga jetlev nem volt ott.....

Más:
Szerintetek van értelme karb. mocit injectorosra átalakítani? Találtam egy ilyet:

http://www.affordable-fuel-injection.com/store.php?crn=231&rn=425&action=show_detail

4,3 merc. karbis motorról lenne szó egy 21 lábas testben. Sohasem mértem pontosan mennyit fogyaszt kb 25-28 literesre saccolom. EFI motorokra kb 18 litert mondanak. Ha ez igaz akkor elméletileg megérné az átalakítás.

Érvek / ellenérvek?

Üdv
szőrmók Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17247
Üdv nálunk.Segiteni inkább a kavitációs lemezre szerelhető szárny fog.De ugyanakkor ellenállást is jelent.Javasolom a Gumicsónak cimü topicot.Ott bőven kitárgyalták az olvtársak ezt a témát.És konkrétumokat is tudnak mondani. Itt inkább a merevtestü csónakosok vannak.
Előzmény: petyka111 (17244)
Félvezető Creative Commons License 2010.03.05 0 0 17245

Az önthető magnézium ötvözetek legnagyobb hátránya az, hogy az öntéskor

hajlamosak a melegrepedésre. Homokformába öntéssel, nyomásos kokillaöntéssel

és gravitációs kokillaöntéssel öntik őket.

Főleg a Mg-Al-Zn-Mn ötvözeteket használják, amelyek jól önthetők, de csak 100°C

alatti üzemi hőmérsékleten használhatók. Ugyancsak gond a hegeszthetőségük is.

Kedvezőbb öntési és hegesztési tulajdonságúak a magnézium-cirkónium-ritka

földfém (thorium, yttrium) ötvözetek, de érzékenyek az oxidációra, ezért védőgáz

alatt öntendők.

A legnagyobb szilárdságú önthető magnézium ötvözetek a magnézium-cinkyttrium-

neodinium-cirkónium ötvözésű, kiválásosan keményíthető ötvözetek,

amelyeket űrhajózási célokra használnak. Ezek az ötvözetek 200°C-ig használhatók,

jó korrózióállóságuk van, amit jelentős mértékben befolyásol a szennyezők (Ni, Fe,

Mn, Cu) mennyisége is. Elsősorban űrhajók, repülőgépek és helikopterek fogaskerék

hajtóműház öntvények készülnek magnézium ötvözetekből, de készítenek

kompresszorház öntvényeket, űrhajó szerkezeti elemeket, gépkocsi dísztárcsákat és

keréktárcsákat, hűtőrácsokat, pedálokat, lámpaborítókat is magnézium ötvözetekből.

Sok bonyolult alakú számítógép-, és műszeralkatrész is magnézium öntvény

 

Nem Al Mg ötvözet, Hanem Mg- ötvözet, estleg van olyan is hogy ELKTRONFÉM

A II. világháborús repülőkben alkalmazták (NEM DURALUMÍNIUM) kb 80 % Mg tartalommal. Pillekönnyű alkatrészek voltak.

Előzmény: Törölt nick (17243)
petyka111 Creative Commons License 2010.03.05 0 0 17244
Sziasztok.Tavaly vettem egy 3.80 zodiacot,meg egy 6-lovas johnson mocit.Tudom hogy ehez a csónakhoz édes kevés ez a motor,de a Maritime hajósboltban láttam,a motorra szerelhető stabilizáló lapot.Azt mondták hogy ez sokat segít az alul motorizált csónakoknál.Érdemes vele foglalkozni?Esetleg a trimlappal lehetne kombinálni?
Félvezető Creative Commons License 2010.03.05 0 0 17242

Ez csak 3 kilences a 4 kilences az 99,99 %-os

Félretéve a hülyeséget, egy magnézimötvözet újraolvaszva is Mg-ötvözet marad. Mivel a fő alkotója az Mg, így az ötvözet elektródpotenciáljának meghatározásában döntő szerepe van. A csónakmotorok a jobb korrózióállóság miatt inkább Zn ötvözésű Al-t használnak, így elvileg tiszta Al (villamoipari) is megfelelne aktív anódként.

Előzmény: Törölt nick (17241)
Félvezető Creative Commons License 2010.03.05 0 0 17239
Persze, amikor a tömböt olvasztják , mi ? arany lesz belőle !
Előzmény: Törölt nick (17238)
va-tibor Creative Commons License 2010.03.05 0 0 17237
ott én is leragadtam:-))
Előzmény: Beer-ci (17236)
Beer-ci Creative Commons License 2010.03.05 0 0 17236
Olyan nem volt. Viszont volt az a vízsugaras repülőember , igaz csak tv-n, egy alig öltözött lány mellett. Hirtelen azt hittem az Erotikashow-n vagyunk.
Előzmény: hopepe61 (17235)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.05 0 0 17235
Sajna nem tudtam elmenni a hajókiállitásra , De nagyon érdekelne, hogy látott-e valaki ott Mocsárjárót-, vagy légpárnást kiállitva?.pepe
Beer-ci Creative Commons License 2010.03.05 0 0 17234
MA megvolt az idei Boatshow, jóval kevesebb kiállítóval mint tavaly.
Szerencsére sokan összefutottunk a helyszínen. SAjna fényképezőgépet nem vittem, de hátha mások tesznek fel képeket.
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.05 0 0 17233

Kösz a tippet  tiborpapa  , ugy teszek,.  pepe

tiborpapa17232.

Törölt nick Creative Commons License 2010.03.05 0 0 17232
Hogy mennyit érhet, azt nem tudom, de valószínűleg többet ér érvényes hajólevéllel, mint anélkül.
Szerintem próbálj tájékozódni az ismert hirdetési oldalakon (hajoeladas, hajomania, hajopiac) valamint a hasznaltauto és az expressz oldalakon is találsz motorcsónak hirdetéseket.
Előzmény: hopepe61 (17231)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.05 0 0 17231

Kedves tiborpapa.Természetesen volt vizsgáztatava, a kérdésem csak arra irányult- mennyit érhet,- hogy szerintetek érdemes-e levizsgáztatni./már elnézést, hogy tegezlek/, pepe

tiborpapa17201

BMW Power Creative Commons License 2010.03.04 0 0 17230
Urak, aki jómúltkor igényelt ingyenes BoatShow belépőt az nézze meg a levelesládáját !
Egy rövid regisztráció után kapja meg a belépésre jogosító kinyomtatandó doksit ugyancsak e-mail-ben.
Félvezető Creative Commons License 2010.03.04 0 0 17229
ifx414 Creative Commons License 2010.03.04 0 0 17228
Egy újszülöttnek minden vicc új. Nekem biztos lesz érdekes. A múlt évben csak végig szaladtam, idén már tudom mi érdekel.
Előzmény: Törölt nick (17223)
ifx414 Creative Commons License 2010.03.04 0 0 17227
Köszönöm. Megyek 8-ig ott vagyok.
Előzmény: szőrmók (17225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!