Nincs logika benne.Szerintem a formakészitésre szánt idő a döntő.De nem lehet válogatni. Messze földön nincs öntő a környéken. Ő rézből is önt .bronzból nem.Koksztüzön grafitüstben olvaszt .Homokból kézzel formáz.Olyan 65 körüli a mester. A fia most tanulja az ipart. Én meg vagyok velük elégedve.
Teljesen hasraütésszerüen .Szerintem aszerint hogy hogy fuj a szél ,vagy hogy dugott-e iccaka. Egy 3águ csiga 3-5ezer között. Nem találtam logikát az árak rendszerében.
Akkor öntetek neked 1-1et. Időt nem tudok .A 3águ elég elnagyolt azon nekem előtte még sokat kell gittelni ,de csinálom. Megvárom még Zolit is hátha neki is kell. Én meg tegnap találtam a MÉHben egy 200ccmes vizszintes Honda blokkot hajtókar hibával.Kiváncsi vagyok mit lehet belőle kihozni .(forintügyileg)5 lovas piros motor.
Üdv Kitzoli engedd meg, hogy először is gratuláljak részedre és segítőidnek!
Végig néztem az egész hajóépítési történetet amit felraktál a topikra példa mutató a törekvésed és a kitartásod. Jó egészséget sok szerencsét és további jó ötleteket kívánok, szerintem Te már most is nyertese vagy az ügynek. Sok boldog folyam kilométert kívánok.
ART OF LIFI
Ha kapcsolódik a témához és nem túl tudományos ezt találtam a részedre.
Nem akarlak elkedvetleníteni, de a teszted alapján nem látom ennek a bonyolult fenékkiképzésnek bizonyítva az előnyét, vagy valami hiba van valahol. Azt írtad egy másik postban, hogy 300-350kg volt az össztömeg. A grafikonokból az látszik, hogy a motorod kb. 5LE-t képes produkálni 1800-as fordulaton. Namármost, az én lapos fenekű fa ladikom két felnőtt, két gyerek, motor, miegymás szintén legalább 350kg vízkiszorítással rendelkezik. Ezt, az 5Le külmotor viszi simán 13km/ó-val (fel-le átlagolva). Mindezt úgy, hogy a motor nem képes elforogni a csúcsteljesítményhez tartozó fordulatszámig és a csiga is kisebb átmérőjű (roszabb hatásfok) mint nálad. Esetemben a keltett hullámokon szörfözni is lehetne (kis túlzással), látszik, hogy hova megy el a teljesítmény. A fényképeidet nézve nálad nincs nagy hullám, de akkor hova megy el a teljesítmény?
Eddig nem értettem hova ez a nagy sietség, de így már minden világos :) Amúgy teljesen igazad van. Sajnos nekünk ez a realitás. Nem csinálhatunk úgy mintha állóvíz mellett laknánk.
Közben én is számolgattam. Most 12 emelkedésű csiga van rajta, valószinüleg ez sok. Veszek egy piranha D sorozatú csigát, van hozzá 9-es emelkedésű, és 10,5 feles emelkedésű lapát. Ezekkel a Selvához nagyjából lefedem az összes igényt, kivéve a legnagyobb sebességű hajókat. Az a bajom, hogy nem tudom mekkora slippel kellene számolni.
Tudja valaki hogyan lehet kiszámolni az átmérőből, a tényleges fordulatból, és az emelkedésből a tolóerőt?
Még két dolog kellene, ha valaki tudna segíteni a beszerzésben az jót tenne. Egyik a fordulatszámmérő, a másik egy átfolyásmérő.
Holnap teszt Maróton 10-11 óra magasságában, aztán meglátjuk.
A dg hullnál az én ismereteim szerint a keel vízkiszorítása kb 80%-ka kell hogy legyen, különben bizonytalan lesz a vízfekvés. A mostani teszthajó 560-800 kg összsúly között nagyjából egyformán kell, hogy viselkedjen, legalábis a prg szerint, ha egyáltalán hihetek neki. A hajó az első tesztnél szart arra hogy hol állunk a hajóban, nem igazán vette figyelembe a súlypont változást. Mondjuk ez is jó. A lakóhajó lesz 1200 kg-os, de csak akkor ha beválik kicsiben, ezt max 800 kilóra terveztem. Ebből is vidáman kijövők, most motorral alig üti a 300-350 kg-t
Ber-cinek: kell a min. 18 km sebesség, hegymenetben is menni kell, és az ott már határeset. Csak óránként találsz egy kocsmát, ha lassabban mennék, kiszáradnák.
Hétbényolcjéixem! Kicsit hosszú,..... de egyedi ! Gyakorlás kérdése.. :o) -Mondjuk ,lefaragod a jxm et és marad a Hétbényolc. Máris megtanúltam ! Az András ,olyan hétköznapi.... :o)
egy 1,2t-s hajó vizvonal hossza 6,5-7m Motorfordult: 3800/min áttétel 1:2
csiga 10x8 -as kb 21km/h sebeséget érhet el.
Nem vettem számitásba a test formáját, azon áll vagy bukik minden. A DG Hull alsó uszótestjének a vizkiszoritása megközelitöleg nagyobb kell legyen mint a hajó összsúlya, hossza a hajó hosszával kéne hogy egyenlö legyen. Tegyél rá akár bulbát is.
- Zoli "esetét" figyelembe véve, azt gondolom a 10x6 collos, 2 tollu csigát semiképp nem kellene "überelni". Ha nincs más vállasztás ,akkor inkább kissebb....
""Szerintem nekem kb 10-es atmérő és 9-11 emelkedés kell..."" Szerintem is. Viszont 10 lóerővel ez esetben sem gondolom hogy tudni fogja a 20-22 km/h-t. Szerintem túrahajó lévén nem rossz a 15 km/h sem. Gondolj bele: Ha csak naponta 8 órát hajózol, az is 120 km/nap.
Emlékszel amikor a tavalyi Bajai túrán Haka az 5 lovas motorral jött a csapat után? Mennyivel érkezett később? 2-3 órával. Persze lefele.
Kitzoli ,Marci ! Holnap leszek a melóhelyen és rakok fel nektek lehetséges csigát.Egyébbként gondolkodjatok vetyerok és moszkva csigákban. 8és 12 lovas. Amit én találtam :egy ismeretlen telicsiga ami erősen tehercsiga és forelle .