Keresés

Részletes keresés

szőrmók Creative Commons License 2010.03.07 0 0 17291
Uraim! Ferihegyen most szakad a ..hó!!!!!!
Beer-ci Creative Commons License 2010.03.07 0 0 17290
Nekemm is Johnim van / 50-es/. Az is öreg. De nagyon jó és megbízható! Nyugodtan vedd meg!
Előzmény: vízkarc (17286)
szőrmók Creative Commons License 2010.03.07 0 0 17289
Üdv ! .Nem reménytelen az alkatrész .Főleg ha tudsz az internetről (e-bay) vásárolni.A Johnsonok általában végzik a dolgukat ezer évig.Vizpumpagumi az általában itthon is elérhető. Más meg nemigen fogy. A széthajtás más eset. De az ilyen koru motorok ára elég alacsony.Főleg a papir nélküli bontásra valók.
Előzmény: vízkarc (17286)
artoflife Creative Commons License 2010.03.07 0 0 17288
artoflife Creative Commons License 2010.03.07 0 0 17287
Pedig ennyire nem volt rossz a kiállítás(Budapest Boat Show 2010)
vízkarc Creative Commons License 2010.03.07 0 0 17286

Üdv Mindenkinek! Szertnék egy kis segítséget kérni. Érdemes-e megvenni egy '82-es 35-ös Johnson motort, ha jó állapotú, nem volt még bontva, kevés üzemórás. Egy Géczy II-es testtel együtt venném. Kipróbáltam jól megy. pöccre indul. Lehet-e gond a kora miatt pl. anyagöregedésre gondolok, vagy az alkatrészellátás mennyire macerás egy ilyen évjáratú motornál?

Köszönöm előre is a véleményeket, válaszokat!

hakapeci Creative Commons License 2010.03.07 0 0 17285
megnézzük:)))

haka
Előzmény: tarnagy (17284)
tarnagy Creative Commons License 2010.03.07 0 0 17284
Említettem a múltkoriban, hogy volt egy jó hosszú víziutam Tokajtól a La Manche-csatornáig Európán át. Egy másik topikban Tiborpapa biztatott, hogy osszam meg másokkal is az élményeket. Megfogadtam a tanácsot.
Aki tehát kíváncsi rá, olvasgathatja - csináltam egy blogot (nauticus.freeblog.hu) ahol folyamatosan töltöm fel a megírott anyagot, persze fotóval, videóval is megspékelve itt-ott.
Ha véleményetek van, örömmel fogadon itt is, a blog kommentjeiben is!!
popeye010 Creative Commons License 2010.03.07 0 0 17283

Látom mindenkinek van véleménye ,elég sarkos valamennyi

Mi az ajánlat ( motor ) az az mi lenne az ideális egy 27 lábas üzemszerüen 3,5 t-ás siklóhajóra, a jelenlegi motor 320 HP

Nem felhúzott turbó, kb 0,7 m3-es hely a motornak, üzembiztos, nem dübörgő,csendes , simajárású, (minden hiresztelések ellenére az eddig gyártott Alfa és Bravó hajtómüvek szétesnek (előbb utóbb)a diesel motorok kemény járásától ez gyártói infó).

 

va-tibor Creative Commons License 2010.03.07 0 0 17282
nem, sima szívó
Előzmény: Fuego V6 (17278)
krezidiesel Creative Commons License 2010.03.07 0 0 17281

Sok motor megy gyárilag 11-12 közötti kompresszió viszonnyal 98-as benyával, gondolj a motorkerékpárokra!

Sőt az Audi TT 1,8T motorjának 9,5 a kompresszió viszonya és turbós.

Azt simán kibirja azt is, hogy csippel felvigyék a feltöltő nyomást 1,2barra... 

Szériában meg elmegy 95-össel is.

Előzmény: GPS (17276)
Beer-ci Creative Commons License 2010.03.07 0 0 17280
Van egy javaslatom.
A tárhelyünkre fel kéne tenni egy képet a hajóshasznos mappába a telefonszámainkról.
Ugyanúgy kellene kitöltögetni mint a topiktalis táblázatot.
Saussente (profi ebben,) megcsinálod?
süger Creative Commons License 2010.03.07 0 0 17279

Szia Fuegó-V6!

Nincs meg a telefonszámod,a Dunaföldvár-i cimboránk akar veled beszélni.

Küld mán el a számodat a mailemre.

Köszi.:Pisti, alias:Sügér.

Fuego V6 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17278
A tied befecskendezős?
Előzmény: va-tibor (17275)
Fuego V6 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17277
Én még ilyen alapjárati meg csőrgős öngyulladásos dolgot nem tapasztaltam ezeknél az öreg motoroknál!
GPS Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17276

"15 bar sűritési végnyomás az kb 11-12-es kompresszió viszony. A 98-as benya kibirja"


Biztos?

