Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gozo_d Creative Commons License 2000.08.28 0 0 452
Szépen egy idő után felemelkedik.Hogy fokozatosan vagy egyszerre azt nem figyeltem meg.Ha csak 1 percre szálok ki akkor lent marad.
Előzmény: granturismo (447)
CommandAir Creative Commons License 2000.08.28 0 0 451
Szervó-olaj folyt rendesen. Havonta utána kellett tölteni.
Előzmény: granturismo (449)
Buci1 Creative Commons License 2000.08.28 0 0 450
Sziasztok !

Mostanság fedeztem fel ezt a jó kis FIATOS FÓRUMOT! Lenne egy-két gondom hátha ti tudtok segíteni!
Fél éve boldog tulajdonosa vagyok egy Fiat Bravo 1.6 SX tütünek. Nálam is jelentkeznek a többek által már jelzett indítási nehézségek, és a váltó kettes fokozatának reccsenése gyors visszaváltásnál. Nagyon megköszönném nektem ha valaki tudna informálni engem hogy hova fordulhatok ezekkel a hibákkal.Természetesen a 3 év szavatosság érvényesítésével. Apropó az ATC-nél már voltam (kicsit borsos).Ja,ha vakinek van ATC Chip-tuningja örülnék ha gyakorlati tapasztalatairól beszámolna.
Ui: A légkondi nagyon megcsapolja a "ménest"! Nektek mi a tapasztalatotok ??

Előre is köszönöm: Buci

granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 449
A kormánnyal mi volt?
Előzmény: CommandAir (448)
CommandAir Creative Commons License 2000.08.28 0 0 448
Múlt héten kész lett a beteg autóm.Kaptam új szervókormányt és váltó 2. fokozatot. 8 óra alatt megcsinálták, persze garanciálisan. Semmit nem kellett fizetni szerencsére.Azóta nem recseg a váltó, bár remélem amit beleraktak új fogaskereket az nem megint a selejtes szériából való.
granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 447
Ez egyáltalán nem jól van, de nem értem hogyan lehet. Amikor kiszállsz szemmel láthatóan felemelkedik?
Előzmény: Gozo_d (446)
Gozo_d Creative Commons License 2000.08.28 0 0 446
Az új Bravamnál a következőt vettem észre.Mikor kiszálok a gépből az állitható magasságu vezető oldali ülés teljesen felemelkedik.Idegesitő,hogy minden beszálláskor vissza kell állitani.
A gépkönyvben nem találok erre utalást.Jól van ez igy?
granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 445
Bocs
Hétköznap vagy hétvége?
Ezt mint kérdés vetettem fel.
granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 444
Jó reggelt!

HEC

A kopogásérzékelo a blokköntvényen van, a 2. és a 3. henger között. Az érzékelo egy kerek alkatrész közepén egy furattal, a rögzítocsavar számára. egy vastag szigetelésu kábel áll ki belole.
Az 1.4-en hátul a generátor mellett van fölszerelve. Az 1.6-on nincs.

Újtulaj

Én az új Almera-ról beszélek, amelyiket most mutattak be. Hát a hátulja tiszta Bravo, az oldalnézet tiszta Bravo és belul is a középkonzol a kidudorosodásával, a szellozorostélyok és azáró-nyitó tekerentyuk tiszta Bravo. Csakhát a moci: 1.5 90LE 14s fölötti gyorsulással, azaz a 1.2 SX-el simán legyorsuljuk.

Mindenki

Tali idopont nehéz eset számomra, de azért megnézzük. Hétköznap vagy hétvége. A helyszínnek az SPQR ellotti részt javasolnám itt (hétvégén) meg lehet állni a forgalom zavarása nélül. Be lehet menni nézelodni a szalonba, nyitva van hétvégén is. Nekem (talán) a 23. vagy 24. délelott felelne meg.

HEC Creative Commons License 2000.08.27 0 0 443
granturismo!

Meg lehet valahogy bizonyosodni (fizikailag, tapasztalatilag), hogy benne van vagy nincs
a "kopogásérzékelö" az 1.6-osban?

