Keresés

Részletes keresés

carlos z. Creative Commons License 2010.03.01 0 0 17098
Pedig már-már kezdtük megszokni a régit...)))  cz.
Előzmény: András-72 (17094)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.01 0 0 17097

A lényeg:

 

Az alábbi motorhoz kellene megtalálni az optimálios csavart:

 

A váltó áttétele 2:1, a motor max fordulata amin üzemeltetném 3000n/perc, ekkor az elérni kivánt max sebesség 20-22 km/h. A hajótest az én leckém.

 

Előre is köszönöm!

Előzmény: Barbabianka (17070)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.01 0 0 17096

Köszönöm a felajánlott segítséget, örömmel fogadom.

A cél: létrehozni egy olyan hajót, amin szükösen, de lakni lehet (állómagasság!),  1200 kg buttó súly (személyzettel, pakkokkal, 4 fekvőhellyel, WC-vel, konyhapulttal), szállítható, átlagos járművekkel, és az állóvizi sebessége eléri a 20 km/h-t, és ezeket a paramétereket lehetőleg a legkisebb teljesítményú motorral elérje.

Azt tudom, és ezt eddig soha senki nem vitatta, minden keletkezett hullám elvesztegetett energia. Kis hullámokat a hosszú keskeny testek generálnak.

Lehetséges megoldások:

Trimarán: kb14 m hosszú lenne az a főtest. Nem jó

Katamarán: 7- 9 méter . és a fedélzet miatt a vízfeletti rész legalább 2,2 m lenne. Ez se OK!

Félsikló: megoldás lenne, nagyjából egy 40-60 lovas motorral.

Amit most csinálok: az két egymáshoz közel álló megodást egyesít: Az Atkin féle negatiív fartükör az alaguttal, doboz keellel, és a DG hull kereszteződése. Ez merüléses hajótest, tehát az elméleti testsebesség túllépésénél az következik be amit írtál. Csak a görbe meredeksége a kérdés.

Ha jól számoltam, ekkor ennél a test formánál  a testsebesség eléréséhez 1,9 LE kell, a másfélszereséhez kb 6-8 LE az 1.8 szereséhez kb 14-16 LE kell. Ami ha müködik, nem rossz eredmény egy 6,15 méter hosszú és két méter széles hajónál

Eredetileg 20 LE motor kellett volna. A ceruzahegyező 10 lovas. Egy hiba. A másik hiba nyilvánvaló: a nem megfeleló csiga. (ezt sejtettük, de ez volt olcsón) A teszt csiga 14 coll átmérőjű és legalább 15 colos emelkedésű volt, ha nem 16-os. (ezért a motor kb csak 1500 fordulatig pörgött fel, a csiga fordulata az áttétel miatt max 750 volt) Szerintem nekem kb 10-es atmérő és 9-11 emelkedés kell. 20 Lovas motoorm nincs, de van egy Selvám az 30 LE-s kb hasonló méretű csigával. Ezzel már többet fogok látni, meg egyébként is leakartam tesztelni egyx külmotorral is. Külmotorral viszont gondot okozhat, hogy a csiga nem az eredeti helyén lesz.

Most a lényeg a hullámkeltés, ami az eddig elért sebességnél gyakorlatilag nincs, és ennek nagyon örülök. Kérdés, mi lesz 5-6 km-rel nagyobb sebességnél? Na erre talán a Selva választ ad.

Vizvonal: ez elég furcsa, ha a csavart nézem akkor rövidebb, ha a hajó oldalát akkor hosszabb. Ez a test felépítéséből adódik

Előzmény: Barbabianka (17070)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.01 0 0 17095
Akkor most ifx414 következik! :))
Előzmény: András-72 (17094)
András-72 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 17094
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat! Engedve a józan ész szavának és a "testületi" nyomásnak kerestem egy normális, még szabad nicket. Tehát 7b8jxm=András-72.
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.01 0 0 17093
Előzmény: Beer-ci (17088)
szőrmók Creative Commons License 2010.03.01 0 0 17092
Az is jó! A lényeg ,hogy legyen valami.
Előzmény: kismiki (17090)
süger Creative Commons License 2010.03.01 0 0 17091

Szia!