Az 1:8,5 -el volt nekem 11-12 bar-om. Nem lesz az több kicsit 15 bar-nal - 1:12 viszonnyal?
És hogy ezt kibírná a normál 98-as...háááátttt....
.
Előzmény: krezidiesel (17270)
va-tibor Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17275
ok de abbol nem sokat értettem:-))
Előzmény: Fuego V6 (17273)
matchbox Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17274
Ebben egyetértünk, de az amcsik valamiért nem kedvelik a dieselt. A vitorlásoknál mára szinte csak azok vannak, de a motorcsónakoknál még tartják magukat a benyások.
Előzmény: krezidiesel (17270)
Fuego V6 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17273
Az imént leírtak szerint!
Legalábbis szerintem!
Előzmény: va-tibor (17271)
Fuego V6 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17272
Hát igen! De sajnos a DIESEL meg drága ha nem a mi faragott motorjainkat nézed!
Ez is a magyar leleményesség!
Az eredeti TDI hajómotorok igen drágák egy öreg v8-al szemben!
Ezért sokan meggondolják a cserét!
Én szívem szerint egyiket se raknám hajóba mert már rég nem kéne se gázolaj se benzin ahhoz hogy haladjanak a mi kis örömködős hajóink!
/de ez már politika!
Előzmény: krezidiesel (17270)
va-tibor Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17271
akkor hogyan is fog az én 5700 v8 motorom kevesebbet fogyasztani?
Előzmény: Fuego V6 (17267)
krezidiesel Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17270

15 bar sűritési végnyomás az kb 11-12-es kompresszió viszony.

A 98-as benya kibirja, de függ a motor hűtésétől, és a vezértengelytől, égéstértől, stb...

Jenki vényócasok alapból kis vezértengellyel mennek ami miatt alacsony a volumetrikus hatásfok, emiatt relativ magasabb kompresszióviszonyt is elviselnek.

De benzinmotor nem való hajóba, max láncfűrészbe meg fűnyíróba jó. Nem épeszű aki hajóba ilyet épit, főleg nem a 21. században...

Előzmény: matchbox (17264)
matchbox Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17269
Ez így van. Az összes amerikai vas alacsony kompressziójú. De tartósak is. A VFTS is versenyre lett tervezve.
Előzmény: Fuego V6 (17265)
Fuego V6 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17268
Elhagytam a számod valahol!
Majd keress meg légyszi lenne egykét kérdésem LPG
témában!
Megnéztem a Jeanneau-t szép.
Előzmény: Biri01 (17266)
Fuego V6 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17267
Egy turbodiesel ezerszer többet tud náluk!
Nem sértés képpen de így van!
Biri01 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17266
Ezért mennek e-85 is
Előzmény: Fuego V6 (17265)
Fuego V6 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17265
Bocsánat igen 6. osztály valóban!
De az bíztos hogy baszottul nincs kompót egyik v8 hajóban se!
Gyenge mint a szar!
Nehéz és le van butitva!
Valamikor azok a motorok szutyok fingtól lobbanó benzinre
lettek tervezve!
Előzmény: matchbox (17264)
matchbox Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17264
Nem keverek én semmit. Az egyik a sűrítési viszony azt írja le, h mennyire sűrítünk az eredeti térfogatnak. A másik a sűrítési végnyomás. De mivel 14-15 bar írt Fuego ezért gondoltam, h a végnyomásra gondol.
Előzmény: krezidiesel (17262)
Fuego V6 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17263
Én nem hiszem 14-el még simán megy!
Régebben VFTS-eket építettünk a leg keményebb
16-al ment és nemigen volt ilyen jellegü probléma!
Olyan volt hogy nem akart 9-nél többet forogni!
Nem sok! Most is van nálam egy öreg 2,5-ös MERCRUISER
amit tavaj csináltunk 14,5-re sikeredett a dolog!
A tulaj azt mondta gyenge a gép!
Hidd el az amerikai bírja!
Semmolyen öngyulladás nem lesz ott!
Hidegek azok a motorok nagyon!
Akármennyire hajtod meg lehet fogni minden elemét!
Ennek átlag 3-5 literrel esett a fogyasztása!
És sokkal könnyebben síklik meg a hajó!
Előzmény: matchbox (17260)
krezidiesel Creative Commons License 2010.03.06 0 0 17262

Fuegoval együtt.

Egy viszonyszámnak nincs mértékegysége.

Elemi fizika, 6.osztály...

Előzmény: krezidiesel (17261)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!