Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yOLORO Creative Commons License 2001.05.21 0 0 1901
Szerintem nem rossz ötlet ez a klub dolog. Én támogatásomról biztosítalak az ügyben.
Tehát már csak 8db jelentkezö kell!!!
Előzmény: stancy (1899)
Rityifi Creative Commons License 2001.05.21 0 0 1900
Hali!

Stancy! Szerintem vágjunk bele a klub dologba!!
Remélem a többiek is csatlakoznak!!
(legalább is kifejtik véleményüket!)
Örülök hogy jönn HEC is!!
Holnap telefonon kellene megbeszélni valami időpontot és helyet, ahol taliznánk!
Szerintem olyan 6:30 és 7 óra körül kellene találkoznunk. Nem tudom hol jó a HEC-nek, de javaslom az ETELE TERET (kelenföld 11 ker. buszvégállomás) ott van egy nagy salakos autóparkoló!

stancy Creative Commons License 2001.05.21 0 0 1899
Sziasztok!
Megkérdeztem a klub alakitást.
Ugy nézki a dolog hogy az ügyvéd ismerösöm 20k- ért megcsinálná a papir munkát ebben minden benne van (biroság,ügyvédi költség)hogy hivatalos klub lehetnénk.Feltétel még 10 tag legalább.
Mit szoltok hozzá,csináljuk vagy ne?
Csá Stancy.
Leo 27 Creative Commons License 2001.05.21 0 0 1898
Olvasom az Auto5-öt
http://auto5.hu/cgi-bin/sys/cikk.cgi?rovat=am-hirek&cikk=rovatok/am-hirek/20010520-adacteszt.txt

Elég elkeserítő az ADAC hibastatisztikája (42,1/1000 db). Csak a Renault Espace rosszabb a Bravo-nál.

Mivel az adatok a 2000-ben 4-6 éves korú autók eredményeit mutatják, ezért remélem, hogy ez a gyenge eredmény csak a legelső széria gyerekbetegségei miatt van.

pokers Creative Commons License 2001.05.21 0 0 1897
cspetike,

Felhívtam a tatabányai szalont, 37e csak az anyagára a hátsó gyári spoilernek.
Te ismerös vagy ott, hogy olcsóbban számítják neked, mert akkor bótolnunk kellene egyet ez ügyben.

Üdv,
poke

Előzmény: cspetike (1815)
granturismo Creative Commons License 2001.05.21 0 0 1896
Sziasztok!

Nagyon sajnálom, hogy nem lehettem veletek, de nálam most "sűrű az élet". Ezért előre mondom, hogy az őszi találkozó az amin legközelebb részt tudok venni azon viszont feltétlen.;-)
HEC, stancy
Az 1.6-os ok szívócső rezonátoráról már beszéltünk az áprilisi talin is.
A szerelő srácok is leragadnak a "nekünk azt mondták" szintjén holott végiggondolhatnák a saját eszükkel, hogy vajon hogyan működik az egész.
Láthatjuk, hogy ezek a dobozkák nem mások mint Helmholtz-féle üregrezonátorok és abszolút semmi közük a szívászajcsökkentéshez.
Középiskolai fizika tananyag, hogy a
légoszlopok, üregek a saját frekvenciájukkal megegyező frekvenciájú hangra rezonálnak és sok frekvenciából "összekevert" hangból felerősítik (kiemelik) a sajátfrekvenciájú hangot. Mindenki emlékszik gyermekkorából mikor a füledhez emelt csigaházban hallotta a "tenger zúgását " holott nem történt más mint a csigaház a környezeti hang bizonyos zúgó tónusű ferekvenciájára rezonálva kiemelte azt. A Bravo motor sem tesz másként.
Ezért felesleges azt a bizonyos krómozott rezonátorcsövet beépíteni, minek mikor az olaszok már gyárilag hangolják az 1.6 szívórendszerét!
Az új blokkon (pl.:HEC) két rezonanciafrekvenciára méretezett a rendszer, ezért két doboz van.

HEC Creative Commons License 2001.05.21 0 0 1895
Üdv mindenkinek!

Ugy látom nagyon hétvége van :-)

Rityifi
22-e kompromisszum-mentesen eldöntve! Megyek! Az illetö - akit említettem - "hát, hogy akkor ö is és biztos és különbenis és feltétlenül..." szóval jön velem. STANCY ? Még valaki?

