Keresés

Részletes keresés

popeye010 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 17035
Küldheted
Előzmény: Törölt nick (17027)
ede111 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17034
A számokból kiindulva a hajó olyan 25 lábas körüli lehet, saját tapasztalataim szerint a fogyasztási adatokat + - 10-20 % -kal , szélsőséges esetben akár 30-al is befolyásolhatják a túl kedvező, vagy kedvezőtlen hullám és szél viszonyok. üdv,,ede
Előzmény: ede111 (17033)
ede111 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17033
Köszönöm az adatokat!!!
Nagyon korrekt fogyasztási mérések, ennyi egy ilyen hajó üza igénye vizen!!!
Kb. ilyen számokra gondoltam előzetesen én is, az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy -számomra érthetetlenül- láttunk már itt a topikban "mesébe illő" fogyasztási adatokat is!!! üdv,,,ede
Előzmény: va-tibor (17032)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17032
leirom szívesen de ez minden hajóra más
motor 5700m3 250 LE BravoIII kihajtás a hajó 2,5 tonna átlag felszereléssel

adatok állóvízre számolva

Fordulat sebesség fogyi
700 5,4 2.9/h
1000 7 4.5
1200 9 7
1500 12 16
2000 17 25
3200 35 32
3500 43 43
4000 54 58
4500 63 68.

700-1200 fordnál uszik a hajó 1500-3000 között turja a vizet
3200-ál siklik

persze ha a 4 személyből egy kifekszik az elejére napozni akkor elöbb siklik, ha nem viszek 70 liter vizet a tartályban és a tank is csak félig van akkor már 2800-2900 nál siklik tehát kedvezöbbek az értékek de ilyen csak próbára volt

ha siklunk akkor általában 3200 körüli fordulattal de mindenképpen siklásban megyünk, ha turázgatunk akkor 1000 1200 fordulat körül megyünk.
Előzmény: va-tibor (17030)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17031
2560 LE =250 LE bocs
Előzmény: va-tibor (17030)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17030
leirom szívesen de ez minden hajóra más
motor 5700m3 2560 LE BravoIII kihajtás a hajó 2,5 tonna átlag felszereléssel

adatok állóvízre számolva

Fordulat sebesség fogyi
700 5,4 2.9/h
1000 7 4.5
1200 9 7
1500 12 16
2000 17 25
3200 35 32
3500 43 43
4000 54 58
4500 63 68.

700-1200 fordnál uszik a hajó 1500-3000 között turja a vizet
3200-ál siklik

persze ha a 4 személyből egy kifekszik az elejére napozni akkor elöbb siklik, ha nem viszek 70 liter vizet a tartályban és a tank is csak félig van akkor már 1800-2900 nál siklik tehát kedvezöbbek az értékek

ha siklunk akkor általában 3200 körüli fordulattal de mindenképpen siklásban megyünk, ha turázgatunk akkor 1000 1200 fordulat körül megyünk.

hát hírtelen ennyi
Előzmény: ede111 (17029)
ede111 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17029
Egy kicsivel több infót ha kaphatnánk!
Mikor, milyen sebességnél, terhelésnék fordulatnál stb , mennyi a fogyasztás??Hol a gazdaságos tartomány stb??
(Persze a hajó és motor adataival)!! üdv,,,ede
Előzmény: va-tibor (17020)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17028
Van a tenger, és van a navigáció, csak hogy sokszor sok közük nincs egymáshoz.
Például Itt: partnak csapódott egy óceánjáró

Mellesleleg épp ennél a társaságnál dolgoztam anno, csak nem az Európán, hanem a Classicán. Rengetegszer kötöttünk ki az említett helyszínen gond nélkül. Csak hát van a tenger meg az időjárás.....
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17026
az uszós cucc semmit nem ér arra irtam a hajó mozgásától függ mennyi benyát mutat
ez a müszer meg átfolyásmérő és pontos
Előzmény: Törölt nick (17025)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17024
A rajzokat átlüldtem mailben.
Előzmény: Törölt nick (16986)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17023
Én ismerek olyan hölgyet aki tud navigálni.
Akár egy hajót, akár engem....:)))
Előzmény: kiskormányos (17014)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17022
ez a hírnév

Előzmény: popeye010 (17021)
popeye010 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17021

 

""Ha a térkép nem pontos, akkor katasztrófa.""