Hivatalosan Nem! Őrzött terület.Közepes víznél is veszéjes,mert van a végén vagy fél méteres szakadás.Ha lehuppan a futód,beleránthatja a kocsit is. A túloldali meg még veszélyesebb.

Dunavecse. Ott van legközelebb enyhe emelkedésű betonozott pálya.

Google Maps világtérképen látszik Táncsics Mihály utca vége.

 

Előzmény: kismiki (17089)
kismiki Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17090

Ha kifurod a lukat ki kell impregnálni.

 

Húbakker, eszt elfelejtettem beírni, köszi Szőrmók! :)) Csónaklakkot használtam az első fúrás után, soxor kenyve.

Előzmény: szőrmók (17086)
kismiki Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17089

Szia Sügér!

 

A (mexünt) Dujvárosi komp lejáróin szabad a sójázás?

Beer-ci Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17088
Szia BB cap!
Van egy Ultraflex kormányművem. Kellene hozzá bowden , kb 2.5-3 m hossszú.
Ha netezel a szokásos helyeiden,légyszi keress már rá, hátha lenne valahol olcsón.
Köszi.
Előzmény: Barbabianka (17070)
Beer-ci Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17087
Oksi.
Előzmény: Törölt nick (17084)
szőrmók Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17086
A felfurással kapcsolatban.Ha kifurod a lukat ki kell impregnálni.Mondjuk kétkomponensü epoxival. A fartükör rétegeltlemeze be fogja szivni.Ha megköt ujrafurni ,majd az előbbleirt módon pasztázni.Mottó: a viz csak befele megy,ki sose szárad.
kismiki Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17085

láttam, hogy átfúrják a fartükröt és több átmenő csavarral rögzítik a motort. Ez nyilván biztosabban rögzíti a motort, de nem károsítja a hajót? Esetleg célszerű a furatba egy rozsdamentes perselyt beragasztani, úgy, hogy a víz ne tudjon közé és a csónak közé jutni? Vagy ez az egész egy fölösleges óvatosság és elég a motort csak a saját felfogatásával feltenni és a két fület kilazulás ellen biztosítani?

 

A gyártó ajánlja a felfúrást. A speckó finommenetes csavarokat, anyákat és alátéteket is megkapod a motor mellé csomagolva. Ha évente 1-2x veszed le a mocit, nyugodtan csavarozz, kívül-belül kenj bőven FBS-t a likakba és az alátétek alá. A meghúzásnál kibuggyan a trutty, de legjobb, ha otthagyod. Ezután minden le-felszerelésnél újra kell tömíteni, nem nagy dolog. 

Klassz hajót vettél. Duna Deltában pecatúrán használtam maxit, nagy a belső tere és megy, mint a szél. Az F25 moci illik rá, pár évig koptattam ilyent. El is akarták lopni vmi g.c. népek.

 

 
Előzmény: 7b8jxm (17071)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17084

Beer-ci!  Holnap hívlak!!

 

palmon68

Törölt nick Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17083

Szia! Hát egyetértve a többiekkel valóban nehéz a nick neved.

 

Változtasd meg Pl: a keresztneved betűinek a megkeverésével, ha már foglalt volt az elképzelésed! csak egy javaslat!!!

Üdv: palmon68

Előzmény: 7b8jxm (17054)
Biri01 Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17082
Ez valami komoly kód:)

Előzmény: carlos z. (17079)
ifx414 Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17081
Akkor nem vagyunk közel egymáshoz :( Az átfúrásról nem tudok mit mondani, én így vettem, meg nem is nagyon értek hozzá. Szerény véleményem szerint, ha átfúrsz bármit egy hajón, akkor azt illik kikenni valami trutyival ami vízzáró.
Előzmény: 7b8jxm (17071)
elektrofish Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17080
Nyáron én is arrafelé tanyázok....vannak szép részek!
Horgászni is jó (néha).
Előzmény: 7b8jxm (17071)
carlos z. Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17079

Becézni? 

 

7b8jxm-ke??

 

Nemá!!

 

cz.