Motor "lélegeztetés" (csak okoskodok magamban).
Mindegyikönk pillangó szelepe és légszürö háza között van egy müa. vagy gumi csö, egy vagy két tartályocskával plusz egy kartervisszavezetés becsatlakozó csonkkal. A Tbányai szerelö srác azt mondta ök sem tudják mik azok a tartályok, de nekik azt mondták, hogy szívás-zaj csökkentö. Ha az utólag hangolható kipufogókra gondolok (amiken vagy egy csavarral állítható hosszúságú "féregnyúlvány", amivel hangolni lehet) igazuk lehet. Van ilyen hatása is. De az is belátható, hogy ha befolyásolja az áramló levegö zaját akkor az csak a levegö áramlásának befolyásolásával lehet. Jó kérdés melyik cél volt elöbb kitüzve. SZVSZ a kütyünk egyenes szakasza megfelel a már emlegetett tuning rezonátor csönek. Megfelelö légsebességnél csak ez a rész funkcionál. A levegö tehetetlenségénél fogva nem fogja bejárni a tartályocskákat (puffereket). Más fordulatszámokon olyan levegölengések jönnek létre, hogy ezek a pufferek periodikusan adott nyomásra töltödnek, majd kiürülnek. Kvázi pumpáják a levegöt de nem dugatyú segíts
gével hanem magával a szívott levegövel. Ha ennek a közdarab-együttesnek semmi jelentösége sem lenne vagy csak szívás-zaj csökkentés céljából bigyesztették oda akkor a STANCY korábbi verziójú 1.6-osához képest az enyémben miért van egy kisebb dobozkával több és miért lett venturi csö alakú, kemény falú müanyaggal helyettesítve az egyenes, eredetileg gumicsö??? Biztos nem azért van ott, hogy toldás legyen a légszüröházig, hiszen a csö helyén elférne maga a légszürö. Az olasz designer-eknek annyi fölös energiájuk volt, hogy motortéri csöformákat tervezgettek?
STANCY; Igy se, úgy se az igazi.
Ha levesszük: oda a lengések, pumpálás, alacson fordulati rásegítés. Padlógáznál, nagy fordulaton optimálisabb. Lsd. ahogy dragsztereken csupaszon vigyorognak a légszürök. Ha fenthagyjuk: a cubehör nem a sportlégszürövel megnövelt légmennyiséghez van hangolva. Felsöbb kategóriájú autók motorjainál hallottam a jó megoldásról. Menet közben, terhelés fügvényében változtatható hosszúságú szívórendszer.
Lezárva hosszúra nyúl agymenésemet: én még mindig jobbnak látom rajta hagyni. Ki fog állandóan padlógázzal, 4500f/perc felett járni??? Bár empírikus tipus vagyok, ha kitalálom, hogy hová dugjam a karter-visszavezetést (na nem oda!:-) akkor kipróbálom.

stancy Creative Commons License 2001.05.20 0 0 1894
Még valami...
Beszéltünk arrol hogy klubbot kellene csinálni.Persze nem anyagi vonzatok miatt!!!!
csak hogy legyen valami amibe elmondhatjuk hogy tartozunk.Ha benne lennétek jelezzétek vagy bármilyen jellegü hozzászolást szivesen fogadunk.
Addig én konkrét infot szerzek az alapitás mikéntjéröl.
Stancy.
stancy Creative Commons License 2001.05.20 0 0 1893
Sziasztok!
A szerelö srác a tatabányai FIAT szervizben dolgozik esetleg ha valaki jár hozzájuk akkor egy telefon szám erejéig felkeresheti,ugy lehet meg találni hogy ök direkt szürö szereléssel foglalkoznak.
HEC.
Én megyek.
U.I.Köszönöm hogy szétberhelted a kocsim.
Amugy mi a lényege a levegö keringtetö csönek?
Érdemes ugy felszerelni ahogy a srác mondta?vagy inkább ugy ahogy a tiéd van.
GT.
Eltüntél mint (szürke)szamár a ködben.Töled is kérdezem hogy a légszürö és a pillangoszelep közötti müanyag csönek mi a szerepe és ha kiiktatom miben változik a dolog?
Rityifi.
Akkor majd kedden megyünk.
Bocs hogy hosszu voltam
Ennyi sziasztok Stancy.
Rityifi Creative Commons License 2001.05.20 0 0 1892
Szia Hec!

