Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2010.01.02 0 0 2193
Most mondjam, hogy valamennyire igaza van, hogy a kedves topikoló kezdők arra nem veszik a fáradságot, hogy ha nem értik a topik címét, akkor legalább olvassák el a leírás, és ne kérdezzenek olyat, ami nem témája a topiknak?
Előzmény: wartburger (2176)
C50 4509 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 2192
http://users.atw.hu/pecsigyors/a5.html

Na'
Előzmény: C50 4509 (2191)
C50 4509 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 2191
Köszi :-)))
Saját.
Nézz szét itt:
http://usres.atw.hu/pecsigyors/a5.html

Előzmény: Mk48 2024 (2190)
Mk48 2024 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 2190

Köszi!

Tetszik ez a kapcsolós megoldás.

Ügyes vagy.

 

Az utolsó képen látható Pőrekocsikat hol vetted, vagy te építetted őket?

Előzmény: C50 4509 (2189)
C50 4509 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 2189
Hát tessék:
1. A feszszabályzó áramkör: LM 317T IC-vel. A hűtőborda még hiányzik.
2. A kész kapcsolás. Graetz hiddal, és zöld leddel az üzem, piros leddel a zárlatjelzéshez.
3. A kész kézi szabályozó: PVC cső, 2,5 kohm -os poti, polaritás váltó kapcsoló. Kb 3 m vezeték, tuchel dogó. Az áramkör az asztalban, alkalmas helre, a tuchel aljzat az asztal szélébe van beépítve, kb. középre. Így jobbra-balra 3-3 métert lehet sétálni az asztal mellett, úgy hogy a szabályozó a bal kezemben van. A jobbal meg állítgatom a váltókat, és össze ill. szét kapcsolom a járműveket. Már régóta ezt használom. Sokkal finomabban lehet szabályozni a modellek sebességét mint egy trafó tekerőjével. A váltó állítás meg a járműkapcsolás igazi kisvasúti utánérzést kelt - bennem biztosan.
4. A kész kézi állítás. kapcsoló az alaplapba és az asztal szélére építve. Huzal a váltó alá műanyag csőben. Ott felhajlítva, a csúcssín összekötő közepében lévő furatba vezetve.
5. Ha a váltó szögben van és távolabb, a kapcsoló akkor is a szélen van és merőlegesen.
6. A kavicságyazat remekül takarja a csövet.
7. Az összkép. A kapcsolókat terepépítési trükkökkel lehet "láthatatlanná" tenni, a rudazat csöve pedig a terep alá kerül. A kapcsolók két áramkörös két állásúak, így a szívdarab és a sínek polarizálása mellett még a visszajelzés is megoldható. A csúcssínek elmozdulása kisebb mint a kapcsolóé, ezért utóbbi műanyag pöckében annyival nagyobb ovális lyuk van (két 1mm-es furat egymás mellett összenyitva).
1234567
Előzmény: Mk48 2024 (2188)
Mk48 2024 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2188

Érdekesen hangzik!

Kiváncsi vagyok a képekre.

A trafóra is.

Én most csak egy sima mehano trafót használok, mert az fz1 es betegeskedik.

Előzmény: C50 4509 (2187)
C50 4509 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2187
Mondjuk én újabban a kézi állítást használom, pedig lenne elektromos állítóművem. Szerintem sokkal inkább kisvasút a H0e, ha kézzel állítom a váltókat, majdnem mint az valóságban. Igaz nem vagyok a trafó fix helyéhez kötve, mert Walk-Arround Controller -t használok, házi készítés, és kézi szabályozó a neve. Ha érdekel ez a megoldás szólj, készítek fotókat a saját asztalomról.
Előzmény: C50 4509 (2186)
C50 4509 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2186
Addig ne rögzítsd a váltót amíg nincs meg az állítómű. A nemtudommilyen állítóműveknek nemtudommilyen méretei vannak. Pontosan. A roco váltókat érdemes polarizálni (mert fém a szívdarab nem műanyag) sőt a sajátjaimon még a csúcssíneket és a közbenső síneket is megtápláltam (gondolván a rozsda színű festék nemvárt hatásaira). Szóval ne csinálj semmi visszavonhatatlant.
Előzmény: Mk48 2024 (2181)
ArtofNoizz Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2185
Fogalmam sincs, BoGar tartja számon a dolgot.
Előzmény: Mk48 2024 (2184)
Mk48 2024 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2184

Értem.

Köszönöm!

A kézi álítóművekre a rendelések száma hol tart?

Előzmény: ArtofNoizz (2183)
ArtofNoizz Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2183
Mert nem polarizált, a csúcssínről kapja a szuflát, a polarizáltsága mindig a csúcssín állásától függ. Sokszor előfordul, hogy nem zár tökéletesen a csúcssín és rossz az érintkezés. Főleg a rövid mozdonykáknál okoz problémát, ilyenkor ezek megakadnak. Forrassz egy vezetéket a szívre, alul. Az állítóműveknek, még az analógnak is van egy kimenete, ahova ezt a vezetéket lehet kötni, így nincs érintkezési probléma.
Előzmény: Mk48 2024 (2182)
Mk48 2024 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2182

Hali!