 

és akkor mi van , miért van katasztrófa? ki  mész a partra mert a térkép s.ar ???sötétben , ködben ,nem figyelsz ( ezen a térkép pontatlanságon évődik minden oktató az egész Adrián  haggggyuk má ellll. ezen nem kéne annyit nyunyorogni. 

Az Adria egy kis öböl .-a Földközi tengerből (naezértmégkapok )

 Deviáció.... meg egyébb süketségek olyan vizen ahol szinte  látod mindkét partot... itt csak motiváció van .----- Hajozni kell

És mi van ha  a kapitány részeg. És mi van ha csak szivbeteg ,amnéziás meg allergiás  a tengerri sóra , mi van ha csak turkálóban  vásárolta  a kapitányi sapkát,

 

Lazuljunk már el kissé emberek

 

csak csatlakozni kivánok Va-tibor nautához 

 

               Take it easy + lélegezzünk mélyeket

ez hobby,  ez játék, nagy fiúknak, meg "kiskormányosoknak":o)))) 

 

 

 

 

 

Előzmény: Félvezető (17017)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17020
nagyon bejött, almomban sem gomdoltam hogy milyes sokat számít.
sulytól szétől függóen változik na meg a sebtől a fogyi, és remekül látni hol gazdaságos
nagyon megérte berakni.
van még1 nagy előny . a uz.a mérő a hajó mozgásátó függően mutatja mennyi benya van a tankban, ezzel meg pontosan tudod hány litert égettél el
csak javasolni zudom
Előzmény: Törölt nick (17019)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17018


gps nélkül már hajóztam de hajó nélkül még sohasem
Félvezető Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17017

Nem kell általánosítani !!!!

 

A GPS nem navigál, csupán egy térképre felrakja a földrajzi pozícióját. Ha a térkép nem pontos, akkor katasztrófa. A Kornatokon már vezetett rá szigetre (kb 30-50 m-rel arrébb volt az átjáró). Azonkívül a feltakarójeles vezetés sokkal pontosabb, mint bármilyen GPS. Olyan, mint ha az autópályán a GPS tartaná a sávban az autót. HI !!

A Zadari csatornában meg ott vannak az irányfények.

Egyébként kár vitatkozni a navigációs eszközökről, mivel egy jó kapitány a legjobb tudása szerint kell, hogy vezesse a hajót, és minden ezközt felhasznál, ami biztonságossá teszi a hajózást.

Előzmény: popeye010 (16990)
popeye010 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17016

Legutóbb Astipalia kikötőjét elhagyva a rotta felvétele előtt be akartam lőni azt a viz alatti zátonyt amit  bója ugyan nem jelöl ,de tudtam ,hogy létezik,

A navigációs  asztalnál serénykedő szintén hajós navigátor asszonykát     próbáltam  lefejteni a képernyőröl és rábirni ugyan már  sikitson ha  neagyisten a rotta  alatt kisvizet lát :o)))))))))))))

No persze vigyáztam alaposan :o))))))

 A szektánst meg nem találtam  hm.... talán nem is volt????

Előzmény: kiskormányos (17014)
GPS Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17015

Ennél a fószernél lehet hálálkodni, mert 2000 Május 1 -től teljes értékű GPS szolgáltatást engedélyezett a civil szférának:

Neve:
William Jefferson Clinton

Foglalkozása:

Az Egyesült Államok korábbi elnöke, jelenleg férj, magánzó, amatőr szaxafonos.

Utolsó ismert lakcíme:

The White House, 1600 Pennsylvania Ave NW
Washington, DC 20500, USA

De szerintem a köszönőlevélben elég csak annyit írni, hogy: "Thanks, Monica".
Ebben minden benne van :-))))
.
Előzmény: Barbabianka (17010)
kiskormányos Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17014

    

   

      " Navigátorkont meg az asszonyt felejtsd el :-)"

 

      -- nana!!!!  -- vigyázzunk  már eme kijelentéssel egy icinyke - picinykét :-))

Előzmény: Barbabianka (17010)
Barbabianka Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17013

Hallo bulldog! abszolut relevans hogy navigálni tudni kell a hajózáshoz. De az adriai medencében szerintem tulzás a sextans használata. (föleg ma)

Ha nem bizol a GPS-be vigyél magaddal Szolkol rádiót és ha abból is kifogy az elem indulj el NNO irányba és biztos valamikor partot érsz :=) Osz ott majd megkérded hol is vagyok :=)

Viccet félre! ha jó térképed!! jó térlátásod van akkor a szigetek konturja és a tüzek alapján nagyvalószinüséggel meghatározod helyzeted egy 500m-es körben.

