Most mondjam, hogy valamennyire igaza van, hogy a kedves topikoló kezdők arra nem veszik a fáradságot, hogy ha nem értik a topik címét, akkor legalább olvassák el a leírás, és ne kérdezzenek olyat, ami nem témája a topiknak?
Hát tessék: 1. A feszszabályzó áramkör: LM 317T IC-vel. A hűtőborda még hiányzik. 2. A kész kapcsolás. Graetz hiddal, és zöld leddel az üzem, piros leddel a zárlatjelzéshez. 3. A kész kézi szabályozó: PVC cső, 2,5 kohm -os poti, polaritás váltó kapcsoló. Kb 3 m vezeték, tuchel dogó. Az áramkör az asztalban, alkalmas helre, a tuchel aljzat az asztal szélébe van beépítve, kb. középre. Így jobbra-balra 3-3 métert lehet sétálni az asztal mellett, úgy hogy a szabályozó a bal kezemben van. A jobbal meg állítgatom a váltókat, és össze ill. szét kapcsolom a járműveket. Már régóta ezt használom. Sokkal finomabban lehet szabályozni a modellek sebességét mint egy trafó tekerőjével. A váltó állítás meg a járműkapcsolás igazi kisvasúti utánérzést kelt - bennem biztosan. 4. A kész kézi állítás. kapcsoló az alaplapba és az asztal szélére építve. Huzal a váltó alá műanyag csőben. Ott felhajlítva, a csúcssín összekötő közepében lévő furatba vezetve. 5. Ha a váltó szögben van és távolabb, a kapcsoló akkor is a szélen van és merőlegesen. 6. A kavicságyazat remekül takarja a csövet. 7. Az összkép. A kapcsolókat terepépítési trükkökkel lehet "láthatatlanná" tenni, a rudazat csöve pedig a terep alá kerül. A kapcsolók két áramkörös két állásúak, így a szívdarab és a sínek polarizálása mellett még a visszajelzés is megoldható. A csúcssínek elmozdulása kisebb mint a kapcsolóé, ezért utóbbi műanyag pöckében annyival nagyobb ovális lyuk van (két 1mm-es furat egymás mellett összenyitva).
Mondjuk én újabban a kézi állítást használom, pedig lenne elektromos állítóművem. Szerintem sokkal inkább kisvasút a H0e, ha kézzel állítom a váltókat, majdnem mint az valóságban. Igaz nem vagyok a trafó fix helyéhez kötve, mert Walk-Arround Controller -t használok, házi készítés, és kézi szabályozó a neve. Ha érdekel ez a megoldás szólj, készítek fotókat a saját asztalomról.
Addig ne rögzítsd a váltót amíg nincs meg az állítómű. A nemtudommilyen állítóműveknek nemtudommilyen méretei vannak. Pontosan. A roco váltókat érdemes polarizálni (mert fém a szívdarab nem műanyag) sőt a sajátjaimon még a csúcssíneket és a közbenső síneket is megtápláltam (gondolván a rozsda színű festék nemvárt hatásaira). Szóval ne csinálj semmi visszavonhatatlant.
Mert nem polarizált, a csúcssínről kapja a szuflát, a polarizáltsága mindig a csúcssín állásától függ. Sokszor előfordul, hogy nem zár tökéletesen a csúcssín és rossz az érintkezés. Főleg a rövid mozdonykáknál okoz problémát, ilyenkor ezek megakadnak. Forrassz egy vezetéket a szívre, alul. Az állítóműveknek, még az analógnak is van egy kimenete, ahova ezt a vezetéket lehet kötni, így nincs érintkezési probléma.
Általában egy 10mm-es lyukat elég és ne feledkezz meg a váltószív betáplálásához szükséges vezeték furatáról. Ezt szerintem mindenképpen csináld meg mielőtt lecsavarozod a kitérőt, utólag bajos lesz beforrasztani.
Wartburger, aludj még egy kicsit...még nem vagy elég tökös..túl lányos a stílus
Készíts megfelelő helyzetű és méretű lyukat az állító szerkezetnek, és az állítómű felszereléséhez szükséges csavarokról se feletkezz meg. Konkrétumot csak akkor lehet válaszolni, ha leírod milyen váltót ás állítóművet fogsz használni.
Hello! 1.B.U.É.K.! Sin:Van vagy 100 Piko sinem testvéri ágon (tehát régi) Néhány talán Fugerth.Íves.A belső körivet lehet meg kell venni. Akárhogy próbálom a terepasztalomon (110x185cm)a külső köriv (asszem R2) törik mm-ket. Mi lehet a mególdás ?Próbálom kiszürni a belső köriveket (asszem R1) de ha meg is történik 1 helyen biztosan szétmegy . Kérdés: lehet, hogy az oka a két sinpár közti 2 átmenet (1 átmenet=2 váltó). Nem igazán értek hozzá. Útokérdés ha ez kész 30 centi lejtés mekkora területen oldható meg?(85x147)
Üdv! A ROCO H0e vágányrendszere érhető el legegyszerűbben kis hazánkban. Nyilván van más fajta is. Járműveket szintén a Roco és a Liliput gyárt nagy számban, amelyek a Roco első rádiuszán is biztosan elmennek. Így ez vehető a még használható legkisebb ívnek. Íme egy kép, ahol minden fontos adat egy csokorban megtalálható: Még valami: az ívek és a párhuzamos vágányok távolságát a vágánytengelytől ( a pálya képzeletbeli középvonalától) mérjük.