Nem tudom ki volt az a szerelő, de a Stancy megkérdezte tőle, hogy szokott e irogatni a fórumban. A válasz NEM volt.
(nem NET-ezik)
Lehet hogy már nem is tudjuk meg soha!

HEC Creative Commons License 2001.05.19 0 0 1891
Bocs mar megint en vagyok!

Rityifi, STANCY
Ki volt az a szerelo fe'le srac aki a direktszuro "aplikaciojat" ecsetelte? Lenne hozza egy kerdesem. Nyakig STANCY gepeben jutott eszembe: mit csinalnak a karter-visszavezetessel?

HEC Creative Commons License 2001.05.19 0 0 1890
Udv mindenkinek! /Ez megint az aposztrofless gep :-(/

3+1+1 -en kepviseltuk a FIAT Bravo/a-sok taborat. :-((
Az egyik ujdonsult "taborlako" kitett magaert a szlalompalyan! (En meg a teli gumikkal mint gyongytyuk a langyos t@konyon :-( Remelem a tisztes csaladapat viszont latjuk a forumon.)
Levezetes keppen kiberheltem STANCY verdajat. Nyugodtan csinaltam nem az enyem :-D) /Labjegyzet: millio1 elteres van az autoink kozott./

Tamogatom a telefonszam cseret! A gyujtesre ajanlom magamat vagy Rityifit. Nick - telefon - esetleg nev.

Jun. 2-3.? Matra?

granturismo
Hogy lehet TurboLadat "benfektesebben" elerni? Egyszer mar hivtam a boltot egy par alkatresz miatt, de akkor nem voltak olyan megnyeroek az arak mint tobben emlegettek.

STANCY te jossz!

Ui: valaki segithetne megszakerteni, behatarolni mitol van a hideg motorom "visitasa" es 6000 kornyeken egy berezonalas szeru hang.
"Legyete jok ha tudtok!"

Előzmény: Rityifi (1889)
Rityifi Creative Commons License 2001.05.19 0 0 1889
Hali!

Ismét egy pici FIGYELMET kérnék!

Május 22.-én kedden este, GYORSULÁSI verseny lesz.
Valószínű hogy egy páran megnéznénk a versenyt. Akinek lenne kedve eljönni, az jelezze, és megbeszéljük a találkozót!
Üdv

Rityifi Creative Commons License 2001.05.19 0 0 1888
Sziasztok!

Örömmel újságolom, hogy ma voltunk a Tesco parkolóban a márka klubok találkozóján!
Stancy, Hec , és én.
A fórumban jeleztem, hogy mehetnénk, de más nem jelentkezett, hogy szívesen jönne! :-(
Pedig jó volt!!
Volt szlalom verseny is, amin tettünk egy pár kört közösen. (3 Bravo egymás után)
Budaörsi úton felvonulás, és sasoltuk a verdákat.
Egy arra tévedt Bravos is csatlakozott hozzánk!
Arra gondoltam, ha a fórum nem elég hatásos, akkor telefonszámokat is cserélhetnénk, hogy az ilyen talikra tudjuk egymást értesíteni.
Üdv

ig Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1887
bocs ha mar lattatok:

www.fiatstilo.com

udv!