Amikor én vizsgáztam másodszor ott keményen tanultuk a navigálást.  A klasszikus navigálálást tudni kell egy hajósnak de használata idejétmúlt.

Egy idö után meg már a szigetek is elöre köszönnek :)

üdv.

bb

Előzmény: Törölt nick (17012)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17012
Szia Barbabianka,

Foglalkoztunk a rádiónavigációval, de nem volt vizsga belőle. Viszont nekem még ez a téma az MHSZ rókavadász időkből ismerős. Egyébként volt olyan kadét társam, aki szintén a 70-es években kezdett hajózni az Adrián és mégis most nagypapaként eljött, hogy megtanulja a navigáció egyéb fortélyait... :-) és újra leírom: nem vagyok gps ellenes!!!! :-)))
Előzmény: Barbabianka (17010)
GPS Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17011

Hogy más nevében ne nyilatkozzak, hát részemről az a helyzet - hogy szégyellem bár keményen, de nektek nem hazudok - én olyan szarul tájékozódok a nyílt-vízen, hogy 1 km-ről képes vagyok egy egész kikötőnyi távot is elnézni.

Konkrét példa volt rá, amikor igencsak kellett pucolni kifelé....és cirka 250 méterről láttam csak, hogy valójában Káptalannak mentem...Almádi helyett.

Hiába na, városi gyerek vagyok - nekem a téglafalak jelentették a "horizontot" - így hát most, felnőtt fejjel, nemigen tudok mit kezdeni a 2-3 kilométeres látótávval - amennyi a Tavon simán megvan.

Így hát egy ilyen palinak mint én, tényleg aranyat ér a GPS a nyakába...mert még ha nem is sasolom állandóan, de beütöm neki, hogy "pucolás hazafelé"...és akkor ő méter-pontosan oda is visz - méghozzá a legrövidebb úton, ami lényeg ám.

Mert egy neccesebb időjárásban nagyon nem mindegy, hogy mennyi felesleges utat tesz meg az ember a célig....amikor "szemre" belövi a kikötőjét - mondjuk úgy 2 kilométerről.
.
Előzmény: va-tibor (17005)
Barbabianka Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17010

Hallo bulldog! a hetvenes évek közepétöl járok le rendszeresen a tengerre hajózni. Sextánst  igaz még nem használtam, de azonkivül több segédeszközt. Pl. az Adrián a rádiónavigációt!! Ismered ?? Miután megmutatták a technikáját az volt az elsö alkalom amikor egy szokol rádió segitségével aránylag biztonsággal meg tudtam határozni a hajó helyzetét a nyilt vizen is.

Szerintem amatörként, klasszikus eszközökkel nem tudod 100% ig követni  hajód útvonalát a térképen. Álltalában nincs meg hozzá a fedélzeten a lehetöséged. Navigátorként meg az asszonyt  felejtsd el :) 

Helymeghatározásra a kereskedelmi hajók az Adrián is a rádiónavigációt használták a GPS elött . (A rádiónavigációs rendszer  az Északi- és Keletitengeren már az ötvenes évek óta müködött .)

Még egy rövidke történet.

A balkáni háborús években Korzikára jártam hajóval nyaranta. az elsö két évben még kompasszal navigáltam utána vettem az elsö GPS-t. Ne tudd meg a különbséget. Még ma is megvan a telerajzolt térképem.

Cecinán szálltam vizre. Onnan indultam Bastiára. Odafele még egyszerü volt mert a part jellegzetes Bastianál de visszaút egy kinszenvedés. Az olasz part jellegtelen és a Cecinai kikötö bejárata egy kb 20m széles folyotorkolat.  Az elsö évben több mint két órát kerestem a bejáratot mert nem tudtam hogy É-ra vagy D-re vagyok töle. Pár km-s távolságból még minden összefolyt. A második évben már simábban ment. Tudatosan délre rontottam és amint elértem a partot Északra fordulva néhány kilóméteren belül megtaláltam a bejáratot.