Előzmény: Törölt nick (17076)
carlos z. Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17078
Jaja... cz.
Előzmény: artoflife (17074)
carlos z. Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17077
3 éve volt nekem egy 25-ös 4 ütemű Yamahám, eszembe sem jutott átfúrni miatta a hajót. Neked sem ajánlom. A gyári csavarokkal pont jó lesz minden. Emiatt sosem fogod elhagyni a motort!! Biztos tudod, hogy feltekerés közben kissé meg kell emelni a motor hátulját! Topiktársunk által felrakott zárakra gondoltam, egyébként.. cz. 
Előzmény: 7b8jxm (17073)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17076

Próbáld becézni :)

 

Előzmény: doktor4 (17075)
doktor4 Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17075
Azért ezt a nick nevet elég nehéz lesz kimondani
Előzmény: 7b8jxm (17073)
artoflife Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17074
Előzmény: carlos z. (17072)
7b8jxm Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17073
Szia!

András a keresztnevem, csak a regisztrációnál eluntam, hogy minden nick foglalt volt és fél óra hiábavaló próbálkozás után beírtam névnek az ellenőrző kódot. Igen új 4 ütemű lesz a drágasszág. Köszi a választ. Kicsit óckodom a hajó megfúrásától, bár a motort elhagyni még úgy se szeretném. Igen ismerem az illető urat és ki akarom kérni az Ő, illetve a gyártó véleményét is, csak gondoltam addig is tájékozódom a érdek nélküli véleményekről, tapasztalatokról tőletek is.
Előzmény: carlos z. (17072)
carlos z. Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17072

Szia 7b8jxm,

Mondd, hogyan szólíthatunk??))

Új mocid lesz, 4ütemű? Amúgy, a 25-öst még nem tenném fel átmenő csavarral. Viszont vmi záron gondolkozz el!  Pakson ajánlom Schubert Endrét (Yamaha szerviz), bár biztosan ismered... cz. 

Előzmény: 7b8jxm (17071)
7b8jxm Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17071
A Dunán, Paks környékén fogom használni. Az igazság az, hogy a motor majd csak valamikor március közepe-vége felé jön meg. Majd akkor teszek föl képet róla. A motor felszerelésével kapcsolatban azt szeretném kérdezni, hogy sok csónakon láttam, hogy átfúrják a fartükröt és több átmenő csavarral rögzítik a motort. Ez nyilván biztosabban rögzíti a motort, de nem károsítja a hajót? Esetleg célszerű a furatba egy rozsdamentes perselyt beragasztani, úgy, hogy a víz ne tudjon közé és a csónak közé jutni? Vagy ez az egész egy fölösleges óvatosság és elég a motort csak a saját felfogatásával feltenni és a két fület kilazulás ellen biztosítani?
Előzmény: ifx414 (17065)
Barbabianka Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17070

Kitzoli! legelsönek leszögezném, hogy minden elismerésem a Tied. Az elmúlt idöben hihetetlenül beleástad magad a hajóépités mélységeibe.Engem mint dilettánst azért érdekelne a következö apróság.

Hogyan számolod a vizvonal hosszát?? a csigáig vagy a fartükörig??

Szerintem ha ráakasztasz egy 30LE-s motort akkor amit nyersz a vámon veszted a réven. Mert megnö a fogyasztása, de akkor is csak túrni fogja a vizet.

Az általad épitett hajó sohasem lesz siklo de még félsikló test sem. Tudom nem is annak szántad.  Igy a testsebesség átlépése után a további gyorsuláshoz exponenciálisan emelkedik a LE-igény és evvel a fogyasztás. nézd meg lentebb a megadott fogyasztási számokat a Bayliner-re. Ezért nem vitte gyorsabban a motorod mert nem volt benne elég szussz. Mekkora most a csigád. és mekkora a max fordulatszámod? Megpróbálok kiszámitani egy  csigát alternativat.

A képet nézve test igy nem harmónikus!! Egyszemélyel erösen farnehéz lenne. Korrigálni csak trimmlapokkal tudnád ami újabb ellenállás vagy ha elörébb vinnéd a vezetö állást. Akkor valamivel megemelkedne a fara és talán jelentene még 1-2 km pluszt. (Persze most mondhatod csináljam én meg. Megvallom nem tudnám, de ha  már feltetted akkor vitatkozzunk róla. )

Üdv.

bb

Előzmény: Törölt nick (16986)
Barbabianka Creative Commons License 2010.02.28 0 0 17069

aki hibákat megtalálja megtarthatja ;=)

bb

Előzmény: Barbabianka (17068)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!