granturismo Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1886
Sziasztok márkatársak!
Itt vagyok, figyelek, csak ez a ki-kit aláz le téma igazán nem ösztökélt hozzászólásra.
Viszont érdekes ez a motortéma. Tény, hogy a Fiat kissé elmaradt a motorfejlesztésben amelynek oka minden bizonnyal a tőkehiány. A GM házasságba sem önként és dalolva ment a Fiat hanem kőkemény gazdasági kényszer késztette erre. Sajnos azonban egyenlőre a GM-től sem jöhet segítség miután Európai érdekeltségei szintén masszívan veszteségesek.
A Bravo/Brava fölött kissé eljárt az idő ezt ki kell mondanunk. Ennek ellenére én imádom a Bravo-t és abszolút értelemben kiváló szerkezetnek tartom és rendkívűl jóindulatú és átgondolt az a koncepció amire felépítették. Más dolog a financiális problémák sora amely az egész projektet végigkísérte.
Emlékezzünk a 90-es évek első felére mikor a Fiat és vele együtt az egész olasz autógyártás mély válságban volt. Ez rengeteg összetevő miatt alakult így, elsősorban azért mert a Fiat az eltelt évtizedek alatt sorjában felvásárolta az egyéb olasz autógyártókat (Lancia,Alfa,Innocenti,Autobianchi,De Tomaso, Ferrari,Maserati) bizonyos márkákat megszüntetett másokat megtartott, de nem alakított ki az egyes márkákra jellemző arculatot, márkajellemzőket. Folyamattosan felhagyott az kisebb darabszámban gyártható-eladható, de az egyes márkákat "feldobó" imageteremtő modellek gyártásával. Az egyes márkák modelljei gyakran az azonos koncepció miatt egymás konkurrenciájaként jelentkeztek ezzel végülis gyengítve a konszen teljesítményét. A másik probléma, hogy megmaradt a kiterjedt alkatrész és motorpaletta igy az egyes darabok fejlesztésére kevés tőke jutott igy a modellek formailag-műszakilag lassan elavultak. Ezek plusz az akkoriban begyűrűző japánautó dömping bizony kiábrándítóvá tette a cég helyzetét.
Ezért döntöt úgy az Agnelli birodalom, hogy hihetelen összegeket felhasznállva megreformálja a teljes autógyártó részleget. Minden márkának önálló arculatot teremt, egységesíti a tervezést a motor és alkatrészgyártást, feladja a "mindent saját forrásból" elvet és külföldi beszállítókat is alkalmaz. Ennek az eredménye látható az autóinkon is. Szinte minden alkatrészen el van helyezve az egyesített alkatrészgyártást jelző logo amely(Fiat-Alfa-Lancia)márkajelek stilizált elemeibő áll össze. De említhetem, hogy szinte mindegyikünk autójában magyar gyártmányú biztonsági övek vannak.
További később.
Rityifi Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1885
Sziasztok!
Látom a verseny a téma! :-)
Nekem is szép meglepetést okozott a suzuki 1.6
eléggé jól megy! De azért nem maradtam le! :-)
Mentem egy Calibrával 2.0 (115LE) sikerült!
Honda accord 2.0 (régebbi tip.) siker!
autópályán egy Laguna volt amit nem értem utol!
(3.0 V6)
De a pályán ütősebbnek érzem a gépet, mint a lámpánál.
HEC Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1884
Üdv mindenkinek!

Csak megszólalok kibujva a "havazásból" útban a t@konykór felé.

MI LESZ 19-én a BTP-ba. óó:pp??

Előzmény: Rityifi (1833)
Gpeti Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1883
Ja, az más. De a Punto GT-t akkor sem hiszem.
Előzmény: Az Utolsó Európai (1882)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1882
Ezerhatos gépet vallott be lentebb, 206 1.6 Sport. Direkt megnéztem, hátha WRC-vel járkál...:-)))
Előzmény: Gpeti (1881)
Gpeti Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1881
Jól tetted, csak azt írtad el, hogy neki egyhatos gépe volt. Szerintem a 206-osba csak 1.1-es és 1.4-es motort raknak, nem? Nagyobb motor csak a GTI vagy mibe kerül, de abból igen keveset adtak el nálunk.
Az egyik azt írta, hogy ő az 1.4-esével "lealázott" (de utálom ezt a szót) egy 1.6-os Bravat. (A Bravat egy szőke nő vezette)
Éppen tegnap elött nézegettem egy Pugot, azt mondta a tulaj az egynégyes motorra, hogy elég gyengécske, de városban elmegy. Asszem 75 lovas.
Meg valami tömegre is hivatkozott, de nem hiszem, hogy lenne jelentős eltérés az autók tömege között. Szóval egy 3/4-es teljesítmény/tömeg aránnyal is nyerni tudott. Ez igen. Én is írok valamit nekik.
Előzmény: Az Utolsó Európai (1880)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1880
Ki is osztottam az arcot...:-))) Nehogy már a fa tekeredjen a kígyóra! :-D
alexandrosz Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1879
Vagy jobb a képzelőerejük:o)))
Előzmény: Gpeti (1878)
Gpeti Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1878
Most jövök a "Peugeout 206 ! Vegyem..." topikból. Az 523-524-526 hozzászólások elég érdekesek. Talán nem túlzás, ha azt mondom, hogy ezek nálunk is elfogultabbak.
Leo 27 Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1877
Csak az tűnik problémásnak, hogy a Fiat ugyanezt az 1.6-ost motort akarja berakni a Stiloba is. Új motorgenerációról nincs szó, csak a JTD dízelt fejlesztgetik. A kocsi súlya pedig biztos nőni fog.
alexandrosz Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1876
Ja, a Xsara az új 16V-s volt. Végeredményben a lényeg az, hogy kezd eljárni az idő a Bravo 1.6-os motorja felett is, ez természetes dolog, 6 év hatalmas idő az autógyártás fejlődését figyelembe véve. Hiszen gondoljuk csak meg: a VW milyen 1.6-os motort tudott '94-'95-ben felmutatni? Volt vagy 75 lovas a csodás aggregát:o))
Előzmény: Leo 27 (1875)
Leo 27 Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1875
Nekem is az a véleményem, hogy sofőrtől nagyban függ a dolog. De az Accord-os félgázról annyit, hogy le volt engedve az ablakom és halottam a motorhangot és induláskor, váltáskor a kerékcsikorgást. De valószínű, ha helyet cseréltünk volna, akkor a Honda-val is nyerek.
A Xsara 1.6 sima ügy az új 16V volt? A régi 90 lovasról nehezen tudnám elképzelni.