Ma meg a GPS-be beütöm a koordinátákat és pontosan célra megyek.

Áldom a nevét annak aki a GPS-t civil használatra is engedélyezte. 

Jelenleg nyaranta 2 plotter meg egy Garmin 76 van nálam a hajón.

Üdv.

bb

Előzmény: Törölt nick (17003)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17009
feszültnek tűnök? :-)
Előzmény: va-tibor (17006)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17008
egyetértek :-)
Előzmény: va-tibor (17005)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17007
Szia Popeye,

Igen valóban csak ilyen rövid a hajós múltam, de ennyi idő alatt is alakulhatott ki véleményem a dologról. Szerintem egy kicsit félreértesz én nem szóltam be senkinek. (Ha mégis így érzi valaki, akkor elnézést kérek nem volt szándékos!) Az egész abból indult ki, hogy a gps rendszerrel kapcsolatban fogalmaztam (egy szaklapban olvasottak alapján) némi kételyt. Mindezek mellett jegyeztem meg, hogy nem árt tudni a navigáció valós módjáról is nem csak azért mert bármi történhet a műholdas rendszerekkel, hanem azért is mert a hajón is előállhat olyan szituáció, hogy megáll a mutatvány.
A J.A. szkipper tanfolyamát végeztem el, a kapitányi tanfolyam még folyamatan van. Nagyon élvezem, szerintem érdekes és izgalmas. Természetesen mindenkinek el kell dönteni, hogy mit akar a vízen. Fürdő túrákat szervezni adriai öblökbe, netán túrázni a szigetek között vagy esetleg hosszabb off shore túrákra vállalkozni.... szerintem (vessetek meg érte!) ha nem is mindegyikhez a csillagászati, de legalább az alap navigációs készségre szükség van. Nem kell "kétóránkét lőni a napot" ahhoz, hogy megmaradjon a navigációs készséged. Persze gyakorolni kell és ez nem feltétlenül megy a hajózás élvezetének kárára... sőt. De hát nem vagyunk egyformák.

üdv. bulldog
Előzmény: popeye010 (16998)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17006
lazíts
take it easy
Előzmény: Törölt nick (17004)
va-tibor Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17005
na igen
mekkora hajóval mész, mert ugy a hajó vizsgájától na meg a kapitány vizsgájától függ mennyire távolodhatsz el a parttól.
Az itt lévők belvizen is tengeren is kedvtelési hajósók nem óceán átszelési tervekkel.
az itt lévők között szerintem sokan vagyunk akik hajóztak tengeren gps-el igaz mondjuk 10 mérföldön belül, és gondolom mindenk kitalált a vizból

mindenesetre ez a vita gps nem gps értelmetlen. mindenki ugy csinálja ahogy szereti és ahogy jól érzi magát.
Előzmény: Törölt nick (17003)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17004
Az egnos nem egy önálló rendszer... azt csak a gps-ek pontosítására használják. Az európai rendszert Galileo-nak nevezik, de folyamatosan csúszik a fejlesztése... nincs rá pénz. A kínaiak valóban elkezdtek fejleszteni egy saját rendszert, de az még messze nem globális, ráadásul az első lépcső már el is avult... szóval arra még várhatsz úgy 15-20 évet.
Előzmény: lapar (16997)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.26 0 0 17003
A navigáció nem amatőr kontra profizmus kérdése... sokkal inkább, hogy milyen céllal és hol hajózol. Navigálni valahogy mindig kell csak más módon.. a folyókon, tavakon, tengerek partjainál is más és más a nyílt vízen. Nyilván a csillagászati navigáció nem játszik mindenhol. Ha valaki a tengerre vágyik (nem a part menti fürdő utakra gondolok) akkor szerintem jobb, ha megtanulja a navigációt elektronikus műszerek nélkül is. Felelőtlenség magával és a társaival szemben is ha enélkül indul útnak és mondom ez nem profizmus kérdése.
Előzmény: GPS (16993)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!