A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Húsvétkor nem jó ámen motorozni. A magyar, mint olyan, szeret hidratálni különleges folyadékokkal, melyek adott esetben túlmutatnak az egyszerű málnaszörp alkohol tartalmán. Húsvétkor ez a késztetés nagyobb, bizonyára vírusvédelmi okokból.Sok honfitársunk meggyőződése, hogy az 1 üveg jó bor után (vagy egyéb, ki-ki ízlése szerint) le tudná taszítani a trónról a finn nemzet rally üdvöskéit, és ezt a tudását feltétlenül meg kell mutatni a közúton is. Ennek a versenyző jelölt jogosítványa, adott esetben szabad mozgása (sajnos kevés esetben), a puhatestűek testi épsége és/vagy élete látja kárát. Különösen, ha kicsiny hazánk rendkívül potens egyenruhásai közleményben tudatják, hogy kiemelten ellenőrzik a biztonsági öv használatát húsvétkor (ellentétben a delíriumos vezetés üldözésével).
Úgyhogy lehet, a gondviselés keze van a dologban, amikor nem enged húsvétkor motorra ülni. Menj inkább pecázni. :)
De az igazság az, hogy pont tavaszi szünet jön, úgyse lenne időm motorozni, csak enne a penész, hogy ott áll a "dög" a garázsban én meg nem mehetek vele :-)
Én tavaly szeptemberben, ami még erős szezon, a Hungáriás Wallis-ban 3 hétre kaptam időpontot a 20 ezres szervizre, ami azért egy kicsit nagyobb meló, mint az ezres.
Viszont amikor elhoztam, az irodába bejött egy fazon, hogy most vette át az új GSA-ját, ja és péntek volt és hétfőn hozná a kötelezőre. Kelemen Feri 2 hetet mondott neki, amire azt mondta, hogy az nemOKé, mert egy hét múlva indul egy európai túrára. Végül csak beszorították hétfőre.
Én azóta hordom nyakban, mióta egy túrán a hayabusával megálltunk egy benzinkúton, tankolás, majd üléspúp kulccsal le, "trabantostáska" iratokkal, pénztárcával ki, fizetés, közben kulcs berak "trabantostáskába", majd táska berak ülés alá, majd üléspúp rárak. Kopp.
A benzinkutas felajánlott egy kisflexet :-)
Végül az első ülés leszerelése, némi idombontás után benyúltam egy hosszú csőrös fogóval, nagy nehezen kizipzároztam a táskát és addig kotorásztam, míg a kulcsot a fogóval ki tudtam szedni. Cirka 1 óra volt :-)
Én az első héten hagytam el a kulcsot, de megéreztem előre, mégis megtörtént. Most már tudom mi az a kulcs jel a műszerfalon, persze sikerült ösztönszerűen leállítani a motort, amikor visszamentem keresni. Hát szép nap volt :)
70 e + ÁFA bánta, azóta nyakban hordom egy kulcstartón. Egyébként az 1250-en annyit javítottak, hogy a kulcs nélküli jelzés kiveri a szemed.
Ha valaki még emlékszik a hátsó kardáncsukló-gumiharang mizériámra... Tegnap kicsit játszadoztam vele, mert azt a tippet kaptam, hogy a levegő lehet az oka. Megpiszkáltam, szisszent egy harmatosat, máris kicsit jobban állt. Ma mentem egy karikát, és örömmel tapasztaltam, helyrebillent az univerzum rendje, szépen álltak az ívek. Öröm és boldogság. Estére a hűvösben megint be van horpadva.
A végén az lesz, hogy az első csuklónál bedugok egy vékonyka szondát és felpumpálom :-) De ezek szerint jól zárnak a harangok.
10 év alatt annyira megszoktam a V-Strom tükröket, hogy fel is tettem a GS LC-re. Igaz, h egy picit növeli a légellenállást, de bírja a gép. :) Ja, és nagyon jól látni benne.
Nekem egy Sachs Hercules 50-es motor volt az első. Legyező hengerfej (talán nem ez a jó szakszó), tárcsafék, 5 sebesség... 14 évesen szétrúgtam a váltóját, és elcseréltem egy jó Simsonra. Az kibírt. :)
Őszintén megmondom, ennyit nem szánok a tükör-kérdésre. Néha nézelődök, hogy mi lenne jó, de egyre inkább úgy néz ki, az lesz a vége, hogy megszokom a mostanit.
Minek szerszám, mikor ott az assintance, minden másra meg a másztörkárd :-)
Az 1150Rt-hez még volt egy komolynak mondható szerszámcsomag, a V-Stromhoz sem volt sokkal gyérebb a pakk, az új GS-hez meg kb annyi, hogy az akksifedelet leszedje az ember. Ami az ülés aljára be van pattintva, az valójában csak arra jó, hogy ki legyen pipálva a szerszámkészlet rubrikája. De az is igaz, hogy nem nagyon tudom, mit tudnék ezen a motoron az út szélén pimpelni...
(És igazán reménykedem, hogy nem is fog kiderülni.)
Már nem emlékszem pontosan, de asszem az 1200GS LC-n 50-es torx a hátsó kerék és tán 17-es imbusz az elsö kerék tengely. Vettem egy hosszított 50-es torxot, amivel le tudom lazítani a hátsó kereket és meg is tudom húzni 60Nm-rel (nyomatékkulccsal visszaellenőrizve. Az első kerék tengelyhez meg vettem egy toldó anyát, ami kívűl 17mm-es laptávú és kb 30mm magas. Ennek átfúrtam az oldalát, hogy átmenjen rajta az 50-es hosszított torx, így azzal tudom az első kereket is húzni-lazítani. Ez nem volt 1000Ft. Ezen kívül még pár villáskulcs, egy kicsi fogó, kábelkötegelő és szigszalag, szike. Imbusz és torx bitfejek mini hajtószárral.