Barramas Creative Commons License 2000.08.26 0 0 442
En 6 honap utan meg minden reggel amikor lemegyek az autohoz,meglepodom rajta,hogy milyen szep...:) Amugy az Almera tenyleg levette a hatuljat,de hat ezen ne csodalkozzatok...:))
Előzmény: ujtulaj (441)
ujtulaj Creative Commons License 2000.08.26 0 0 441
Granturismo!

Minél többet nézem a Bravo-mat, az Almera annál kevésbé tetszik ;)
De tényleg, a Bravo-hoz nem hasonlít semmi, csak a Brava :)

Előzmény: granturismo (437)
Barramas Creative Commons License 2000.08.25 0 0 440
Sziasztok
Bocs,ha esetleg tevedtem volna,en emlitettem a
Marangonit,valoszinu azert ugrott be,mert beleastam magam a gumidiszkontokba..)).Bar a magyar "markakereskedokrol" barmit el lehet kepzelni...:)Az viszont teny,hogy szinte ahany auto allt a kereskedesben,annyifele gumival.Ez
amugy ugyanugy jellemzo a Fordra is,a ceg eleg sok Transitot vett mostanaban,de ritka volt ket egyforma abroncs,raadasul a legocskabb nyari Firestone volt altalaban...:(
Mas: Mi lesz a szeptemberi talakaval?? Pontosithatnank a dolgot,szerintem jo otlet,en mindenkepp mennek...:))
Ciao
Előzmény: granturismo (437)
granturismo Creative Commons License 2000.08.25 0 0 439
Igen a dzsuva állítólag a Rákospalotai Szemétégetomubol jön. A kocsiról még csak-csak lejön, de gondolj bele, hogy ezt be is lélegezzük.
Amúgy azt olvastam, hogy az eromu nemsokára hatásosabb elektrofiltert kap.
Előzmény: kozakz (438)
kozakz Creative Commons License 2000.08.25 0 0 438
Pesten Ujpesten es Ujpalotan (persze lehet hogy mashol is de en itt mozgok es allok az autoval) milimeter nagysagu voros por darabkak vannak a porban.
Ha nem mosom a kocsit 2 hetig akkor ugy ra szarad a kocsira hogy sima kefes mossal nem jon le. le kell egyenkent kapargatni oket.

Van ilyennel valakinek tapasztalata?

granturismo Creative Commons License 2000.08.25 0 0 437
Tisztelettel üdvözlöm a tisztelt társaságot!

Rövid szabadságom véget ért, újra itt vagyok.
Gyorsan végignéztem a hozzászólásokat.

Újtulaj

Nem úgy találod, hogy az új Almera (különösen hátulról) erosen emlékeztet a Bravo-ra?

Asszem
A kopogással kapcsolatban pontatlan voltam, lássuk mégegyszer.
Szóval hibásan említettem az öngyulladást a kopogás szinonímájaként, hiszen az üzemanyag kopogásos égés esetén is tulképp a gyújtószikra következtében gyullad meg. Itt inkább az égés módjával van gond, mivel az égés nem az elore eltervezett "lángfront" formájában megy végbe, hanem az egész adag egyszerre robban be. Ekkor a kopogásérzékelo jele következtében a vezérlés a gyújtás idopontját késobbre tolja. A kopogásérzékelo valóban egy egyszeru szerkezet. Nem ártana az 1.6-ba sem.

Gumiügy
A Firestone gumi az un. "Energy Saver" kategóriába tartozik, amely a csökkentett gördülési ellenállásra utal. Mint minden gumi ezen a világon ez is kompromisszumok eredménye.
A takarékoskodás oltárán néhány egyéb jellemzot feláldoztak, de ettol én azt mondom, egész jó kis kompromisszum. Viszont meglepödtem a Marangoni márka említésén. Ezt bevallom nem tudtam, hogy Fiatot ilyen gumival is kiadnak. Ha én azzal a gumival kapom, no valószínuleg akkor reklamáltam volna. A Marangoni a legutóbbi idokig gumiújrafutózással foglalkozott és ez az elso saját gyártású sorozata. A kompromisszum persze jellemzo az o gumijaikra is, csakhogy itt az olcsóság a legfobb szempont. Arról nem beszélve, hogy gumigyártási tapasztalatban nem versenyezhetnek még a Kelet-európai márkákkal sem.

