Kocsis Sándor, a Rába Futómű Kft. operációs és minőségügyi igazgatója elmondta, hogy a fejlesztéssel a futóműgyártást erősítették, így magasabb színvonalon képesek kielégíteni a megnövekedett partnerigényeket. Ennek keretében eszközöket, köztük tíz darab egyedi gépet szereztek be, fejlesztették szoftvereiket és korszerűsítették az alkatrész-szereldét. Utóbbiban úgynevezett tiszta-szereldét alakítottak ki 8600 négyzetméteren.
Torma János, a Rába Jármű Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a beruházás keretében többek között lemeztechnológiai CNC vezérlésű lézervágó és plazmavágó gépekkel, robothegesztő berendezésekkel és híddarukkal bővült az eszközállomány, felújították 28 ezer négyzetméteres üzemcsarnokukat.
További bővítésre is sor kerülhet
A bővüléssel a Volvóval közös buszprogramot erősítve a megállapodásban szereplő autóbuszok szállításának mennyiségét is növelhetik, megteremtve ezzel a bővítés lehetőségét - hangsúlyozta.
A magyar bsuzgyárak nem akarnak minőséget alkotni. Azt akarják, hogy a haver miatt az ő gányukat vegye az állam. Minek ebbe több pénz a szükséges minimumnál?
LOL... Lehet, hogy ezzel újat mondok, de egyik mérnök sem fog elmenni számolgatni meg rajzolgatni társadalmi munkában egyik hazai buszgyárhoz se, ha pedig az adott buszgyár megtehetné, hogy ilyen profi cégeket alkalmazzon, akkor már rég megtették volna.
Gyanítom az akkumulátorok vannak ott, tehát nem. Meg egyébként se nevezzük már motorsátornak, mert ez az aszinkronmotor kb akkora lehet, hint egy mosogépmotor (aztán lehet, hogy egy leselejtezett GVM motorja került ebbe is, nem tudom :))
Egyébként miféle próbarendszám ez? Olyan, mintha kamu lenne:
A most bemutatott villanybusz alapját egy Norvégiából hazatért használt Ikarus E91-es adja. A cég választása azért erre a típusra esett, mert egyrészt kiforrott típus, másrészt a felépítését tekintve megegyezik a Molitus S91-esekkel. A cél ugyanis a Molutis Kft.-vel együttműködve az elektromos S91-es kifejlesztése, így tulajdonképpen az E91-es csak egy tesztjármű.
Voltam hasonló konferencián (építőipari, de pepitában hasonló) ahol a mindenféle sajtóst egyetlen dolog érdekelte, a svédasztal:D (nem holmi Tescosszendvicsek voltak... :D )
Mondhatnám egyszerűen: Akinek nem inge ne vegye magára... :-) De inkább azt mondom, ha netán valaki úgy érzi ledorongoltam, hangulatot keltek, attól itt és most elnézést kérek.
Ettől függetlenül kollégáimmal együtt azt érezzük, hogy amióta az S91 létezik érzékelhető negatív irányú változás állt be a megítélésében. Nem a kocsi lett rosszabb, nem az állandó problémái miatt van vele a gond, de vannak, akik egyszerűen jobban örülnének, ha nem lenne... Akik rendszeresen itt vannak a fórumon, tudják, nem vagyok gyakori posztoló. Most azért szólaltam meg, mert úgy gondoltuk, hogy a posztban leírtak nem felelnek meg a valóságnak. Még akkor sem, ha a posztoló, tán legjobb szándékkal azt írta le, amit Svédországban hallott. Mivel nem szeretnénk "kabátlopási" ügybe keveredni ezért néztünk utána, miért áll ez a kocsi. Ha nem éreznénk egyfajta nyomást a kocsi ellen, vélhetően nem foglalkoztunk volna ezzel a poszttal... Azt gondolom, ha valakik, akkor az S91 alkotógárdája mindig nyíltan és őszintén állt a közvélemény elé. Ha simlizni, ködösíteni szeretnék, vélhetően én sem a saját nevem alatt jelentkeznék a fórumon. Nem egyszer elmagyaráztuk, mit miért tettünk. Nem egyszer szerveztünk "buszsimogatást". Ja és nem egyszer nyertünk tendert... Az egy más kérdés, hogy vajon itthon miért nem lett belőle sosem rendelés... Gondolom ez viszont, már nem műszaki, minőségi kérdés. Tán még csak nem is gazdasági...
Viszont nem becsülném le a járművel dolgozók véleményét, hiszen ők azok, akik a legjobban tudják mennyire jó egy szerkezet, vagy mennyire, nem az. Ők, akik nap mint nap, vele dolgoznak... Alapfilozófiánk, hogy őket meghallgatjuk, és a véleményüket figyelembe vesszük...
Amúgy meg azt hiszem, kevesen szeretnék jobban feltámasztani a magyar buszgyártást, mint én. Már csak a múltam miatt is, hiszem a jövőm –életkorom miatt- már eléggé korlátos.:-)
Nem tudom, de szerintem ez még nekik is sok, mert azért valljuk be, olyan nagy hírértéke nincs a dolognak és nagyjából azt is ki lehet találni, hogy a felszólalók mit fognak mondani. :-(