Üdv ! .Nem reménytelen az alkatrész .Főleg ha tudsz az internetről (e-bay) vásárolni.A Johnsonok általában végzik a dolgukat ezer évig.Vizpumpagumi az általában itthon is elérhető. Más meg nemigen fogy. A széthajtás más eset. De az ilyen koru motorok ára elég alacsony.Főleg a papir nélküli bontásra valók.
Üdv Mindenkinek! Szertnék egy kis segítséget kérni. Érdemes-e megvenni egy '82-es 35-ös Johnson motort, ha jó állapotú, nem volt még bontva, kevés üzemórás. Egy Géczy II-es testtel együtt venném. Kipróbáltam jól megy. pöccre indul. Lehet-e gond a kora miatt pl. anyagöregedésre gondolok, vagy az alkatrészellátás mennyire macerás egy ilyen évjáratú motornál?
Említettem a múltkoriban, hogy volt egy jó hosszú víziutam Tokajtól a La Manche-csatornáig Európán át. Egy másik topikban Tiborpapa biztatott, hogy osszam meg másokkal is az élményeket. Megfogadtam a tanácsot. Aki tehát kíváncsi rá, olvasgathatja - csináltam egy blogot (nauticus.freeblog.hu) ahol folyamatosan töltöm fel a megírott anyagot, persze fotóval, videóval is megspékelve itt-ott. Ha véleményetek van, örömmel fogadon itt is, a blog kommentjeiben is!!
Látom mindenkinek van véleménye ,elég sarkos valamennyi
Mi az ajánlat ( motor ) az az mi lenne az ideális egy 27 lábas üzemszerüen 3,5 t-ás siklóhajóra, a jelenlegi motor 320 HP
Nem felhúzott turbó, kb 0,7 m3-es hely a motornak, üzembiztos, nem dübörgő,csendes , simajárású, (minden hiresztelések ellenére az eddig gyártott Alfa és Bravó hajtómüvek szétesnek (előbb utóbb)a diesel motorok kemény járásától ez gyártói infó).
Van egy javaslatom. A tárhelyünkre fel kéne tenni egy képet a hajóshasznos mappába a telefonszámainkról. Ugyanúgy kellene kitöltögetni mint a topiktalis táblázatot. Saussente (profi ebben,) megcsinálod?
Ebben egyetértünk, de az amcsik valamiért nem kedvelik a dieselt. A vitorlásoknál mára szinte csak azok vannak, de a motorcsónakoknál még tartják magukat a benyások.
Hát igen! De sajnos a DIESEL meg drága ha nem a mi faragott motorjainkat nézed! Ez is a magyar leleményesség! Az eredeti TDI hajómotorok igen drágák egy öreg v8-al szemben! Ezért sokan meggondolják a cserét! Én szívem szerint egyiket se raknám hajóba mert már rég nem kéne se gázolaj se benzin ahhoz hogy haladjanak a mi kis örömködős hajóink! /de ez már politika!
15 bar sűritési végnyomás az kb 11-12-es kompresszió viszony.
A 98-as benya kibirja, de függ a motor hűtésétől, és a vezértengelytől, égéstértől, stb...
Jenki vényócasok alapból kis vezértengellyel mennek ami miatt alacsony a volumetrikus hatásfok, emiatt relativ magasabb kompresszióviszonyt is elviselnek.
De benzinmotor nem való hajóba, max láncfűrészbe meg fűnyíróba jó. Nem épeszű aki hajóba ilyet épit, főleg nem a 21. században...
Bocsánat igen 6. osztály valóban! De az bíztos hogy baszottul nincs kompót egyik v8 hajóban se! Gyenge mint a szar! Nehéz és le van butitva! Valamikor azok a motorok szutyok fingtól lobbanó benzinre lettek tervezve!
Nem keverek én semmit. Az egyik a sűrítési viszony azt írja le, h mennyire sűrítünk az eredeti térfogatnak. A másik a sűrítési végnyomás. De mivel 14-15 bar írt Fuego ezért gondoltam, h a végnyomásra gondol.
Én nem hiszem 14-el még simán megy! Régebben VFTS-eket építettünk a leg keményebb 16-al ment és nemigen volt ilyen jellegü probléma! Olyan volt hogy nem akart 9-nél többet forogni! Nem sok! Most is van nálam egy öreg 2,5-ös MERCRUISER amit tavaj csináltunk 14,5-re sikeredett a dolog! A tulaj azt mondta gyenge a gép! Hidd el az amerikai bírja! Semmolyen öngyulladás nem lesz ott! Hidegek azok a motorok nagyon! Akármennyire hajtod meg lehet fogni minden elemét! Ennek átlag 3-5 literrel esett a fogyasztása! És sokkal könnyebben síklik meg a hajó!