Maradjunk annyiban 1.2 motor nem változó szelepvezérléses. Sajnos a gyári Fiat könyvekben is lehetnek elírások, fordítási hibák. Azért érdekelne, hogy pontosan milyen szövegkörnyezetben olvastad. Lehet, hogy a könyvedben az 1.8 GT-re volt utalás amely valóban VVT-s. Amúgy kevés a VVT-hez egyetlen 7,5 A-s bizti. :-)
GT

prb Creative Commons License 2000.08.24 0 0 436
Sajnos ennyi volt az összes információ. Bízom benne, hogy valaki tud többet és meg is osztja velünk. Lehet, hogy az 1,2-es Bravo könyve többet ír. A Puntoé sajnos nagyon keveset írt. Persze engem is meglepett.
Előzmény: Zak (435)
Zak Creative Commons License 2000.08.24 0 0 435
Hát akkor rosszul tippeltem. :-) Furcsállottam volna, ha az, de ezek szerint mégisaz. Meglep. Mindegy. Le vagyok maradva. Mi és mikor változik a szelepvezérlésen?
Előzmény: prb (434)
prb Creative Commons License 2000.08.24 0 0 434
Nem állítólag hanem a Puntóm könyvében olvastam. Annyit írtak, hogy 7,5-ös biztosíték kell hozzá.
Előzmény: Zak (433)
Zak Creative Commons License 2000.08.24 0 0 433
A kérdésem: az 1,2-es motor állítólag változó szelepvezérléses. Mit tudtok erről?

Szerintem nem az.

Előzmény: prb (432)
prb Creative Commons License 2000.08.24 0 0 432
Üdv mindenkinek!

Kicsit hanyagoltam a topicot (meg mindent) mert egy új hölgy dolgozik nálunk. De most megpróbálok itt lenni.

A kérdésem: az 1,2-es motor állítólag változó szelepvezérléses. Mit tudtok erről?

Gumiügy: nekem az 1,4-es Bravomon Michelin volt 165-ös. Minden körülmények között nagyon jó volt. Téli gumit nem kellett vennem. 88 ezer kilómétert mentem el vele és az eredeti gumikkal adtam el.

Barramas Creative Commons License 2000.08.22 0 0 431
Sziasztok
Az en tapasztalatom gumiugyben a kovetkezo:
amikor elmentem a Fiallahoz kivalasztani az autot (keszletbol lehetett valogatni),alltak szep sorban az udvaron,az egyiken Pirelli,a masikon Marangoni,a harmadikon Firestone,a negyediken
Michelin E xt2 volt.Persze hogy ezt valasztottam...:)Eddig bevalt.
Ciao
Előzmény: Az Utolsó Európai (429)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.22 0 0 430
Az Utolsó Európai:
Nekem is volt firestone gumi a BMW-n (igaz nem legutolsó tip.) és én is hasonlókat tapasztaltam. Száraz úton nem volt vele bagy gond (nem is kopott nagyon, kvázi kemény lehetett), igaz fékútban se jeleskedett, de vízen hamar megcsúszott. Tavaly novemberben amikor leesett az elso hó, csak forgott a kerék, az elsonek meg hiába mondtam hogy fordulunk:( -> venni kellett gumit.
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.22 0 0 429
Sziasztok!

Nagyon jó az oplogo, ezentúl ezt fogom használni.

Más. Gumiügyben: nekem Firestone papucsok vannak fönt, és nem vagyok tőlük elragadtatva. Kissé nagyon csúszósak ugyanis. Akinek Michelin-je van, szvsz szerencsésnek vallhatja magát, már több ilyen típussal is elégedett voltam más Fiatokon.

Tényleg: miért nem bírják ugyanazzal a gumival szállítani a gépeket, vagy legalább megkérdezni, hogy a vevő milyennel szeretné őket? Most költsek el hatszámjegyűt gumicserére, és dobjam ki a vadiúj gumiaimat?

Előzmény: Barramas (426)
ujtulaj Creative Commons License 2000.08.21 0 0 428
Sziasztok!