Egyébként ilyenkor érdemes átnézni a szomszéd autóra. A múltkor egy 316-os BMW-s nagyon csúnyán nézett, amikor legyorsultam az após 1.6-os Nubirájával, ráadásul úgy, hogy elfogyott a sáv és befértem elé.

Egy biztos, én azon leszek, hogy mindenkivel elhitessem az utakon, hogy a Bravo-hoz képest kevesek:)))

Előzmény: alexandrosz (1874)
alexandrosz Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1874
Leo!

Az Accord-sztori kicsit meredek, szerintem akkor nyomja le a bravot, amikor akarja... Nem azt mondom, hogy lódítasz, hanem azt, hogy a sofőr nem volt a helyzet magaslatán, ill. félgázzal ment:o))) A Vectra nem táltos, de nyomatékban, rugalmasságban szintén ver. Ettől függetlenül 0-100-ra megfogható.

Az én vereségeim (gyorsulgatni nem szoktam, nem vagyok versenyző alkat) autóúton/pályán:

- Renault Clio/Megane 1.6: Könnyedén léptek le, de még az 1.4-es Tech'Run is komoly ellenfél.
- Suzuki Sedan 1.6: Jobban ment:o(
- Citroen Xsara 1.6: Sima ügy.

Előzmény: Leo 27 (1873)
Leo 27 Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1873
Sziasztok!
Muszáj írnom gyorsulás ügyben. Én nagyon szeretem és a városban gyakran művelem ezt a műfajt. Nagyon ritkán szoktam alul maradni, pedig bárkivel gyorsulok.
A tapasztalatom a következő. Az autó mellett nagyon sokat számít a vezetési technika, gyakran többet mint az autó. Még régebben beszélgettünk arról, hogy ki meddig huzattja a gépet és úgy vettem észre, hogy kicsit csodálkoztatok a 2.-100, 3.-160 határokon. Abban az esetben, ha papíron erősebb autót győzök le, annak általában az az oka, hogy tovább nyomom neki ugyanazt a fokozatot. Ebből következik, hogy ilyenkor 3-at ritkán szúrok és 6500 alatt nem váltok. Tudom, hogy az elmélet szerint, ha elváltasz a max telj-hez tartozó fordulatszámnál (1.6-5750) és a fordulatszám a max nyomaték fordulatszámára esik vissza, akkor gyorsulsz a legjobban, de a gyakorlatban mégsem teljesen így tapasztalom.
Két legutóbbi esetem új 1.8 Vectra, '96 körüli Accord 2.0 (ez kemény volt). Mind a kettőnél körülbelül együtt gyorsultunk, de ők előbb felváltottak és ez elég volt ahhoz, hogy én érjek a köv. lámpához (pedig mikor 2-t szúrtak náluk is csikorgott a kerék). Arra kell csak figyelni, hogy váltsál mielőtt leszabályoz.
1.6 Suzukival döntetlenre meccseltem, 120 lovas Saxo ellen nincs esély. Egy Fabia-t szerintem le kell tudjon nyomni.
A TDI-ket autópályán nem lehet megütni, hiába teszi vissza az ember 4-be. Hiába 200-300 Nm-el nem lehet versenyezni. Amikor viszont TDI-vel csináltok összehasonlítást, ne felejtsétel el, hogy a Fabia 1.9 TDI 4 milla felett van.
Attiska Creative Commons License 2001.05.18 0 0 1872
AUE+

Milyen áttételek vannak, ill. mekkora a végáttétel a Bravoban?

Előzmény: Az Utolsó Európai (1871)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!