A váltószívnek miért kell?

Kösz.

Előzmény: ArtofNoizz (2179)
Mk48 2024 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2181

Hali!

Köszi!

ROCO (32409 és 32411)15 fokos kitérőket építek be.

Hogy milyen állítóműbet szeretnék azt még nem tudom.

Tanácsot szivesen elfogadok.

Előzmény: C50 4509 (2178)
ArtofNoizz Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2179
Általában egy 10mm-es lyukat elég és ne feledkezz meg a váltószív betáplálásához szükséges vezeték furatáról. Ezt szerintem mindenképpen csináld meg mielőtt lecsavarozod a kitérőt, utólag bajos lesz beforrasztani.

Wartburger, aludj még egy kicsit...még nem vagy elég tökös..túl lányos a stílus
Előzmény: C50 4509 (2178)
C50 4509 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2178

Helló!

Készíts megfelelő helyzetű és méretű lyukat az állító szerkezetnek, és az állítómű felszereléséhez szükséges csavarokról se feletkezz meg. Konkrétumot csak akkor lehet válaszolni, ha leírod milyen váltót ás állítóművet fogsz használni. 

Előzmény: Mk48 2024 (2173)
wartburger Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2177

Szia! Neked is BUÉK, a kérdésedet tedd fel a

Terepasztal építés topic -ban!
Előzmény: A 12 (2174)
wartburger Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2176
Így kell elvenni valakinek a kedvét a vasutmodellezéstől, gratula
Előzmény: ArtofNoizz (2175)
ArtofNoizz Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2175
Ha elolvasnád figyelmesen a topicmegnevezést akkor nem kellene fáradnod a kérdésed megírásával.
Előzmény: A 12 (2174)
A 12 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2174
Hello!
1.B.U.É.K.!
Sin:Van vagy 100 Piko sinem testvéri ágon (tehát régi)
Néhány talán Fugerth.Íves.A belső körivet lehet meg kell venni.
Akárhogy próbálom a terepasztalomon (110x185cm)a külső köriv (asszem R2) törik mm-ket.
Mi lehet a mególdás ?Próbálom kiszürni a belső köriveket (asszem R1) de ha meg is történik 1 helyen biztosan szétmegy .
Kérdés: lehet, hogy az oka a két sinpár közti 2 átmenet (1 átmenet=2 váltó).
Nem igazán értek hozzá.
Útokérdés ha ez kész 30 centi lejtés mekkora területen oldható meg?(85x147)

Elöre is kösz a választ!
Mk48 2024 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 2173

Hali!

Az idei első Hsz.:)))

 

És az első kérdés:

Elég egy likat fúrni a kitérő alatt, ha  a síneket szeretném lerögzíteni, de csak később szertnék asztal alatti állító művet beszerelni?

Még nem volt a kezemben soha ilyen szerkezet.

 

Üdv.: Mk48 2024

 

Mk48 2024 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 2172
Minden Kedves Topiktársnak, Boldog, Új Esztendőt Kívánok!
Balu424 Creative Commons License 2009.12.27 0 0 2171
írásvetítő fóliával
Előzmény: BALOOO 83 (2165)
tatumadar Creative Commons License 2009.12.26 0 0 2170
Kooperáció :)
Előzmény: Mk48 2024 (2168)
Mk48 2024 Creative Commons License 2009.12.26 0 0 2169

Hali!

Jól néz ki:D

Előzmény: BALOOO 83 (2165)
Mk48 2024 Creative Commons License 2009.12.26 0 0 2168

Hali!

Te írod át?

Előzmény: tatumadar (2164)
tatumadar Creative Commons License 2009.12.26 0 0 2167
Meg is kaptam, rögtön válaszolok rá, csak gépet kell váltanom, mert a csodás megújult frímélt véletlenül se optimalizálták volna Mac-re...
Előzmény: BoGar (2166)
BoGar Creative Commons License 2009.12.26 0 0 2166
Küldtem egy e-levelet.
Előzmény: tatumadar (2164)
BALOOO 83 Creative Commons License 2009.12.26 0 0 2165

Folytatódik a kocsiépítés, már világítanak a fényszórók, és kapott zárlámpákat is.

Kissé tanácstalan vagyok az ablakok beüvegezésével kapcsolatban. Ti hogy csinálnátok?

tatumadar Creative Commons License 2009.12.25 0 0 2164
Nemsokára MÁV GV pályaszámmal. Ha valakit érdekelnek, küldjön egy e-mailt!

C50 4509 Creative Commons License 2009.12.25 0 0 2163
Üdv!
A ROCO H0e vágányrendszere érhető el legegyszerűbben kis hazánkban. Nyilván van más fajta is. Járműveket szintén a Roco és a Liliput gyárt nagy számban, amelyek a Roco első rádiuszán is biztosan elmennek. Így ez vehető a még használható legkisebb ívnek. Íme egy kép, ahol minden fontos adat egy csokorban megtalálható:
Még valami: az ívek és a párhuzamos vágányok távolságát a vágánytengelytől ( a pálya képzeletbeli középvonalától) mérjük.
Előzmény: modell13 (2160)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!