185-ös Michelin Energy gumik vannak a Bravo-mon,
ha valakinek vannak tapasztalatai, kérem írja le!

cr2 Creative Commons License 2000.08.20 0 0 427
Unokatestvérem most vett egy Bravot. Marha jól néz ki, fehér, optikai tuning, 215/40x17 kerekek, de csak egy zsenge 1.4 12V motorral. Előtte Kadett GSi-je volt, azt panaszolja, hogy nem megy...
Barramas Creative Commons License 2000.08.20 0 0 426
Udv mindenkinek!
Eloszor is megegyszer gratulalok minden uj Bravo tulajnak..:)
Mas:Ha esetleg erdekel v.kit,feltettem a w900 logoeditor oldalara egy tuti Bravo-logot,lehet letolteni! (Nokia tulajok elonyben..:)
Remelem,tetszeni fog,majd kerek visszajelzest..:))THX
Ciao
P.S.:A logo neve az egyszeruseg kedveert "bravo".
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.20 0 0 425
Granturismo:
Ha Bosch Motronic, hát akkor Bosch Motronic.
A BMW-kben általában jó szokott lenni, akkor itt sem lesz rossz.

A mai autópályás mászkálás során (szinte végig 2000-2800 közötti fordulatnál) nem jött elő a rángatás. Megint megállapítottam, hogy tetszik és kényelmes a Bravo. Ja meg keveset is fogyaszt. Ennél a tempónál szerintem 6 l alatt maradt a fogyi, biztosat majd az elszámolásnál:)

Asszem Creative Commons License 2000.08.20 0 0 424
Egy pici kiegészítés.

"Ez arra szolgál, hogyha a hengerben az üzemanyag nem a szikra hatására, hanem öngyulladástól robbanna be, nos ennek megelozésére az elogyújtás értékét változtatja."

Nos, ha az üzemanyag nem a szikrától gyullad be, akkor hiába gyújtom meg később, hiszen már magától felrobbant. Ez inkább a túl korai előgyújtás esetében van, amikoris a nyomásmaximum túl hamar kezd kialakulni, amikor a dugattyú még felfele mozog. Ekkor jöhet jól a gyújtásidő relatív késleltetése. Az öngyulladástól csak az üzemanyag befecskendezésének megváloztatásával védekezhetünk.
Ha jól tudom, a kopogásérzékelő egy végtelen primitív berendezés. (de hasznos)
Egyszerű akusztikus úton érzékel, talán piezo mikrofon van az égéstér közelében elhelyezve. Ha túl hangos, akkor az elektronika tudja, hogy kérem itt kopogás van.

Előzmény: granturismo (421)
ujtulaj Creative Commons License 2000.08.20 0 0 423
Granturismo!

Köszi az észrevételeket.
A hőmérő nyugtalanít, mivel ez egy vadi új szalonból kigurult autó.. :/

A hátramenetes példád telibe talált, ugyanis pont ezt csinálom a Bravo-val. Előre-hátra-előre-hátra, baromi kis helyen, ezerszer.
Egyesből azonnal hátramenetbe, majd ismés egyesbe.
Szóval akkor várni kell..

Én sem akartam autóba ülni eredetileg, hiszen kb. egy Porsche 911 tudja azt (még az se..), amit egy utcai sportmotor.
A másik oldala a dolognak ugyanakkor az, hogy hiába sokkal "durvább" egy sportmotor, mint egy kommersz autó, akkor is 5ezerszer nagyobb a használati értéke az autónak. A motor az egy szélsőséges szenvedély inkább, nem igazán jármű - a szó hétköznapi értelmében. Nincs csomagtér, nincs szélvédettség, ha szakad az eső megszívod, stb...

Így jutottam hát el az autó gondolatáig szép lassan. Mivel Porschéra nincs pénzem, egy elérhatőbb megoldás kellett.
Ha már egy gyönyörű motort kell leváltanom autóra, akkor már nem veszek suzukit. Valami igazán szépet akartam, amitől nem hányom ki a belem.
Ilyen pl. néhány Mitsubishi - baromi drágák...
Az új Nissan Almera - nagyon tetszett, majdnem megvettem
Fiat Bravo - Mindig is gyönyörűnek tartottam a Bravot és a Bravat. ABS+Légkondi, és 1 millióval olcsóbb, mint az Almera. Na, innen már nem is mentem tovább :)

Előzmény: granturismo (422)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!